Scudo Sports

Trainerlar hakkında

Mag force trainer artı bir ant + Dongle yeter diyor Zwiftin sitesinde. Pazartesi Ankara'ya dönüyorum. Trainer da o zaman gelecek. Bir kutu açılış videosu çeker. Bu konuyu açarım ve netlestiririz.
 
Scudo
@amoush00

Ben uzun uzun yazmamı bitirene kadar siz noktayı koymuşsunuz, çok memnun olurum. :)
 
(link) böyle bir sensör var.. (link) bir de böyle bir ürün var..
 
@amoush00

Garmin Gsc-10 öneririm, sorunsuz bir cihaz.
 
Zwift sitesinde Elite Mag Force seçtiğim zaman bir sonraki sorusu power meter nedir oluyor. Güç ölçerler bisiklet fiyatına satılıyor. Power meter yok nabız ölçer var derseniz, kendisi basit bir hesap yapıp harcadığınız nabza göre güç dönüşümü yapıyor. Bunu niye yapıyor? Çünkü yarış parkurunda birden yokuşla karşılaşınca daha fazla güç harcamanız gerekiyor. Bunun için de trainerin direncini artırmanız gerekiyor. Eğer yarış esnasında yokuşta trainerın direncini artırmazsanız, nabız-güç dönüşümünden anlaşılacak. Benzer şey rüzgar faktörü için de geçerli: Mesela yarış esansında pelotonun arkasında gidiyorsanız fazla güç harcamanıza gerek kalmıyor ama ne zaman ki birden atak yapıp tek başınıza kaldınız bu sefer fazla güç harcamanız gerekiyor. İşte bu esnada da trainer'ın direncini arttırmak gerekiyor. Tekrar pelotona katılırsanız direnci düşürebilirsiniz. Maalesef bu işler manuel yapılmak zorunda. Otomatik olması için trainer'ın Zwift sitesinde Smart Trainer kategorisinde olması gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
@Bahadır Gürel Dediğiniz doğru olabilir ama bir yandan da basic set up diye bir şey gösteriyor. Ant+ uyumlu sensörlerin yeterli olduğunu söylüyor. Ama dediğin gibi manuel yapılmak zorunda kalınabilir. Çünkü Trainer kendi ant+ dongle dan gelen bilgiyi yorumlayıp oto geçiş yapması için biraz akıllı olmasi lazım. O takdirde bu Trainer biraz basit kalıyor zwift için.
 
Bu arada ben bir kutu açılış videosu çektim ama pek başarılı olmadı. Ama genel görüntü için koyarım. İlk önce çalışmak lazım ürünü ki, detay anlatabilesin.
 
Mobile yükleyemiyor.. Pc den yarın deneyeceğim. :(
 
Bugün iki set yarım saat olmak üzere ilk denememi yaptım. . İzlenimlerimi yazarım. http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/25/4b1fcdd829085fda450a72e11faaf4b0.jpg

böyle bir video koydum.. yanlızca dediğim gibi kutu açılışı bu.. Bu sabah ki antrenmandan sonra da üsteki fotoğrafı koydum. Sürerken ses seviyesini felan duyabileceğiniz video zaman bulursam olur.. Bir de videoyu çekecek bir insan.. :)
 
Walla arka jant düşünüyordum kendi lastik ve ruble si ile felan.. vazgeçtim.. Astarı yüzünü geçiyor.. 29 tl ye 33 tl ye lastikler var.. bisiklet zaten salcano xrs 040 .. alırım bir tane takar geçerim.. Ama trainer la çalışmak kondisyon açısından iyi olacak gibi.. Bir tane de mio olan kadans hız ölçeri takarsam.. diğer uygulamlara daha sonra bakarım.. zwift uyumuna daha sonra bakacağım onun için bir tane de ant pc dongle almak lazım çünkü.. ama burada bir arkadaşın dediği gibi geçişler manuel olacak büyük ihtimalle..
 
Mio kadans ve hız ölçer kendi aletleri ile uyumlu. Bana Note 3 ile uyumlu birsey tavsiye edecek olan var mı?
 
