Scudo Sports

Trans Türkiye Ultra Bike Race

Üikemizde ultra mesafe bike-packing yarışı yapılması durumunda katılır mısınız...?


  • Toplam katılım
    552
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@hamlet2006
Evet. Çünkü yüksek rakımda organizma oksijen açlığı çekiyor ( basınç yüzünden). Bir de dozajı yüksek tutarsan kalbi aşırı zorlamış olursun ve red-line olur. Mümkün olduğunca düşük nabızla yapılmalı ve dehidrasyona da dikkat edilmeli.
 
Scudo
En başta vücudu dinlemek önemli. Değil mi sn. @Süper Dede?
 
@hamlet2006
Tecâhül-i ârif yapıyorsun gibi geliyor bazı zamanlar?
 
@CmlCLK
Evet işte en büyük sır burada. Gitmeyen bacağı zorlarsan sakatlık olur, çıkmayan nabzı zorlarsan bloke olursun ki nabız bazı durumlarda yorgunluktan yükselmez...Vücudunu çok iyi tanıyıp onunla konuşmak işin sırıı... :harika:
 
Arkadaşlar şaşırtıcı verileri açıklıyorum.
Şimdi herkes bilir ki bu yarışımızda en kısa rota 2250km gibi 1 şey neyse şimdilik bunu 1 kenara koyarak. İlk günden samsuna ulaşmak için gitmesi gereken hız yani 23 saat kullanacak olanlar ortalama 22km hızla sürmesi gerekmektedir. Buna dinlenmelerde dahildir. Çanakkale için ortalama hız ise 10,5km :D ve son olarak Kemer için geriye kalan yol için ayıracağımız zaman ise uykularda dahil olmak üzere günde ortalama hızınız 4-5km hız arasıdır :D
Aldığım bilgilere göre Ordu'nun meşhur Nefise Akçelik Tüneli kullanmak için gidenleri karayolları karşılayıp tünel çıkışına kadar götürüyor... Şimdi gelip biz niye eğitim yapıyoruz diyenler olacaktır. Sakın bunu düşünmeyin antrenmansız bu hızlar size felaket acılar çektirebilir... Hız-Gün orantısı Hopa - Samsun 1 gün, Samsun - Çanakkale 4 gün, Çanakkale Kemer 7 gün :) Sürüş süresi 13 saat olarak belirlenmiştir :) Yani günlük 13saat sürüşle ortalamanız dinlenmeler uyumalar falan dahil edilmiştir ilk gün haricinde :)
 
@JusTiMe


Emre değerli arkadaşım,
Konuyu takip eden arkadaşlar,Hopa- Samsun arasını bir günde gidileceği anlamını çıkarabilir.Bir günde gitmek şart değil.
Katılımcılar,Hopa'dan Samsun'daki kontrol noktasına 2 günden biraz daha fazla sürede ulaşabilirler.Yarışın geneli gibi Hopa Samsun arası da 2 günde çok rahat geçilebilecek düzeyde ayarlanmıştır.
 
@JusTiMe

Bildiğini bilmediğimden değil:).Yanlış anlaşılma olmasın,katılma arefesindekiler de yanlış anlayıp da gözü korkmasın diye belirttim.:)
 
Ben o süreyi olası durumu tahmin ettiğim için yazdım... 2 günde ulaşmayı hedefleyen insanın 2 elin parmaklarını geçmeyeceğini tahmin ediyorum açıkça belirttim 23 saatte kullanacak diye diyerek
 
Kontrol noktalarına ulaşım ile ilgili süreleri, soru işareti olmaması için netleştirmek adına paylaşıyorum. Starttan 51 saat sonra 1. kontrol noktası Samsun kapanır. Günlük 235 km ve artı 3 saat te telafi zamanı var. Samsun'dan sonra Çanakkale'ye 1030 km gibi bir mesafe var. Yorgunluk oluşacağı düşüncesiyle 13 Temmuz akşamı 23:59 da kapanış verdik. Bu da günlük 171 km ortalama ve artı 3 saat telafi zamanı demek. Son olarak finiş noktasına kısa rotadan 741 km var ve beş gün süre verdik. Bu da günlük 148 km ve artı 3 saat telafi zamanı demek. Uzun rotadan gidecekler için yol 900 km civarında. Bu da günlük 180 km ve artı 3 saat telafi imkanı var. Antrenmanlı katılanlar çok rahat, hiç zorlanmadan bütün rotayı bitirebilirler. Dünya genelinde ultra mesafelerde bu km ler için maksimum on gün veriliyor. Bu ilk yarışımız olduğundan kafa göz yarmadan tüm yarışmacıların yollarda mağdur olmamasını göz önünde bulundurduk...Kesinlikle gözde büyütülecek bir sürüş değil. Kafa karışıklığı da yok...
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Sorumu öncelikli olarak yarışta otellerde kalmayı planlayanlara sormak istiyorum.Yanınıza kamp ocağı ,tava ,tencere seti,bardak,çatal ,kaşık ,bıçak gibi eşyalar alacak mısınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
Soru bana yönelik değil ama cevaplamak isterim. Düşünceme göre bike-packing yarışlarında otelde, motelde kalmak konsepte uymuyor. Çünkü işin macera tarafı çok önemli. Uygun bir yerde uyku tulumunu serip yatmak ya da tek kişilik çadırını hemen kurup uyku moduna geçmek tam bir macera. Tava tencere konusunda seçim sürücünün, herkes ocakta bir şeyler pişirip yemek istemeyebilir. Bu tür işlemler biraz tecrübe istiyor zaten. Ayrıca ocak, tava, bardak...vb şeyler ilave ağırlık demek. İkiyüz elli gramı bile hesap eden sürücüler için bir, bir buçuk kilo ağırlık önemli olsa gerek. Şahsım adına ağırlık önemseyen biri değilim. Bisikletim yüksüz 11 kg, bu yükle beraber 14-15 kg civarlarına çıkıyor. Pek de engelleyici olmuyor. Amaaa siz eğer bütün kış yatıp ta eksik antrenmanla yarışa girerseniz 7 kg luk bisiklet bile ağır gelecektir. Son olarak, bunlar benim düşüncelerim. İsteyen otelde kalır, isteyen restoranlarda yemeğini yer. Nasıl zevk alıyorsa, durumu neye uygunsa öyle sürer. Yarışın ilk bir kaç günü geride kalınca tecrübeler de size nasıl olması gerektiğini söyleyecek zaten... :harika::)
 
Yanına bu eşyaları alacak veya almayacak katılımcılardan yorum bekliyorum.
Mesala ben almayı düşünmüyordum,hâlâ daha net karar veremedim.
Kahvaltı veya akşam yemeğinde çok sıkıntı yaşayacağımı düşünmüyorum,ancak öğlenleyin köfte ekmek,döner ekmek gibi aperatif yemekler sürüşümüze olumsuz etkileri olabilecektir.Öğlenleri bisikletçilerin milli yemeği olan makarna yiyerek geçirmek, sürüş adına daha yararlı olabilecek.Öğlenleri makarna satan lokanta aramak yerine kendim yapsam daha mı iyi olur?Pratiklik,maliyet,ağırlık gibi konuları göz önüne alarak yorumlar mısınız?

Edit:
Mümtaz Ağabey ile aynı anda mesaj yazmışız.Sorularıma yorum yapmış sağolsun.
 
Yanında ağırlık taşımayan bir yarışmacı olarak şunları paylaşabilirim.
Yol güzergalarında birşeyler yiyecek çok fazla yer olacak. Dağ başında bile olsak illaki yemek yiyecek bir mekan bulunur. Bu yüzden yanıma hiç bir yiyecek almayı düşünmüyorum. Bence bu bir hamallık :D
100 km de bir yesem de olur yani buda demek oluyor ki günde 4 mola vereceğim. Ancak çay görürsem durmadan ve içmeden geçmem :D
 
Düşündüm de sonuçta Sahra ya da Atacama Çölü'nü bisikletle geçmeye çalışmayacağız.Her türlü durumda bir şekilde medeniyet ile iç içeyiz.Bundan dolayı kamp setimiz olsa da olmasa da yaşayacağımız önemli bir zorluk olmayacak.
 
@hamlet2006
Hocam ben bu malzemeleri gezinti modundaki kamplı turlarımda yanıma alıyorum. Bu yarışmanın konsepti biraz farklı; gezinti tadında biraz da performansa dayalı bir aktivite. @Süper Dede Mümtaz ağabeyin dediği gibi; "almayı düşündüğünüz malzemelerin yarısını, paranın da iki katını alın".
Kamp seti ile de, kesinlikle daha ekonomik olacaktır.
 
Ben de kamp ocagi felan almayi düşünmüyorum . Hem atistirmalik hem sabah kahvaltilari için 2 pet şişeye(hafif olmasi icin) tahin-pekmez karisimi yapmayi duşunuyorum.Bittikçe her yer bim,a101 :koptum:

Hem bol yiyebilecegim hem saglikli ve enerji verici oldugunu dusunuyorum kii uzun yolculuklarda @Basar Giderim Birol abi yaniniza ekmek alin demişti sanirim, Trabzon ekmegimi alirim basar giderim :cool: 10 dklik araliklarda meyve ve tahin pekmez gecirip aksam yemeklerini kofte ekmek olabilir diye dusunuyorum.
 
@mmakif Evet söylediğimin arkasındayım. Ekmek yemeyen yolda kalır. Bacakları bir süre sonra titremeye başlar. Kendinde mental yorgunluklar gözlenir. Akşam olsa da yatsam moduna girer. Hatta iradesi zayıf olanlar da nerde trak orda bırak demeye başlar. Hay ben bu yarışı yapanların dıııııııııttttt.... demeye bile başlayabilir. :D :D :D
İşte tüm bunlar yeterince ekmek yemeyenlerin başına gelecektir. Bunun ilmi açıklamasını bilmem ve araştırmadım da.

Valla ben onu bunu bilmem ekmek yer basar giderim. :D :D
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri