Scudo Sports

Transcontinental No:7 2019

@Ali Kılıç 35.5
Yanlış bilmiyorsam TCR katılımcıları trafik kurallarına uymak zorundalar. Çoğu ülkenin trafik kanunları bisikletlerde iki tekere de ayrı ayrı uygulanabilen fren mekanizmasını zorunlu kıldığı için frensiz fixie sürmek yasalara aykırıdır. Fixielere bu yüzden fren takılmış olabilir.
 
Scudo
fk (2).jpg

Fiona kızımız bu sefer kendi hakettiği lider kepini takıyor. Dirseklerindeki yüzündeki tahrişler de olmasa bu kız android diyecem.
Hemen peşindeki Ben Davies sele yaralarıyla devam ediyormuş , bakalım nereye kadar gidebilecek.
Yarın Alplerde başlayacak yağmurlu kötü hava başlamadan gidebildikleri kadar çok yol gitmeye çalışıyorlar,
Düzlüğe indiklerinde kuyruk rüzgarını da arkalarına alacak gibi görünüyorlar.
ilk 13 ve 16 lik arasında sürekli değişen diğer kadın yarışçı Tanja Hacker de CP3 parkuruna başlamış.

bu arada , yarışın resmi sitesindeki Meet the Rider sayfasında güncelleme mevcut , az miktarda eksikle birlikte yarışçıların kepli portrelerini yüklemişler, ben bayıldım.
(link)

Tolga Alpagot un günsonu yorumu :

Transcontinental Day 6 score: Wind 1 - Tolga 0
 
Son düzenleme:
@Murat B.
Alplerden inerken intihar etmemek için takılmış olabilir... Şaka bir yana kontrolü yapılıyor yarış başlangıcında bisikletlerin ve işler frenlerin olması zorunlu. Frensiz Avrupa geçmek diye bir dünya zaten yok, Bostancı'dan Tuzla'ya gidip gelmiyorlaro_O
 
tcr yg.JPG

Hava bile kızı seviyor , Fiona hariç ilk 50 yağış altında ,
Fiona kuyruk rüzgarıyla ilerliyor, böyle giderse lider ikili arayı çok açacak.
Bizimkiler yağış sistemine girmediler daha.
Ama yarın herkesin burnundan gelecek.
 
Son düzenleme:
@Gökay Akçay

Kadronun ortasındaki şu üçgen çantadan bende yapıp Trans Türkiye'de kullanmıştım. Güzel kullanışlı çanta, bayağı malzeme de alıyor ancak üste koyduğum malzemenin aşağıya kayıp sağdan soldan göbek yapmasını pek engelleyemedim.

@tanerhosgor

Yağışta ilerlemek zorlu da olsa bir yandan çok zevkli ancak mekanik kısımlar sapıtıyor. Bolu - Bursa etabında uzun süre yağmurda ilerleyince ön vites sti kol tamamen devre dışı kalmıştı. Bir ara ön vites tam otomatiğe bağladı, arada bir büyük aynaya geçiyordu kendi kendine. Arka vites kendinden geçti zaten. Bir kaç kez benzin istasyonunda su tuttum mekanik aksama, kısmen rahatlıyordu. Sti kol eve dönüp ince temizlik yaptıktan sonra kendine geldi. Yağış altında uzun yolda bisiklet Cylocross vari bir şeylere dönüyor. Allah kolaylık versin bizimkilere.
 
@Murat B.

Yorumumda "Yarış kuralları bir kısıtlama getiriyor mu bilmiyorum." cümlesini bu bağlamda kullanmıştım. Yarışa başka türlü katılmak mümkün değilse fren takmış olabilir. Fakat bu arkadaş yarıştan önceki paylaşımlarında da fixieye fren takarak kullanıyordu. Yine de yaptığı işin değerini düşürmez. 11-42 rubleyle yarışı tamamlayanların yanında sabit bir vites ile tamamlama karşılaştırılamaz bile.

@MakRo

Sadece Avrupa'ya has bir olgu değil. ABD'dekiler de fren takıyorlar. Genel olarak ön fren takılıyor ki bana göre çok yanlış. Takacaksan arkaya tek takacaksın. Bu konuda birkaç ikna edici birkaç gerekçem var. 2020'de çıkacak kitabımda bunları uzun uzun anlatıyorum.

Ben uzun mesafe turlarım da dahil olmakla birlikte fixed gear ile çıktığım turlarda fren kullanmıyorum. Benim anlayışıma göre Ferrari'ye tüp takılmaz, fixed geara fren takılmaz! Daha yorucu olması dışında herhangi bir tehlikesini görmedim.
 