Merhaba Arkadaşlar, En sonunda trainerımı aldım biliyorsunuz. Buraya bir amatörce çekilmiş bir video attım ama ne kadar işinize yaradı bilmiyorum. Hala kullanırken ki videoyu çekeceğim. İş yerinde bir işimiz kalmadı bugün. Bu boşlukta bir yazı yazayım dedim. İlk önce kurulumu bana karmaşık geldi. Zaten teslim alırken Decathlon'un çalışanı : ''Kurulum ister misiniz? '' diye sormuştu. Ben bir yerde yarı kurulu geldiğini ve son kalan bir iki parçayı takıp vidalayıp devam edilebileceğini okumuştum. Buna güvendim ve istemedim. Meğer iş öyle değilmiş. gayet herşey demonte çıkıyor. Bir plan çıkıyor ama o kadar kolay anlaşılır değil. Bu arada bütün dökümantasyon avrupa dillerinde. En azından ingilizce bilmeniz gerekiyor.. Bir de yanlış montaj sonucu garantiyi bozarım diye, gittim Decathlon'a. Ankara'da ki, Decathlon'da bu işi yapamadılar. Adamlara da karmaşık geldi. Bana başka bir Elite bayiine montaj yaptırmamı önerdiler. İstanbul belki bu konuda daha tecrübelidir. Ben de Ankara Emek 4. cadde de bulunan Delta bisiklete gittim. Akşam saatiydi. Bir sonraki gün öğleden sonra teslim almak için sözleştim. Bu arada montaj ücreti için 40 tl istediler. Verdik. Neyse gayet doğru bir şekilde yaptılar montajını ertesi gün teslim aldım.

İki gün sonra sabah erkenden sürüş yapsam mı? diye düşünürken.. Yaw ben yeni trainerımı neden denemiyorum dedim. Mat yerine bizim piknik battaniyesini serdim. Bu arada Decathlon'dan yine ucuz bir nabız saati almıştım. (link) bu ürünü. onuda taktım ve ayarlarını öğrendim. Bu arada bu ssat ucuz ama non coded yani aynı saatten birisi daha yanınızda kullanıyorsa onun nabzı senin saat gösterebilir.. Yani bu tek başına antreman yapacaksanız makbul ve ucuz bir ürün. Ölçmeye başladı.. Cnım birşey çekmedi yemek için. Sabahın 6:00 sıydı. Bir enerji barı ve süt içtim..

Bisikleti monte etmesi kolaydı. Qr mandallardan oyuklara oturttuktan sonra klipsini kapatıyorsunuz ve bisiklet sağlam bir şekilde oturuyor. Bu arada qr mandalınız uyumsuz ise. Shimano R501 lerin ki biraz geniş. Kendi qr mandal mili çıkıyor kutudan. Onunla değiştirebilirsiniz. Ön blok lastiğinizi kolay kavrıyor. Ve direksiyonunuzu iyi sabitliyor. Direnç değiştirdiğiniz kısım ise gidonunuzun kalınlığına göre ayarlıyorsunuz. Fazladan lastikler var. Kolay çıkarılıp takılan onları takıp çıkararak doğru kavrama genişliğini bulabilirsiniz. Yani ergonomi de hiç bir sorun yok.

İlk önce garip bir duygu geliyor.. Ama bacağınızda o anki güç hissiyatına göre doğru direnç seviyesi ve vites oranını bulduktan sonra başlıyorsunuz pedallamaya.. Kalp atım hızınız yavaş yükseliyor ve bir yerde sabitleniyor. Ona göre ya direnç seviyesini arttırıyorsunuz yada arka rublede daha küçük bir dişliye aktarıyorsunuz. Ben ilk antremanda kadansımı sabit tutmaya ve kalp atım hızıma göre direnç seviyesini ayarlama üstünden gittim. Ve maksimum kalp atış hızım olduğunu düşündüğüm 165 civarında ( yaşım 42) sabit tutarak 20 dakika hiç durmamaya özen gösterdim.. zaten ilk 5 dakika ısınma ve son beş dakika soğuma yani direnç seviyesini düşürerek kalp atım hızımı 125 lere düşürdüm. ve antrenmanın ilk setini bitirdim.

