Scudo Sports

Trans Troy Race

@mümtaz öztürk abi ben decathlon’un 50 100 tl’lik taytlarini kullaniyorum. 50 100 km’lik surusler icin nispeten is goruyor. cok pahali taytlarla ilgili merak ettigim nasil bir konfor sagladigi
 
Scudo
@yusufgs36 pahalı taytlarda en iyi ihtimalle daha kaliteli kumaş ve daha iyi jel (dolayısıyla konfor) alabilirsiniz.
Aldığınız tayt zaten 1-2 saatlik sürüşler için ideal olan tayt.
Daha uzun sürüşlerde konforun düşeceğini tahmin ediyorum.
Gerçi olay sadece taytta bitmiyor, popoya uyumlu sele de şart :)
 
@Ilter Elmas

Bisiklet camiasının 'Enes Batur'u' diyebiliriz sanırım. En azından küçüklerimizi bisiklete yönlendiriyor. Bazen yayınladığı videolar benim de hoşuma gitmiyor değil.
 
Selam Arkadaşlar,
Öncelikle Yunus kardeşimi canı gönülden tebrik ediyorum. Mehmet Ali kardeşim e geçmiş olsun diyorum. Mehmet Ali kardeşimle çarpışan arkadaşa da geçmiş olsun diyorum. Bitime 20 -30 km kala kaza yapan Mert kardeşime de geçmiş olsun.
Geçen hafta yaptığımız bu uzun soluklu yarışta bir kaç hata yaptım. ve 4. olarak bitirdim. Sizlere de faydası olabileceğini düşünüp kaleme almak istedim. Yaşadığım sorunların sizlerinde başına gelebileceğini ve yaptığım çözümleri paylaşacağım.
Öncelikle teknik problemlerimden bahsedeyim. Kullandığım sistem 53-39 a 11-25. yarıştan bir gün önce ayna kolun kadroya bağlantı göbeği yalama olmuştu gecici bir önlemle yaptırdım. Ancak sadece 20 km dayanabildi. yarışta tamamen dağıldı. Zincir değiştirdim ancak ruble değiştirmemiştim. Bu arada eski zincir 9500-10000 km kullanmıştım. Ruble 15000-17000 km arasında kullanmıştım. yarıştan önce 25-24 ve 11-12 dışındaki dişlilere geçemediğimi fark ettim. Ama açıkçası önemsemedim. :) Buda şöyle bir sorun ortaya çıkardı. Düz yolda son gaz gidiyorsun birden rampa çıkıyor ve ortadaki dişliler çalışmadığından bir anda boşa alıyor gibi oluyorsun. Tam tersi durumda da rampa bitiyor yavaş yavaş hızlanacakken bir anda sert çevirmek zorunda kalıyorsun.
Yarış günü sabahı yediğim bal pekmez tahin ve karman çorman yemekler yarışın birinci gününde bağırsaklarımı tamamen bozdu. İlk gün geri kalmamın sebebide buydu. :) Yarım saatte bir 10 dakika ihtiyaç molası vermek zorunda kaldım. Hatta bir ara osman abi ile giderken dayanamadım çalıların arasına daldım. CP1 etabının içine ettim :D Aşırı sıvı kaybettiğimden su içmeyen ben su molaları vermek zorunda kaldım.

Bu düzensizlikler sonucunda ilk gece sol aşil tendonunda ağrı hissetmeye başladım. o gece bir kaç saat yatalım dedik ve yunus osman abi ve gungör sabahladık. Ancak benim ayak sekmeye başlasa da önemsemeyip sağ bacağa güç vermeye başladım. Bunun aşil tendonu ağrısı olduğunu bilseydim daha erken tedbir alırdım. :)
Vel hasılı artık sol ayağımın ağrısı artmaya başlayınca ağırlığımı bileklerim ve seleye dağıttım. buda ilerde bilek ağrısı ve tahriş olmuş bir popoya sebep oldu. Bir hafta oldu hala elimde uyuşukluk var.
Bir ara ağrı dahada şiddetlendi arkadan osman abi ve güngör geldiler. Osman abiyle muhabbet ederken firen kolları birbirine takıldı osman abi düştü bense zor zar durabildim. Neyse ki Osman abide asfalt sıyrığından başka bir sorun yoktu. Az ilerde osman abinin lastiğide patlayınca ben zaten yavaş gidiyorum. Siz gelirsiniz dedim ve yavaş yavaş sürmeye devam ettim. İlk rampada ağrının inanınmaz artması yüzünden yürümeye başladım. Hayatımda ilk kez rampada bisikletten inmiştim. Çok zoruma gitmişti. :) Osman abi ve Güngör bana yetiştiler ben size artık ayak uyduramam siz gidin dedim. 10 -15 Dakika sonra arkada lastik patlatan Yunus da bana yetişti. O sırada ben ayağıma plastik parçayla destek yapmaya çalışıyordum. :)
Yunus sende bekleme ben yavaş yavaş gelirim dedim. Oda bastı gitti :) artık bir eczane bulup ağrı kesici filan alayım dedim ağrı kesici aldım sürdüm biraz hafifletti ama yetmedi. başka bir ilçede birde sargı bezi aldım sardım ve basmaya başladım. Bu arada aramızda 75 km fark oldu. Hangi akla hizmet bilmiyorum yolunda düz olduğu bir anda nasıl bastıysam öndeki üçlüye 25 km kadar yaklaştım. Ancak sağ ayağımda ağrımaya başlayınca durmam gerektiğine karar verdim. sağ bacağım 400 ila 1000 km arasında kıyasıya çevirmişti. Sonuçta oda aynı duruma düşebilirdi. bu yüzden rampalarda hep yürüdüm. zorlamamaya çalıştım. Gece 12 de ilerlerken ön ışığın aküsü kısa devreden yandı. Tamir etmek istedim ancak kablolar tamamen parçalanmıştı. Karanlıkta gitmeye çekindim ve mola verdim. Sabah 5 gibi yola koyuldum. rampalarda yine yürüyerek yarışı tamamladım.
Uyku problemi hiç çekmedim. Yeterince basamadığımdan kas ağrısı çekmedim. Tek sorun aşil tendonunda oldu oda iyleşmesine az kaldı.

Güzergahı iyi incelemek gerekiyor yarış bisikletlerinin soğuk asfaltta bir kaç dez avantajı oluyor. Ne kadar soğuk asfalttan gidileceğine bakılıp ona göre dinlenme ve sürme planı yapılmalı.

Yarışlara girerken teknik eksikliğiniz olmasın. Bu tür yarışlarda en büyük rakibiniz bence teknik sorunlar.

Benim gözümden yarışın kısa özeti budur.
:)
 
abi tüm zorluklara rağmen dayanıklılığını ispatlamışsın. ben o aşil tendonla asla devam edemezdim. gerçekten tebrikler abi peki bir daha ki sefer aynı oranlarla mı yarışırdın yoksa rubleyi büyütmeyi düşünür müsün? bir de abi yanına aldığın ekipmanlardan kısaca bahsedersen seviniriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: sabit ve inceyasar
@birolcakir Birol Bey geçmiş olsun. Aşil tendonu ağrısı olduğunu baştan bilseydiniz nasıl tedbir alırdınız? Sonradan ne tedavi uyguladınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
@Özcan. Ağrı başladığı gece ilaç ve sargı bezi takviyesini yapardım. Rampalarda hiç zorlamazdım ve kilit pedalda parmak ucu aşağı gelecek şekilde açılı sürerdim. Ağrı başladığında bile çok uzun bir mesafe bu şekilde sürdüm. Çok faydasını gördüm.

@yusufgs36 Açıkçası aşırı öz güven vardı. :) Bu bana iyi ders oldu :D TCR06 için ayağımı denk almamı sağladı. Rubleyi 11 28 e çıkartıcam. Türkiye rekorunda kullandığım ölçü buydu.
Yanımda tubular lastik için patlak kapayan sıvı, zincir takma sökme aparatı, Falçata, Mini pense, Tornavidalı çakı, sibop, sibop uzatma aparatı, 2 adet powerbank, 2 adet akü sistemi (kendim yapmıştım ama soğuk asfalta dayanamadı vibrasyondan kablolar gerildi ve patladı) Şarj adaptörleri ve kabloları, bir su matarsı,iğne iplik, yapıştırıcı.
 
Hedefim 2 günde bitirmekti. Ancak hesap etmediğim bir kaç şey vardı. Birincisi soğuk asfalt ikincisi kurulan dostluklar sonuncusuda teknik problemlerden kaynaklı sağlık problemi.
Ancak ben inatçı biriyim. Bu mesafeyi önümüzdeki günlerde yine yapacağım. Asıl amacım TCR06 antemanı bu mesafeleri normal asfaltta 600 km/gün ve üzerinde yapmayı planlıyorum.

@Kudret Kurtcebe eyvallah kudret abi Aslında babamın kalp krizi geçirdiğinide öğrendiğimde bırakıyordum. Ailem babamın durumunun iyi olduğu konusunda beni ikna edince devam etme kararı aldım.

Bodrum ve bodrum dönüşünden sonra %8 ve üzeri rampaların tamamını yürüyerek çıktım. Yürüye yürüye bisiklet sürdüm desem yalan olmaz. :D
 
@birolcakir


Al bir aksilik daha diyorum ya,bütün olumsuzluklara rağmen bence başardın birol dostum,hesap edemediğim derken kurulan dostluk orayı anlayamadım,,yalnış bir bilgimi verildi ?

@birolcakir

Rampada yürümen aynen artı hanene yazıldı,o egimlerde zorlama yapsa idin sonuç negatif olabilirdi
 
@birolcakir

Çok önemli bir duruma aynen işaret ettin,rakiplerimin ortalaması karşısında bende burda beni ezer diyorum,örnek mustafa sevinçel gibi,tabi yarışta çok hırslı olacağımdanda şüphe yok,birinciliği almak ya da almamak arasında hırs varmı dersen 2018 kısa mesafede gene olacak ,tabi sahada ,ama kaybedersemde alicenap düşüneceğim kralın hakkını krala vereceğim,iki sıkı rakip fena halde beni zorlayacak ,gran fondo marmara 2018 'de diğer sıkı rakip Rınat akhmetbekov
 
@Kudret Kurtcebe

Hırs yapsaydım kesin kendimi sakatlardım :D iyiki dostluk kurmuşum diyorum şimdi. :)
 
@birolcakir

Uzun mesafe için sıkıntı olabilirdi,ama kısa mesafede hırs beni sakatlamayacak,nedeni oldukça sert eğimlerde 28 km durmadan basmış idim,bu etapta gene idman yapacağım,ve ayrıca düz etaplarda atilla bisiklet takımı ile idmanlara başlayacağım
 
@Kudret Kurtcebe

Haklısın abi zaten bende 400 km sonra sakatlanmaya başladım :)
 
Gelecek sene cooper yunusun rakibi olacağım. beni çok kötü gaza getirdi.
 
@birolcakir abi listede sanırım yedek iç lastik yok. daha çok tamir yolunu seçiyorsun sanırım. özel bir nedeni var mı abi?
 
Geri