Trek FX 7.1 Upgrade

kod_black

Üye
Kayıt
22 Mayıs 2017
Başlık
1
Mesaj
17
Tepki
39
Yaş
29
Şehir
istanbul
İsim
volkan
Bisiklet
Merida
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #41
@kod_black keşke arka rubleyi 11-36 yapsaydınız aktarıcınız bunu destekliyor olması lazım yokuşlarda size daha kolaylık sağlardı belki ilerde yaparsınız...
Bende bu sekilde dusunuyorum. İleride 11-36 cikartabilirim. 😊
 

Alp Tigin Tengrikut

Gökbörü
Kayıt
1 Kasım 2015
Başlık
45
Mesaj
2.483
Tepki
11.438
Yaş
38
Şehir
Ötüken
İsim
Alp Tigin
Bisiklet
Trek
Kullandığın Formula göbeklerin akıcılığı nasıl? Ben Fx 7.1 üzerindeki Bontrager At 750 arka jantı bitirdim ve yerine Fx 7.0 üzerindeki standart At 550 jant denk getirdim ama arada büyük akıcılık farkı var..

İlanlarını geç gördüm Altus kol takımına bir süredir ihtiyacım vardı buldum da ama sendekiler oldukça bakımlıymış. Kısmet işte..Parça arayınca denk gelmiyor bulunca da farklı yerlerde şaka gibi karşına çıkıyor :)
 

kod_black

Üye
Kayıt
22 Mayıs 2017
Başlık
1
Mesaj
17
Tepki
39
Yaş
29
Şehir
istanbul
İsim
volkan
Bisiklet
Merida
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #43
Kullandığın Formula göbeklerin akıcılığı nasıl? Ben Fx 7.1 üzerindeki Bontrager At 750 arka jantı bitirdim ve yerine Fx 7.0 üzerindeki standart At 550 jant denk getirdim ama arada büyük akıcılık farkı var..

İlanlarını geç gördüm Altus kol takımına bir süredir ihtiyacım vardı buldum da ama sendekiler oldukça bakımlıymış. Kısmet işte..Parça arayınca denk gelmiyor bulunca da farklı yerlerde şaka gibi karşına çıkıyor :)
Formula göbeklerden çok memnundum aslında. Arka rulmanlı ön bilyalı zaten. Arka göbeği Deore lx ile değişirdim mecburen çnkü 9 lu sisteme uygun değildi. Jantı arkadaşım ördü ve örerken çemberin çok iyi olduğunu, akorda çok çabuk yanıt verdiğini söyledi. Teller standart oem teller.

Kollara gelince sağ kol yaptığım kaza sonucu darbeye bağlı bozulmuştu. Her ne kadar tamir etme ümidiyle açsakta içindeki 2 tırnağın kırıldığını gördük. Sadece sol kalmıştı onu ve diğer çıkan parçaları da ilana koydum. Kol satıldı. ruble ve zincir ise rezerve Sana da kısmet olmamış:( zaten bisiklet çok az kullanılmıştı keza bende çok titiz kullanıcıyım. Umarım ihtiyacı olana gider ve memnun kalır.
 

mariokaldato

Otobanda ışıksızım kanka
Kayıt
1 Ağustos 2015
Başlık
96
Mesaj
8.440
Tepki
26.582
Yaş
44
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Bisiklet
Merida
Formula göbeklerden çok memnundum aslında. Arka rulmanlı ön bilyalı zaten. Arka göbeği Deore lx ile değişirdim mecburen çnkü 9 lu sisteme uygun değildi. Jantı arkadaşım ördü ve örerken çemberin çok iyi olduğunu, akorda çok çabuk yanıt verdiğini söyledi. Teller standart oem teller.

Kollara gelince sağ kol yaptığım kaza sonucu darbeye bağlı bozulmuştu. Her ne kadar tamir etme ümidiyle açsakta içindeki 2 tırnağın kırıldığını gördük. Sadece sol kalmıştı onu ve diğer çıkan parçaları da ilana koydum. Kol satıldı. ruble ve zincir ise rezerve Sana da kısmet olmamış:( zaten bisiklet çok az kullanılmıştı keza bende çok titiz kullanıcıyım. Umarım ihtiyacı olana gider ve memnun kalır.
Guzel.jantlar olucak o lx Jantlar. Ben eskiden deore gobekli jant kullaniyordum 9 lu sistemde, sonra fulctrum power xl rulmanliya gecince 9 lu rubleye yanit vermedi. O anda cok korktum uyum problemi olur diye. Ama usta rubleyi taktiktan sonra tahta tokmak ile hafifce yandan vururarak kaydirdi rubleyi ,endiselendim hatta icimden "gitti lan guzelim jantlar" dedim ama vites ayarlarina bakinca tikir tkir calistigina sahit oldum. Gercekten bazi jantlar 9lu sistemlere yanit vermeyebiliyor hatta şu an jantlar guzel yanit veriyor ama ses cikariyor sanki bilya dagitmis gibi :(
 
Son düzenleme:

Alp Tigin Tengrikut

Gökbörü
Kayıt
1 Kasım 2015
Başlık
45
Mesaj
2.483
Tepki
11.438
Yaş
38
Şehir
Ötüken
İsim
Alp Tigin
Bisiklet
Trek
Umarım ihtiyaç sahibi birine kısmet olur.

Bontrager At 750 çember, Formula göbeklerle uyum içinde. At 550 kullanmak zorunda kalınca aradaki farkı net olarak hissettim. Yerdeki en ufak taşı bile selede hissediyorum. At 750 çok olmasa da dik profil yapısına sahip At 550 ise yayvan bir yapıda bu da daha fazla titreşim demek..
 

kod_black

Üye
Kayıt
22 Mayıs 2017
Başlık
1
Mesaj
17
Tepki
39
Yaş
29
Şehir
istanbul
İsim
volkan
Bisiklet
Merida
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #46
Evet arkadaşlar dün itibariyle bisikletimin yükseltme işlemi bitti. Aslında dün akşam saatlerinde paylaşacaktım ama yetiştiremedim. Yeni halini sizlerle paylaşıyorum….

KOKPİT
Bahsettiğim gibi eski gidon ve gidon boğazı ölçülerime uygun değildi ve yoldan gelen darbeyi çok fazla hissettirdiği için 25.4 ölçülerindeki boğaz ve 600mm lik gidon; 31.8 lik yine Bontrager marka 100mm 10 derece boğazla değiştirildi. Orjinalliğini bozmama düşüncesinde olduğum için piyasadan bulmaya çalıştım ve buldum. Gidonu ise arkadaşımın Giant Escape 2 bisikletinden çıkma 640mm gidon u kullandık.
184811

184812

VİTES - FREN KOLLARI VE KABLOLAMA SİSTEMİ
  • Vites kollarını Alivio m4000 3*9S olarak tercih ettik. Mevcut 9’lu sistemlerde kullanılan ve en çok tercih edilen serilerden. Keza forumlardaki kullanıcı yorumları ve alışveriş sitelerinden güzel geri dönüşleri görünce kafamızda netleşen ilk parçamız bu oldu. Malzeme kalitesi olarak ciddi anlamda şaşırttı.
Kollardaki İtme- çekme sistemine alışık olmadığım için biraz zaman alıcak ama olsun ona da alışırız.

  • Fren sisteminde ise Giant escape 2 de kullanılan ve estetik olarak sol kol ile bütünleşik zili de bünyesinde bulunduran kolları kullandık. Zilin desibeli oldukça yüksek knog oi ilekapışırJ. Kolların Performansına gelecek olursak; Kavrayış ve çalışma anlamında stok bir parçaya göre beklentinin çok üzerinde çıktı. Uzun süre kullanacağımı düşünüyorum.
  • Kablolama sisteminde ise oldukça dikkatli ve titizdik. Marka olarak Jagwire tercih ettik. Bu konuda markayı ciddi anlamda övmek istiyorum çünkü piyasadaki yüksek fiyatlarını sonuna kadar hakeden bir marka. Kullanılan malzeme o kadar sağlam ki kesme sırasında uygulanan kuvvete çok iyi direnç sağlıyor. Kablo kesildikten sonra deliğin ağız kısmı tekrar eski formuna geliyor ve çok az miktarda tornavida ile ağzını esnetip açıyorsunuz. Dış kaplamasında kullanılan teller çok sağlam ve birbirinden ayrılmıyor. İç duvarda kullanılan mavi renkli kaplama çok iyi. Teli yağlamanıza gerek kalmıyor ve içeriye teli sürdüğümüzde sürtünme yok denilecek kadar az. Bunu ciddi anlamda hissediyorsunuz.
184814

