Scudo Sports

Turkcell Granfondo İstanbul 30 Mayıs 2021

granfondo uzun parkur sonucuna bakınca bisiklet markası değil, üstündeki insanın performansının önemli olduğu görüldü. Katılanlara ve kazananlara tebrikler.
Sonuçlar var mı kazananlar ne kullanıyor hakkaten
 
Scudo
Sonuçlar var mı kazananlar ne kullanıyor hakkaten
valla sadece birinci bitirenleri gösterdiler kısa parkurda viper isimli bir marka var uzun parkur ilk iki salcano.
😀😀😀 Ben marka falan övmedim hocam, övecek olsamda altımda carraro 062 var 😀. Ben markanın profesyoneller için önemli olduğuna vurgu yaptım sadece ufak gram fark farkları alüminyumun sprintte karbona göre daha fazla esnemesi vs gibi etkenler aklıma geldi. Yoksa bu yarışın amatör yarış olduğunu markanın veya bisikletin Fransa Bisiklet Turundaki kadar önemli olmayacağını biliyorum. Markadan dem vurunca fikrimi söyledim sadece anlamadan dinlemeden atlıyorsunuz.
Markanın fransa turunda bile bir önemi yok onu anlatmaya çalışıyorum. Ayrıca atlama zıplama filan gibi tabirler hoş değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: özgür duygu
Anlamadığım bir şey var bu granfondolara profesyonel milli sporcuların katılması yasak değil mi? Kadir ağabey neden katıldı?
 
Anlamadığım bir şey var bu granfondolara profesyonel milli sporcuların katılması yasak değil mi? Kadir ağabey neden katıldı?
Bende görünce şaşırdım Kadir Kelleci prof milli sporcu,demekki gf larda kurallarda değişiklik yapıldı. Bu arada anlatımda Caner Eler gibi spor camiasının önemli bir yüzünün yer alması anlatımı daha bir güzel hale getirmiş emeği geçenlere teşekkürler.
 
Argeus, Türkiye Turu'nun 15 Temmuz'un yaşandığı yıldan önceki organizatörüydü. Sonrasında organizasyonu yandaş ve sıfır deneyimsiz firmaya pasladılar, nedense artık. Neyse, diyeceğim şu ki; sonuçları yayınladıkları internet sayfasından tutun da amatör bir yarışın canlı yayınlanması ve anlatımda Caner Eler'in bulunması falan organizasyonel anlamda çok başarılı işler. Argeus'u da buradan tebrik etmek lazım, işini bilen ve kaliteli organizasyon görmek oldukça mutlu etti.
 
Son düzenleme:
Türkiyede, Profesyonel Bisiklet Sporcusu yok !!! Milli bisiklet sporcuları profesyonel değil. İyi ve elit sporcu olmakla profesyonellik kavramı karıştırılıyor.

Adam hayatını idame ettirebilmek için bisikletini satacak hale geldi. Hangi profesyonellikten bahsediyorsunuz ??

Profesyonel sporcu demek, hayatını, yaptığı spor branşı ile kazanıyor demek.

Profesyonelliğin başka bir karşılığı yok.

Tekrar yazıyorum: Bisiklet; Ülkemizde Profesyonel spor branşı değil.
 
valla sadece birinci bitirenleri gösterdiler kısa parkurda viper isimli bir marka var uzun parkur ilk iki salcano.

Markanın fransa turunda bile bir önemi yok onu anlatmaya çalışıyorum. Ayrıca atlama zıplama filan gibi tabirler hoş değil.
Viper Türkiye'de pek bilinmiyor olabilir ama yurtdışında bayağı kullanıcısı mevcut, en azından bulunduğum ülke ve çevresindeki ülkelerde kullanılıyor.
 
Bisiklet bireysel bir spor olarak görülse de esasen belli bir grup ve belli bir disiplin altında yapılması gereken bir spor
bizler
Biz bisiklete binenler belli bir organizasyon altında bu işi yapamadığımız için duyduklarımız ile hareket ediyoruz , tabii ki Aldığımız bisikletler ve yaptığımız modifikasyonlara da bir sonuç vermiyor , bu iş bir kaç bisiklet satıcısı ve bisiklet tamircisinin elin de dönüyor ,

Önemli olan araç değil aracı kullanan
Biz amatörler onların kullandıkları bisiklet modellerine değil , onların çalışma şekline bakmamız gerekiyor,
 
yaşadıklarım😃

Uzun parkurda katıldım 1 saat varken ön sıralarda yer kapmak için erkenden start çizgisindeki yerimi aldım. Parkurla ilgili önceden bilgi almaya çalıştım, videoları seyrettim son olarak start çizgisinde Kudret ağabeyi gördüm solda kalmamı virajları soldan almamı tavsiye etti. Özellikle 9-10. km deki askeriye eğimine dikkatimi çekmişti.

Yarış başladı her şey çok iyi gidiyor tavsiyeleri dinliyordum. İlk rampalar kolayca aşıldı askeriyenin inişine gelmiştik en soldan içe girerek virajı alacaktım hızım 60 km civarı en sola geçtim ve bom lastiğim patladı ne olduğunu anlayamadan durmak için çok çaba harcadım ve zar zor durabildim şanslıydım. Arkadan gelen birkaç kişi daha aynı yerde lastik patlattı, bir kişi karbon jantı kırdı ancak yere düşen olmadı. Yanıma iç lastik ve pompa almamıştım süpürge aracını beklemeye başlarken Galatasaray Yelken Kulübünden İsmail Hocamda lastik patlatarak süpürge aracına bindi, bende araca binerek ondan pompa ve iç lastik alarak lastiğimi yapıp yola devam ettim. Tabi süpürge aracına binince numaramı aldıkları için yarış resmi olarak benim için bitmiş oldu. Buraya kadar Bursa'dan gelerek parkuru iyi bir şekilde bitirmeden içim rahat etmeyecekti. Arka lastiğe hızlıca 50-60 ps hava vurarak yola koyuldum arka lastik beni çok zorluyor adeta beni geri çekiyordu. Kilo olarak 90 kilonun dezavantajını yaşatırken sert eğimlerde inik lastik başıma bela oldu.

Yılmadım, kafama takmadım elimden geldiğince pedala abanarak en iyi şekilde yarışı bitirmek istiyordum. Uzun parkurda en arkadayken bisikletçileri tek tek geçerek finişe gelmek bana büyük keyif yaşattı. Kendim ile gurur duyarak, asla pes etmeyerek yarışı tamamladım. Patlak lastiği boynuma dolayarak o şekilde finişe geldim, bu da işin gurur madalyası oldu 😜.

IMG-20210613-WA0014.jpeg
(Telefon ile yazdım yazım hataları varsa affola)
 
Son düzenleme:
Sadi abi asla pes etme kafası ile çok iyi mücadele etmişsin. Maşallah abi. Geçmiş olsun diyelim ayrıca. Bu parkur turcu bisikletçilerin de geçtiği bir parkur. Merak ediyorum genel görüşleri. Yoros Kalesi rampası ve askeriye inişi Kaynarca inişi de fenadır. Stravadan yarışan bazı arkadaşların performamslarına baktım çok iyi valla o parkuru. 3.30 dönmek çok iyi bizim gibi öyle kafasına göre gezen bisikletçiler için harika süreler.
 
Sadi abi asla pes etme kafası ile çok iyi mücadele etmişsin. Maşallah abi. Geçmiş olsun diyelim ayrıca. Bu parkur turcu bisikletçilerin de geçtiği bir parkur. Merak ediyorum genel görüşleri. Yoros Kalesi rampası ve askeriye inişi Kaynarca inişi de fenadır. Stravadan yarışan bazı arkadaşların performamslarına baktım çok iyi valla o parkuru. 3.30 dönmek çok iyi bizim gibi öyle kafasına göre gezen bisikletçiler için harika süreler.
Kardeşim seninle 3-3.5 sene önce bisiklete başladık ben biraz daha fazla yoğunlaşabildim birazda bilinçli antrenman yapmaya çalıştım bu rampalar beni fazla yormadı geçen hafta 100 km 2300 elevation Orhaneli Keles yaparak hazırlandım ondan önceki haftada 1900 elevation bakacak tırmanışı yapmıştım önemli olan çok sevmek antrenman ve sistemli çalışmak daha çok çalışarak daha iyi olacağım bu benim yaşam felsefem oldu💪😎.
 
