Scudo Sports

Tubeless lastik niye?

@srdrmrs olabilir, ben acaba hookless uyumlu lastiklerin yan duvarları mı farklı? diye düşünmüştüm, uyumluluk listesi ve hangi testlere tabi tuttuklarını yazmışlar yalnız, dediğiniz gibi, şimdi cinturato listede geçmişte dediğiniz gibiyse belkide pazarlama politikası, mesela cinturato Tr de sadece Amazon da var sanırım ve diğer Pirelli lere göre pahalı ayrıca p zero, p7 Tr sitelerinde mevcut.
Ben p7 ye taktım 😃 ,forumda hookless ile p7 kullanan var mı?

Bulduğum bir şeyi atayım,Screenshot_2022-11-25-09-31-12-760_com.android.chrome.jpg kafa karıştırıyor tabi nereden biliniyor?
Ebay da bir satıcı, hookless uyumsuz yazmış ama, aynı zamanda p zero da yazmasına rağmen kullananlar var.
 
Scudo
@srdrmrs olabilir, ben acaba hookless uyumlu lastiklerin yan duvarları mı farklı? diye düşünmüştüm, uyumluluk listesi ve hangi testlere tabi tuttuklarını yazmışlar yalnız, dediğiniz gibi, şimdi cinturato listede geçmişte dediğiniz gibiyse belkide pazarlama politikası, mesela cinturato Tr de sadece Amazon da var sanırım ve diğer Pirelli lere göre pahalı ayrıca p zero, p7 Tr sitelerinde mevcut.
Ben p7 ye taktım 😃 ,forumda hookless ile p7 kullanan var mı?

Bulduğum bir şeyi atayım,297707 dosyayı görüntüle kafa karıştırıyor tabi nereden biliniyor?
Ebay da bir satıcı, hookless uyumsuz yazmış ama, aynı zamanda p zero da yazmasına rağmen kullananlar var.
Birde bunda 700x26 yazıyor. 23 yada 25 vardı şimdi 26 mı çıkmış.
 
Böğürtlen düzlüğüne mi girdin gravel ile. Gerçekten hakkını vermişsin. Kevgire dönmüş lastik. :)
Normalde bundan %10 civarı daha fazladır. Son surusten önce ve sonra hava basmadım nasılsa iniyor diye. Ön tekerde bunun çeyreği ya da daha azı var. Bakayım eğer çözüm bulabilirsem iyi bir iç sıvı ile onu deneyeceğim bu şekilde biraz zevksiz oluyor asfalt suruslerım
 
Yetkili bir satıcı ile görüştüm,
hookless için tüm tubless uyumlu lasitkler çalışır. hookless uyumlu lastik bir pazarlama hilesi. ben 2 set cinturato kullandım. eski set üzerinde do not use one hookless rims yazıyordu :)

bunun sebebi de şu. hookless jantların max lastik basıncı 72 ama hookless uyumlu olmayan lastikler üzerinde farklı değerler yazıyor. farklılık sadede bu.

ek olarak yeni seri cinturatoları değiştirip o yazıyı da kaldırdılar.

20k oldu yaklaşık bu sistemde. cinturato , pro one , pzero race kullandım. şimdi canyon için wtb nin bir lastiğini deniyorum. bakalım nasıl çıkacak.
bu arada stans sıvı baya akışkan oldugu için aktarmak mümkün. muc off baya yogun oldugu için isteseniz de lastikten lastiğe aktarmak mümkün değil.

Bir yetkili satıcı ile görüştüm, arkadaşın yukarıda dediği doğru, uyumluluk (Zipp için söylemiyorum attığım liste zaten karbon) karbon içinmiş.
Alüminyum jantlarda farketmiyormuş, yani uyumlu olmayan lastkler, üzerinde yer alan psi değerinden kaynaklı sanırım. Teste üzerinde yazanla tabi tutuyorlar o yüzden böyle galiba, diğer taraftan mesela schwalbe demiş modern geniş jantlara göre güncelledik diye, bu yazan psi değeri mi? yoksa şekli mi güncellediler? bilmiyorum.
@srdrmrs
Merhaba, iki takım cinturato kullandım demişsiniz, diğerlerine göre (p zero race, p7)koruması ve sair nasıldır? Araştırmışsınızdır diye soruyorum.
Birde mesela cinturato, nereden temin ediyorsunuz? çünkü, Tr de satışta tubeless satışı çok yok. Siz kaç mm genişliğinde kullandınız?



