Scudo Sports

Tubeles e geçiş

Kayıt
28 Mayıs 2009
Mesaj
89
Tepki
1
Şehir
Konya
Bisiklet
Trek
Ben Tubeles e geçmek istiyorum. TREK 7100 var. Jant komple değişmeli mi Tubeles e nasıl geçerim? 28 lik bi çift çember ve lastik bana ne kadara mâl olur?
Teşekkürler
 
Scudo
Kullandığın şehir bisikletinde tubeless'a geçmeniz yerine patlak önleyici sıvı kullanmanızı öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şerif Şentürk
Önerileriniz için teşekkür ederim. Şambryelsiz tekerden caydım zaten. Benim için bir artısı yok. Bu kadro yola ve belli bir hıza müsait. Ama beni frenleyen Jant tellerimin rüzgara karşı olan direnci(FŞŞşşşşş). Galiba sadece janttlarımı değiştirirsem amacıma ulaşacağım.
 
Şehir bisikletiyle ortalama kaç km hızla gidiyorsunuz ki jant tellerinin sizi durdurduğu kararına vardınız?

Tubular lastiklerin tamiri dikişleri nedeniyle biraz zordur, ama yanınızda yedek varsa değiştirmesi clincher (iç lastikli) modellere göre daha kolaydır. Tamamen farklı bir jant yapısı olduğu için tubular jant almanız lazım.

Avantajları, yolu daha iyi hissetmeyi, daha konforlu gitmeyi ve daha hafif tekerlere sahip olma olanakları sunmasıdır.
 
Peki halihazırdaki içlastikli sistemimi tubeles e çevirmem nasıl mümkün olur acaba?
Patlak önleyici sıvı kullanarak gerekli işlemleri yaparsam ( Normal jant içerisine şerit, hava geçirmez şerit, janta monte edeceğim sibop vs.) Şu ucuz yollu tubeles sisteme geçebilir miyim?
 
Evet geçebilirsiniz ama öncelikle kevlar ve katlanabilen tarzda yumuşak yanaklı bir dış lastik tercih etmelisiniz yoksa lastiği şişirmek çok zor oluyor...

Sonuçta Joe's ve Stans ın yol bisikleti için tubeless dönüştürme kitleri var, yada forumda açılan GTS başlığı altında şeritlerinizi kendiniz yapıp sadece sıvı temini ile de bunu yapabilirsiniz...

Ayrıca o tarz kit sistemleri yol bisikleti yada şehir bisikleti gibi yüksek basınçlarda nasıl bir davranış sergiler kullanmadığım için yorum yapamayacağım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Hekimoğlu
Hızı sadece hız denemelerim sırasında yapıyorum (65-90). Bunu âdet edinmeye başladığım için kafamda soru işaretleri oluştuğundan nasıl bir jant kullanacağım konusunda soru(lar) sormuştum. Konya da hava sert eser. Bunu jant tellerini azaltarak bir nebze akarte etmek istemiştim ondan. Fakat şimdilik yeni bir jant düşünmüyorum.
Teşekkürler.
 
Bisikleti yüksüz kullanırım. Bisiklet 11 kg, ben ise 65 kg civarı bi adamım. Ama belki biraz sert kullanıyorum...
Hangi marka sıvı ve lastik önerirsiniz. Her iki boydaki bisikletlerime de bunu uygulamayı düşünüyorum. Bilgilendirmelerinizle cesaretlendim.
Teşekkür ederim.
 
No tubes için (Tubeles olmayan) hangi marka-model dış lastikler uygun olur acabâ
 
Tubular lastik fiyatları yaklaşık 20 Euro'dan başlıyor. Türkiye'de ancak siparişle ya da nadiren denk geldiğinizde bulabilirsiniz. Hızınızı arttırmayacaktır, bence harcayacağınız paraya da değmeyecektir.

Daha hızlı gitmek istiyorsanız kalın profilli ve az telli jantlar kullanabilirsiniz. Ön 20 / Arka 24 adet olmak üzere aero (ya da bladed / bıçaklı) teller de fark yaratacaktır. Tabi yol gidonu takıp aerodinami kazanmanız çok daha mühim.
Üst düzey ön ve arka teker göbekleri de hızınıza hız katacaktır.

65-90 km/s hızlara çıkmanız için bisikletinizin geometrisi çok uygun değil. Km göstergenize lastik çapı girerken hata yapmış olabilir misiniz?

Ben yol bisikletim varken 1993'de en fazla 69 km/s hız görmüştüm, gidon boğazına dayadığım çenemden başka ön tekeri zıplayıp huzursuzluk yaratan giriş seviye kadromu hatırlıyorum.
 
Konuyu ilgili yere tasiyabilirmisiniz lutfen...
 
Geri