Scudo Sports

Trans Türkiye Ultra Bike Race

Üikemizde ultra mesafe bike-packing yarışı yapılması durumunda katılır mısınız...?


  • Toplam katılım
    552
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Dün Beylikdüzü-Çerkezköy turu yaptık. Dengeli bir sürüştü, zorlamasız 26 ortalama ile 157 km mesafe, 1400m yükseltiyi aştık. Ama akşam yataga girmek için sabırsızlanıyordum. Bunun 2 hafta boyunca sürdürüldüğünü düşününce ki toplam mesafeyi tamamlamıyor, gözüm felaket korktu. He şu da var Cuma Cumartesi de bisiklet üstündeydim ama tabi kısa 80 km ve 60 km lik sürüşlerdi. İşim çok zor belli ki.
 
Scudo
Beykoz - Reşitpaşa - Seyrantepe - Hasdal - Tem otoyoludan giderek İstanbul'u aşmak nasıl fikir arkadaşlar
 
@JusTiMe
otoyol yasak...:)

@volkan ismail
Hiç gözün korkmasın. 157 km yi üçe böl, aralara 15 er dakika mola koy, bir de ortalamayı biraz düşür. Mesafe çok kolay gelecek. Tabii bu ipucu yarış için...:)
 
@Süper Dede O zaman Kâğıthane'den Küçükçekmece'ye falan gidersem sahile varırım...
 
Kolayca varır mıyım bilen varsa söyler misiniz?
 
@JusTiMe
Sorunuzu tam anlamadım ama alıntı yaptığım kısmı soruyorsanız köprüden geçmeniz yasak. Aynı şekilde 2. Köprü için gitmeniz gereken otoban kullanımı da yasak.
 
İstanbul trafiğini falan unutun. Temmuz ayında Ege trafiğini düşünün. O vakitlerde İstanbul'un yarısı Kuşadası - Antalya hattında ikamet ediyor zaten. Bir de gece sürüşleri çok tehlikeli olacak. Hatta yapmayın derim. Promil çok yüksek oluyor saat 8'den sonra oralarda. Arkadan çarpılmayalım aman ha!
 
Boğaz geçişleri yol durumları düşünülerek nasıl yapılmalı, yöreyi bilen birilerinin güzergah önermesi gerekecek.

Otoyol yasak, peki tünel geçişleri nasıl olacak?
Karayolları bilgilendirecek mi, yoksa Allah'a emanet mi tünellerden geçilecek (en azından Trabzon'daki meşhur tünele ne yapılacak)
 
Trafiği kontrol eden uygulama ile ancak geçilir herhalde burası
@salih67 Bizim bu tünelden bisiklet geçmesi yasak sahil şeridi mevcut şayet Trabzon'a gece gelirsen çaktırmadan geçersen geçebilirsin. Pek kuralları dinleyen bisikletli yok... Trabzon'a kadar olan bütün tünelleri kendini korumak şartıyla geçebilirsin. Yasaklı değiller o tünel hariç işte :D

Anladığım kadarıyla İstanbul'a Kesinlikle 12den sonra yollar boşalıyor. Ona göre ayarlarsak ve kendimizi sıkı şekilde o anda arızalardan koruyarak geçersek sıkıntı çıkmaz. Ama her halükarda sahil yolu şart :D
 
@salih67

Hopa-Samsun arası geçilecek çok tünel var. Ben Batum turu yaptığımda o tünelleri geçmiştim özellikle Ordu Nefise Akçelik tüneli git git bitmiyor gibi geliyor insana, tünel geçişleri mecburi olacak, bu durumda karayollarına bilgi verip tünel girişlerindeki ışıklı ikaz tabelalarına "Tünel içinde bisikletliler vardır" yazdırıp geçiş yapabiliriz. BU rotada bolaman rampalarını tırmanıp tünele de girmeyebiliriz bence hem o yol daha zevkli...

