Scudo Sports

Trans Türkiye Ultra Bike Race

Üikemizde ultra mesafe bike-packing yarışı yapılması durumunda katılır mısınız...?


  • Toplam katılım
    552
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Şimdi o iş şöyle, ben de istiyorum aslında güzel bir ekip olabilirdik. Ama birincisi bende o kondisyon ve zaman yok. İkincisi maçam yemez ? şimdi takipteyim, size başarılar diliyor ve bol bol bilgi ediniyorum. Selamlar, sevgiler.. @hamlet2006
 
Son düzenleme:
Scudo
@hamlet2006


bunun dışında çalışabileceğiniz core bölgesi (merkez bölgesi hareketleri var) peki core bölgesi nedir diye sorarsak eğer :

Core bölgesi, gövdemizi ve gövde iskeletimizi ayakta tutan büyük kas gruplarını ifade eder. Gövdede, (link)lı bir postür duruşuna sahip olmanın tek yolu bu bölgedeki kasların dengeli bir şekilde kuvvetlendirilmesidir. Gerek iş, gerek sosyal yaşantı bizleri sandalyelerde oturularak geçirilen saatlere mahkum eder. Günlük yaşantımız içerisinde farkında olmadan sürekli tekrarladığımız vücut duruş hataları ilerleyen zamanla kalıcı postür bozukluklarına neden olur.


Dengeli ve kuvvetli gövde kasları, postür bozukluklarını önler ve varolanları da önemli derece iyileştirir.

core bölgesi antremanları için de core home workout yazarak baya bir seçenek çıkarabilirsiniz.

(link)


saganın antremanları da internette mevcut.

(link)
 
Sorularınızı dışarıda olduğumdan yeni gördüm... :) srdrmrs arkadaşım güzel cevaplamış. Ben, bisiklet üzerinde kuvvetin daha iyi gelişeceği ve aynı zamanda fonksiyonel olacağı yönünde bir görüşe sahibim. Eğer, sürekli uzun mesafe çalışırsanız kuvvet yönünde düşüş yaşayacağınız için ek olarak kuvvet antrenmanına ihtiyacınız olabilir. Ancak, antrenmanlarınızda dayanıklılığı ve kuvveti dengeli kullanıyorsanız problem yok. Bunu da haftada iki günü uzun ve fazla dik olmayan ( %4-5) yokuşları ortalama bir nabız ve 80-90 kadansla çıkmanız durumunda kazanabilirsiniz. Yokuş uzunluğunuz 15 km civarında olmalı. Ama bu uzunlukta yokuş bulmak biraz zor, bunu da 3-5 km lik yokuşları ardı ardına tırmanarak halledebilirsiniz. Mesela İstanbul'da hacı osman yokuşu, haramidere ve deve bağırtan yokuşu gibi yokuşlar çok işe yarar. Mesafeden ve yokuştan korkmayın. İstanbul'da oturduğum zamanlar Bahçelievlerden sahil yolunu takiben belgrad ormanına gidip koşu parkurunda da 2-3 tur koştuktan sonra yine aynı yoldan geri dönerdim haftada iki gün. Onun dışında yine sahilden sarıyer börekçisinden dönüp 90 km ye tamamlardım parkuru. Bütün bunlar kondisyon alt yapısını çok geliştiren çalışmalar oldu benim için. Amaaaa en önemli kondisyon g*t kondisyonudur, unutmayın. En rahat selede bile belli sürelerde ayakta sürerek kıçınızı rahatlatmadıkça çok sıkıntı çekersiniz. Geçen yılki Ttr de finike yolunda soğuk asfalt üzerinde 5 km ye yakın ayakta sürmek zorunda kaldım. İşin enteresan yanı ayağa kalktığınızda tekrar oturamıyorsunuz. Korkunç bir sızlama oluyor. Boynum için aldığım ve lokal anestezik etkisi olan kremi oraya sürdüm ve ancak öyle oturdum. Finişten sonra da bir hafta çok ağrılı bir dönem geçirdim. Evet durumlar böyle, inşallah sizin başınıza gelmez...:):harika:
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Mümtaz Abi, benim bisikletin üstüne çıkmamla nabzım 110 oluyor, pedallamaya başlayınca 140, deve bağırtanı tırmanırken 185 :bsmagryr:
80-90 nabız benim için imkansız.
 
@volkan ismail
80-90 kadans güzel kardeşim... :)80-90 nabızla deve bağırtanı çıkacak dünyada yok...:):harika:
 
@Süper Dede

Ah abi vakit bulamıyorum şahsen saatlerce sürmeye. Ama bu kondisyon için ofisteki koltuğa sele monte etmeyi düşündüm, bütün gün üstünde tünerim diye :D olmadı sunta koyacağım altıma direkt hint fakirine bağlayacağım. Hiç olmazsa *ötümüz alışsın :) Mesaiden, başka işlerden sürmeye pek vakit bulamıyoruz :(
 
Uzun mesafe dayanıklılık yarışlarında kullanılan bisikletlerin birinde zinciri temizleme ve yağlama için şöyle bir çözüm bulmuşlar dikkatimi çekti.:ssrtcbya:Biz de yarışa zincir yağı getirecek miyiz?189755

189756


Yağı sabitlediği şey bile karbon fiberden imal.:ssrtcbya:
 
Yarışta arka cepten leblebi fistik cikarmakla ugrasmamak için bir cerezlik, telefonluk,powerbanklik, cuzdanlik ust boru cantasi begendim. Ancak M ve S bedeni var gozumün önünde igreti durmasini istemiorum S boy olan daha kullanisli olacak gibi.

Yine de hem yorumlarinizi alayim hem de belki almayi düşunen de olur diye tecrubeli arkadaslara abilerime danisayim istedim :)

Eger buna benzer bisi kullanan veya oneride bulunabilecek varsa karşılaştirma yapabilir mi M ve S arasinda:harika:
189767


189767
 
@mmakif
Birebir aynı ölçülerde ve benzer olan aşağıdaki modelin M boyunu aldım.
(link)

M beden bile çok ufak ve S bedeni düşünemiyorum bile.Aslına bakılırsa aralarında çok büyük boyut farkı da yok.
 
Cok tesekkur ederim hamlet abi ozelden döndüğün fotolarla uğraştirdigim için :hhhhhh:

Sanirim ben de M boy alacağim telefon powerbank derken anca sıgacak gibi ben de işlevine bakayim :harika::harika:

Keyifli sürüşler antremanlar dilerim size de :)
 
@Süper Dede


Hep söylenir:''Bisikletin dili Fransızca, kalbi İtalyan'dır'' diye.
Bence bisikletin dili de kalbi de ''evrensel''dir.Çünkü Luigi Barilari de Mümtaz Ağabey de Birol Ağabey de aynı bisiklet dilini konuşup aynı kalp ile bu spora bağlanıyorlar.:harika:
 
@hamlet2006
Luigi Barilari 2012 de 57 yaşındayken 4818 km yi 11 gün 20 saat 52 dakikada bitiriyor. Günlük ortalaması 400 km nin üstünde... :eek:
 
@Süper Dede

Mümtaz Ağabey,
Trans Anatolia Bike Race'in evrensel boyutta kült bir klasik haline gelmesi ve bir gün Luigi Barilari ,Juliana Buhring gibi sporcularla aynı yarışta bulunmamız
ve
Transcontinental'de bu isimlerle senin yolunun kesişmesi bu ikisini diliyorum.
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri