Scudo Sports

Turkcell Granfondo İzmir 05 Eylül 2021

İşte budur üstesinden gelmeniz gereken sorun! :D Bisikletin tepesine çıktığınız andan itibaren “uçmam lazım, kaçmam lazım! Asfaltı bugün inletmem lazım!” Diye mırıldanmaya başlıyorsunuz, ki çoğumuz böyle başladık. Çünkü pedal gücüyle hızlı gitmek insana inanılmaz keyif veriyor :harika:
Ama bisiklette performans kesinlikle sabır ve disiplin işi. Bu kırmızı alarm haline girmemeye çalışın bisikletin üzerine çıktığınızda :ssrtcbya: Bisiklet sürmeyi normalleştirin, yürür gibi bisiklet sürün! Nabzınız 110lara 120lere (hatta daha da) düşecektir uzun vaadede :harika: Yapmanız gereken tek şey heyecan ve tutkunuzu yavaşça yere bırakıp sakince bisiklet sürmek :cool: Canınız sıkılınca türkü söyleyin:snzdglsn:

Buna ek olarak ortalama hız ekranını göz önünden kaldırın. Hiç takılmayın o veriye..
 
Scudo
İşte budur üstesinden gelmeniz gereken sorun! :D Bisikletin tepesine çıktığınız andan itibaren “uçmam lazım, kaçmam lazım! Asfaltı bugün inletmem lazım!” Diye mırıldanmaya başlıyorsunuz, ki çoğumuz böyle başladık. Çünkü pedal gücüyle hızlı gitmek insana inanılmaz keyif veriyor :harika:
Ama bisiklette performans kesinlikle sabır ve disiplin işi. Bu kırmızı alarm haline girmemeye çalışın bisikletin üzerine çıktığınızda :ssrtcbya: Bisiklet sürmeyi normalleştirin, yürür gibi bisiklet sürün! Nabzınız 110lara 120lere (hatta daha da) düşecektir uzun vaadede :harika: Yapmanız gereken tek şey heyecan ve tutkunuzu yavaşça yere bırakıp sakince bisiklet sürmek :cool: Canınız sıkılınca türkü söyleyin:snzdglsn:

Tavsiyelerinize uyacağım hocam, bakalım becerebilirsem işe de bisikletle gidip geleyim, tek endişem trafik sadece. Vakit ayırıp yazdığınız için de ayrıca teşekkür ederim.

@burcinhan Dediğiniz gibi zaten düşük nabızda sürünce ortalama hızın da pek önemi kalmayacak, ama yine de nabız bandını ve ortalama hız verilerine bakarım :)
 
Tavsiyelerinize uyacağım hocam, bakalım becerebilirsem işe de bisikletle gidip geleyim, tek endişem trafik sadece. Vakit ayırıp yazdığınız için de ayrıca teşekkür ederim.

@burcinhan Dediğiniz gibi zaten düşük nabızda sürünce ortalama hızın da pek önemi kalmayacak, ama yine de nabız bandını ve ortalama hız verilerine bakarım :)
Zamanla düşük nabızda sürmeye alıştığınızda ortalama hızınız düşük nabıza rağmen artacaktır. Misal iş çıkışı sakin şekilde eve doğru sürüyorum 21km. Ortalama nabız 100-110 arası çıkıyor ve ortalama hızımda rüzgar durumuna bağlı (genelde kafadan esiyor) 24 - 26 km/s olarak çıkıyor.. Kısacası herşeyin başı sabırlı olarak antrenman yapmak.
 
Deneyimli bir abimiz performans sürüşü yapmıyorsan seyir sırasında bir şarkı söyle, şarkıyı söylerken nefes nefese kalmıyorsan ideal sürüş hızındasın demektir demişti. Ne derece doğru bilmiyorum ama mantıklı geldi bana.
 
Yeni başlayan birinin yavaş sürmesine, Zone 2 sürüşleri yapmasına çok gerek yok. Düzgün bir Zone 2 sürüşü (Long-Slow-Distance dedikleri) normalde oldukça sıkıcı. Şimdilik nasıl keyif alıyorsanız öyle sürün @Prestor.
 
Gerek var demişler ecnebiler, gayet de güzel ve detaylı bir kaynak linki bırakayım, merak edenler ne yapar eder okur bunu ingilizce de olsa :D
(link)
6-12 hafta süre ile öneriliyor ve “base antrenmanı” deniyormuş. Neden çok önemli olduğu ve gerekli olduğuyla ilgili detaylı açıklamalar da mevcut yazıda. Bir diğer adı da “sweet spot training”miş o_O Yapılması ve yapılmaması gereken maddelerin sıralandığı minik bir listede; olması gerekenden fazla efor sarfedilmemesine özen gösterilmesi gerektiği yazılmış o_O
 
Gerek var demişler ecnebiler, gayet de güzel ve detaylı bir kaynak linki bırakayım, merak edenler ne yapar eder okur bunu ingilizce de olsa :D
(link)
6-12 hafta süre ile öneriliyor ve “base antrenmanı” deniyormuş. Neden çok önemli olduğu ve gerekli olduğuyla ilgili detaylı açıklamalar da mevcut yazıda. Bir diğer adı da “sweet spot training”miş o_O Yapılması ve yapılmaması gereken maddelerin sıralandığı minik bir listede; olması gerekenden fazla efor sarfedilmemesine özen gösterilmesi gerektiği (bkz. Zone 2’de kalmak) de yazıyor :ssrtcbya:

Trainerroad koçları (Trainerroad'daki kel adam :D) "Sweet Spot Base" kavramını kullanıyorlar. Sweet-Spot Zone 2 değil, Zone 4 gibi bir şey, Seiler'ın 3 bölgeli Polarize Antrenman sisteminde de ikinci bölgenin sonuna denk geliyor. Ancak bu antrenman modelleri belli bir seviyeye gelmiş bisikletçiler hedef gözetilerek yapılmış durumda. "Sezon" kavramını oturtmuş bir kişi zaten bir kaç yıldır sürüyordur. Belirttiği geleneksel "base training" zaten yarış sezonuna göre yarışçıların kendi takvimlerine uygun şekilde base-build-peak şeklinde çalışması ile ilgili. Ki bu geleneksel yöntem de tartışılıyor, özellikle Cyclocross'tan gelen yol yarışçılarını vs. gösterip kışın da sert antrenman yapmanın zararı olmadığını iddia ediyorlar. İlk başlarda yorulma ve dinlenme dengesini gözetmek, kaliteli ve yeterli uyku bence yeterli.
 
Doğru söylüyor @a.gul29 bey :D Ben de sevinmiştim oh yatış antrenmanı diye ama değilmiş, adamların sweetspottan kastı meğer %85 ftp’ymiş :ssrtcbya:
 
  • Beğen
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin ve ag249
Kayılamadığıma yanıyorum. İstanbul beykoz kesiminde gruplar varsa antreman olarak katılmak isterim. Bu bisiklette performansımı arttırmak istiyorum ancak yek başına motive etmiyor...
 
İnterval antrenmanı başarının anahtarı. Arayada zone 2 zone 3 uzun aerobik antrenman .
Çay kahve turlarını da ihmal etmeyin.
 
Merhaba,

Bisikletimdeki GoPro Hero3 kamera kaydı (Kısa Parkur) montajlanmıştır. Katılanların kendilerini görme ümidiyle iyi seyirler...

--> (link)
 
Son düzenleme:

Tekrardan merhaba pedaldaşlar :) Sonunda yarışmaya katılan arkadaşımızın videosuna yakalanmışım. Yarışmadan sonra hep kendimi aradım :D 30:49da ilk kadraja girmişim (siyah specialized) ve ilerde yuvarlayan mataradan keskin manevra ile kaçmışım.. Kimin matarasıydı acaba :D

35:41de tek başıma giderken arkama 3 bisikletli geldiği gördüm kask aynamdan. Yarattıgım hava tüneline girmemeleri için sola ve sağa manevra yaparak bisikletlileri dağıtmışım resmen :D Yarış bu kardeşim tek başımdayım :D

40:40da arkadaşı tekrar yakalayıp soldan kadraja girmişim, tee güzelbahçenin ilk yokuşuna kadar. Yokuş gelince çok mutlu olmuşum :) iyi bir depar atarak yokuşta kopmuşum..

