Scudo Sports

Trek FX 7.1 Upgrade

@Murat Cömez hocam siz de amma abarttınız ha, anladık hep üst seviye bisikletleriniz var.
7li sistemden 9lu sisteme geçmek elbette farkettirir. örnek vermek gerekirse 9lu yeni seri altus ile 9lu sora 3500 flat bar versiyonu vites geçişleri arasında baya bi fark var. dağ ve yol serisi 9lu sistemlerin arasında bile bu kadar fark varsa 7liden 9lu sisteme geçince adam değişimi hisseder
 
Scudo
@sirrunu
Bak güzel arkadasim, ben hic bir yerde 7li ile 9lu arasinda fark yok diye yazmadim bu bir.
Ben ister üst seviye toplarim ister alt seviye bu kimseyi ilgilendirmez bu iki.
Yazdigim yorumu dogru okuyun öyle yorum yapin buda üc.
Ben aceradan alivioya gecmek mantiksiz yazdim ve baska bir seyde yazmadim. Sadece aynakolu degistire bilir buda mantikli olur aksi taktirde bosa masaraf edilmis olur dedim. Bu sisteme 1200TL harcamaktansa biraz daha masaraf ile veya ayni paraya 2. elden daha iyi sistemlere sahip oluna bilir demek istedim, yada bir kac yüz liraya disli farki ile ayni performans elde edile bilirdi. Orjinal sisteminde ise 9lu aynakol, 9lu vites kolu ile ruble degsimi yine az bir masaraf ile isini görebilirdi.
Konu sahibi 7/8li calisiyor dedi arka aktaricisini ben ise o aktarici 9lu olarakta calisiyor diyorum ve hala sözümün arkasindayim. Arkadasimiz online sayfalarda o aktarici 7/8li olarak calistigini okuyarak burada bilgi veriyor ben ise o aktaricdan bugüne kadar en 1000 tane 9lu ya takmisimdir ve hic sorunsuz calisiyor. Hatta klasik bisikletlimde 5 aktariciyi 8 li sistemde kullaniyorum o bile sorunsuz calisiyor. Sizler belki senede 1 dfefa bu deneyimi yapiyorsunuz ben ise hergün nerdeyse yapiyorum.
Bu konuyada baska yorum yazmayacagima emin olun. Simdi hakkimda ne yazarsaniz yazin umrumda bile degil.
 
Herkeste bir üste çıkma mücadelesi, altta kalmayı hazmedememe. Herkes diyor ki benim bildiğim, benim dediğim doğru.
Eyy ego, sen nelere kadirsin, hepiniz süpersiniz arkadaşlar, über mekaniklersiniz ve çok aşırı bilgilisiniz.
 
Ben olsam eğer sürekli asfaltta olacaksam ikili sistem tiagra olmadı sora yapardım.dağ,doğa extrem de işin içine girerse sizin yaptığınız mantıklı
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Murat B.

Bir harfle anlamı değişen Arapça kelimeler..Bence komple kurtulmamız gerekli..
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@kod_black Abi, bisikleti stock haliyle kaç km kullandın ve üstünden çıkan acera m360 arka aktarıcıyı satacak mısın? Satıyorsan ve km'si az ise aktarıcına talip olabilirim. Kafamdaki fiyat 50-60 ₺ arası.
 
Arkadaşlar herkese merhaba, İyi senerler...
Umarım 2019 herkese sağlık mutluluk huzur getirir. Kazasız belasız sürüşlerimiz olmasını temenni ediyorum.

En son upgrade ile alakalı kokpit ve aynakol-arka göbek ile alakalı işlemleri gerçekleştirdiğimi söylemiştim ama paylaşımda bulamamıştım. Bisiklet üzerinde ilk olarak bütün komponentler söküldü. Tabiri caizse çıplak kaldı :)

Sırasıyla kokpit kısmında boğaz ve gidon boynu ve fren kolları takıldı. Özellikle eski gidonum 600mm olduğundan oldukça kısa ve konforsuz geliyor, beni sürüşte oldukça rahatsız ediyordu. Buradaki değişikliğin beni rahatlatacağını düşünüyorum.
IMG_20181230_221926.jpg

Akabinde Aynakol ve orta göbek sökülüp yenisi takıldı.

IMG_20181230_195536.jpg IMG_20181230_200449.jpg

Arka jant göbeği değiştirilip tekrar örüldü ve yeni ruble takıldı.:)

IMG_20181230_211429.jpg

İşin yarısından fazlasını bitirdik sayılır. Geriye kollar, aktarıcılar ve zincir kaldı. Aslinda bundan snrası benim için en zevkli kısmı :) Oda bu hafta içerisinde tamamlanır diye düşünüyorum.
 

Dosyalar

  • IMG_20181230_201454.jpg
    IMG_20181230_201454.jpg
    1,4 MB · Okunma: 78
@kod_black jantlar Lx serisi sanirim harikadirlar dogru secim yapmissin.
Uzun tur modelidirler
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@mariokaldato

Evet çok övülen bir göbek. Gelecek için uzun turlar planladığım için LX göbekleri seçtim. Çelik milli olması ve kabuk kısmının çok rijit olması da çabası:) Tek dezavantajı diğer göbeklere nispeten biraz ağır olması. Ağırlık takıntım olmadığı için önemi yok:) Yalnız ön göbeğini bulamadım. Yurtiçinde mevcut değil. İleri dönemde wiggle ya da bike components ten spariş geçip değiştirmeyi düşünüyorum.:harika:
 
@kod_black
Sahibindende vardi bi tane on jant 26
 
@muratcolakoglu

Fx Fitness olsa da Cyclocross, Gravel ve Yol bisikletine dönüştürülmüş birçok örneği var.

image.jpg
image.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@Alp Tigin Tengrikut

Ben satıcı firmanın ifadesini yazdım. Yoksa manav bisikleti de yapabilirsiniz.
 
Eski ve yeni aynakol ruble oranları kaç acaba ? Yükseltmeden sonra farklı olması gerektiğini düşünerek soruyorum...

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Murat Cömez
acera ile alivio arasında fark yok diyorsunuz ama o bisikletin üstündeki acera 2 nesil öncesinin acerası. alivio ise en son çıkan. eskiden deore de olan arka aktarıcıdaki titreşim engelleyici şimdi yeni çıkan aceralarda bile var.
bu sene ultegra 6500 grupsetli bisiklet kullandım, sora 3500 dan daha kötü. bisikletten anlamayan insan ne zaman çıktığına bakmadan ultegraysa iyidir deyip gözü kapalı alır, ama 6500 serisi günümüzdeki giriş seviye viteslerden daha kötü.
neyse bu kadar yeterli, cevap yazıp yazmamanız da umrumda değil
 
konu polemiklere çok malzeme olmuş bence upgrade konusu üzerinde durmalıyız.
Volkan umarım istediğin gelişmeyi elde edersin Takipteyim...
 
@C.Koc

Orjinali arka 14-34 ön 48 38 28 idi, upgrade ile arka 11-34 ön ise 48 36 26 oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Koc
@kod_black keşke arka rubleyi 11-36 yapsaydınız aktarıcınız bunu destekliyor olması lazım yokuşlarda size daha kolaylık sağlardı belki ilerde yaparsınız...
 
  • Beğen
Tepkiler: kod_black
Geri