Scudo Sports

tur bisikletini yola cevirme

Kayıt
15 Mayıs 2014
Mesaj
40
Tepki
1
Şehir
kocaeli
Trek Fx 7.3 sahibim fakat bir hata edip Yol bisikleti almadım narin yapısından dolayı korktum ama sandıgım gibi değilmiş elimdeki trek'i yol komponentleri dizmeye karar verdım sizce Lastiklerden başlayıp suan 700x32 takılı.700x25 ile değiştirsem ve ustundekı ekipmanları sora dan baslayıp yavaş yavaş toplasam yol bisikletine benzer bir şey elde edermiyim ?
 
Scudo
Ararsanız Halil İbrahim Duran ın böyle bir yazısı var.
 
O bisikleti satıp yol bisikleti alsanız daha az harcamış olursunuz. Fitness bisikleti olan Fit 3'ü yol bisikletine çevirdim yine de çok harcadım, oradan biliyorum.
 
@hasan yazar

Bütün vites sistemi değişecek ve drop barlı bir şehir bisikletiniz olacak.Doğan görünümlü şahin"misali.O kadar masraf etmektense 7.3 ü satıp yol bisikleti almak daha mâkul.Trek fx 7.3 ü satmakta zorlanacaginizi de sanmam.

GT-S7500 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Parçaları ikinci el ve ucuz denk getirmediğiniz sürece zarar edeceğiniz bir yöntem. Şehir bisikleti yine de ağırlığı ile asla yol bisikleti performansı vermeyecektir, commuter tarzına yakın ağır dropbarlı bir bisikletiniz olacak.

Ben yakın zamanda böyle bir değişim yaptım ama benim şansıma bendeki bisiklet fittness bisikleti, yani çoğu parçası yol bisikleti parçası. Yol bisikletine yaklaştırmak için baya bir parçasının daha değişmesi gerekir. Örneğin jantlar bile ruble hariç 2200 gr; şehir bisikletlerini hiç saymıyorum bile :D
 
Satıp yol bisikleti alın bence değmez, maddi durumunuz el veriyorsa satmadan bir yol bisikleti alın :)
 
İstediğin gibi malzemelerle değiştirsen bile, kadro yapısından dolayı asla yol bisikletinin yerini tutmayacak, boşuna zaman ve para kaybı.
Elinizdeki bisikleti satıp yol bisikleti almanız çok daha mantıklı.
 
Yol bisikletinin kadrosu en basitinden, iki tekerin birbirine yakınlığı, dik ve agresif alın borusu, sürüş ve viraj yeteneğini tur bisikletine oranla çok değiştirmektedir. Konfordan uzak spor ve agresif bir sürüş tarzı vardır. Yine saçma bir örnek olucak ama binek bir arabayı modifiye edip ferrariye çeviremezsiniz, çünkü onun kendine has değişmez özellikleri vardır, en basitinden şasi denilebilir.
Daha spor bir sürüş yada gücün direk yere aktarılmasını istiyorsanız, fazla masraf etmeden sadece lastiklerinizi değiştirmenizi öneririm. Baktınız bu şekilde sert sürüşten zevk alıyosunuz, satıp yol bisikletine geçin. Bu sayede yol bisikletinin sürüş tarzınada referans olucaktır.
 
Dönmez dönmez bisiklet bunlar transformers diill.... :D
Şaka bir yana gerçekten olmuyor.....:eek:
 
Fx 7.3 ve yol bisikleti sahibiyim bisikletler dibimde yan yana duruyor. Acaba nasıl olur diye 10-15 dk bisikletleri önden arkadan hizalayıp baktım sonuç olarak yol bisikleti at, trek deve gibi duruyor. :D Ağırlıkları veya parça uyumunu geçtim kadro şekilleri birbirinden çok farklı fx kadrosu arkaya doğru konumlandırılmış, yol kadrosu ağırlık dağıtımını daha dengeli olması için oturuş pozisyonunu ortaya çekiyor. Trekde yol ekipmanları olsa manevra becerisine çok güvenmezdim.
 
