Scudo Sports

Trek Madone Karbon Kadro İmalatı

@osmancan71 Enayi söğüşlemek için artısı olmayan sistemler eklemeye başladılar. Bu da bunun bi örneği. Ne de olsa inanıp o özelliği bir artı olarak gören insan çıkıyor. Aslında tam tersi, yaptıkları şey o alanda hava sürtünmesini arttırır. Normalde o yüzey seyahat yönüne dik eğimli değil iken, bu şekilde orada 5x5 cm lik bir yelken açıyosun bi nevi.
Parası olana premium donanım özellik
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Scudo
(link)

Niye böyle bişey yapmıslar

Aero kaygılarla maşaya entegre edilmiş frene sadece düşük hızda ihtiyaç duyulacak bir manevra alanı kazandırmışlar.

@osmancan71 Enayi söğüşlemek için artısı olmayan sistemler eklemeye başladılar. Bu da bunun bi örneği. Ne de olsa inanıp o özelliği bir artı olarak gören insan çıkıyor. Aslında tam tersi, yaptıkları şey o alanda hava sürtünmesini arttırır. Normalde o yüzey seyahat yönüne dik eğimli değil iken, bu şekilde orada 5x5 cm lik bir yelken açıyosun bi nevi.
Dönüş yönüne doğru açılmasının aerodinamik etkileri mutlaka vardır... Özellikle yüksek hızlarda...

Gidonu kapak açılacak kadar çevirebilmek için 10 km'nin altında gitmek lazım. Yüksek hız anında kapak hiç açılmıyordur. Yüksek hızda gidonu o kadar çevirebilmek zaten düşmek demek.
 
Dönüş yönüne doğru açılmasının aerodinamik etkileri mutlaka vardır... Özellikle yüksek hızlarda...
Evet var, negatif bir etki, hava sürtünmesini arttırıyor.

Gidonu kapak açılacak kadar çevirebilmek için 10 km'nin altında gitmek lazım. Yüksek hız anında kapak hiç açılmıyordur. Yüksek hızda gidonu o kadar çevirebilmek zaten düşmek demek.
Trek mühendisleri 90 km/h'de viraj dönerken hava sürtünmesini arttırıp hız kesmek için yapmışlar bunu. Kaza olmasın diye, bizi düşünüyolar yani. Günahlarını aldık galiba.
 
Son düzenleme:
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç.
...
Trek mühendisleri 90 km/h'de viraj dönerken hava sürtünmesini arttırıp hız kesmek için yapmışlar bunu. Kaza olmasın diye, bizi düşünüyolar yani. Günahlarını aldık galiba.

İroni ya da espriyse anlamadım, ben değilmiş gibi yazayım: Benim videoda gördüğüm kadarıyla kapağın açılması epey geç başlıyor, en azından 30 derecenin üstünde. Yüksek hızla viraj almak için yatarak yön verirken gidonun 30 derece dönmesi için bisikletin kontrolden çıkmış, taklalar atıyor olması lazım. Bence sadece durma hızına yakın manevra yaparken dönüş sınırları yetmeyeceği için esneklik sağlamak amacıyla bu kapakları eklemişler. Yani kapakların açık durumda olmasının aerodinamiyle hiç ilgisi yok, çünkü onların açık olduğu hızda yaptıkları etki hiç önemli değil ama yüksek hızda o bölgenin maşa/alın borusu içine toplanmış olmasının aerodinamiye çok etkisi var. Yine de bu yanlışsa ve Trek mühendislerinin 90 km/h'de viraj dönerken hava sürtünmesini arttırıp hız kesmek için yaptıklarına dair bir içerik varsa okuyup doğrusunu öğrenmek isterim.
 
İroni ya da espriyse anlamadım, ben değilmiş gibi yazayım: Benim videoda gördüğüm kadarıyla kapağın açılması epey geç başlıyor, en azından 30 derecenin üstünde. Yüksek hızla viraj almak için yatarak yön verirken gidonun 30 derece dönmesi için bisikletin kontrolden çıkmış, taklalar atıyor olması lazım. Bence sadece durma hızına yakın manevra yaparken dönüş sınırları yetmeyeceği için esneklik sağlamak amacıyla bu kapakları eklemişler. Yani kapakların açık durumda olmasının aerodinamiyle hiç ilgisi yok, çünkü onların açık olduğu hızda yaptıkları etki hiç önemli değil ama yüksek hızda o bölgenin maşa/alın borusu içine toplanmış olmasının aerodinamiye çok etkisi var. Yine de bu yanlışsa ve Trek mühendislerinin 90 km/h'de viraj dönerken hava sürtünmesini arttırıp hız kesmek için yaptıklarına dair bir içerik varsa okuyup doğrusunu öğrenmek isterim.

Aynı açıklamayı yapacaktım, tane tane ve net anlatımınız için teşekkür ederim. Altına imzamı atıyorum müsaadenizle :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
@osmancan71 Enayi söğüşlemek için artısı olmayan sistemler eklemeye başladılar. Bu da bunun bi örneği. Ne de olsa inanıp o özelliği bir artı olarak gören insan çıkıyor. Aslında tam tersi, yaptıkları şey o alanda hava sürtünmesini arttırır. Normalde o yüzey seyahat yönüne dik eğimli değil iken, bu şekilde orada 5x5 cm lik bir yelken açıyosun bi nevi.
Bunu görünce niyeyse aklıma hep Marq Marquez'in "leg dangling" i geliyor :ssrtcbya:
The-Leg-Dangle-EXPLAINED-Why-do-Moto-GP-racers-wave-their-leg-when-going-into-corners.jpg
 
@Spartiat Ben yanlış anladım o zaman. (link) etiketi kullanılınca, orayı kapaklı yapınca dönüşlerde bir aero avantaj iddia ettiklerini düşündüm. Meğersem olay, aero kazanç için alın borusunu daraltınca doğan bir zorunlulukmuş. Gerçekten günahlarını aldım. Trek mühendislerinden özür diliyorum :p
 
  • Hahaha
Tepkiler: Spartiat
Bu flapımsı yapıların kaç watt enerji kazandırdığını merak etmiyor değilim. Şöyle bir makele gibi bişey olsa da baksaydık.
Faydası vardır herhalde Goca Trek mühendislerinden daha mı iyi bileceğiz. :harika:

Eğer ki getirisi yüksek değilse buna marjinal faydanın b*kunu çıkarmak derim.
Amacın çoğu; katma değer yaratıp Trek patronunu zenginleştirmek olabilir. :snzdglsn:
 
Bir de uyuz sesi var bu kapakların. Asla Durma Fatih'in eski bisikletinde de var. Videolarında, özellikle de tırmanışlarda çıt çıt sesi uyuz ediyor beni :)
 
Zenginin malı fakirin çenesini yorarmış. Kapak muhabbeti de ona dönmüş bakıyorum. Boş verin abi; Alıp süren adamlar öyle özel hissediyor.
 
Bir XTR değil, hele hele Fin karbonu hiç değil.Fakir Elf gözlerim neler gördü neler; beni heyecanlandırdı diyemem, çenemi buna harcayamam. :tskler:
 
Karbon da mı ülkeden ülkeye değişiyor... İsveç çeliği, İsviçre çukulatası, Hollanda lalesi, gibi bişey sanırım bu Fin karbonu :p

"Çin Karbonu"nu biliyorum (plastik) ama Fin Karbonunu ben de merak ettim.
 
"Çin Karbonu"nu biliyorum (plastik) ama Fin Karbonunu ben de merak ettim.
Anmayın adını, sözünü dahi etmeyin. Sözedilince cin, şeytan gibi konuşulduğu yerde bitiyor. Bana ileri geri sövüyor.
Sorun sövmesi değil de o kadar sövüp yanına kalması. Bir elime geçirsem, kinim diridir.
 
  • Hahaha
Tepkiler: MakRo ve M.İhsan
@can_celik
@Spartiat
Dikkatli olun, size "Fin Karbonu" nun ne olduğunu göstereceğim. Aşağıya link bırakıyorum. Yolun bundan sonraki kısmını bensiz devam etmelisiniz. Sizinle gelemem, sinirlerim dayanmaz.Bilgi uğruna yaptığınız gazanız mübarek olsun.
Not:İkinizi de severdim, sayardım; özür dilerim.
Finlandiya
Devam filmini de okumalısınız.
Finlandiya
İkisi de ayrı ayrı konudur. Ama anafikri aynıdır:Bir başkadır Fin karbonu
 
Geri