Scudo Sports

Tur Bisikleti amortisörlü mü olmalı?

Düz maşa mı Amortisör mü?

  • Düz Maşa

    Katılım: 98 58,7%
  • Amortisör

    Katılım: 69 41,3%

  • Toplam katılım
    167

Işıklar Gazisi

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Şubat 2017
Mesaj
403
Tepki
651
Şehir
Ankara
Bisiklet
Mosso
Bu soruyu gerçek manada soruyorum, tur planlarımı genelde ilçeler arası ve köyler arası yollarda ve 1/4 de dağ yollarından çizen birisi olaraktan, düz maşa mı havalı amortisörlü maşa mı? Ve de en önemli soru, tamam amortisör biraz fazla enerji harcamamıza sebep oluyor ve daha ağır amma ve lakin sunduğu konfora değer mi?

Öne bagaj takmıyorum eğer fark ediyor ise.

Siz hangi durumlarda ne kullanıyorsunuz peki?
 
Scudo
(link)

Bir bildikleri vardır öyle değilmi ne dedin duyamadım.

Birde konfor konfor konfor. Yanlış araç seçmişsin, konfor arıyorsan en son tercihin bisiklet olmalı. Herşeyden önce avuç içi kadar selede saatlerce oturmak konforlumudur allasen.
 
Salcano city sport 50 bisikletim var ön amortisörlü. Amortisörün faydasını mucurlu asfaltta görüyorum. 60-65 psi lastik basıncında amortisörü kilitlediğimde mucurlu veya bozuk yolda titreme aşırı rahatsız ediyor. Ama amortisörsüz kaliteli bi maşa, carbon da olabilir, kullanmadım belki kalitesiz amortisörün yerini tutuyordur. Kaliteli bi tur bisikletinde ihtiyaç olmayabiliyordur belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
@mehmetsunu

İnanır mısınız hepsine tek tek baktım ve %1 yani sadece 1 tanesi amortisörlü maşa kullanmış. Diğer 99 düz.

Tur bisikletimi alırken düz maşalısını seçtiğim için bir kez daha memnun oldum şimdi :harika:

Ama şöyle birşey de var. Bisiklet en rahatsız alet diye. Buna katılmıyorum işte. Rahat, yani tamam belki +50km den sonra sele yavaş yavaş batmaya başlıyor olabilir, kaslar her yokuş gördüğünde bir kez daha isyan bayrağını çekiyor olabilir, yoldaki sarsıntılardan böbrek taşı da düşürüyor olabilirim amma ve lakin bizim kız ile ne zaman bir yola çıksak ,uzun ve ya kısa, bana verdiği özgüven, özgürlük ve bağlılık başka hiçbir şeye değişilmiyor işte. Böyle olunca da fiziksel olarak çok olmasa da mental rahatlığa eriyorum..... :harika: :kyfmyrn:
 
Düz maşasına ekmegimi bandığımını toplamama az kalsada kendi şaftım dağıldi sayın @mehmetsunu eee lümpenlikle sabır örtüşmüyor mirim received_1458029757540992.jpeg
 
Valla İstanbul şartlarında bile o kadar bozuk yollar mevcut ki amortisörün avantajları olduğunu düşünüyorum. Hele ki bozuk arazilerde pedallayacaksanız turcuların videolarını izlemenizi tavsiye ederim genelde amortisörlü kullanırlar.
 
fazladan ağırlık olsada amortisör iyidir. istediğinde kapat düz kullan. fotoğrafçılıktaki siyah beyaz mı renkli mi sorusu gibi. elbette renkli çek. çünkü siyah beyaz filtre atarsın olur siyah beyaz. ama siyah beyazı renkli yapamazsın. amaç tur sonuçta,
 
Anketten de baş başa sonuçlar gelmesi üzerine şunu diyeceğim.

Maşa konusu da biz bisikletcilerin kişi bazlı düşünülecekler dediğimiz konuya giriyor. Kimisi sabit ile mutlu ve hafif hafif geziyor, kimisi ağırlığını takmayıp sunduklarına bakıyor düz yolda da kitlerim biter diye düşünüyor.

