Scudo Sports

Turkcell Granfondo İzmir 05 Eylül 2021

Organize çok iyiydi, yol çok iyiydi...Nice böyle yarışlara diliyorum..
Herkes ne kadar çalışıyorsa o kadar haketti..
Ha birde yarışa her zaman en önlerden başlamanın faydası çok fazla...:))
 
Scudo
Organize çok iyiydi, yol çok iyiydi...Nice böyle yarışlara diliyorum..
Herkes ne kadar çalışıyorsa o kadar haketti..
Ha birde yarışa her zaman en önlerden başlamanın faydası çok fazla...:))
Arkadaşım 6. km de ön tekerinin mazgala girmesi sonucu kaza yaptı ve 3 saatini süpürge aracında geçirdi. Yollar iyiydi demesek bence daha doğru olur.
 
1.olan arkadaşlara ne hediye edildi? Merak ediyoruz, öğrenelim bizde gaza gelelim birincilik elde etmeye çalışalım :D
Arkadaşım 6. km de ön tekerinin mazgala girmesi sonucu kaza yaptı ve 3 saatini süpürge aracında geçirdi. Yollar iyiydi demesek bence daha doğru olur.

Geçmiş olsun arkadaşa.. İzmirli oldugum için güzelbahçeye kadar çukurları ezbere bildiğim için sıkıntı yaşamadım. Özellikle güzelbahçe tarafı yollar bozuk, donuşte tam bir endurance oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Etap yokuşçulara değil; yokuş çıkabilen rouleurlere daha uygun gibi.
Yokuşların eğimi sert değil, yokuşlar uzun değil, yokuşlar etabın sonunda değil.Ayrıca deniz kenarında rüzgar var.Bu bile rouleurlere daha uygun olduğunu gösteriyor.Yokuş çıkan hafif bisikletçiler zamanlarının çoğunu rüzgarlı düzlüklerde kaybeder zaten.
 
Arkadaşım 6. km de ön tekerinin mazgala girmesi sonucu kaza yaptı ve 3 saatini süpürge aracında geçirdi. Yollar iyiydi demesek bence daha doğru olur.

Kudret'i mi diyorsun? Büdüt: Kudret nerden çıktı yav. Timur'u diyorsun muhtemelen. Talihsiz olmuş onun vaka da..
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Etap yokuşçulara değil; yokuş çıkabilen rouleurlere daha uygun gibi.
Yokuşların eğimi sert değil, yokuşlar uzun değil, yokuşlar etabın sonunda değil.Ayrıca deniz kenarında rüzgar var.Bu bile rouleurlere daha uygun olduğunu gösteriyor.Yokuş çıkan hafif bisikletçiler zamanlarının çoğunu rüzgarlı düzlüklerde kaybeder zaten.

Yokuşçuların rotası olsa şöyle olurdu, Konak-balçova-poligona kadar ısınılır sonra poligondan zincir koparan yokuştan limontepe çıkılır ve az inişle dinlendirir ve tekrar yokuşa devam edilir teeee kavacık köyüne kadar tırmanılır ve inişe geçilirdi. Harbi yokuşcuların yolu olurdu çünkü rakım 900metre ve üstü.. 1 kere öıkmaya yeltendim, 600metre tırmanış yapabilmiştim tersinden gördüm.. O zaman antremanlı değildim 85kiloydum :D
 
Uzun bir süredir (1 seneden fazla) bisiklet binmiyordum. Pandemi nedeniyle apar topar Türkiye'ye döndüğüm için bisikletim İspanya'da kalmıştı. Ha bitti, ha bitecek derken bisikletten epey uzak kaldım. Fakat en sonunda bir tane aldım ve 6 Haziran'da bisiklet antrenmanlarına tekrar başladım.
Geçen sonbahardan bu yana sağlam koşu antrenmanlarının verdiği temelle birlikte güzel bir form tuttum. Form memnun edince ayağımıza gelmiş olan yarışa katılmak da şart oldu.
Antrenman Geçmişi (Kilometre)
1631025948863.png
Antrenman Geçmişi (Yükselti Kazanımı)
1631025935434.png
Organizasyon güzeldi. Fakat diğer arkadaşların da belirttiği gibi özellikle sahil yolunda epey sıkış tepiştik. Bunun üzerine de form tutmamış, antrenman dahi yapmamış arkadaşların en önde start alma ısrarı sonucu trajik bir kaç kaza oldu başlangıçta. Kazalar olunca yarış tecrübesi hiç olmayan ben ön gruptan koptum ve ilk yokuşun (Özbek) başına kadar ön grubu yakalamak için can hıraş çaba sarf ettim. Tam birilerine tutunuyorum derken Özbek Köyü'nü geçtikten sonraki inişte suluğumu kafese koyarken ıskalamam sonucu dolu olan tek suluğum uçtu. Durup onu alıp devam ettim. Benim tercihim de yarışın kısa bir yokuşla başlaması yönünde olurdu. Neyse, en azından GranFondo bahanesiyle İzmir'in sık kullanılan rotalarında biraz yol çalışması yapılmış oldu.