Tek başıma 22,5 km/sa hızla geçtiğim uzun parkuru yarışta hedeflediğim gibi bir gruba dahil olarak (özellikle orta düzlük için kritikti) 25,5 ortalama ile 3:13 sürüş süresi (toplam 3:15) bitirebildim.

2 dakikayı maalesef Bozhane'de tırmanış başlangıcında zincir attırdığım için kaybettim. Hem de ne zincir atması, aynakolla kadro arasına 2 kat girmiş zincir karman çorman olmuş, bir an yarışın benim için bittiğini sandım ama neyse ki çözebildim o düğümü ve yoluma devam ettim. Tabii son 25 km'dir birlikte olduğum güzel grubu kaçırdım. Farklı gruplara girdim çıktım sonrasında ama yorgunluğun da etkisiyle ilk yarı gibi geçmedi kalanı. İlk kırk km 27 ortalama ile geçerken ikinci kırk kmyi 23,5 ortalama ile tamamlayabildim.

Bir de ilk yarıda çok ufak bir kaza riski yaşadım. Rampa başladığında önümdeki tahmin ettiğimden hızlı yavaşlayınca tekerleğim ona takılacak oldu biraz yalpalayınca yavaş da olduğum için direkt attım bisikleti altımdan ve kenara çekildim 2-3 bisikletli geçsin diye sonra hemen bisikletin üstüne geri atladım. Ufak bir aksiyon oldu ben de bisiklet de sağlam kaldık neyse ki:)

Karşılaştığım kadarıyla yarışmacılar oldukça bilinçli ve nazikti. Ne kadar zor da olsa oldukça keyifli bir yarış oldu. Güvenlik için daha fazla tedbir alınmalıydı. Polisler yarışın yayıldığı geniş alanda yeterince sık önlem almamış. Polonezköy civarında sert bir virajın ortasında karşı şeritten 06 resmi plakalı siyah mercedes geliyordu. Kaportayı neredeyse öpecektim. Yine yakınlarında bir ara kamyon yola çıktı bir süre bisikletçilerin ortasında seyretti. 75.km civarı uzun bir inişin sonunda Beykoz'a soldan giden yolu almamız gereken bir göbek var fakat yeterince uyarı ve görevli olmadığı için göbeğin sağından gidip düz devam etmek mümkün, ben de az kalsın böyle yapıyordum ki hızlı kurtardım. Canlı yayını açtım izledim kısa parkur birincisi de aynı hatayı yapmış. İşaretler daha belirgin olmalı veya daha fazla görevli yer almalı bu tip hataların önlenmesi için.
İki tane zamana karşı bisiklet gördüm. Aerobarlı bisikletlerle grup sürüşü yapmak sakıncalı (racona ters) diye biliyorum ve yarışta yasak sanıyordum. Şimdi kurallara baktım yasak değilmiş. Garip gözüktüğü kesin.

Yemek kitinden de kavurmalı sandviç çıktı. Sanki sene 2021 olmamış ve hayvan yemeyen bir dünya insan yokmuş gibi. Kedileri sevindirmiş oldular artık ne yapalım.;)

140 küsürüncü de olsam sprint finishle bitirmemek olmazdı, 3 kişi kapıştık sayılır. Az daha kusacaktım yarış bittiğinde, laktik asite doydu vücut:koptum:
Sonuç olarak sevdim ben bu işi. İzmir'dekini dört gözle bekliyorum. Bir ara Konak-Urla gidiş gelişli ve sonunda Varyant tırmanışlı bir rota görünmüştü bir yerlerde. Eğer öyleyse tamamen farklı karakterli bir yarış bizi bekliyor olacak.
 
Geri