Selam Arkadaşlar,
Öncelikle Yunus kardeşimi canı gönülden tebrik ediyorum. Mehmet Ali kardeşim e geçmiş olsun diyorum. Mehmet Ali kardeşimle çarpışan arkadaşa da geçmiş olsun diyorum. Bitime 20 -30 km kala kaza yapan Mert kardeşime de geçmiş olsun.
Geçen hafta yaptığımız bu uzun soluklu yarışta bir kaç hata yaptım. ve 4. olarak bitirdim. Sizlere de faydası olabileceğini düşünüp kaleme almak istedim. Yaşadığım sorunların sizlerinde başına gelebileceğini ve yaptığım çözümleri paylaşacağım.
Öncelikle teknik problemlerimden bahsedeyim. Kullandığım sistem 53-39 a 11-25. yarıştan bir gün önce ayna kolun kadroya bağlantı göbeği yalama olmuştu gecici bir önlemle yaptırdım. Ancak sadece 20 km dayanabildi. yarışta tamamen dağıldı. Zincir değiştirdim ancak ruble değiştirmemiştim. Bu arada eski zincir 9500-10000 km kullanmıştım. Ruble 15000-17000 km arasında kullanmıştım. yarıştan önce 25-24 ve 11-12 dışındaki dişlilere geçemediğimi fark ettim. Ama açıkçası önemsemedim.

Buda şöyle bir sorun ortaya çıkardı. Düz yolda son gaz gidiyorsun birden rampa çıkıyor ve ortadaki dişliler çalışmadığından bir anda boşa alıyor gibi oluyorsun. Tam tersi durumda da rampa bitiyor yavaş yavaş hızlanacakken bir anda sert çevirmek zorunda kalıyorsun.
Yarış günü sabahı yediğim bal pekmez tahin ve karman çorman yemekler yarışın birinci gününde bağırsaklarımı tamamen bozdu. İlk gün geri kalmamın sebebide buydu.

Yarım saatte bir 10 dakika ihtiyaç molası vermek zorunda kaldım. Hatta bir ara osman abi ile giderken dayanamadım çalıların arasına daldım. CP1 etabının içine ettim

Aşırı sıvı kaybettiğimden su içmeyen ben su molaları vermek zorunda kaldım.
Bu düzensizlikler sonucunda ilk gece sol aşil tendonunda ağrı hissetmeye başladım. o gece bir kaç saat yatalım dedik ve yunus osman abi ve gungör sabahladık. Ancak benim ayak sekmeye başlasa da önemsemeyip sağ bacağa güç vermeye başladım. Bunun aşil tendonu ağrısı olduğunu bilseydim daha erken tedbir alırdım.

Vel hasılı artık sol ayağımın ağrısı artmaya başlayınca ağırlığımı bileklerim ve seleye dağıttım. buda ilerde bilek ağrısı ve tahriş olmuş bir popoya sebep oldu. Bir hafta oldu hala elimde uyuşukluk var.
Bir ara ağrı dahada şiddetlendi arkadan osman abi ve güngör geldiler. Osman abiyle muhabbet ederken firen kolları birbirine takıldı osman abi düştü bense zor zar durabildim. Neyse ki Osman abide asfalt sıyrığından başka bir sorun yoktu. Az ilerde osman abinin lastiğide patlayınca ben zaten yavaş gidiyorum. Siz gelirsiniz dedim ve yavaş yavaş sürmeye devam ettim. İlk rampada ağrının inanınmaz artması yüzünden yürümeye başladım. Hayatımda ilk kez rampada bisikletten inmiştim. Çok zoruma gitmişti.

Osman abi ve Güngör bana yetiştiler ben size artık ayak uyduramam siz gidin dedim. 10 -15 Dakika sonra arkada lastik patlatan Yunus da bana yetişti. O sırada ben ayağıma plastik parçayla destek yapmaya çalışıyordum.
Yunus sende bekleme ben yavaş yavaş gelirim dedim. Oda bastı gitti

artık bir eczane bulup ağrı kesici filan alayım dedim ağrı kesici aldım sürdüm biraz hafifletti ama yetmedi. başka bir ilçede birde sargı bezi aldım sardım ve basmaya başladım. Bu arada aramızda 75 km fark oldu. Hangi akla hizmet bilmiyorum yolunda düz olduğu bir anda nasıl bastıysam öndeki üçlüye 25 km kadar yaklaştım. Ancak sağ ayağımda ağrımaya başlayınca durmam gerektiğine karar verdim. sağ bacağım 400 ila 1000 km arasında kıyasıya çevirmişti. Sonuçta oda aynı duruma düşebilirdi. bu yüzden rampalarda hep yürüdüm. zorlamamaya çalıştım. Gece 12 de ilerlerken ön ışığın aküsü kısa devreden yandı. Tamir etmek istedim ancak kablolar tamamen parçalanmıştı. Karanlıkta gitmeye çekindim ve mola verdim. Sabah 5 gibi yola koyuldum. rampalarda yine yürüyerek yarışı tamamladım.
Uyku problemi hiç çekmedim. Yeterince basamadığımdan kas ağrısı çekmedim. Tek sorun aşil tendonunda oldu oda iyleşmesine az kaldı.
Güzergahı iyi incelemek gerekiyor yarış bisikletlerinin soğuk asfaltta bir kaç dez avantajı oluyor. Ne kadar soğuk asfalttan gidileceğine bakılıp ona göre dinlenme ve sürme planı yapılmalı.
Yarışlara girerken teknik eksikliğiniz olmasın. Bu tür yarışlarda en büyük rakibiniz bence teknik sorunlar.
Benim gözümden yarışın kısa özeti budur.
