Aybars Öge Sürücü
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 15 Eylül 2004
- Mesaj
- 1.583
- Tepki
- 1.498
- Şehir
- Izmir / Istanbul
Açıkçası Ahmet bence kişisel bir deneme yaptı ama bundan sonra bambaşka maceralarını görebiliriz. Zira onun gibi bilinçli bir kişinin ve bilimsel antrenman yapan birinin böyle yıkıma götüren eforları tekrarlamayacağını düşünüyorum.Helal olsun Ahmet'e. Şimdiye dek bireysel kategoride Türk katılımcılardan bu dereceden daha iyisini bilmiyorum. Çıtayı 34'e çekti Ahmet, büyük başarı.![]()
bendeki aerobarın konumu çok düşük, gidon sabitleme parçası çok kısa. muhtemelen iyi bir aerobara geçmem gerekiyor. teşekkür hocam hocam.Konumu yukseltip kol dirsekleriniz 90 derece olacak sekilde ayarlamayi deneyin
evet hocam, mesele tam olarak daha hızlı gidebilmek. dağ bisikleti ile ortalamam 17 - 24 küsür arası değişiyor. eskiden 150 küsür ortalama nabızla 4 saat 10 küsür dakikada bitiriyordum 100 km yi.Hem yol hem dağ bisikleti ile 100 km üzeri sürüşler yapıyorum.
Şöyle kıyaslayabilirim, öncelikle dağ bisikleti daha konforlu ve özgür hissettiriyor. Yol çakıla dönmüş, toprak olmuş, lastiğim patlar mı gibi endişesi yok, dağ bisikletinin gitmeyeceği yer yok, sizin yeteneğinize kalmış.
Atlatmadan tümseklerden mazgallardan geçerken dert etmiyorsunuz. Seleden hafif yükselmek yetiyor, bazen ona bile gerek kalmıyor. Arnavut kaldırımı köy yolu filan dert değil.
Rublede daha büyük dişli olduğu için rampaları istediğini tempoda çıkabilirsiniz.
Ama daha yavaş çıkarsınız. Yol bisikletine gelince hızlanması bariz daha kolay, dağ bisikletinden hafif olmasının avantajı hissediliyor. Aynı güçle dağ bisikletine göre daha hızlı gidiyorsunuz. Aradaki güç kaybı 30 üstü hızlarda hele 40 üstü hızlarda çok daha belirgin oluyor.
25 lerde seyrederken ikisi arasında güç kaybı daha az.
Bu da demek oluyor ki 100 üstü mesafeleri 19-25 gibi ortalamalarla gidecekseniz dağ bisikleti gider. Bu mesafede 25 üstü ortalama isterseniz yol bisikletinin avantajı belirgin olur.
Bu tarz aktiviteler için çoğu zaman mantık devre dışı kalıyor. yoksa 80 - 100 kilometre küçücük selede oturmak bile akıl karı değil ama yapıyoruz çoğumuz.Açıkçası Ahmet bence kişisel bir deneme yaptı ama bundan sonra bambaşka maceralarını görebiliriz. Zira onun gibi bilinçli bir kişinin ve bilimsel antrenman yapan birinin böyle yıkıma götüren eforları tekrarlamayacağını düşünüyorum.
bu sene tcr ı sırf bizimkiler var diye takip ettim, çoğu zaman takip ettiğim tour divide ı da takip etmedim.zamanla tcr birincilerinin performansı nasıl gelişti diye bakıyorum.
Gündelik km ort. şu şekilde
2013 de tcr no 1 i kazanan Kristof Allagert günde ortalama 430 km
2015 Josh Ibbet 420
2024 Robin Gemperle 444
Bu sene Victor Bossoni ise 470 km.
her sene rota az çok değişiyor ama tırmanışlarda çok fark olmadı. en zor sene açık ara bu seneydi.
Alttaki tabloda yıllar içinde ortalama sürüş mesafelerini çok güzel yapmışlar
329443 dosyayı görüntüle
(link)
ab içinde dolaşımın serbestliğini de göz önüne alırsak kokain teorisi gerçek olabilir. bu türk yarışmacılar için şuan bi eksi olarak gözüküyor. ama ispanyada torbacı bulmak zor olmasa gerek.
ardından yıllara göre genelde bu yarışa katılanlar ne iş yapıyor vs. diye baktım. podyum görenler genelde çocukluğundan beri yoğun şekilde en azından yarı profesyonel spor yapan tipler. halısahada bile u15 u16 ya kadar top oynamış adamları topa basmasından anlayabiliyor insan. pro bisikletçi olmayanlar ise genelde bi firmada düzenli çalışanlar veya memur kadrosu. işe girip çıktığı saatler belli. düzenli bisiklet sürmeye vakit bulan insanlar ki yarışın genelini de onlar oluşturuyor. daha dükkana bakan, esnaf, sanayiciye bu yarışta denk gelmedim. yarışa katılamama mazaretlerimden biri olarak bunu da öne sürüyorum artık.
