Scudo Sports

Trek 4300 upgrade hk.

VOLKAN ÇELİK

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Mart 2010
Mesaj
466
Tepki
300
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Specialized
Merhaba arkadaşlar, 15 gün kadar önce trek 4300 2010 model bisiklet aldım, bisikletten genel anlamda gayet memnunum fakat yine de yavaş yavaş tüm parçalarını değiştirmeyi düşünüyorum. Öncelikle aşağıda belirttiğim parçaları alıcam, sizden ricam bu parçaların biribiriyle ve benim bisikletle uyumlu olup olmadıklarını yazabilir misiniz? Ve bu parçalar yerine başka tavsiyeleriniz var mıdır? Teşekkürler...
Aynakol :Shimano XT Chainset M770 180mm 4-Bolt 22.32.44
Fren: Avid Elixir R Disc Brake - F&R Pair F&R Pair 160mm - IS Mount
Arkan dişliler : Shimano XT Cassette 9 Speed M770 11-32
Arka aktarıcı : Shimano XTR Rear Derailleur Rapid Rise M960 SGS Long Cage
Vites değişticiler: Shimano XT Shifter Pod 9sp M770 F&R Pair (70570 & 70571)
Ön göbek: Shimano XT Disc Hub Front M756 32h Black 6-Bolt
Arka göbek : Shimano xt disc hub rear
Ön aktarıcı: Shimano XT Front Derailleur Conventional M771 Direct Fit
 
Scudo
bence trek 4300 kadrosu bu komponentlere biraz ağır kaçar.

bisiklete uyum konusunda sorun yaşamassınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: VOLKAN ÇELİK
bisikletinize uyum konusunda bir sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum.bu komponentler bence gayet iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: VOLKAN ÇELİK
kadroyu da ilerde deiştiririm ztn :) şimdilik bu komponentlerde sorun yok güzeldir diyorsanız siparişi vericem...
 
Peki bu komponentlerin herhangibirinin yerine şu olsa daha ii olurdu diyebileceğiniz başka bir komponent var mıdır acaba?
 
Seçtiğiniz malzemeler oldukça iyi, bisikletinizle de fiziki/teknik anlamda uyumlu. Fakat düşünce olarak uyumsuz geldi bana.

Yanlış anlamayın, kişisel fikrim ancak öncelikle şu seviyede donanım, 4000 serisi kadrolar için bir miktar fazla. Sonuçta ultra hafif bir bisiklete ulaşamayacağınıza göre, bence SLX donanımla bisikletinizi donatsanız oldukça yeterli olacaktır.

Diğer taraftan donanım yükseltme ile ilgili bir gerçekte, bisiklette 3 ana parçanın var olduğudur; Kadro, maşa, jant seti. Kadronuz yeni olduğuna göre ve üzerine yeni donanım düşündüğünüze göre bence vites sistemi ile değil, jant seti veya maşa ile başlayın derim ben. Hem aynı maliyete ağırlıktan çok daha fazla kazancınız olur, hem de etkisi, getirisi de daha fazla olur.
 
konu 2 yerde açılmış galiba..

yarışa katılmayacaksanız XTR ye girmeyin bence...full XT yeterli olur..ayrıca 4300 maşasınıda değiştirmeniz gerekir..en az Suntour Epicon olabilir..
 
  • Beğen
Tepkiler: VOLKAN ÇELİK
Parçalardan önce maşa ve jant setine el atmanız çok daha mantıklı :) Uyum sorunu tabi ki yaşamazsınız parçalarda.
 
  • Beğen
Tepkiler: VOLKAN ÇELİK
Konuları birleştirdim, lütfen fazla cevap umuduyla birden fazla yerde aynı konuyu açmayınız.
 
Eyvallah cevaplar için teşekkürler, ama ben ileri de maşa + kadroyu da dahil olmak üzere bütün parçaları değiştirmeyi düşünüyorum...
daha ileride çok daha ii bir kadro alıp 4300 ün üzerindeki orijinal komponentleri geriye takıp 4300 ü satıcam mesela 4 ay sonra...
şuanda maşalar hakkında çok fazla bilgiye sahip deilim, aynı şekilde jantlarda da. bana bu ekipmanlara uygun kalietli (hafif,havalı) maşa ve jant olarak ne tavsiye edersiniz?
 
Bu kadar bütceniz varken 4 serisinden daha üst seviye bi bisiklet neden almadınız merak ediyorum ,bence yanlışı en başta yapmışsınız.Maşa fox alabilirsiniz.Jant seti shimano xt set kullanıyorum oldukca memnunum, yani jant seti de xt alabilirsiniz.Daha fazla bütce ayırabilirseniz dt 240s gobekli bi jant seti ya da mavic crossmax alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: VOLKAN ÇELİK
elimdeki 4300 ü satıp 6 serisinden bişey mi alsam acaba?
 
Gerçekten bu denli bir yatırım fikriniz varsa eğer, hiç elinizdeki bisikleti bozmayın. Satmaya da kalkmayın, zaten diğer bisikletin bütçesine göre bu devede kulak kalacaktır...

Bu bisikleti kullanın, yenisini ise parça parça satın alın. Mesela ilk etapta hayalinizdeki kadroyu bulun, sonra hayalinizdeki amortisörü alıp o kadroya göre şaft borusunu kestirin, 4000'e göre değil... İleriki zamanda da jant seti ve son olarak vites-fren sistemini alır ve bisikletinizi tamamlarsınız. O bisiklet tamamlandığında da 4000'i satarsınız, hem bu bisikleti kullanmış olup en azından fiyattan yaşayacağınız zararı telafi edersiniz, hem de acemiliğinizi atmış olursunuz.
 
@HaliliOzturk

İyi diyorsun da, o kdr parçayı alıp bir kaç ay kullanmadan tutmaya dayanmak zor olur :) neyse bakalım gerçekten iyi bir kadro ne kadar tutar kadro alırken neler dikkat etmek gerekir, zirkonyum alaşımlı birşey mi almak lazım? carbon ların taş geldiğinde falan zamanla kırıldığını söylüyorlar? dağ bisikleti için iyi bir kadro en fazla kaç kilo olmalıdır?
 
çok fazla şeyi çok kısa zamanda öğrenmek istiyorsunuz...bazı şeyler tavsiyeyle değil tecrübe ile oluyor..siz bu bisikleti kullanın 4-5 ay sonra zaten otomatik olarak algıda seçicilik olacak.belli şeyler kafanızda netleşecek, o zaman karar verirsiniz ..şimdi verilecek her tavsiye daha fazla kafa karışıklığına neden olacaktır.
 
ben de yaklaşım 9 ay önce 4300 almıştım ama zamanla ihtiyacımı karşılamamaya başladı. son 4 aydır da parça toplama işine giriştim. ilk önce hayes stroker carbon disk fren seti aldım, ardından da xt aynakol, ön ve arka aktarıcıları aldım. ama henüz bisiklete takmadım hiçbir parçayı. şimdi jant seti dizmeyi düşünüyorum, hope pro 2 göbekli dt swiss 4.2d çemberli bir set. ardından da xt ruble, zincir ve vites kolu almayı düşünüyorum. bu parçaları aldıktan sonra bisiklete takacaktım ama bu başlığı takip edinc biraz kafam karıştı açıkçası.

benim aklımda yukarıdaki parçaları tamamladıktan sonra maşayı vs değiştirmeden bisiklete takmak vardı. bi sonraki aşamada da önce maşa ve gidon, gidon boğazı gibi sabit parçaları sırayla ve daha geniş bi zaman diliminde almak son olarak da kadroyu değiştirmek vardı. ancak forumdaki tecrübeli arkadaşlar başlıkta kadrodan başlayarak toplama gibi bir öneride bulunmuşlar.

şimdi ben napsam? aklımdaki parçaları aldıktan sonra bisiklete takıp geriye kalan parçaları daha sonra mı temin etsem? yoksa aldığım parçaları bekletip yeni maşa, yeni kadro gibi pahalı parçaları aldıktan sonra mı taksam? ama bu şekilde aldığım parçaları en az 6 ay daha elimde tutmam gerekir ki daha önce yeni kadro veya yeni maşa almam imkansız olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: VOLKAN ÇELİK
@Ender İplikci

Merhaba ben parça almaktan vazgeçtim alsam ztn, 1500 lira falan parçalar tutyordu, bisikleti satıp, trek 8000 veya elite 9.7 almak çok daha mantıklı geldi, dağda ormanda da kullanacağım için büyük ihtimal zirkonyum kadrolu 8000 modelini alıp sadece ön aktarıcı ve vites değiştiricileri xt yapıcam o kdr...bence sen de 4300 e takmaktan çok yeni bir kadro almayı düşün derim, ama tabiki senin bileceğin iş yine de...hayırlısı olsun şimdiden...
 
Geri