Son düzenleme:
@Ali Kılıç 35.5
Allah korusun, hızlı bir yokuş inişinde, çok da yorgunsan, acil fren ihtiyacı duyduğunda tehlikesini görürsün. Sadece kendini değil, örneğin karşına çıkabilecek yaşlı yayanın da hayatını tehlikeye atabilirsin. Bu yüzden fren takılmasını zorunlu tutan ülkelere hak veriyorum. Ayrıca frenlemeyi pedaldan, yani arka tekerden yaptığı için fixie'ciler, -sadece tek fren zorunluysa- ilave frenin öne takılması bana mantıklı geldi.
 
Tcr amarihan kapitalizminin bir urunudur. Bisikleti , aksesuari , katilimi , konaklama, yeme icme derken ciddi bir rakam cikiyor. Lümpen olmak lazim gibi ( lutfen beni taşlamayin , bir fakire tost ismarlayin rahatlarsiniz )
 
@Özcan

Yaklaşık olarak 3 yıldır şehir içi trafikte etkin bir biçimde fixie kullanıyorum. Kimseye çarpmadım. Kendi hayatım da dahil olmakla birlikte hiçbir insanın ya da başka canlının hayatını tehlikeye atmadım. İşte tam olarak bu bilgi eksiklikleri yüzünden 200 sayfalık bir içerikle fixed gear bisikleti uzun uzun anlatacağım kitabımda. Frenleme teknikleri ile ilgili yazı 5 sayfa tutuyor. Şu an da bilgisayar başında kitaba çalışıyorum. Fixed gear hakkında yanlış bilinen pek çok şey var. Hepsini açıklayacağım.

Bu fixie konusunu burada konuşmayalım. Sonuçta TCR konusu bu. Bu yarışa katılmayı göze almak bile bir başarıdır. Vitesli bisikletle dahi çok zor bir yarış. Ülkemizden katılan tüm dostlarımıza kolaylıklar ve başarılar diliyorum. Ülkemizde de TTUBR yarışı yapıldı bu sene. Katılmayı çok istiyordum. Fakat yıllardır ertelediğim burun ameliyatını temmuz ayı başında olmam gerekti. Katılamadım. Seneye fixed gear ile katılacağım. Bu ay da fixie ile birkaç tane uzun tur yapıp tatili kapatacağım.
 
Son düzenleme:
Kötü haber ; Osman Kıtay bırakma kararı almış .
(link) 3 gündür bileğimdeki ağrı sonunda patladı. Ve yarışı dağ etaplari öncesi bırakma kararı aldım. Bugüne kadar beni destekleyen öncelikle eşim ve çocuklarıma, (link) a ve buradaki tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. 8 aydır hayali ile yatıp kalktım ama sağlığım daha önemli.

Ahmet Yeşil ve Tolga Alpagot CP3 parkurundalar , bugün birbirine paralel farklı yollarda aynı hizaya geldikleri oldu, rota ve mola tercihleri aradaki mesafeyi yeniden açtı. peşpeşe ilerliyorlar.
Farkındalarmı bilmem ikisi de aynı köyün farklı noktalarında geceleyecek

Ön tarafta , Fiona Col du Galibier'i tırmanmaya başladığında ikinci Ben Davies 40-50 km ye kadar yaklaşmıştı, yakalarmı acaba diyemeden Ben Davies de rampalara başlayınca fark eski haline geldi.
Fiona Alp d'Huez'i de çok güzel geçti, dağları bitirdi , düzlükte Lyonu geçmek üzere.
Ben Davies dağdan inerken kilisede kontak kapattı , Fiona tam 2 saattir sanayi mahallesi gibi bir yerde muhtemelen kalacak yer arıyor, inşallah bulur. dün gece de böyle dolanıp durmuştu.

CP4 parkurunu fiona 8 saatte bitirdi, Ben Davies 9 saat 45 dk. , 3. Job Hendrikx 7 saat civarı
4. kontrol noktasında Fiona ile farklar ; Ben Davies 7 saat 45 dk. , Job Hendrikx 23 saat 30 dk.
 
Son düzenleme:
  • (link)
    I rode all night until 5am.
    Missed the cutoff by 8 min.
    I'm out!
    Thank you for all your support the last 9 days!

Ahmet 3. kontrol noktası kapanmadan iki saat kadar önce gelmişti, dinleniyor... Tolga Alpgot dakikalarla yetişemedi malesef.
Ön Taraf bin km.lik zamana karşı etabının yarısını geçti.
Yarış batıya geldiğinde daha fazla fotoğraf görürüz diye umut ediyordum ama beklediğim gibi olmadı.
Bu arada The Times da yarış ve Fiona haberi yayınlandı , üyeliğim yok, okumaya uğraşmadım şimdi. (link)
 
Son düzenleme:
@tanerhosgor
takip etme şansım yok iyi ki varsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: tanerhosgor
tcrno7fs.jpg

Kendi küçük , kadrosu küçük. İki çanta, onlarda öyle tıkabasa dolu değil. Yükü çoğu kişiye göre yok denecek kadar az.
Sürüş pozisyonuna da dikkat ediyor. İlk yarışı olmasına rağmen , bu kadar minimalist bir setupla nası yaptı bu işi bu kız.
Arkasından gelen nece delikanlılar haşat oldu, önünde kaçanlar haşat oldu, finişe yaklaştıkça kafadan yada yandan aldığı rüzgarın şiddeti de artıyor, Bu hala ne yavaşladı, ne bir zaaf gösterdi.,, pes.

Ahmetciğimiz 3. kontrol noktasından sonra güneye yöneldi, İtalya üzerinden gidiyor, İyi de gidiyor. Kapanmadan 4. kapıya 300 km, finişe ~1400 km si kaldı. Dün de Roller Coaster gibi bir etaptı, hoşuna gitmiş. Korkarım bağımlılık yapacak , buralardaki irtifalar yokuşlar onu kesmez olacak :)
 
@tanerhosgor

1 yılda en çok kilometre bisiklet süren bir kadın vardı; adı sanırım Amanda Coker'di. Bu gözler bu forumda onun hile yaptığını iddia edenleri de gördü :)
Kadınlar bu tip dayanıklılık ve istikrar gerektiren konularda psikolojik olarak çok daha üstün. Yolu açık olsun...

Ayrıca yarışı gün gün bizlere aktardığınız için teşekkürler @tanerhosgor
Endişe etmeyin, Ahmet'in istemediği kadar irtifalı yol buralarda da mevcut fakat yol, sürücü ve cafe/restaurant kalitesini mumla arar tabii... Ona da bol şans...
 
@tanerhosgor

tcrno7fs.jpg

Fotoğrafta ne kadar da rahat çıkmış. Ön büyük aynada, arka en küçük dişlide ve küçük hanım dirsek gidonda elini yüzüne yaslanmış mutlu mutlu poz veriyor. Hem fiziksel hem mental olarak çok sağlam bir profil çiziyor :) Dosta güven düşmana korku vermiş resmen :D
 
@Abdülkadir Ergin

ve bu kız , sabah 2 de yatıp , sabah 5:30 da sürmeye başlamıştı ... hepsi uyku olsa 3buçuk saat uykuyla , bugünkü parkurun 10. saatinde veriyor o pozu.
+ önceki 8 gün boyunca 3000 küsür kilometre yol yapmış, irtifa kazanım toplamına bakamıyorum bile.

Bu Canyon Salak mı ?, Siyah kadroya Siyah harflerle marka basıyor. ne biçim reklam şansını kaçırdı :)

Önceki günlerde , lider grup daha 3. kontrol noktasını yeni geçiyorken herkes batıya devam ediyordu, Şimdi Ahmetinde kullandığı güneye İtalyaya dönen rotayı ilk kullanan kişi Pawel Pulovsky Cap160 idi.
Pawel , CP4 parkurunda kontrol noktasına da çok yaklaşmıştı ki, düşüp kaza yapmış kalça ve bacağından yaralanmış , ameliyata alınmış iyi geçmiş , uyanmasını bekliyorlar.

Ön gruptaki diğer kadın sürücü Tanja hacker'in ayaklarında açıkta kalan yerler güneşten haşlanmış gibiydi, uzun süredir de tracker hareket göstermiyor diye ben devam edemiyor zannediyordum. meğer Tracker bozulmuş , yarışta 18. sırada ...
Bu ablada demir leblebi.

Bütün gün boyunca, Fiona ile Ben Davies farklı rotalarda gittiklerinden aradaki fark ne alemde , kapanıyor mu - açılıyor mu belli olmuyordu. ben Davies Fiona ile aynı yola dönünce fark kesinleşti.
lider ikili arasında 7 saat 40 dakika fark var.

Jürgen Knupe isimli bir arkadaş , Fionanın Strava verilerinden istatistiklerini derliyor , 9. gün güncellemesi :

8. güne ait rakamlar : ~372km ve 2273m tırmanma, ortalama 24.3km/h
Yarış toplamında: 3594km , 36605m tırmanma, avg.24.0km/h
Günlük ortalama mesafe 400km ve 4000m tırmanma
Dün geceki molası 3:24h.

tcrno7_fst.jpg
 
Son düzenleme:
Geri