28 lık düşünüyorum, Giant contend ar1 var, 25 likte ince mi gelir? dedim(üzerinde şu an 32 mm Giant gavia fonda2 var)

Kullananlar varsa, 28 lık tubeless ı hız-performans açısından değerlendirir misiniz?
 
Son düzenleme:
Yetkili bir satıcı ile görüştüm,


Bir yetkili satıcı ile görüştüm, arkadaşın yukarıda dediği doğru, uyumluluk (Zipp için söylemiyorum attığım liste zaten karbon) karbon içinmiş.
Alüminyum jantlarda farketmiyormuş, yani uyumlu olmayan lastkler, üzerinde yer alan psi değerinden kaynaklı sanırım. Teste üzerinde yazanla tabi tutuyorlar o yüzden böyle galiba, diğer taraftan mesela schwalbe demiş modern geniş jantlara göre güncelledik diye, bu yazan psi değeri mi? yoksa şekli mi güncellediler? bilmiyorum.
@srdrmrs
Merhaba, iki takım cinturato kullandım demişsiniz, diğerlerine göre (p zero race, p7)koruması ve sair nasıldır? Araştırmışsınızdır diye soruyorum.
Birde mesela cinturato, nereden temin ediyorsunuz? çünkü, Tr de satışta tubeless satışı çok yok. Siz kaç mm genişliğinde kullandınız?



28 lık düşünüyorum, Giant contend ar1 var, 25 likte ince mi gelir? dedim(üzerinde şu an 32 mm Giant gavia fonda2 var)

Kullananlar varsa, 28 lık tubeless ı hız-performans açısından değerlendirir misiniz?

cinturato kış lastiği. p zeroya göre koruması çok daha fazla ve çok daha uzun ömürlü. p zero daha hızlı daha hafif ve ve daha çabuk bitiyor. burada öncelikleri belirlemek önemli. ikisinin de yol tutuşları başarılı ama hamur olarak cinturato daha sert.

wiggle veya amazondan tedarik edilebilir. TR de performans bisiklette getiriyor. benim jantı iç genişliği fazla oldugu için 28mm lastiği kumpasla ölçtüğümüzde 32ye kadar genişlediğini gördük. performans değerlendirmesinin biz faniler için çok saçma oldugu düşünüyorum. sürtünme direnci en iyi lastik (teki 100$ üstü gelir) ile en kötü lastik arasında max 15w oynar.

mesela cinturato ile pro one arasında 7,5w fark var. aradaki fark yarış koşmuyorsanız pek mühim değil.

hatta şöyle üç bir örnek vereyim. geçen yaptıgımız 190km 2700 elevasyonlu tura 32mm lastik ile gittim. çok sert bir sürüş olmasına rağmen hiç geri kalmadım.


kış döneminde cinturato yaz döneminde de pro one kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: wolverin
Anladım, verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim. Watt a kadar yazmışsınız, yok yarış koşmuyorum ama, grup sürüşlerinde diğer arkadaşlar karbon kadro ve 25 lık teker kullanınca biraz fark oluyor 😄, ayak uydurmaya çalışıyorum. Benim teker 32 bu yazan dediğiniz gibi ölçünce ki bendeki jant dar Giant ın sitesinde 33.5 - 35 mm yazıyor. Şuan acil değil üzerindeki lastikler yeni yaklaşık 300 km oldu, çok kullanmadan satıp ince mi alsam diye araştırdım. Eskiyince zaten alacağız, benim için tutuş/güvenlik önemli çünkü her yer sıcak asfalt olmuyor, bu durumda cinturato 28 mm iyi gibi.

Eğer bilginiz ya da bilgisi olan varsa, bendeki bisiklet Giant Contend Ar1 all rounder türü olarak geçiyor yani gravel tarzı, buna 25-26 mm teker taktığımızda dengeyi bozar mı?

Bisikletin lnki

(link)



Merhaba, yuvarlanma direnci ve sair bir site gördüm, çok güzel, kıyas da yapıyor.
Örneğin,
 

Dosyalar

  • Screenshot_2022-11-30-14-42-11-958_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2022-11-30-14-42-11-958_com.android.chrome.jpg
    46,1 KB · Okunma: 8
  • Screenshot_2022-11-30-14-42-46-112_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2022-11-30-14-42-46-112_com.android.chrome.jpg
    44,6 KB · Okunma: 8
Son düzenleme:
Anladım, verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim. Watt a kadar yazmışsınız, yok yarış koşmuyorum ama, grup sürüşlerinde diğer arkadaşlar karbon kadro ve 25 lık teker kullanınca biraz fark oluyor 😄, ayak uydurmaya çalışıyorum. Benim teker 32 bu yazan dediğiniz gibi ölçünce ki bendeki jant dar Giant ın sitesinde 33.5 - 35 mm yazıyor. Şuan acil değil üzerindeki lastikler yeni yaklaşık 300 km oldu, çok kullanmadan satıp ince mi alsam diye araştırdım. Eskiyince zaten alacağız, benim için tutuş/güvenlik önemli çünkü her yer sıcak asfalt olmuyor, bu durumda cinturato 28 mm iyi gibi.

Eğer bilginiz ya da bilgisi olan varsa, bendeki bisiklet Giant Contend Ar1 all rounder türü olarak geçiyor yani gravel tarzı, buna 25-26 mm teker taktığımızda dengeyi bozar mı?

Bisikletin lnki

(link)



Merhaba, yuvarlanma direnci ve sair bir site gördüm, çok güzel, kıyas da yapıyor.
Örneğin,


Merhaba sizin bisikletin benzeri Giant contend sl 1 disc versiyonunu 25 lastik ile 3 sene kullandım herhangi bir denge problemi yaşamadım.
 
Anladım, benim arkadaşta da var ama, onlar baştan 25 lık galiba, yani çatal, maşa açıklıkları aynı mıdır? bilmiyorum, çünkü benim modelde tekerin teorik olarak 38 mm ye kadar genişlemesine müsade etmiş. Giant Türkiye nin sayfasında sınırda kalıyor 35 e kadar genişletilebilir demiş, ben zaten 28 lık kullanacağım yalnız, tubeless hookless larda 1-3 mm genişlediği için linkteki incelemede olduğu gibi, 700x26 lık Cinturato Velo ölçümde 28, kafam birazda bundan karıştı.
 
Zipp303 firecrestle araniza katilmayi dusunuyorum ama aklimda bir soru var suan 19ic genislikte bir hoked jant ve 25mm schwalbe one tubeless lastik kullaniyorum. Lastik uzerinde 28 gibi duruyor kumpas ile ölcmedigim icin net konusamiyorum. kadrom 28 e uyumlu 30da olur gibi duruyor lakin zipp303e gecince 28mm schwalbe tubeless kullanacagim. Genislik konusunda sikinti yaratirmi acaba.
 
Zipp303 firecrestle araniza katilmayi dusunuyorum ama aklimda bir soru var suan 19ic genislikte bir hoked jant ve 25mm schwalbe one tubeless lastik kullaniyorum. Lastik uzerinde 28 gibi duruyor kumpas ile ölcmedigim icin net konusamiyorum. kadrom 28 e uyumlu 30da olur gibi duruyor lakin zipp303e gecince 28mm schwalbe tubeless kullanacagim. Genislik konusunda sikinti yaratirmi acaba.
Schwalbe nasıl olur bilmiyorum ama 28mm Pirelli P Zero ve Continental 5000S TR ler 303 Firecreste takılınca 30u buluyor genişlikleri. İmkanınız olursa denemenizi tavsiye ederim.
 
Zipp303 firecrestle araniza katilmayi dusunuyorum ama aklimda bir soru var suan 19ic genislikte bir hoked jant ve 25mm schwalbe one tubeless lastik kullaniyorum. Lastik uzerinde 28 gibi duruyor kumpas ile ölcmedigim icin net konusamiyorum. kadrom 28 e uyumlu 30da olur gibi duruyor lakin zipp303e gecince 28mm schwalbe tubeless kullanacagim. Genislik konusunda sikinti yaratirmi acaba.
Bahsettiğiniz jant seti hookless yani her lastiği kullanma imkanınız yok, en düşük 28mm kullanmalısınız. Bahsettiğiniz markanın One TLE, Pro One TLE ve Pro One TT TLE 28mm ve yukarısı jantiniz ile uyumludur. Aşağıdaki linkte uyumlu lastikler yazmakta

(link)
 
Tubeless ready bisiklet alınca bildiğim kadarı ile iç lastikli olarak geliyor. Tubeless lastik takılabilir olduğunu ve jantta tubeless için uygun sibop takıldıktan sonra uygun dış lastik (eğer üzerinde gelen lastik tubeless değil ise ki muhtemelen değildir) alınıp içerisine sıvı koyularak kullanılıyor.

Bisiklet ile birlikte sıvı verildiğini, hatta tubeless jant seti ya da tubeless lastik ile birlikte de sıvı verildiğini henüz duymadım görmedim. Ayrıca temin etmeniz gerekiyor. Ya da düzenli gittiğiniz bisikletçiniz gerektiğinde cüzi bir bedel karşılığında koyar uğraşmazsınız. Ya da kendinize bir bidon alıp bisikletçinize bunu kullan dersiniz.
Giant gönderiyor iç Lastik olmadan yanında sıvı ile.
 
Mesele kadroya sigdirmak suan kullandigim jant 19mm ic genislikte lastik 25mm schwalbe one tle . Yaklasik 5mm sagda 5mm solda bosluk var.
 
Mesele kadroya sigdirmak suan kullandigim jant 19mm ic genislikte lastik 25mm schwalbe one tle . Yaklasik 5mm sagda 5mm solda bosluk var.
Bisiklet modelinizi yazarsanız belki daha iyi yardımcı olan biri çıkabilir
 
Carraro fire 3.3 uci sagolsun turk firmalari bilgi konusunda cok aydinlatici olduklari icin bu konuda pek tenik bilgi vermemisler.
 
Mesele kadroya sigdirmak suan kullandigim jant 19mm ic genislikte lastik 25mm schwalbe one tle . Yaklasik 5mm sagda 5mm solda bosluk var.

Lastiğin üst boşluğunu da hesaba katın. Lastik genişlediğinde yüksekliği de artıyor. 25 mm'den 30'a geçtiğinde yanlardan boşluk kaldığı halde maşaya üstten sığmayınca 28'e mecbur kalan arkadaşlarımız oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
Zipp303 firecrestle araniza katilmayi dusunuyorum ama aklimda bir soru var suan 19ic genislikte bir hoked jant ve 25mm schwalbe one tubeless lastik kullaniyorum. Lastik uzerinde 28 gibi duruyor kumpas ile ölcmedigim icin net konusamiyorum. kadrom 28 e uyumlu 30da olur gibi duruyor lakin zipp303e gecince 28mm schwalbe tubeless kullanacagim. Genislik konusunda sikinti yaratirmi acaba.
bende 28 pro one kullanıyorum fc ile. sorun yok.
 
bende 28 pro one kullanıyorum fc ile. sorun yok.
Jantta olmaz zaten ama kadroya sığar mı acaba? Ben fire 3.2 kullandım. 28 mm lastik de kullandım ama bu jantlarla değil. Yine de yeterli boşluk vardı diye anımsıyorum. Ama ölçmedim.
 
bakacagiz artik custom titanyuma gecene kadar bu jantlari kullanamamak üzer beni üst tarafta bosluk yeterli
 
Geri