Scudo Sports

Trans Türkiye Ultra Bike Race

Üikemizde ultra mesafe bike-packing yarışı yapılması durumunda katılır mısınız...?


  • Toplam katılım
    552
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Aklıma Strava geldi arkadaşlar. Eğer henüz yapılmadıysa etkinlik için bir Strava kulübü kurun ve katılımcı arkadaşlar da üye olsun.
Strava'nın kendi içinde ve yine sosyal medyada bu grubun da tanıtımını yapalım. @Basar Giderim Birol Bey müsaitseniz aksiyon alalım :)
 
Scudo
'(link)'
Antrenmanlara devam ediyorum. Perşembe günü Çanakkale-Bergama etabını pedalladım (220 km.)
Çanakkale merkezden itibaren 78 km.lik bölüm sıcak asfalt ve geniş emniyet şeridi mevcut. Rampalar yorucu değil, düz yerlerde güzel tempo yapılıyor.
70 nci km.de tırmanış başlıyor. 8 km. sonra duble yol bitiyor ve dar emniyet şeritli, soğuk asfalt başlıyor. Bu kısım sahile kadar 12 km. Kesinlikle gündüz geçilmeli. Çıkışlarda ve inişlerde, özellikle son inişte (yaklaşık 5 km.), çok dikkatli sürülmeli. Benim geçtiğim saatlerde fazla trafik yoktu. Yaz aylarında gece ve gündüz trafik yoğun oluyor. Amacım gözünüzü korkutmak değil, bilgi vermek.
Küçükkuyu'ya ulaşınca, sağda Opet benzinliğin yanında lokanta var. Kelle-paça lezzetli, fiyatlar normal. İlerleyince yine sağ tarafta yemek yiyebileceğiniz yerler mevcut.
Biraz uzun oldu ama, umarım yarışmacı arkadaşlara yardımcı olur.
 
@Bahri Kaplan
Bu bilgiler çok değerli, emeğine sağlık. Kelle paçacıyı yazdım deftere... ?Biz buraları gece yarısından sonra geçtik. Her yer kapalıydı...
 
Hatırlamakta fayda var...
Yarışma kurallarını, özellikle sürücülerin güvenliklerinin sağlanması adına bir kez daha paylaşma gereği duyduk..

1. 18 yaşını bitiren herkes bu yarışa katılabilir. Yarışa yalnızca, yol bisikleti, mtb ve şehir bisikleti ile katılınabilir. Elektrikli, üç tekerlekli veya yatay durumda sürülen bisikletler yarışa katılamazlar. Tandem bisikletler de bu yarışta kullanılamazlar...
2.Yarış sırasında tüm katılımcılar bisikletinin ve kendinin güvenliğini sağlamakla yükümlüdür.
3.Tüm yarış boyunca trafik kurallarına azami derecede uymak tamamen yarışçının sorumluluğundadır ve zorunludur.
4.Sağlık yönünden bu yarışa katılmasında her hangi bir engeli olmadığını bildirmek yarışmacının sorumluluğundadır. Bu yüzden lisans ya da sağlık raporu yarıştan önce yarış direktörüne ibraz edilmelidir.
5.Yarışma sırasında, zorunlu kontrol noktaları hariç, yarışmacılar istedikleri rotayı kullanabilirler. Bisikletin girmesinin yasak olduğu yerlerden geçmek kesinlikle yasaktır. Aksi durumda diskalifiye uygulanır...
6.Yarış sırasında motorlu araçlara tutunmak, aracın içinde seyahat etmek veya rüzgarından korunmak maksadıyla arkasında sürmek yasaktır.Tespit edildiğinde diskalifiye uygulanır.
7.Yarışmacılar, birbirlerinin peşi sıra sürüş de yapamazlar. Tespit edildiğinde diskalifiye uygulanır...Yarışmacılar karayolları trafik kanunu gereği iki kişiden fazla olmamak şartıyla yanyana sürüş yapabilirler.
8.Yarışmacılar, tüm mekanik gereksinimlerini yanlarında bulundurmakla yükümlüdürler.
9.Yarışmacılar, ön ve arka çakarlı ışık taşıyacaklar ve ayrıca organizasyonun verdiği reflektör bantları bisikletlerin üzerine yapıştıracaklardır. Yarışmacıların taşıdıkları ışıkların aydınlatmaları kuvvetli olacak ve özellikle arka ışık, çakarlı pozisyonda en az 200 metreden görülebilir olacaktır.
10-Yarışmacılar sürüşleri sırasında KASK takmak ve tünellerden geçerken ve hava karardığı andan itibaren reflektörlü yelek giymek zorundadırlar.
11-Yarış, yaklaşık 2270 km yi kapsamaktadır. Bu en kısa rotadır...
12.Yarışmacılar, yarış süresince yeme içme ve konaklamalarını kendileri ayarlayacaktır.
13-Habersiz iki gün hareketsiz kalınması durumu diskalifiye sebebidir...
14-Sürüş tercihleri tamamen sürücünün sorumluluğundadır. Gece veya dinlenmeden, aşırı yorgun ve uykusuz yapılan sürüşlerde oluşabilecek tüm olumsuz durumlardan yarışmacı sorumludur.
15-Tüm yarışmacılar kendilerine verilen tracker cihazını yarış boyunca açık tutmak ve yarış bitiminde sağlam olarak organizasyona teslim etmekle yükümlüdürler.
16-Yarışmacılar iletişimin sağlanması adına cep telefonlarını 24 saat açık tutacaklardır.
17-Takım halinde yarışan çiftler, finişe birlikte girmelidirler. Aksi durumda tek başına finişe gelen takım yarışmacısı klasmana alınmayacak ancak klasman dışı yarışı bitirenler listesinde görülecektir.
 
Yabancı bir bisiklet sitesinde görüp aynısını kendi yaptığım trainer'da havaların yağışlı olduğu günlerde antrenman yapıyorum. Tek direnç esası üzerine kurduğum sistem düz yolda karşıdan 5-8 km esen rüzgar veya %1-2 yukarı eğimin karşılığı. Geçen yıl 20-30 dakika çevirebildiğim trainer'ı bu yıl her defasında net bir saat sürekli dairesel çevirecek duruma geldim. Sürüşüm 5' ısınma ve sonda 5' soğuma haricinde sürekli 90*100 devir 50x19 dişli oranıyla ve 135-138 hr ile tamamlanıyor. Tamamını düz yol ile kıyasladığımda 150-200 km nin bacaklarımda yarattığı yorgunluktan bile daha fazla bir yorgunluk ortaya çıkıyor. Tabii bunda sürekli dairesel çevirmenin etkisi büyük. Ertesi gün antrenmana çıktığımda ise sanki arkadan sürekli birisi beni itiyor hissi ile 60 km ye kadar sıkıntı yaşamıyorum. Ne yazık ki altmış km den itibaren hafif diz yorgunluğu ve minik ağrı oluşumları başlıyor ve antrenmanı bitiriyorum. Hala öğreniyorum sizin anlayacağınız. Vücudunuz tam bir bulmaca ve mesele onu çözmekte. Çözdüğünüz an gelişme başlıyor. Ha bu arada 95 gün kaldı... ???
 
Sayın ustalarım, kusura bakmazsanız bu yarış tam olarak ne zaman başlıyordu? Tarih olarak yani?
 
@Abdülkadir Ergin
Yapım aşamasını kaydetmedim ama fotoğrafını çekip paylaşırım... :):):)
Birazdan whatsapp ta...
 