Ya benim de aklım yolda ama hem sürüş pozisyonu hem yokuş çıkamaması hem de amörsitör ihtiyacımdan dolayı tercih edemiyorum
 
@Ali Ç.


Sürüş pozisyonuna zamanla alışıyor, asfalt olduğu sürece 3 lü aynakolla çok dik yokuşları mtb den daha hızlı çıkabilirsin, iyi bir sürücü kollarını ve bacaklarını süspansiyon olarak kullanabilir ki yol bisikletinle merdiven dahi inebilirim. Genel algıyı değiştirmekte fayda var.
Saygılar.
 
@Ali Ç.

Aynen, yokus cikamamasi en buyuk sorun yol bisikletlerinin.
Mesela bugunun TDF'inde sonda HC kategori bir tirmanis var. Butun takimlar oraya gelirken yol bisikletlerini MTB ile degistiriyorlar, oyle tirmaniyorlar.
Kac yil gecti aradan, bu sorunu da bi turlu cozemedi ureticiler!
 
Aslinda yol bisikleti ile yokus cikmak daha rahat mtb ile daha zorlaniyordum ben :) bide gokhan abi o dedin olay mtb degisikligi bugun mu oldu ilk defa duydum mtb almalatini kesin ozetini izleyecegim :)
 
@Onur Gunes
Bana sanki makara yapmis gibi geldo ama 3 kere okudum ciddi mi makara mi diye ;)

Ayrica yol bisikleti yokus cikamaz diyenlere soyluyorum yokusu cikamayan bisiklet degil sizsiniz.. (dipnot: bende mtb kullaniyorum)
 
@Tahsin Y.

Bi yol sür de sonra yorum yapın derim aynakoldaki dişli sayısı 2 bu yüzden yokuş çıkmak zorlaşıyor yani siz 1-1 veya 1-3 te yokuş çıkarken onlar 2-1 veya 2-3 te yokuş çıkıyorlar
 
Tam tersine bende yol bisikletimle çok rahat yokuş çıkıyorum.Mtb ler çok yoruyordu.Yola geçtim.Ankarayı bilenler varsa sitelerden karapürçeğe tırmandım.Bana mısın demedi.Bence genel bir algı yanlışı var yada bende sorun var bilmiyorum :( Bende sorun olabilir bir günde 3 kez lastik patlarmı ya :( Neyse bence tur bisikleti yola dönmez.Tasarlanış biçimi adından anlaşılacağı gibi tur.Yol bisikleti çok daha agresif sürüş pozisyonu olsun herşeyi.Virajlara giriş şekliyle bile farklı.Bence siz arkadaşları dinleyip satıp yol bisikletine geçin.
 
@Ali Ç.
45 senedir yol bisikleti kullanirim. 45 yasima kadar da 21 disten büyük ruble kullanmadim. %24 ü bulan yokuslari dahi 38-21 ile ciktim. Tahsin Y. nin dedigi gibi, " Cikamayan sizsiniz, bisiklet degil..." Tabii ki antrenman düzeyine bagli olarak, yokusun uzunluguna, dikligine bagli olarak 26 lik, 28 lik ruble dislileri biraz kolaylik saglar, motorlu tasitlarin gectigi her karayolu icin yeterlidirler bu disliler. Dag bisikletlerinde kullanilan daha büyük disliler arazideki kayalik, toprak, camur ve yer yer % 30 lari bulan yokuslar icindir.
Eskiden Shimano aynakol olarak standart 52-42 üretirdi. Öyle 34 disli aynakol filan da yoktu. Yollar ayni yollardi... Bu yüzden cok abartmayin...
 
@Ali Ç.
Beni etkilemez 3 lu aynakol var bende :) bence birazda kaslariniza bagli ben 1-2 genelde kullanmam 3 ude ara sira 4-5 le cikarim 2 li aynakol olsa o kadar zorlancami zanetmem ki sporcular nasil zorlansin ki 2-1 de bence en rahat yol bisikleti ile yokus cikilir :)
 
Geri