43:43de yokuşun ufuğunda tek bir bisikletli var oda benim :D yokuşu 38le çıkıyordum.. Oysa kendim sürerken yavaş sanıyordum..

Yalnız bişey farkettim, diğer bisikletlilerden oldukça yüksek kadans çevirmişim.. Videoyu çeken arkadaşında kalp nabızı çok yüksek geldi, kriz geçircem sandım bi an.. O sırada nabzım 160-165 arasıydı, arkadaş kondisyonsuz sanırım
 
Merhaba,

Bisikletimdeki GoPro Hero3 kamera kaydı (Kısa Parkur) montajlanmıştır. Katılanların kendilerini görme ümidiyle iyi seyirler...

--> (link)
[/

son virajda fazla yatınca asfaltı öpmüştüm. Sürelerimiz benzer düşünce arkamdan baya kalabalık grup öne geçmişti. Belki kendimi görürüm dedim ama orayı kesmişsiniz :D
 
Son düzenleme:
  • Üzgün
Tepkiler: Burak B.
son virajda fazla yatınca asfaltı öpmüştüm. Sürelerimiz benzer düşünce arkamdan baya kalabalık grup öne geçmişti. Belki kendimi görürüm dedim ama orayı kesmişsiniz :D
Bu bile oldukça uzun, tamamı gerçekten uzun oluyor, rutin yerleri kesmiştim. Sırt no, tahmini dakika veya km verirseniz bakarım.
 

Tekrardan merhaba pedaldaşlar :) Sonunda yarışmaya katılan arkadaşımızın videosuna yakalanmışım. Yarışmadan sonra hep kendimi aradım :D 30:49da ilk kadraja girmişim (siyah specialized) ve ilerde yuvarlayan mataradan keskin manevra ile kaçmışım.. Kimin matarasıydı acaba :D

35:41de tek başıma giderken arkama 3 bisikletli geldiği gördüm kask aynamdan. Yarattıgım hava tüneline girmemeleri için sola ve sağa manevra yaparak bisikletlileri dağıtmışım resmen :D Yarış bu kardeşim tek başımdayım :D

40:40da arkadaşı tekrar yakalayıp soldan kadraja girmişim, tee güzelbahçenin ilk yokuşuna kadar. Yokuş gelince çok mutlu olmuşum :) iyi bir depar atarak yokuşta kopmuşum..

43:43de yokuşun ufuğunda tek bir bisikletli var oda benim :D yokuşu 38le çıkıyordum.. Oysa kendim sürerken yavaş sanıyordum..

Yalnız bişey farkettim, diğer bisikletlilerden oldukça yüksek kadans çevirmişim.. Videoyu çeken arkadaşında kalp nabızı çok yüksek geldi, kriz geçircem sandım bi an.. O sırada nabzım 160-165 arasıydı, arkadaş kondisyonsuz sanırım
Bu bile oldukça uzun, tamamı gerçekten uzun oluyor, rutin yerleri kesmiştim. Sırt no, tahmini dakika veya km verirseniz bakarım.
sırt numaram 350 hocam, sürem 1:47:38. Ama ben en arkadan başladım yarışa, o yüzden hep önümde gitmiş olma ihtimaliniz de var. Şu görüntüleri bile izlemek eğlenceli elinize sağlık. Düştüğüm nokta da 35,3. km de , sahile paralel dönülen son 90 derece viraj
 
Uzuna katılan yok mu ? Uzun startının yarısı kısa parkurculardı.
 
Merhaba Pedaldaşlarrrrr, Turkcell Granfondo sayfasında fotograflar paylaşılmış fakat 10tane anca :koptum: Yarış boyunca birçok fotografçılar vardı, organizasyon yetersiz kalmış
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Geri