@volkan ismail

Ortalamayı düşürdüğünüzü varsayın mesela 20-22 km, araya 15-20 dk'lık molalar koyun, rahat rahat gidesiniz. Yaz dönemi sabah erkenden yol alıp sıcaklığın tavan yaptığı saatlerde dinlenip akşama doğru hava düşünce tekrar yola koyulup günlük mesafeyi tamamlayabiliriz gibi geliyor. En azından şimdilik planım bu. Gidilebilecek sakin yollarda gece de biraz yol almak, yoğun trafikte sabah erken-Akşamüstü zaman dilimini kullanmak, ortalamayı 20-22 aralığında tutmak. Böylelikle günlük 10 saat sürüş süresi ile (molalar hariç) 200km ve üstü yol katetmek mümkün görünüyor. Geriye ise dinlenmek, yeme-içme, uyuma için 14 sat kalıyor ki gayet yeterli geliyor bana. Ancak tabi bunlar ön görü, bu işi hiç yapmadığım için ne kadar tutar bilmiyorum, bakacaz işte, her şey tecrübeyle sabittir :))))
 
Arkadaşlar, tüm tünellerin alternatifi var. Tedirgin olmayın, tünellerin içi ışıl ışıl aydınlık..ayrıca ben bazen tünelde trafik yoğun olursa (binde bir) o zaman tünelin içindeki dar kaldırıma çıkıyorum çok rahat oluyor. Yavaş ama güvenli...:) Bu kaldırımlar tünelin elektrik sisteminin kablolarının geçtiği kanalları örten parça taşlarla döşenmiş yollar. Güvenli...:)

@kaydogdu
ön görünüz doğru...:harika:
 
@JusTiMe istanbul içinden geçiş bence iptal edilmeli.
Bir istanbullu olarak, bunun çok tehlikeli olacağını biliyorum. Hatta bilmeyen arkadaşlar kesin kaybolacaklar. Riskli yollara girerlerse sıkıntı.
Ayrıca genel olarak değinmek istediğim bir konu var, çanakkale-izmir yolunda, ayvacık ilçesini geçince küçükkuyu beldesine varana kadar 25 km yol inanılmaz riskli. Yol dar, çok virajlı, ve bol miktarda tır, otobüs var ve çok hızlı gidiyorlar.
Oranın ayvacıktan sahile inip assos tarafından dolaşılması lazım.

İşte burası:
Screenshot_20181126-192816.jpg
 
Cp noktası edirne yerine çanakkaleye alınsa insanlar istanbul ile uğraşmak yerine körfezden geçip çanakkaleye bursa balıkesir üzerinden devam etse hayat güzel olsa falan :D
 
@CeRKeZ evet kesinlikle katılıyorum. CP2 Gelibolu yarımadasında Çanakkale Şehitler anıtı olabilir. Böylece Asya'dan Avrupa'ya geçiş sağlanmış olur. CP3'de, İzmir'de Hasan Tahsin İlk Kurşun Anıtı olabilir. Bitiş noktası Antalya, Denizli, Burdur, Isparta istikametine kaydırılabilir. Daha yolun başındayız, organizatör arkadaşlar değerlendirirlerse iyi olur.
 
Sevgili arkadaşlar ; kontrol noktalarına uğramak dışında istediğiniz rotadan gidebilirsiniz. Bu tamamen sizin tasarrufunuzda...:)

@Bahri Kaplan
Sözünü ettiğiniz rota yüksek ve geceleri çok soğuk. Bizler sizleri düşünerek kıyı şeridini seçtik...:)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Şunu da hatırlatmak isterim. Tcr yarışından önce katılımcılar haftalarca rota çalışıp, aralarında bu rotaları tartışıyorlar.Facebook grupları var ve kullanacakları bagaja kadar ayrıntılı plan yapıyorlar...

@Sungur
Bu mesaj gözümüzden kaçmış:)Sevgili arkadaşım heyecanımıza ver...:)gelelim senin soruna, az çok mekanik bilgisi olmazsa olmaz:)bisiklet geçmişinizde en azından bir kaç uzun yol tecrübenizin bulunması iyi olur. Önümüzde 8 ay var, bu da bütün eksiklerinizi tamamlamanız için yeterli zaman...:)
 
Ooo burasi görmeyeli baya hareketlenmis
Son birkaç mesajı okudum. Sanırım İstanbul'dan nasıl geçileceğini konuşuyorsunuz. İstanbul'da E5 kullanılabilir. Hatta Sakaryadan girip Tekirdağ'a kadar kolayca çıkabilirsiniz boğazı Üsküdar, harem yada Kadıköy'den geçebilirsiniz. Ama güzergahında en uygunu haremdir. E5 in Anadolu yakasının sonu sizi hareme çıkartır.eminonunden. sonra vatan CAD. Cevizlibag E5 ten Avcılar sonrası Silivri devam et Tekirdağ. Sonrasi Allah kerim.

@CeRKeZ
Avrasya ismi olan yarışı İstanbul'dan geçmeden yapmak İstanbul'a ayıp olur düşüncesindeyim ;)

Türkiye'de bir çok yerde uzun sürüşler yaptım. İnanın bana İstanbul'daki tehlike ne kadarsa diğer sehirlerde de o kadar. Her şehirde hanzo olduğu gibi yardim severlerde var. Nerede surersiniz sürün arkanızda gözünüz olsun. Siz mümkün oldukça kurallara uyun ve uymayanların olacağını düşünerek hareket edin.

@Kuzey Ege rotada aslolan cp ler. Herkes kontrol noktalarına kendisini en güvende hissettiği yerden gidebilir. Oradan geçen yıl geçtik ve gece yarısıydı. Evet tehlikeli bir inisti. Ama tedbirli olduktan sonra sorun olmayacaktır.
 
@Kuzey Ege Altınoluk'tan Çanakkale'ye giderken söylediğiniz yoldan tırmandım (strava linkini ekledim), bir yıl sonra da aynı yoldan indim Edremit'e giderken. Sahil yolundan bana sorarsanız daha güvenli çünkü sahil yolu da çok dar ve trafik orada da yoğun.

(link)
 
@Kuzey Ege

Bahsedilen güzergahta arabayla her iki yoluda kullandım. Asos tarafı daha eğlenceli keyifli gibi ama yol çok dar ve orada da epey trafik var ama yolda ise hiç olmazsa gidiş geliş ayrı, sanki ana yol daha iyi gibi.
 
@ÖnerERKUT

Aynen herkes işin daha çok yarışma kısmına bakıyor ama, dediğiniz gibi iyi bir dinlenme olmazsa ertesi güne nasıl pedal çevireceksin. Sonucunda kolay değil günde 160-200 km pedal çevirmekten bahsediyoruz. Kişinin rahatlık kat sayısına ve maddi durumuna bağlı olarak çadır, yazlık uyku tulumu (yarışın geçeceği mevsimden dolayı), bivak, tente (farklı kullanımları mevcut olduğu için), hamak yada aralarda dedikleri gibi camiler de falan kalınabilir. Bir önemli hususta o kadar yol yaptıktan sonra gün içinde kaybettiğin enerjiyi ve suyu geri alabilmek. Burada bedensel olduğu kadar psikolojik yorgunlukta önemli bir konu.

Aero bar yukarı bakan, düz uzanan ve ortanda birleşen hepsinin yeri ayrı. Aklıma şu resim geldi gece süreceklere bunun da faydası olur. (link) Bu linkteki abimizin lambayı monte ettiği yer gibi. Şunlarda örnek olabilecek konaklama veya aero bar kullanımı örnekleri.

(konu dışı olarak son 1 aydır gece vardiyasında çalışmak zorunda olduğum için yorumlar herkesi uyuduğu saatte oluyor, yoksa normal insanlar gibi bende bu saatte uyumayı tercih ediyorum)
 

Dosyalar

  • 6dea26bc-6164-4562-af74-bc75093a3fc6.jpg
    6dea26bc-6164-4562-af74-bc75093a3fc6.jpg
    165,6 KB · Okunma: 54
  • 29314073_10216037590357861_9005451679792889856_n.jpg
    29314073_10216037590357861_9005451679792889856_n.jpg
    150,1 KB · Okunma: 54
  • 1354665016_72341.jpg
    1354665016_72341.jpg
    64,6 KB · Okunma: 52
  • 1354665063_72342.jpg
    1354665063_72342.jpg
    69,8 KB · Okunma: 54
  • 5688161698_f7dc3a569f.jpg
    5688161698_f7dc3a569f.jpg
    92 KB · Okunma: 53
  • HTB11GVMJFXXXXacXVXXq6xXFXXX4.jpg
    HTB11GVMJFXXXXacXVXXq6xXFXXX4.jpg
    185,9 KB · Okunma: 50
  • FactoryFiveCXdisc03.jpg
    FactoryFiveCXdisc03.jpg
    469,1 KB · Okunma: 54
  • bike-packing-mountain-bike.jpg
    bike-packing-mountain-bike.jpg
    62,2 KB · Okunma: 51
  • 6092556333_ca052a9509_z.jpg
    6092556333_ca052a9509_z.jpg
    113,6 KB · Okunma: 48
  • P1000031-1280x850.jpg
    P1000031-1280x850.jpg
    351,2 KB · Okunma: 49
  • UTB8X6mehL2JXKJkSanrq6y3lVXaN.jpg
    UTB8X6mehL2JXKJkSanrq6y3lVXaN.jpg
    169,4 KB · Okunma: 47
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri