Scudo Sports

tubeless jant-lastik

bikeamania

Üye
Kayıt
7 Temmuz 2009
Mesaj
31
Tepki
3
Şehir
Mersin - Ankara
merhaba arkadaşlar,

lastik patlamasından bunaldığım ve zaten istiyor olduğum için tubeless sisteme geçmek istiyorum. mavic xm819 jant ve 2.1 racing ralph tubeless lastik düşünüyorum. Ne diyorsunuz iyi midir fikir? içine hangi sıvıyı kullansam en etkili olur? artık lastiğimin patlamasını hiç bir şekide istemiyorum, 100 gram ağırlık sorun değil. Ne önerirsiniz?
 
Scudo
Hazır Mavic set ve Maxis lasitklerinden herhangi birisi..
 
ya bende kadroyu boyucam hangi renk olsun diye kararsızım yardımcı olsanız hasan beşiroglu..
 
Bu konuyla ilgili olmayan sorularınızı YENİ KONU açarak sorabilirsiniz. Ben burada hala kendi sorum için gelecek cevapları bekliyorum. teşekkür ederim.

Evet arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum. iyi forumlar.
 
Dış teker konusunda kişiye göre türler değişebilir,ben hutchinsonları tercih ediyorum,racing ralph'lerde çok iyidir... ama jant konusunda MAVIC veya Shimano'dan şaşma. Özellikle mavic'in kurulu setleri en iyisidir. 3-4 senedir kullanıyorum,bir kere olsun ayar gerektirmedi. 819 ve Ride üstü tüm jant setleri işini görür.
Sıvı konusunda ise ilk seti oluştururken direk sıvı olanları tercih et,Joe's ve (link)gibi mesela. Ama sonrasında 3-4 ayda bir yenileme yaparken lastiği söküp takmamak için köpüklü herhangi bir şey kullanabilirsin.Araba için olanlarda olur veya bisiklet üzerine bantlayarak acil durumlar için (link)tavsiye ederim.Lakin bunlarda zamanla tubeless sibobu tıkayabiliyor ama en güvenli,hızlı ve mobil sistemler bunlar.
 
Hazır jant setinin biyerine bişey olduğu zaman "hatta akort ayarına bile" kara kara düşünmene sebeb olabilir. 32 telli ve rulman göbekli klasik tasarımdan şaşma derim. 819 tarzı ağır bir jant almana hiç gerek yok. Kendi jantını kullanabilirsin yada yeni jantlar istiyorsan çok daha hafif Dt 4.2d ler fazlasıyla sağlamlar.

Şimdi gelelim asıl konuya. Tubbles çeririm kitine gerek yok. Bu jantı alıp suya dayanıklı bantla 3 kez içerden kaplıyorsun ve eski bir iç lastikten kestiğin presta sibobu kullanıyorsun al sana mis gibi tubbless jant :) Forumda bu Bozcan arkadaşımız tarafından detaylı bir şekilde anlatılmış. Böylece jantlardan kazanacağın ağırlık avantajını daha kallafi bir lastik için kullanırsın. Emin olabilirsin kesinlikle sorunzuz olacaklar. Aynısını şu anda ben kullanıyorum.

Tubbles lastik seçimin ise daha çok sürüş tarzınla ilgili olmalı. Arazide hafif ekstrem sürüşler yapmayı ve yarışlara katılmayı düşünüyorsan Maxxis Ignitor, Schwalbe Nobby Nic ve bulabilirsen Panaracer FireXC Pro tabi mükemmel lastiklerdir. Bu kadar heyacanlı değilim, akışı iyi olsun ama yeterince yol tutsun diyorsan Racing Ralph'ler güzel tercih olur. Tubbles bir lastik ve Joe's sıvısı ile ciddi anlamda patlamaların önüne geçebilirsin.
 
paran varsa gariban tubeless'a hiç girme,eldekini değerlendirme işidir o. Orada kullanılan malzemeler zamanla yıpranır,bakıma maruz kalır,iyi yapılmazsa kısa sürede kaçırır ve solüsyon gerektirir.Ayrıca jant telin kırılırsa ve değiştirme gerektirdiğinde tüm sistemi yeniden yapmak gerekir ki 30-40 tl masrafı var.
Normal tubelesslarda sadece lastik kenarına su ve sabunlu sünger sür ömür boyu kullanırsın,masrafı ve riski yok.Bu solisyon olayı daha çok yeni geldi türkiyeye. eskiden kaç kişi solisyonla kullanıyordu. Benim ön lastik 3 senedir hiç patlamadı ve solisyonda eklemiyorum,taş gibi gidiyor. Farkı düşünceler olabilir ama bu iş maliyet işidir. Biraz daha para ayırabilirsen tubeless çember en iyisidir.
 
@memocy

Yorumlarınıza katılıyorum mavic çemberler ve son aldığım st set taş gibi ayrıca hutchinson lastikler de bence çok iyi.hem yol equinox hem mtb tarzı pirenha hutchinson kullandım çok iyiydiler.Yalnız eski slr setimde akort ederken tel ucu kırıldığı için çemberi değiştirmek zorunda kaldık böyle de bir sıkıntısı var..XT sette fiyatına göre çok iyi görünüyor.
 
Geri