Bu haftasonu bende bi düz maşam ile civar patikalara bi dalayım. Bakalım ben ne hissediyorum bu konuda...
 
elbette kişisel seçimler öncelikli olmakla beraber, illa amortisörlü ya da düz olmalı diye teknik bir dayatma olamaz, şahsen amortisör kullanıyorum ve çok memnunum, özellikle bozuk parkurlarda amortisörü kilitli ve açık olarak deneyerek kullanıyorum ve maşa kilitliyken inanın özellikle bilek,kol ve omuzlara uyguladığı sarsıntı ve darbeler gerçekten azımsanmayacak kadar çok, burada sonuç olarak biz bu ağırlık farkına katlanır mıyız? ağırlık dışında başka bir sıkıntısı olmayacağını varsayarak buna değer der geçerim.
 
Kesinlikle düz maşa. Kesinlikle.
Düz maşalı fitness bike kullanıyorum. Düz yolda 85 psi öne 90 psi arkaya basıyorum. Harika.
Arazi de ise 75 e 70 olarak indiriyorum psi göstergeli pompa şart. Sorun yaşamıyorum.
Teker akordu sorun oluyor evet. Ama amortisörde de olur o akort sorunu.
Düz maşa 1 kg amortisör 2.5 kg+kaliteli bir amörtisor pahalı+bakım gerektirir.
100 bisikletin 99u düz. Bence söze gerek yok
 
Kilitli maşa kullanıyorum. Geçtim turu, toprak yola ya da çimenliğe bile girsem maşam kilitlidir. "İstanbul'un bozuk yolları" muhabbetini fazla abartmaya gerek yok. Maşayı artık düz satıh yoksa, büyük taş ve kayalar varsa açıyorum ben. Maşayı açınca tutup darbeyi emecek diye dümdüz dalmıyorum tabi çukurlara. Maşa ufacık bir hareketle bisikleti engellerden ceylan gibi atlatmanızı sağlıyor. Engele bodoslama girip sağlam çıkmanızı değil :)
Benim tur anlayışım iki nokta arasına mümkün olan en doğrusal çizgiyi pedallamak olduğu için amortisörlü bir bisiklet tercih ettim. Eğer bu tip bir kaşıntınız yoksa düz maşa kullanmak çok daha akıl karı geliyor bana tur işinde.
  • Ucuz ve ağırlıktan başka işe yaramayan bir maşa yerine iyi bir elcik ve eldiven çok daha fazla darbe emiyor.
  • Turda zaten yüklüyüz, 1,5-2 kg'lık maşa totalde bizi çok az etkiler. (Arka bagaja kavun koymuşum rockshox'tan mı korkucam ?
  • Yoldan çıkmıyorsanız o maşa çalışmayacak emin olun
 
Tur bisikletinde amortisörlü maşa gereksiz ağırlık olabileceği kanaatindeyim. Şayet amortisör bizim dağ bisikletlerinde gerekli olabiliyor. Buna kıyasla tur bisikleti ile dağ bayır falan patika falan bu yerlerde kullanılmayacağından dolayı gereksiz olabileceğini aksi takdirde @BerkEvren dediği gibi düz maşa kullanmak mantıklı geliyor bana da :) Şayet niyetiniz varsa rockshox maşa alın her yerde coşturun daha hafif oluyor yanılmıyorsam
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Şimdiiii Abilerim Maşa Maşa diyoruzda 800-2000 lira aralığındaki bisikletlerin genelindeki amartisorlü maşa sadece görüntü bence ben bunu kaliteli bir amortisörlü bisiklete binince farkettim diğeri tenekeymiş. Eğer Bu şekilde kaliteli harbiden amortisör görevi yapan bir maşa hafifliğinede önem verildiyse kullanılmalı tabiki ama İyi bir düz maşa ve gidon takımı aynı işide görüyor Bence
 
Ben sehir bisikletimi secerken ayni modelin zoom masalisida vardi, yorumlardan zoom masanin zamanla islevini kaybedip normal masa kivamina geldigini okuyunca ve ilave yuk oldugunu dusunerek sabit masali aldim..

