Scudo Sports

Trafikteki martı scooter terörü

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
305
Okullarda trafik eğitimi verilmiyor mu? Avm de scooter süren çocuklar gibi martı sürücüleri. Kaldırımda, yolda orta şeritte, bazen üzerinde 2 kişi. Bu işe kim izin verdi?
 
Scudo
YA BUGUN TRAFİKTE ARABALARIN ARASINDAN MAKAS YAPARKEN BİRİYLE NERDEYSE KAFA KAFAYA .... BİDE BU ÇIKTI BAŞIMIZA YA TRAFİĞİN HER YERİNDELER CİDDEN BUNLARA KİM BU GAZI VERDİ
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Yarın Ankara'ya bisiklet yolları yapılıp bisiklet kiralama işlemleri başlayınca aynı durumu kiralık bisikletlerde de yaşıyacaz muhtemelen. Bu araçların kaldırımda gitmesi gerekiyor, ama heryer çok kalabalık. Bu cihazların hiçbir güvenlik önlemi yok, yoldan alıp biniyorsun. Ne kask var ne fren sistemini biliyorsun ne gidon güvenliğinden eminsin ama trafikte makas atıyorsun. Cahil cesaretinden başka bir şey değil.
 
Arabaların ve motorların yavaşlatılması lazım
 
martı scooter mı nedir bilmiyorum ama en çokta trafikteki bisikletliler için risk faktörü bence.... normalde trafikte bazen sağ şerit öyle daralıyorki mecburen ortadan araçların arasından gitmek zorunda kalabiliyoruz demem o ki geçen böyle aradan gidip tam sağ şeride kaldırım kenarına doğru konuşlanırken aniden bir şu martılardan biriyle kafa kafaya nerdeyse gümlüyorduk..... ya dedim arkadaş arabalar bitti şimdi bu sıkıntı başladı ,, neyse az daha ilerledim bu sefer tek şerit trafik durma noktasında ama mis gibi giderken bir baktım adamın biri sağ şeritte durmuş harekette etmiyor uzaktan görüyorum tabi iyice yaklaşınca baktım al bi tane daha scooterlı.... tamam eyvallah sürmesin demiyorum ama zaten manevra kabılıyetı az hantal birşey kaldıgın yerde kalıp bizim gibi daha hareketli manevra kabiliyeti olan sürücüleri bloke etmeseler bariii
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Burada da martı furyası yakın zaman önce başladı. Dediğiniz gibi kullananlara hiç rastlamadım ama zamanla bizim burada da o tür manyaklıklar boy gösterir.
 
Bu aletlerin sorunu; ne deve ne de kuş olmaları...

Mevcut trafik mevzuatına göre uydukları tek bir tanım var; motorlu bisiklet (moped). Buna göre trafiğe tescil edilip ruhsat düzenlenmesi, plaka takılması, sürücüsünün de uygun sınıf (M) ehliyete sahip olması ve kask takması gerekiyor.

Ancak, esas olarak daha güçlü motora sahip taşıtları kapsayan tanımın gereğine uymak yerine motorlu oldukları gerçeği gözardı edilerek, elektriksiz scooter (gidonlu kaykay) ile bir tutuluyorlar. Bence bu, karavan için "Bu taşıt değil ev, ben buna MTV değil emlak vergisi öderim." kadar abes bir yaklaşım.

Elektrikli scooterlar için ya mevcut kuralların uygulanması, ya da mevzuatın bu taşıtların güvenli şekilde sürülmesine olanak sağlayacak şekilde güncellenmesi lazım. Mesela azami hızlarına saate 8 km gibi bir sınır getirilerek engellilerin tekerlekli sandalyeleri gibi kaldırımda sürülmelerine izin verilebilir.
 
Hep ters yönden gidiyorlar. Defalarca burun buruna geldim. Gece karanlığında Eskişehir Yolu'nda o minicik aletle ters yönde gidenini gördüm. Ölecekler, hala işin dalgasındalar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
Azami hızı nedir ?
 
@can onur evet kask dedik ama ışık ve uyarıcı hiçbir şey yok zifiri karanlıkta heryerden çıkıyorlar cadde , kaldırım, ara sokak, ana yol..... trafik nasıl birşey demiyor hayret
@can onur evet kask dedik ama ışık ve uyarıcı hiçbir şey yok zifiri karanlıkta heryerden çıkıyorlar cadde , kaldırım, ara sokak, ana yol..... trafik nasıl birşey demiyor hayret
kırmızı ışıkta geçti diye bisikletliye ceza yazılıyor ama
 
Hayırlı uğurlu olsun, bizim buralarda yok ama, büyük şehirlerde yaşayan bisikletçilere Allah sabır versin. Birde iki teker üzerinde ayakta durularak gidilenlerde var. Hani bunların elektriklileri hatırı sayılır para 2000 liradan başlıyor, yok bavullu olanları falan filan, mağazalarda satıyorlar yani.
Yeni trendler yeni eğilimler. Şimdi bunlar bizden daha iyi kulis de yaparlar, yarın bizim bisiklet yollarını da almasınlar.
 
Batıkent, Başkent Bulvarı üzerinde oturuyorum. İnsanları hep caddenin sağ şeridinde martı kullanırken görüyorum. Bilen bilir Batıkentin kaldırımları oldukça geniş ve düzdür neden kendilerini riske atıyorlar anlamıyorum...
 
@Sashigrey düşününce zaten insanları tembelliğe iten bir alet... tamamen tüketim toplumu, obez insan, üşengeç insan yaratma olayının şaheserlerinden biri bence
 
Hiçbir güvenlik önlemi olmadan trafikte bu şekilde gezmeleri ve gerçekleşen ölümlerden sonra hükümet yetkililerinin hiçbirşey yapmamaları ???
 
Bu elektrikli scooter ve kiralık martı olayını yurtdışında gördüm. Amerika' da insanlar taksi veya otobüse gerek duymadan kısa mesafelerde (en fazla 2-3 km mesafelerde) ulaşım için kullanıyorlar. Bu aletin yapım amacı kısa meafe tek kişi taksi, uber vs beklemesin diye. Üzerinde kıravatlı veyler, ofis çalışanları görüyorsunuz. Orada kaldırımlar geniş olduğundan bu sistemi kaldırıyor olabilir. Burada ise bilen bilmeyen sırf gezinti için kullanıyor. Üstelik kişiler bazen bisiklet yollarına giriyorlar, bazen de karayoluna iniyorlar. Eğlence olsun, laylaylom havasında kurallardan habersiz, belki de alkollü, saçmasapan sürüyorlar. Bu sistemin kontrol altına alınması gerekiyor. Bu martı scooter' ların şehrin orasına burasına bırakılmasına hangi makamlar izin verdi ise onlarla görüşüp durumu anlatmak ve bir kontrol altına alınmasını sağlamak yararlı olabilir.
 
Bugün okul dönüşünde bunlardan birisine iki kişi binen kızları gördüm üstelik sürücü bir eliyle gidonu tutup diğer eliyle selfie çekiyordu.
 
Martı yaşadığım yerde çok uzun süredir var, sanırım ilk buraya geldi. Martıyı geçtim kadıköy, üsküdar civarı elektrikli scooter kullanan hep vardı pek bir sorununu görmedim ben
 
Gerçekten amacına yönelik kullanılsa ve de martı için uygun alt yapımız bilinçli kullanıcı kitlemiz olsa müthiş bir hizmet umarım kötü bir tecrübe haberleri almayız
 
Bu konuda şikayetleri toplu olarak cimer ve emniyete bildirsek dikkat çekeriz diye düşünüyorum. En azından firmadan güvenlik önlemi isteyebilirler.
 
Geri