Bu yarış için en uygun meslek bence öğretmenlik. Kristof Allagert e selam olsun
Bu senenin winnerı Victor ise eski pro yol yarışçısı 23 yaşında. hormonel problemlerden dolayı klasik yarışçılığı bırakıp ultra endurance a geçmiş.
ortalama 105 setli herhangi bi bisiklet fazlasıyla yeterli. yarışa 200-300 usd lik bisikletle katılan da var. daha üst ekipman bizim seviyedeki adamlara farketmez.bu sene tcr ı sırf bizimkiler var diye takip ettim, çoğu zaman takip ettiğim tour divide ı da takip etmedim.
Son birkaç şampiyon profesyonel bisikletçi idi, 2 sene önceki tour divide şampiyonu da yine yanlış bilmiyorsam ciddi bir tırmanış rotasının şampiyonu.
Bu insanlar ta çocukluktan bisiklet üzerindeki insanlar, acemilik kısımlarını çok erken yaşta atlatıyorlar.
Sonuç olarak işin içine reklam girdiği gün bu tarz yarışların da zevki kaçıyor. çok ciddi bir yetenek olmadıktan sonra çok çok zor artık bu tarz rekabetleri kazanmak.
Sizin benim gibi insanların geçim dertleri var. hayatta önceliğimiz geçim, bu insanların önceliği bisiklet. fark bu hocam.
Seneye bakacağım nasipse, bizimkiler yoksa gene izlemem.
Eskiden neydi öyle, tur başlamadan bütün bisikletlere ve ekipmanlara bakmaya başlardım.
Şimdi ekipmanların ciddi bölümü son nesil ve ucuz olmayan ekipmanlar.
2000 euro mu? imkanı yok.ortalama 105 setli herhangi bi bisiklet fazlasıyla yeterli. yarışa 200-300 usd lik bisikletle katılan da var. daha üst ekipman bizim seviyedeki adamlara farketmez.
bu sene sadece uyku tulumunda yatarak 10-11 günde 500 euro harcayan birine denk geldim. finalde olsun 700 euro. yol masraflarını da katarsak 1200 + kayıt vs + türk olduğumuzu göz önüne alırsak 2000 euro harcarız bütün yarış boyunca
3 çocuklu inşaat işçisi irlandalı bi abiye denk geldim dün. sadece işe gidip gelirken bisiklet sürüyomuş. tcr de 8. olmuş.
ekipman değil hocam yolda harcanan para bazında bakıyorum. senin hatrına 3000 euro olsun. 2000 harcayan 3 de harcar2000 euro mu? imkanı yok.
Düşündüğünüzden çok daha masraflı. ilk 20 sporcunun bisiklet ve ekipman değerleri 5000 euro ya yakındır ki bu rakamı geçen çok fazla bisikletli olduğuna eminim.
Biliyorum hocam, ben de 2000 için sadece yol masrafını düşündüm. herkes 10 - 12 günde bitirmiyor.ekipman değil hocam yolda harcanan para bazında bakıyorum. senin hatrına 3000 euro olsun. 2000 harcayan 3 de harcar
(link)Biliyorum hocam, ben de 2000 için sadece yol masrafını düşündüm. herkes 10 - 12 günde bitirmiyor.
Konaklama vs acayip pahalı avrupa da, yer seçme şansınız zaten yok çoğu durumda. bilmiyorum, bilen birisi konuyu daha iyi açıklayacaktır. Ben sadece 2000 için konuştum.
(link)
bu linkte bişeyler yazıyo. site de genel olarak çok iyi. enflasyonu da hesaba katmak lazım belki de düzenlendiği tarihten beri.
günlük 250-260 km civarı pedallanırsa bütün checkpointlere yetişiliyo gibi heralde. katılırsak eğer hedef bu olmalı.
hocam üsküdar'dan anadolu feneri'ne bir toplu sürüş, sonra orda bisikletçilerle bir muhabbet güzel olur 😅 😅Üçüyle İstanbul'da bir söyleşi planı var, yakın olanlar kaçırmasın derim, tarih netleşince yazarım
Bir de üzerine video alırsanız her muhabbeti olmasa da temel şeyler olarak biz uzaktan takip edenler için de şahane olur. Geçen sene Ahmet, Fatih Topçu (asla durma) ile bir söyleşi gerçekleştirmişti diye aklımda. O tarz bir şey sonraki senelere de fikir olur.Üçüyle İstanbul'da bir söyleşi planı var, yakın olanlar kaçırmasın derim, tarih netleşince yazarım
Muhtemelen o da olur, canlı yayın da açılır, burada bir mağazadan...Bir de üzerine video alırsanız her muhabbeti olmasa da temel şeyler olarak biz uzaktan takip edenler için de şahane olur. Geçen sene Ahmet, Fatih Topçu (asla durma) ile bir söyleşi gerçekleştirmişti diye aklımda. O tarz bir şey sonraki senelere de fikir olur.
Tamamen amator gündelik hayatini bi iste calisarak katilanlara ayri bi saygim var
Kubraya Ekrem hk herhangi bilgisi olan kimse var mi?
Benim bildigim turkler biri haric hep spordan gecimini sağlayan insanlardi
2 satır yaz da biz de anlayalım, halin nicedir 😊Herkese selam![]()