Sahsen kaliteli amortusorlu masayi kullanmak isterdim..lakin butce malum.

Sabit masaya gelince sehir icinde 50 psi basincta takir takir vuruyor, ama ben cok takmiyorum bu olayi..arkadasin dedigi gibi bisiklet asiri rahat bir yol tasiti degildir, elbette totomuz, el bileklerimiz agriyacak sizlayacak, bu 10 km dede baslar 50 km sonundada baslar, bi sekikde o bilekler bacaklar agriyacak yani..

Hic sarsinti istemiyorum dediginiz zaman on ve arka suspansiyonlu, buna ek bide böreeks koltuktan aldimi epey bi rahata kavusulur..
Gunde benim yapacagim en uzun mesafe 50 olur 60 olur daha gidemem heralde..belki 50 60 sida gidemeyebilirim simdiki kondisyonumla..o yuzden aracin rahatligi benim gozunde 2. Planda..ilk olarak dayanikliligimi arttirmayi dusunuyorum..

Dayanikliliginiz artinca sabit masayla surun daga bayira, banamisin demezsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
Bence kesinlikle amortisorlu maşa.Bunun iki sebebi var.
Birincisi herkes düz yoldan toprak yoldan bahsetse de bence amortisorun asıl lazım olduğu zaman hızla yokuş aşağı inişler.Cunku hız yükselince ufak çukurlar kasisler bile kontrolu oldukca zorlaştırıyor.Bir kere maşa kilitli şekilde inişe geçtim ve gerçekten noluyor bu bisiklete deyip durdum baktım maşa kilitli kalmış. :) Acinca da çok ciddi fark yarattı.Bunun dışında yararı tartışılabilir.Konfor bir miktar sağlamakla birlikte olmasa da olur diyene saygı duyarım ama bu ilk dediğimi muhakkak değerlendirin.

İkincisi tur bisikleti ve tur düşünen birinin ağırlık için bundan vazgeçmesi bence tamamen yanlış.Cunku yeri gelecek arkaya 2lt su koyacaksınız gitti sizin maşadan ettiğiniz kar.Eğer bakım, yokuş performansı gibi kriterleri değerlendiriyorsaniz tamam ama ağırlık değerlendirip bu kararı alırsanız bence tur mantığıyla bağdaşmaz.
 
Ben turculukta gram gram ağırlıkların sayılmasını abartı bulduğumdan ve bunun tamamen psikolojik olduğunu düşündüğümden ağırlık konusunu takmıyorum ve bu yüzden de amortisörlü maşa tercihim. Amma ve lakin, bu amortisörün kilitlenebilir olması lazım ve de gerçekten amortisör olmalı. Çoğu giriş ve orta seviye bisikletlerde amortisör o kadar sert oluyor ki, varlığıyla yokluğu arasında bir fark olmuyor. Böylesi bir amortisör yerine ya adam akıllı bir şey alınır ya da komple düz maşaya geçilir diye düşünüyorum :)
 
Çelik maşanın darbe emiş özelliği + kaliteli elcik + kaliteli eldiven : Tur
 
  • Beğen
Tepkiler: ulsbyrm
@cenkpasha
pardon çelik darbeyi nasıl emiyor? ben tam tersi diye biliyorum, bir yanlışlık olmasın.
 
Düz maşa ve yanında büyük ebatlı lastikler işinizi gayet görür. Örneğin 26" jant ebatı için 26x2.00" lastik kullanırsanız uygun olur. Yol tutuşunuzda bir sıkıntı da yaşamazsınız.
 
@JusTiMe Benim gibi tur bisikletini patikalardan da kullanicaksan amortisör gerekli. Bencedağ bisikleti köylere vs. gitmiyor saniz gereksiz. Piknik yerlerinde falan ideal benimkisi
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
Geri