Ben trainer lastiği almayı düşünürken vazgeçtim. Çünkü masraflı olacaktı. Lastik sök tak yapmak zamanımı alacaktı ve yeni arka jant göbek ruble falan da ek masraf olacağından ucuzundan slick lastik alabilirim diye düşündüm. Bu arada bisikletimin üzerindekilerde slick lastik. Normal lastiklerle düşük direnç seviyelerinde çok ses yok. Bir vızıltı var. Sabah evde herkes uyuyordu ve hiç kimse ne oluyor yahuu! ? diye dalmadı salona .. Asıl ses artışı vızıltının ses düzeyi direnç seviyesini arttırdıkça çıkıyor. En yüksek direnç seviyesi 5 . Bu kadar az direnç seviyesi olması bir bakıma kötü ama vites dişli oranlarıyla da siz başka ayarlar çekerek bacaklarınızda ki hissedilir direnci ayarlayabiliyorsunuz. Burda daha güçlü bir vızıltı vardı ama hala hiç kimse gelmedi. Komşumunda rahatsız olduğunu düşünmüyorum. Kutudan 2 tane de DVD çıkıyor . Birisi antrenman tekniklerini anlatıyor. Birisi de Tour de France'ın bir etabının sanal olarak canlandırması sanırım sizi yönlendirerek o turu yaşıyormuşsunuz etkisi için. Ayrıca kendi yazılımı var. Hem iphone, hem de android platforumunda. My e-trainig diye. Bunun günlük 10 dakikalık bedava deneme süresi bulunuyor. Ama kısıtlamasız kullanmak istiyorsanız. Yıllık 9,99 avro para ödemeniz gerekiyor. Bu programı da kullanmak için bir tane hız kadans sensörü istiyor. (link) bu sayfaya giderek, telefonunuzun modelini ve trainerınızın modelini girerseniz size hangi sensörü almanızı gerektiğini söylüyor. Bu arada kendi dükkanlarında bu sensörleri satıyorlar ve fiyatlar mantıklı. Yazdığınız e-mail lara birebir karşılık veriyorlar. İtalaya'da ki ana firma ilgili. İki tip sensör önerdi bana ikisi de hız kadans sensörü biri ant + diğeri de bluetooth smart. Yanlız dikkat etmeniz gereken bu sensörlerin combo olması. Yani iki sensör bir tane verici olması lazım. Çünkü, telefonunuzda bir tane algılayıcı var. İki alet aynı anda telefona bağlanamıyor. Bu sensörlerin ( hem ant+ ın, hem de bluetooth smart'ın) ikisininde fiyatı 39,99 avro.. Ve türkiye'ye DHL ile gönderiyorlar ve 20 avro kargo paranız oluyor. Bugun ki kurdan 200 tl civarına geliyor. Ben yanlışlıkla polar ın ürününü aldım ve geri iade etmek zorunda kaldım. Çünkü iki sensör ve iki ayrı verici vardı üstünde. onu da 256 tl ye satıyorlar. Miyo cyclo diye bir ürün var. İstanbul bike and outdoor satıyor 180 tl ye ama onunda sitesinde yanlızca kendi ürünleri ile eşleşebildiğini yazıyor. Onun için onu da almadım. Bu daha sonra düşündüğüm birşey..

Belli bir süreden sonra çok terlemeye başlıyorsunuz malum, dışarıda sürmenin o aktif havası yok. Rüzgar yok. Onun için bir havlu mutlaka şart ama o ter örtüsü denilen şey o kadar gerekli değil varsın teriniz oraya buraya damlasın.. Müzik kesinlikle şart.. Yüksek tempolu bir müzik tercihimdir. Ve odanın havalandırması olması kesinlikle şart. Ben aynı şekilde ikinci bir yarım saatlik bir alıştırma yapıp toplamda bir saat kadar antrenman yapıp sonlandırdım. Kolay katlanabilir olması sayesinde tekrar kutusuna koyup kaldırdım. Uyarı olarak arka taraf bu modelde manyetik olduğu için çok ısı üretiyor. Onun biraz soğumasını bekleyin. Bir de arka lastiğinizi hiç bir şekilde frene basarak durdurmuyorsunuz.. Kendiliğinden duracak. Normal lastik üzerinde aşınma oluyor.. Lastikte bunu görüyorsunuz. Yüzeyi parlaklaşıyor. Ben hala bisikletimle birlikte gelen lastiği kullanıyorum. Salcano'nun xrs 040 ile gönderdiği stok lastikleri. Bunlar bitince yine ucuz grupla devam edeceğim. Bu arada lastiği kullanmadan önce iyicene silmeniz lazım hatta alkollü birşeyle silmenizi tavsiye ediyor. Yani kolonyalı mendil. (link) şBu lastik te benim lastik öldüğünde alacağım lastiktir.
Zwift kullanımı hakkında sanırım sonuç negatif ona ya akıllı trainer yada powermetre lazım.. Burada ant+ sensörü alıp bağlarsanız bilgisayarınıza da bir dongle veriyi zwifte iletebilir diye düşünüyorum ama direnç ayar seviyelerini manuel olarak siz yapmak zorunda kalırsınız. Eğlencesi gidebilir.. Ant + dongle da 40 avro yani sensörler ve dongle artı kargo 330 tl ye mal olur .. değer mi bilmem..! ama zevktir para vardır. Alırsınız bilemem.. Ben ilerleyen zamanlarda sensörü alacağım gibi görünüyor..İleri de daha düzenli kullanım detaylarını ve başıma gelenleri sizinle paylaşırım. Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Bol pedallı ve eforlu günler dilerim.Sizden de sorular beklerim. Sürçü lisan ettiysek affola..
 
tacx i genius multiplayer gibi trainerleri kullanan var mi ?
 
Arkadaşlar .. Trainer ımı severek kullanıyorum.. Evet zwift felan gibi programlar kullanmak için smart trainer denilenlerden almanız lazım.. Yoksa bu gayet düz bir trainer. Beş zorluk derecesi var.. Yanşız şunu fark ettim ki, 900 watt oluşu son direnç seviyesinde biraz zorluyor.. optimal bir kadansta yani 85 - 90 gibi bir değerde aynakolda büyük dişlide en fazla 3. derecede bir 10 dakika çevirebilirseniz helal olsun durumundayım şu an.. kalp atım hızım 160 lar civarında dolaşmaya başlıyor..
Şimdi biliyorsunuz bir hız kadans sensörü istiyordum ve yine decathlondan ant+ olan ürün buldum. Hem yol bilgisayarım oldu hem de my e-training programı ile konuşabilen bir hız kadans sensörüne sahip oldum.. Şimdi arkadaşlar diyecek ki, Decathlon adına mı çalışıyorsun abi.. Ama en mantıklı ürünleri de o satıyor ben ne yapayım.. Bu özelliklerin olduğu bir sistem polarda 750 tl ye patlıyor.. Mio da keza yine aynı fiyatlarda.. E 180 tl bir anda bedava geliyor ve alıyorsunuz. Bu cihazın paketinden çıkan hız kadans sensörünü, elite in programı my e-training kolayca buluyor. Ondan sonra programın içinde base mode olan kısmı bedava süre kısıtlaması olmadan kullanabiliyorsunuz. Diğer dha ileri antrenman teknikleri içeren kısımlar için her gün 10 dakikalığına kullanma hakkınız var. Base modda level training denen bölümde bir arabirime giriyorsunuz. Orada o anki hızınız, ürettiğiniz power, kadansınız, eğer bir de heart rate kemeri taktıysanız ant+, nabzınız ve geçirdiğiniz süreyi görüyorsunuz ve de her bir pencerenin yanında basit bir bar grafik var, o değerin zaman içindeki alçalmasını yükselmesini gösteriyor size.. En altta bir zorluk derecesini arttırıp azaltan sağında + butonu olan solunda - butonu olan bir gösterge var. Eğer önünüzdeki direnci bir seviye arttırdıysanız ordan da bir kere + basın ve power değeriniz değişsin. Eğer aynakoldan veya arka rubleden yaptığınız oynamaları program hızınızda ki değişimden algılıyor. Herhalde smart olanlarında siz o artı tuşuna bastığınızda dirençte otomatik artıyor olması lazım. Şimdi burada bir arkadaşım da bu konuyu belirtmişti. Zwift için manel takılmak lazım ama hız kadans sensörünün verilerinden power hesaplanıyor yazılımsal olarak. Program size arttır veya azalt derse siz kendiniz manuel yapmalısınız bu komutları. Ama televizyonun karşısında kendi DVD sini de takıp çalışabilirsiniz. Yada sürekli aynı kadansta uzun çevireceğim derseniz fitness bike gibi yine geçin televizyonun karşısına açın sevdiğiniz ne varsa, geçsin zaman.. Trainerın sıkıcılığı bu şekilde geçer sanırım.. Bir de kesinlikle bir havlu alın yanınıza o biçim ter atıyorsunuz.. Ben fitness salonunda ki gibi setler halinde yapıyorum antrenmanımı. Yarımşar saatlik iki set.. Arada küçük interval denemeleri yapıyorum şimdilik..

Bu arada böyle klasik birşey istiyorsanız Erdoğanlar bisiklet te düşürmüş birinin fiyatını haberiniz olsun.. ama basit bir makina.. o smart makinalar da , Erdoğanlar da mevcut.. Paraya kıyarım derseniz bakın..

Edit walla video çekemedim.. 1. Telefonu sabit tutacak bir yer bulamadım. 2. e telefonu zaten kullanacağım antreman gözlem aracı olarak..Sonuç.. hüsran.. Ama giriş seviyesi kalite olarak ortanın biraz üstü trainer istiyorum derseniz alın derim.. hala satışta sanırım..

Bu arada aklıma bir soru geldi .. b'twin marka trainer ı alıp bir program indirip, hız kadans sensörünü de edinip yine benzer bir şekilde çalışma yapılabilinir mi?? Bir de ben bizimkinin adına en yakın olan powermag i seçiyorum ama neden süper crono force mag diye bir modeli listede birebir göremiyorum arkadaş .. onun hakkında bir fikri olan var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Gürel
@amoush00 Bisikletin önünde mutlaka vantilatör olsun. Çünkü kapalı alanda trainer'la çalışmanın dezavantajı, vücut gerekli gücü üretemeden, vücut ısısı çok arttığı için nabız çok yükseliyor. Nabız yükselince ve vücut iç ısıyı azaltmak için gücü gereksiz yere harcadğı için antrenman yapmak fayda sağlamıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
@Bahadır Gürel
Bi de Vantilatör çıktı arkadaş. Ucuzundan birşey kaptırıveririm, olur biter. Bugün camları sonuna kadar açtım, fayda etmedi.
 
''Crono Mag Force Gel Pack'' bizimkinin avrupa piyasalarında satılan ürünün teknik olarak karşılığı bu arkadaşlar gibi. Walla gerçekten birebir karşılığı yok ürünün isim olarak, yazılımın içinde.. power mag force yanlış seçim .. teknik verileri uyuşmuyor..

@Bahadır S. walla ben 65 tl ye bir premier gördüm .. mediamark ta bakarım şöyle bir.. salonda çalışıyorum sabahları. Klima var gerçi evde ama o da arkadan arkadan soğuk soğuk hasta mı eder adamı bilemedim vede yaktığınız elektrik vantilatörden her halükarda fazla olacaktır.. diye düşünüyorum..
 
Ya arkadaşlar ikidir trainer ın üstünde lastik patlatıyorum.. Ne için patlar ki? Normal yolda 150 km yapıyorum sorun yok.. Trainer ın üstünde lastik patlıyor arkadaş.. Var mı bir fikriniz..? Olay şöyle gelişti. Çalışırken gelen ses değişti bir anda ne oluyor diye baktığımda lastik patlamıştı.. Çıkardım baktım tam lastiğin birleşme yerinden gitmiş.. Yamadım.. Ama daha önce yamanmış başka bir lastik taktım.. Onunla 150 km yol yaptım.. Sonra Bu sabah trainer üzerinde çalışırken baktım yine patladı.. Jantın içinde birşey olsa normal sürüşte de patlar.. anlayamadım.. ??
 
@amoush00 Başlığı arada girip kontrol ediyorum, malum öğrenciyiz para toparlayana kadar ne alabilirim ne alsam iyi olur gibisinden düşünüyorum. Mesajınızı gördüm, başka kaynaklarda araştırırken trainer lastiği kullanılmaması aşırı ısınma yapıyor hem lastiğin hemde trainerın ömrünü kısaltıyor yazılmıştı. Lastik patlağınızda bana kalırsa aşırı ısınmadan kaynaklı. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
Geri