Sonuç (Uzun Parkur):
1631025339417.png
 
Gogus kamerası ile çekilen video editlendi :D eğim, nabız, hız, kadans vs herşey canlı.. Fakat 12.5gb :D Yarın işyerinde upload edicem youtubeye.. Kalite b.k gibi olcak ama olsun sizler izlerken keyif alırsınız :)
 
Etap yokuşçulara değil; yokuş çıkabilen rouleurlere daha uygun gibi.
Yokuşların eğimi sert değil, yokuşlar uzun değil, yokuşlar etabın sonunda değil.Ayrıca deniz kenarında rüzgar var.Bu bile rouleurlere daha uygun olduğunu gösteriyor.Yokuş çıkan hafif bisikletçiler zamanlarının çoğunu rüzgarlı düzlüklerde kaybeder zaten.

Sonunda böyle granfondo mu olur demeyi unutmuşsun :D
 
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç.
Sonunda böyle granfondo mu olur demeyi unutmuşsun :D
Yatırım tavsiyesi değildir, demeliydim.
Şimdi akıllının biri çıkar tavsiyeme uyar Cancellara gibi olur, ama ben Carapaz gibi olaceydim felan der. Uğraşamam kimseyle
 
60-64 yaş kategorisinde favori olacak birkaç kişi tanıyorum. En önemli favori maalesefki hakemlik yapıyor. Kendisine her nekadar yarış desekte ikna edemedik, kendisinin hakem olarak görev yapmadığı müsabakalarda genelde problem çıkıyor=)
 
limontepe çıkılır ve az inişle dinlendirir ve tekrar yokuşa devam edilir teeee kavacık köyüne kadar tırmanılır ve inişe geçilirdi.
Ben geçtim oradan hava durumu 43 derece gösterirken. Bozyaka-Limontepe-Tırazlı-Kavacık-Güzelbahçe-Bozyaka olarak. 85 kiloydum bende. Şimdi 75 kiloyum. 🤣
Ancak güzergah öyle olsa çoğu kişi yarışı bırakırdı. Çok sert çıkışlar var o güzergahta.
Screenshot_20210908-022241_Strava.jpg
Dipçe: Hava durumunda yazan 32'ymiş ama bisiklet bilgisarı 43 gösteriyordu.
 
Arkadaşlar ufak bir soru. Yarış boyunca ortalama nabız 172 çıkmış. Normal sürüşlerime göre epey yüksek ama nihayetinde yarış. Bu normal midir ?
Edit: yarışa katılanların değerlerine baktım 160-170 arası değişmiş gibi duruyor.
Başkalarının değerlerine bakınca iyice şaşırdım. Benle aynı sürede giden birinin ortalama nabzı 182 iken bir diğerinin 144. Bunu nasıl yorumlamak lazım acaba?


Bir de sürüş esnasında bacak ağrısı değil de, nefes nefese kalma durumunu gidermek için, aerobik bölgede mi antrenman yapılmalı, yoksa anaerobik mi?
 
Arkadaşlar ufak bir soru. Yarış boyunca ortalama nabız 172 çıkmış. Normal sürüşlerime göre epey yüksek ama nihayetinde yarış. Bu normal midir ?
Edit: yarışa katılanların değerlerine baktım 160-170 arası değişmiş gibi duruyor.
Başkalarının değerlerine bakınca iyice şaşırdım. Benle aynı sürede giden birinin ortalama nabzı 182 iken bir diğerinin 144. Bunu nasıl yorumlamak lazım acaba?


Bir de sürüş esnasında bacak ağrısı değil de, nefes nefese kalma durumunu gidermek için, aerobik bölgede mi antrenman yapılmalı, yoksa anaerobik mi?
Nabzı kontrol altına almak için bol bol Zone2 antrenmanı yapmanız önerilir genelde.
 
Arkadaşlar ufak bir soru. Yarış boyunca ortalama nabız 172 çıkmış. Normal sürüşlerime göre epey yüksek ama nihayetinde yarış. Bu normal midir ?
Edit: yarışa katılanların değerlerine baktım 160-170 arası değişmiş gibi duruyor.
Başkalarının değerlerine bakınca iyice şaşırdım. Benle aynı sürede giden birinin ortalama nabzı 182 iken bir diğerinin 144. Bunu nasıl yorumlamak lazım acaba?


Bir de sürüş esnasında bacak ağrısı değil de, nefes nefese kalma durumunu gidermek için, aerobik bölgede mi antrenman yapılmalı, yoksa anaerobik mi?


yarış için normal. benim genelde 35 üstü ortalamalarda bile 155i geçmeyen nabzım beykoz gf'de 170'in altına inmemişti. Gerçibol yokuşun etkisi çok ancak daha natural startta 170'ti. heyecan diyelim :) Ama yarışlarda yüksek nabızlarda normal. Heyecan yüksek, sürekli kaza yapmamayı kafana koyuyorsun. Benim nabzım yüksekse natural starttaki karmaşa, öne geçme isteği ile yuşayı büyük aynakolda çıkmak vs.. sonra düzeldi ama netice de yüksek nabızla başlamak dezavantaj.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
Değerli Pedaldaşlar 12.5gblik video youtubeye sonunda yüklenip, işlendi :)


Yarış boyunca yol bilgisayarındaki nabız ortalamam 156, ilk yarışın etkisi nedeniyle nabzım oldukça yüksek çıktı :D Bugun yaptıgım antremanda nabzım yarıştaki gibi yüksek olmadı. Yarış heyecanı farklı oluyor. Video sonunda yaşadıgım teknik arızayı gorebilirsiniz, 2.gruptan kopup teknik sorunu düzeltip 2.gruba yetişmek için oldukça sert rüzgara karşı gittim. Artık yol bitti daha fazla yüklenmiyeyim derken aynadan 3.grubu gordum. Onları bekledim video sonunda geldikleri görebilirsiniz. Finişe kadar çekemedim pil bittiği için. Keyifli seyirler :D
 
Değerli Pedaldaşlar 12.5gblik video youtubeye sonunda yüklenip, işlendi :)


Yarış boyunca yol bilgisayarındaki nabız ortalamam 156, ilk yarışın etkisi nedeniyle nabzım oldukça yüksek çıktı :D Bugun yaptıgım antremanda nabzım yarıştaki gibi yüksek olmadı. Yarış heyecanı farklı oluyor. Video sonunda yaşadıgım teknik arızayı gorebilirsiniz, 2.gruptan kopup teknik sorunu düzeltip 2.gruba yetişmek için oldukça sert rüzgara karşı gittim. Artık yol bitti daha fazla yüklenmiyeyim derken aynadan 3.grubu gordum. Onları bekledim video sonunda geldikleri görebilirsiniz. Finişe kadar çekemedim pil bittiği için. Keyifli seyirler :D
O km saati ilk yamulduğu andan itibaren çıkart cebine koy demeye başladım içimden. Perşembenin gelişi çarşambadan belliymiş aslında. Pisi pisine kaçmış grup. Kuvvetle muhtemel kaçırdığınız grup 1. grup değildi. (link) yaşta birinci olan arkadaşın ortalaması 40,7 genel klasman birincisi kimbilir kaçtır. 41 den aşağı değildir diye tahmin ediyorum. Onun için çok üzülmeyin daha önde 2 grup daha vardı büyük ihtimalle.
 
Bir de sürüş esnasında bacak ağrısı değil de, nefes nefese kalma durumunu gidermek için, aerobik bölgede mi antrenman yapılmalı, yoksa anaerobik mi?
Nabıza dayalı intervaller ile Vo2max intervali yapmalısın. Ani hız değişimi yada eğimlere geldiğinde nabız her ne kadar yükselsede bahsettiğin gibi nefes nefese kalma olayı büyük ölçüde gitmiş olur. Son 2 senedir ben sırf nabıza dayalı intervaller yapıyorum. En son 14 Ağustosta katıldığım 162 km ve toplamda 2200 m tırmanış olan yarışı 31 km/s ortalama ile bitirdim ( 35 ortalama olurdu ancak bisiklet bilgisayarını birşekilde pause yapmışım bayağı ortalama kaybettim.) Yaptığım intervallerin faydasını gördüğümü sanıyorum. Yarışın büyük bölümünü Zone 2 de geçirmişim. Zone 4'te yani kırmızı bölgede ise nerede ise hiç gitmemiş gibiyim.

Yarışın başından sonuna kadarda 20 kişilik pelotonu çeken grubun içindeydim. Şayet arkalarda pelotonun içinde gitmiş olsam sanırım Zone 2 dışına hiç çıkmazdım.

Power bilgileri gerçeği yansıtmıyor. Powermetrenin pili zayıfladığından aşırı derece inanılmaz saçma sapan veriler verdi :komik:

Screenshot 2021-09-08 at 14-42-21 Bergen - Voss 2021 Ride Strava.png



Screenshot 2021-09-08 at 14-31-20 Bergen - Voss 2021 Ride Strava.png
 
Son düzenleme:
Geri