Scudo Sports

Trafikteki martı scooter terörü

Benim fikrime göre bu konu ile alakalı yasal bir düzenleme yapılmalı. Bu aletleri kullananların güvenlik ekipmanlarını (kask vs.) kendilerinin bulundurmaları hususunda. Sonuçta ciddi hızlara ulaşıyor ve genellikle iki kişi kullanıyorlar. Bir çok kaza yapmış sağını solu yaralamış insan gördüm. İlk yardım setim genellikle yanımda olduğundan yardım edebildiğime edebildim. Ama bu şekilde devam ederse çok ciddi kaza haberlerini çok daha sık duymaya başlayacağız.
 
Scudo
Gazı olan yani safi motor gücüyle giden bir taşıt bisiklet değildir. E-bike denilen araç pedal desteği veren ve bu desteği 25 kms hıza kadar sağlayan araçtır. Bu araca parmak gazı, el gazi her ne haltsa pedal çevirmeden gitmesini sağlayan bir donanım takıldığı an bisiklet olmaktan çıkar. Mopet, motorbisiklet olur. En azından Avrupa başta olmak üzere çoğu ülkenin kanunlarında böyle geçer. Ne e-scooter ne de üzerinde elektrikli bisiklet yazan ama safi motor gücüyle yol alan araçlar bisiklet değildir ve bisiklet yolunu da kullanılamaz. Yol bisikletinin fren ile durmayacağını duymak güldürdü. Engelle geç modundayım bugün.
 
Yol bisikletim frenle durmuyor, o yüzden bisikletten atlayıp onu tutarak durduruyorum. Ayaklarını yere sürterek durduranlar da var.


 
Yol bisikletim frenle durmuyor, o yüzden bisikletten atlayıp onu tutarak durduruyorum. Ayaklarını yere sürterek durduranlar da var.



Ben ayağımı arka tekerin üstüne sürtüp duruyorum. Eğlenceli oluyor tavsiye ederim. :)
 
50 km hizla bisiklet yolunda gidiyorlar demek baya bir abarti olmuş. Yol bisikleti ilede gayet güzel duruluyor ben duruyorum. Tayt ile sürmeyince çok rahatsızlik veriyor yapacak bir şey yok.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Kuzey Ege
Yol bisikletim frenle durmuyor, o yüzden bisikletten atlayıp onu tutarak durduruyorum. Ayaklarını yere sürterek durduranlar da var.



Mükemmel tespit ama ben bunu biraz geç öğrendim. Atladıktan sonra bisikleti tutma fikri daha ekonomik geldi şimdi. Ben direkt olarak bisikletin üstünden atlayıp yoluma gidiyorum. Yol bisikleti duramadığı için de (ya da ben öyle bildiğim için) bisiklet yoluna devam ediyordu. Her seferinde de yeni bisiklet alıyordum. Kim bilir durmak zorunda olduğum için, atlayarak terk ettiğim bisikletlerim şu anda nerelerde geziyor :) Eminim hala duramamışlardır. Malum duramıyorlar. Neyse biraz geç öğrendik bunu ama iyi oldu. Ben yeni bisiklet bakayım kendime :)
 
Sırayla cevaplayalım.
1- İzmir İnciraltından Mavişehire kadar olan kısımda özellikle haftasonları bisiklet yolundan, bisiklet için top speed denecek hızlarda arkadaşlar yardırıyor, istersen video çekip atabilirim foruma. 50km/h hız, zil, korna, uyarı mecazi anlamda, elimde hız ölçer yok, 3 aşağı beş yukarı. Bagarıp çağırarak uyaran arkadaşlarıda çok görüyorum, aman bisiklet yolundan birisi karşıya geçmeye çalışmasın, bakışlar tripler.

Burada sizin yazdığınız çocuğa ana baba sahip çıksın cümlesi zaten olayı kopardı, elbette her ana baba cocuğuna sahip çıkar, canından kıymetlidir. Çocuk bu sahil alanı fırlar yola, oraya oyuna gelmiş, üst taraf çim, alt taraf çim, boynuna tasma takıp buraya çıkma diyemezsiniz, elinizden kaçar.

2- İki tekerlekte fren konusunu tahmin edemeyecegin kadar iyi bilirim, sidik yarışına döndürmek istemem olayı ama, senin videolarda izlediğin spor iki tekerleklilerde 25 yılım geçti, Ülkü parkın adı İzmir yarış pisti ve henüz Egem virajı Türkiye pist şampiyonasında açıkken tam bir sezon geçirmem, hatırlamadığım sayıda pist günü, ve halen öğrenmem gerektiğini düşünerek İstanbul parktan önce 2008 yılında ilk defa İzmire Erol Hülagü nün getirdiği California Superbike okulu egitimim.

Yani şase geometrisi nedir? Süspansiyon ne görev yapar? Lastik, yol tutuş, frenaj... hepsini çok iyi bilirim. Şimdiki elektronik destek sistemlerinin hiç birisi yoktu hatta en basit Abs bile mevcut değilken üstelik.

Yol bisikletlerinin zaten böyle bir iddeası yok, sizin var nedense? Yol bisikletleri gitmek için tasarlanmış, durmak için değil. Yol bisikletini anca yavaşlatırsınız fren ile.

Bisiklete ilk başladığımda beni en çok saşırtan fren performansı olmuştu, berbat hatta çok çok kötü geldi, adapte olamadım. Diğer bir konu ise kötü yol tutuştu, yani geçmiş tecrubelerim ile uzaktan yakından ilgisi olmayan tamamen farklı bir kondüsyon. Neyse alıştık şimdi, bisiklet gibi davranıyorum sorun yaşamıyorum artık.

Yol bisikleti kullanan arkadaşlar alınmasın lütfen, Zaten onların bir iddeası yok bu konuda, arkadasa binayen söylüyorum. Bu işin gördüğüm kadarı ile en uç noktası yol bisikleti. Fiziki güç, kondüsyon ve aerodinami ile mükemmel mühendislik birleşimi yol bisikletleri adeta uçuyor.

Ama duramazlar, yani örnekleyim, 5-6 bin tl lik yerli malı ön amortisörlü bir Mtb bile sizin fiyatı belki 3-5 katı fazla olan yol bisikletinden daha iyi durur. Jant, iyi pabuç, lastik, mukemmel asfalt dersenizde ya kızaklar yada takla atarsınız panik ve sert yapılan frenajlarda. Sert ön frende takla atmaya çok müsait bir geometri var çünkü.

3- Kamyon demedim. Scooter, martı, elektrikli bisiklet(motosiklet tarzıda olabilir küçük elektrikli) Düşük hacimli caddede sorun yasayan ve bisiklet hızında kalan motosikletler... Bu tarz araçlar ile yollarımızı paylaşabiliriz onlarında hakkı. Bize bir zararları yok çünkü. Hatta adeta diken üzerinde giden scooter sürücülerine geçiş hakkı bile verebiliriz.
1666790203239.png
 
Arkadaşlar ben tartışmaya girmeden :) arada bir anektod bırakayım, zaten bir yol bisikletinin çok iyi durmaması lazım, açıklanmış ama takla atma riski çok yüksek çünkü oluşacak G kuvveti sizi böyle bir pozisyona zaten itiyor, ama disk frenlerde bunun daha bir absorbe edildiğini düşünüyorum.
 
Mükemmel tespit ama ben bunu biraz geç öğrendim. Atladıktan sonra bisikleti tutma fikri daha ekonomik geldi şimdi. Ben direkt olarak bisikletin üstünden atlayıp yoluma gidiyorum. Yol bisikleti duramadığı için de (ya da ben öyle bildiğim için) bisiklet yoluna devam ediyordu. Her seferinde de yeni bisiklet alıyordum. Kim bilir durmak zorunda olduğum için, atlayarak terk ettiğim bisikletlerim şu anda nerelerde geziyor :) Eminim hala duramamışlardır. Malum duramıyorlar. Neyse biraz geç öğrendik bunu ama iyi oldu. Ben yeni bisiklet bakayım kendime :)

Onun çözümü bir süre beklemek, çünkü dünya yuvarlak. Tekrar geçerken yakalanabilir.
 
Arkadaşlar ben tartışmaya girmeden :) arada bir anektod bırakayım, zaten bir yol bisikletinin çok iyi durmaması lazım, açıklanmış ama takla atma riski çok yüksek çünkü oluşacak G kuvveti sizi böyle bir pozisyona zaten itiyor, ama disk frenlerde bunun daha bir absorbe edildiğini düşünüyorum.
Eğer öyle takla atmaya yol açacak g kuvvetine maruz kalıyorsak yol bisikletinde muhtemelen çok da sağlam duruyoruzdur. Takla atmamak için bazı teknikler var yukarıdaki videolarda.
 
Eğer öyle takla atmaya yol açacak g kuvvetine maruz kalıyorsak yol bisikletinde muhtemelen çok da sağlam duruyoruzdur. Takla atmamak için bazı teknikler var yukarıdaki videolarda.
Ben zaten takla atacak pozisyona hiç gelmedim sezgilerim sürüş esnasında kuvvetlidir, böyle bir şey için yokuş aşağı yüksek süratlerde inerken çok ani bişeyler olması lazım, ( düz yolda takla atmak ayrı bir maharet ister) bundanda kaçarınız olamaz zaten. bir iki kurtarma şekli olsada o anda karşılaşacağınız pozisyona göre değişkenlik göstereceğinden en önemli faktör SON ANA KADAR SOĞUKKANLILIKTIR.
 
ben de yol bisikletimi bir türlü durduramıyorum. sırtıma paraşüt takıcam acil durumda çek pimi, açılsın paraşüt, mis gibi hava direnci.
bisiklet forumdaki biri hala nasıl ve neye dayanarak bisiklet yollarında scooter, motorsiklet vs ıvır zıvırın serbestçe dolaşmasını savunabiliyor bir türlü anlayamıyorum.
pek adetim değildir ama engelleyip geçicem. kendi yarattığı evreninde scooter ve kurye motorlarıyla mutluluklar dilerim.
 
Arkadaşlar bisiklet yolu demişken Türkiye’de lunapark kapısından geçen bisiklet yolları var.
 
Mükemmel tespit ama ben bunu biraz geç öğrendim. Atladıktan sonra bisikleti tutma fikri daha ekonomik geldi şimdi. Ben direkt olarak bisikletin üstünden atlayıp yoluma gidiyorum. Yol bisikleti duramadığı için de (ya da ben öyle bildiğim için) bisiklet yoluna devam ediyordu. Her seferinde de yeni bisiklet alıyordum. Kim bilir durmak zorunda olduğum için, atlayarak terk ettiğim bisikletlerim şu anda nerelerde geziyor :) Eminim hala duramamışlardır. Malum duramıyorlar. Neyse biraz geç öğrendik bunu ama iyi oldu. Ben yeni bisiklet bakayım kendime :)
usta nerelerden geçiyorsan söyle biz de oralarda gezinelim hep. icabında mahalleden adam toplar bir şekilde durdururuz o bisikleti.
yine durmazsa da artık sonsuza kadar gidecek yapılacak hiçbir şey yok kardeşim.
acını anlıyorum.
 
Arkadaşlar bir sorum olacak, yol bisikleti durmaz yavaşlar lafına karşı atıfta bulunan bir çok kişi var hemen yukarıda. 1.5 yıldır yol bisikletine biniyorum. 90 lı yıllardan beri de mtb biniyorum.

İlk yol bisikleti kullandığımda ve bugün hâlâ, durmayan bir bisiklete biniyorum. 7.8kg ultegra komponentli olmasına rağmen ben duramıyorsam 12kg lık tiagralı ne yapsın. Ayrıca mtb de 2000 yılından beri sadece hidrolik disc fren kullanıyorum. Asla ve hiç bir koşulda onun gibi duran bir yol bisikleti olamaz. Bunu tartışmam bile.

Geçenlere telefonum düştü yol bisikleti ile minibus caddesinde yaklaşık 25km/h ile depara kalkmışken. Ön ve arka (frenlemeyi biliyorum) uygun şekilde durdum. Sanıyorum 12mt kadar mesafede durabildim. Durana kadar kaykıldım, bisiklet kasıldı sağa doğru meyletti. Düşme tehlikesi yaşamadım. Arkadan gelen araba telefonu ezmesin diye bir an önce durup inmek için durmaya yakın ayağımı indirdim yere daha çabuk durmak için.

Aynı durumda mtb ile muhtemelen yarı mesafesinde ve zamanında dururdum. Sağa sola yalpa yapmadan düz bir şekilde nispeten daha güvenli bir şekilde dururdum. Tabi aynı anda iki bisikletle aynı yerde aynı freni yapamam ama mtb ye çok hakim olduğum için nerede ne yapabileceğini çok iyi biliyorum.

Adam güzel bir şekilde "duramıyor" kelimesini açıklamış, anlattığı teknik detaylar da boş değil altı dolu. Bu kadar dalga geçilmesi açıkçası garibime gitti.
50km/h konusunda evet ben de okuyunca abartılı buldum ki kendisi de demiş zaten salladım diye. Yolu paylaşalım dediği araçlar da şu an kanunen o yolları kullanmaya hakkı olan araçlar. E bisiklet bisiklettir değildir ayrı konu. Bunu tartışalım tamam.
İlk uzun mesajında çuvaldızı kendine iğneyi başkasına öantığjmda yazmış ki bir çoğuna ben de katılıyorum. Empati yapabilmek lazım.

Işi sidik yarışına sokmamak ve karşılıklı farklı görüşlerin konuşulabilir/tartışılabilir olması önemli bence. Burada da dışlama yapılırsa dışarıda kim bizim derdimizi neden anlasın?
 
Arkadaşlar bir sorum olacak, yol bisikleti durmaz yavaşlar lafına karşı atıfta bulunan bir çok kişi var hemen yukarıda. 1.5 yıldır yol bisikletine biniyorum. 90 lı yıllardan beri de mtb biniyorum.

İlk yol bisikleti kullandığımda ve bugün hâlâ, durmayan bir bisiklete biniyorum. 7.8kg ultegra komponentli olmasına rağmen ben duramıyorsam 12kg lık tiagralı ne yapsın. Ayrıca mtb de 2000 yılından beri sadece hidrolik disc fren kullanıyorum. Asla ve hiç bir koşulda onun gibi duran bir yol bisikleti olamaz. Bunu tartışmam bile.

Geçenlere telefonum düştü yol bisikleti ile minibus caddesinde yaklaşık 25km/h ile depara kalkmışken. Ön ve arka (frenlemeyi biliyorum) uygun şekilde durdum. Sanıyorum 12mt kadar mesafede durabildim. Durana kadar kaykıldım, bisiklet kasıldı sağa doğru meyletti. Düşme tehlikesi yaşamadım. Arkadan gelen araba telefonu ezmesin diye bir an önce durup inmek için durmaya yakın ayağımı indirdim yere daha çabuk durmak için.

Aynı durumda mtb ile muhtemelen yarı mesafesinde ve zamanında dururdum. Sağa sola yalpa yapmadan düz bir şekilde nispeten daha güvenli bir şekilde dururdum. Tabi aynı anda iki bisikletle aynı yerde aynı freni yapamam ama mtb ye çok hakim olduğum için nerede ne yapabileceğini çok iyi biliyorum.

Adam güzel bir şekilde "duramıyor" kelimesini açıklamış, anlattığı teknik detaylar da boş değil altı dolu. Bu kadar dalga geçilmesi açıkçası garibime gitti.
50km/h konusunda evet ben de okuyunca abartılı buldum ki kendisi de demiş zaten salladım diye. Yolu paylaşalım dediği araçlar da şu an kanunen o yolları kullanmaya hakkı olan araçlar. E bisiklet bisiklettir değildir ayrı konu. Bunu tartışalım tamam.
İlk uzun mesajında çuvaldızı kendine iğneyi başkasına öantığjmda yazmış ki bir çoğuna ben de katılıyorum. Empati yapabilmek lazım.

Işi sidik yarışına sokmamak ve karşılıklı farklı görüşlerin konuşulabilir/tartışılabilir olması önemli bence. Burada da dışlama yapılırsa dışarıda kim bizim derdimizi neden anlasın?

Ben "yol bisikleti durmaz", "yol bisikletini fren durdurmaz, yavaşlatır" gibi ifadelerin gerçeğe aykırı olması nedeniyle konuya biraz eğlenerek yaklaştım. "Fren durdurmaz, sadece yavaşlatır" gibi fizik kurallarına aykırı ifadeler somut söylemleri tercih eden biri olarak beni çok rahatsız ediyor. Yavaşlama süreci gerçekleştiği sürece durulur. "Yol bisikletinin fren mesafesi X bisikletlerinden uzundur" ifadesine hiç itirazım olmaz, aradaki fark fersah fersah olmasa da.
Bir konuya teknik olarak yaklaşıldığında kullanılan ifadeler abartıdan uzak, gerçekliğe yakın olmalı.
 
Şöyle bir anektod bırakmak istiyorum, bir yol bisikletinin fren performansı sadece sizi önünüze çıkan birşeyden korumaya yönelik değil aynı zamanda takip mesafeleri çok yakın olduğu için arkadakinide kollamaya yönelik olarak en iyi performansı verir kendi segmentinde.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Geri