184815

AYNAKOL
Aynakol
olarak daha önce dağ bisikletinde kullanığım Deore M590 serisini tercih ettim. Dişli sayısı olarak ise 26-36- 48 olarak belirledim. Bu oranlar hem şehir içi hemde uzun turlarda amacıma hizmet edecek oranlar. Sağlamlık ve rijitlik anlamındaki tatmin ediciliği, fiyat performans anlamında ise hakkını veren alınabilecek aynakollardan… Keza piyasada nadir bulunuyor. Eğer düşünyorsanız kaçırmayın derim.

184816

ORTA AKTARICI
Bu parçada da yine kollarla uyumlu Alivio T4000 serisi 34.9mm 48T diş kapasiteli orta aktarıcıyı kullandık. Malzeme kalitesi olarak oldukça iyi bir seçenek ve etli yapısıyla oldukça güven verdi bana.

184817

184818

ARKA AKTARICI
Arka kısımda ise kollarla hem seri hemde çalışma prensibi olarak uyumlu Alivio M4000 9s uzun bacak arka akatarıcı kullanıldı. Malzeme kalitesi ve Shadow sistem olmasıyla, hem görüntü hemde performans olarak olarak oldukça iyi bir parça. 36 dişi desteklemesi en büyük tercih sebebi oldu.

RUBLE

Seçenek olarak çok zorlanmadığım fiyat performans olarak ihtiyacımı karşılayacak shimano HG- 201 11-34 rubleyi tercih ettim.


184820

184822

ARKA GÖBEK
Belki de bizi oldukça zorlayan, piyasayı alt üst edip aradığım ama bir türlü bulamadığım parça arka göbekti. Çünkü v-brake sistemine uygun iyi bir arka göbek bulmak çok zor. Keza normalini de… Hatrı sayılır bir çok mağazayı ve teknik servisi aradım ama bulamadım. Sora serisi buldum ama o da oldukça zayıf geldi gözüme. Çünkü uzun turlara dayanaklı bir göbek tercih etmek istiyorduk. Uzun bekleyişten sonra aradığımız göbeği bulmuştuk. O da Shimano LX HB-T670 32H…
Bu göbek turcuların çok tercih ettiği ve sağlamlık olarak ciddi yol yapabilen, çelik mil kullanan, oldukça rijit bir göbek. Tek dezavantajı biraz ağır olmasıJ tam olarak 365 gr.

184821


TOPARLAYALIM…
Başlangıçtan bitiş anına kadar çok uzun bir sürede bu hale getirdik bisikleti. Alırken baktığım şey kadroydu. Grup seti ve diğer komponentleri hiç görmedim çünkü bu bisiklet benim için projelik bir bisikletti. Keza ona göre yükseltmeleri gerçekleştirdim. Agresif ve atak bir geometrisi vardı. Ki bu haliyle bu şehir kullanımına oldukça uygundu. Ben sadece uzun vadede ve turlarda kullanılacak bir seviyeye çıkartmak istedim. Sonuç olarak amacıma ve istediğim bisiklete kavuştum. Bundan sonra ki işlemler ise sırasıyla jant telleri ve tur ekipmanları üzerine olacak.
Upgrade işine girecek arkadaşlar için söyleyebileceğim tek şey; istediğiniz ve amacınıza uygun olarak acele etmeden bisikleti toplamanız. Çok düşünün, iyi mukayese edin. Yedek parça anlamında orjinalliği bozmadan toparlayın. Ufak ayrıntıları atlamayın. En önemlisi sabredin J
TEŞEKKÜR
Yedek parçaların tedariği, çeşitliliği anlamında büyük imkan sağlayan başta Bisikletsepetine, Erdoğanlar bisiklete teşekkürler. Aradığım bütün parçaları uygun fiyata ve hızlı kargo hizmetiyle bu firmalardan sağladım. Teknik destek ve montaj anlamında yardımcı olan, gece yarılarında taciz edip bu nasıl olur diye rahatsız ettiğim arkadaşım SİNA ‘ya çok teşekkürler.

Herkese iyi sürüşler…
 
Son düzenleme:
Yukarı Alt