@Özcan
telefonla çektim ancak usb ile bağladığımda dosyaları göremiyorum. Xiomi red mi 6A şeklinde bir telefonum var... :)
(link)
fotolar burada...
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Yıllardır hayalim olan tcr'in yerli versiyonunun yapıldığını görmem çok çok mutlu etti beni.
Bu kadar geç fark etmek de aynı miktarda üzdü, neredeyse 2-3 yıldır koptum bisikletten, kondisyon sıfır. Hemen 10 gün içinde yol bisikleti ayarlasam, 3 ayda o kondisyona ulaşabilir miyim acaba? 2-3 yıl önce günlük 100-150 rahat bir şekilde yapıyorduk, uzun turları severim. 3 ayda günlük 200 km yapacak seviyeye gelebilirim ama bunu kaç gün sürdürebilirim bilmiyorum.
Spd pedala alışma, yol bisikletine alışma konuları da var. Ama belki 5-6 yıldır hep böyle bir yarışa katılmak istemişimdir, tcr'a bir gün kesin katılacağım diyordum.
Yorumlar neler, sizce yapılabilir mi?
En kötü İstanbul yakınlarına kadar gelsem bile olur, birkaç gün o heyecanı yaşamak bile çok mutlu eder beni, cp2 de bırakırım olmazsa. Neredeyse bütün rotayı daha önce ayrı ayrı pedallamıştım, maddiyat konusunu da bir şekilde halledebilirim. Köpekler dışında endişem yok, uzun turlarda çok çektim köpeklerden.
Kayıtlar ne zamana kadar açık kalacak?
 
@Thad
k
@Thad
Kayıtları , geç haberi olanlar için bir müddet daha uzattık. Bu tarih nisan sonu olabilir. Kondisyon durumuna gelince, doksan dört gün süreyle doğru antrenman yaparsanız en azından bitirebilirsiniz. Çünkü bu yarış bir performans yarışı değildir. İyi programlanmış sürüş ve mola süreleriyle günde 189 km ortalamayla bu yarış biter. On iki gün süre verdik, bitirmek için...yapabilirsiniz.
 
Mitas-rubena flash 66 marka ve modelli lastik 1500 km de bitti...Çok iyi yol tutuyor ama çok çabuk eriyor. En azından denedik, 42 tl lik lastikten daha fazlası beklenmezdi herhalde...almayı düşünen arkadaşlar olay yerinden süratle uzaklaşsınlar... :koptum:
 
@hamlet2006
Erdoğanlar bisiklette yol yarış lastiklerinde en başta bir lastik var cst xpedium safe c 1880 marka modelli 700x25 ve 91.2 tl ye aldım. İki güne gelir. Mecburen 700x28 den vaz geçtim. Çünkü o ebatta ki kaliteli lastikler çok pahalı, idare edecez artıkın... :D
 
Yarışın açık ara en büyük favorisi yani ben? uzunca bir aradan sonra antrenmana çıktım.
Sele ağrısı hariç ağrım sızım da olmadı.
Yokuş aşağıda yeni çift pivotlu fenleri de denedim.Hissedilir fark var,tek pivotlu sistemden çift pivotluya geçmeyi düşünen ,hatta aklında bile olmayan frenlerini değiştirsin.Gerçekten bu kadar iyi olabileceğini düşünmüyordum.

Mesafe: 87 km
Süre: 3 sa 50 da
Ortalama hız:22,7 km/sa

IMG_20190402_142341.jpg


IMG_20190402_121301.jpg
 
@Süper Dede
Lastik geldi ve taktım ( biraz zor takıldı ). Çok sert bir lastik, şişirmeseniz de olur... :Doluklu bir lastik ve patlama gibi bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum. Lastiğin ortası kalın ve çok sert. Ama ağır bir lastik...:)tura çıkmadım, yağmur var, bakalım asfaltta durum ne gösterecek...Bu arada koruma seviyesi 5...
 
Dün akşamdan beri böbrek taşı düşürmekle uğraşıyorum. 2014 de bir tane düşürmüştüm..Bir tane kalmıştı, galiba sıra onda ama bilen vardır bu ağrı dayanılmaz boyutlara ulaşıyor. Dün akşam gece yarısı acile gittim, ağrı kesici iğne, serum filan biraz toparladım. Sabah yine ağrıyla tırmalamaya başladım. Sağlık ocağında ağrı kesici sonrası yaklaşık 10 km yürüdüm ve aralıklı koştum, sırf taşı düşürmek için. Şu an ilacın etkisiyle bir şey yok, bakalım bu akşam halimiz nice olur... ??
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri