Scudo Sports

Trafikte bisiklete saygı sürüşü...

Scudo
Soru şu?

bugün bisiklet ölümleri son bulması için,neler yaptın?

teşekkürler..
 
  • Beğen
Tepkiler: Gazel Girgin
işten zaman kaldıkça yazarlara , basın kuruluşlarına ve siyasilere mail atıyorum..
 
BURSA'DA ve İZMİR'DE YAŞAYAN ARKADAŞLARA DUYRULUR...

(link)

(link)

İSTANBUL'DA YAŞAYAN ARKADAŞLARA DUYRULUR;

(link)

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=121325&page=6

http://s1308.hizliresim.com/1d/g/rh6jt.jpg

http://n1308.hizliresim.com/1d/g/rhgnw.jpg

http://k1308.hizliresim.com/1d/h/rhz44.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
http://u1308.hizliresim.com/1d/j/rk0qb.jpg

Aramızda avukat var ise,bu kuralın kanunlara yazılması,insanların can güvenliği açısından önem arz etmektedir..
 
program güncelleme..

Bu arada Taksim'e uzak olanlar için alternatif buluşma noktası Sirkeci Garı olacak. Dolayısıyla iki farklı yerde toplanma imkanı mevcut. Tekrar detayları vermek gerekirse :

Taksim Grubu için program:
13:50 : Taksim Meydanında buluşma (Metro çıkışının hemen arkasındaki boş alan (The Marmara Otelin karşısı))
14:00 : Kabataş İskelesine doğru hareket (Gümüşsuyu üzerinden)
14:30 : Kabataş'tan Kadıköy vapuruna biniş

Sirkeci-Eminönü Grubu için program:
13:30'dan itibaren Sirkeci Garı önünde buluşma
14:00 : Eminönü'nden Kadıköy vapuruna biniş
14:20 : Eminönü'nden Kadıköy vapuruna biniş
(Çok kalabalık olma ve vapura sığmama ihtimaline karşılık iki ayrı seferle karşıya geçilecek)

Avrupa yakasından gelen her iki grup da Kadıköy'deki Atatürk heykelinin bulunduğu meydanda toplanacak ve 15:00 itibariyle toplu şekilde Caddebostan Beltur'a doğru hareket edilecek.

Esas turun bitiminde, yani Dragos'tan dönüşte de tüm Bağdat Caddesi boyunca Kadıköy'deki iskeleye kadar sürülecek.

NOT: Vapurlarda bisiklet için ücret alınmamaktadır.
 
suç olarak ,8 de 6 bisikletli 8 de 2 şoför,,,durum bu, hakim kararı verdi..
baştan yazmak istediğim ama tam emin olamadığım konu bu şekilde açıklığa çıktı bisiklet yolu var iken bir bisikletli araç yolundan gider ise bir araç ona arkadan çarpar ise şöför haklı oluyor kanun var ,bu bakımdan bostancı-tuzla arası bisikletçiler bisiklet yolunu kullanacak kanun bunu diyor aksi takdirde araç size arkadan çarpar ise siz suçlusunuz...
 
Kudret Abi,
Kanun, nizam konusunda haklısın ama Tuzla-Bostancı hattındaki bisiklet yolunun işlevselliği de ortada.
10 metrede bir, kaldırımdan inip çıkmak zorunda kalıyoruz. Kaldırımın sağ kısmındaki park alanlarına girmeye/çıkmaya çalışan sürücülerin hali tavrı zaten ortada, kaldırımı parselleyen yayalar, mangalcılar desen hak getire. Ortada bir bisiklet yolu var ama bisiklet yolu demeye bin şahit lazım. Sadece kaldırımdaki renkli zemin işlevini görüyor o kadar. :(
 
@Sefa.

şimdi, ölen dostumuz zihninin avukatı ,uluslar arası standartlara bu yolun uygun olmadığını söyleyerek, çevre ve şehircilik bakanlığını işaret edebilir ama ölen arkadaşın neden bu yolu kullanmadığını bu nedene bağlar ise o vakit bu yolun yeni baştan yapılması gerekir,ve araya araç yolunun girmemesi gerekecek bi kere o kafeler kapanacak tuzlaya kadar olan mesafe de sağda kafeler var ayrıca feribot limanı var orada düzenleme olacak araçlar yukardan geçecek feribot yoluna aşağıdan bisiklet yolu kesintisiz devam edecek ve bisiklet yoluna emniyet mesafesi 1 metre olacak orayada beton koruganlar konacak..
 
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/v/531876_10151648326849160_439957157_n.jpg?oh=099fb404865a01844ff8335d6c17ecde&oe=5210A8AF&__gda__=1376867165_93577ce8431236959a7fc79b5c051241

büyük şehir zabıta nerede ..bu araçlar nasıl burada park yapabilir ,,,

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/v/531881_10151648327664160_1350246930_n.jpg?oh=f436a378aae9f8a1a816c752e17dfe57&oe=52103090&__gda__=1376848312_f6f2d1ce9733ccd0f968c490b383255b
 
Pazar gününden sonra kalmayacak inşallah bunlar
 
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/v/556429_10151648325239160_1230774748_n.jpg?oh=00012746f9f4807ed64201262436dd47&oe=5210ABBD&__gda__=1376851925_877550f21569a87d1029801e9094f9c0

çevre ve şehircilik bakanlığı bu yolları görmeli...
 
Bu fotoğraf tam olarak neresi bilmiyorum ama benim çocukluğumda, Bostancı-Pendik sahil şeridindeki bisiklet yolları aynen böyleydi. Bu sistemi bozmak yerine, bisiklet yolu ile cadde arasındaki beton blokları biraz daha yükseltebilirlerdi. Böylece hem sürat yapan araçların o blokların tepesine çıkması önlenir hem de mangalcıların, bu blokların dibine park etmesi (ve dolayısı yine bu eski tarz bisiklet yolunda mangal yapmaları) önlenmiş olurdu bu sayede.

Sahil tarafındaki kafeler, parklar var ve araçların buraya bir giriş/çıkış imkanının olması gerekli. Tamam bu anlaşılır bir şey ama pek de mantıklı değil. Kaldırımın sahil tarafında 10 metrelik bir park alanı var, buraya yaklaştığımızda önce park alanının girişi için bi kere kaldırımdan iniyoruz, sonra tekrar kaldırıma çıkıp 10 metre devam ediyoruz ve bu sefer de park alanının çıkışı için kaldırım değiştiriyoruz (tabi bunu yapabilmek de maharet istiyor, tam olarak bisiklet yolu rampasının önüne park eden düşüncesizler yüzünden). 10 metre ya 10 metre. Hadi yandaki o park alanı 150-200 metre uzunlukta olsa anlarım da bu hali ile hiçbir mantık açıklama bulamıyorum.

Dediğim gibi, eski sistem bozulup şimdiki haline geçilirken bunun planlaması baştan yanlış yapılmış vaziyette. Eh millet düzenini kurdu tabi, kimse rahatının bozulmasını, tekerine çomak sokulması da istemez. Olan da bizim gibi bisiklet sevdalılarına oluyor.


https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1006298_311271382352642_1528052704_n.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlar İLİ
Bugün bir araba rampadan geçmemek uğruna beni az kalsın öldürüyordu o kadar bağırmama rağmen hiç tınmadı bile nedir bu öfke bisikletlilere anlamıyorum inşallah bu eylemler yerini bulur.
 
@Sefa.

evet burası bostancıdan başlayıp kartala kadar giden sahil şeridinde vardı. Daha ortaokul lise yıllarımda gün aşırı çıkıp çokta güvenli bir biçimde bu yolu kullanırdık maltepe wonderland a kadar gidip dönerdim. Neden kaldırdılar ben sana söyleyeyim. Daha fazla araç parketsin ve yol genişlesin diye.. :( Fark ettiyseniz o yol kesik çizgiler halinde ayrılmış. yani bir park alanı oluşturulmuş. Yarın öbürgün ispark yaparlarsa hiç şaşırmam. Bu bırak bikletliyi insanları düşünmemektir. Birileri para kazanacak diye biz bisikletliler ölmeye mahkum bırakılıyor.

Hayatımda böyle inişli çıkışlı bisiklet yolu görmedim. Herkes çağdaşlaşıyor biz zoru başarıp geriye gidiyoruz. Mevcut güvenli bisiklet yolunu kaldırıp yerine tamamen göstermelik sadece bordo renge boyanmış yol veriyorlar. Bebeğin ağzına bir parmak bal çalar gibi...

Daha söyleyecek çok söz var ama insan zihniyetini değiştirmek atomu parçalamaktan daha zor...
 
pazar günü ,dernek başkanı caddebostanda olacak ,ayrıca dernek başkan yardımcısı büyük şehirde çalışmaktadır halil bey.
konuşacağım konular olacak buradan yazacağım ,bunlar bostancıdan -tuzlaya kadar olan yolun standartlara uyup uymadığı bu konuda çevre şehircilik bakanlığı neden bir iyileştirme yapmıyor,ayrıca büyük şehir planlamacıları dünyadan bi haberdir,bu yollar yapılmadan önce tesadüfen yolda karşılaşmış idik ,bize koşu yolu ile bisiklet yolunu aynı yere yapalımmı dediler bizde hayır dedik ama aklımıza gelmedi tabi ,fenerbahçeden başlayan ta bostancıya kadar olan bisiklet yolunun yanına yaya yolunu yapmayın demeyi unuttuk bugünki rezil tablo ortaya çıktı ,yayalar bisiklet yolundan yürür bisikletli yaya yoluna çıkar her iki tarafında hatalarını ben sahil yolunda çok gördüm ayrıca herkes sağı takip edecek adam bisiklet ile karşıdan bana doğru geliyor o yolda bisiklet kullanıcılarıda dünyadan bi haber ,arkadaşı ile yolu kaplamış konuşa konuşa geliyor bu ülkede bisiklet kullananlarda da kültür olduğunu zannetmiyorum burası bisiklet forum dünyanın olmasa bile türkiyenin en büyük bisiklet forumudur, burada tecrübeli arkadaşlarımız vardır..



BİSİKLET YOLU PROJELERİNDE OLMASI GEREKEN HUSUSLAR
Çevre ve Şehircilik Bakanlığımız, 07.03.2012 tarihli ve B.09.0.ÇYG.0.12.02.00-125.02/1230
sayılı bisiklet yolu konulu yazısıyla; trafikten kaynaklanan hava kirliliğinin azaltılması,
gürültü kirliliği, küresel ısınma üzerinde olumlu etki yaparak insan sağlığının ve çevrenin
korunması açısından önem taşıyan, ekonomiye de olumlu katkıları olduğu bilinen bisiklet
kullanımının yaygınlaştırılması için uygun bisiklet yollarının yapılması amacıyla, bisiklet
yollarının yapılmasına yönelik hazırlanmış projelerden uygun bulunanları Bakanlık bütçe
imkanları dahilinde destekleyeceğini duyurmuştur.
Bu yazımız kapsamında Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerimiz aracılığıyla Bakanlığımıza
iletilen/iletilecek projelerden, trafikten kaynaklanan hava kirliliğinin azaltılması kapsamında
ulaşımı rahatlatıcı noktalarda (okul, kampüs, alışveriş merkezleri, iş merkezleri gibi halkın
yoğun kullanımında olan alanlarda) projelendirilen bisiklet yolları öncelikli olarak
değerlendirmeye alınacaktır.
Bu kapsamda hazırlanan projelerin şu esasları içermesi önem taşımaktadır.
 Yerel yönetimlerin hazırlayacağı ulaşım planlarında bisiklet diğer ulaşım araçları ile
bütünleşik (entegre), bütüncül bir ulaşım sistemi içerisinde tamamlayıcı parçalardan
biri olarak değerlendirilmelidir.
 Şehir ulaşım planı, politika ve yatırımları, bisiklet yolu projeleri/planlarını da
kapsamalıdır. Ulaşımda bisikletin etkin kullanımı amaçlanarak, bisiklet yolu kesintisiz
ve engelsiz olmalı, yolun güvenliği ve sürekliliği sağlanmalıdır.
 Yol zemininde gerekli işaretlemeler yer almalı, trafiği yönlendirici tabela, işaret ve
sinyalizasyon çalışmaları yapılmalı, alt ve üst geçitler bisiklet kullanımına da uygun
tasarlanmalıdır.
 Şehirlerde bisikletin etkin kullanımının sağlanabilmesi için, özellikle halkın yoğun
kullandığı sıcak noktalarda, bisiklet yolu ile diğer ulaşım araçları arasında
entegrasyonun yapılacağı alanlarda bisiklet park yerleri oluşturulmalıdır.
Bisiklet kullanımının artırılması için özellikle kısa ve orta vadeli planlamalarda aşağıdaki
hususların dikkate alınmasında da fayda görülmektedir.
 Şehrin çeşitli kesimlerinde özellikle de büyük toplu taşıma duraklarında sunulacak
bisiklet kiralama ve/veya ücretsiz bisiklet kullanımı uygulamasıyla, kişilerin kent
içindeki yolculuklarının tümünü veya bir kısmını bisiklet ile yapmalarının teşvik
edilmesi, bir noktadan alınan bisikletin kentte çok sayıdaki noktadan birine
bırakılması olanağı sağlanabilir.
 Organize sanayi bölgeleri, alışveriş merkezleri, büyük işyerleri, eğitim kurumları gibi
yoğun kullanımda olan yerlerde uygun park yerleri, iç ulaşım yolları oluşturularak
bisikletin ulaşımda kullanımın etkinliği artırılabilir.
 Bisiklet yol ağı yapılan yerlerde faaliyet gösteren işyerlerinde, servis desteği
verenlerin, servis aracı yerine bisikletle gelenlere servis ücreti bedelini karşılayarak
bisiklet kullanımına destekte bulunması, sadece ulaşımdan kaynaklanan hava
kirliliğinin azaltılması değil, aynı zamanda bireylerin sağlıklı yaşam sürmesi

açısından da faydalı görülmektedir. Bu konuda yerel yönetimler ve İl Müdürlüklerimiz*
kamuoyunu bilgilendirici/özendirici etkinlikler yapmalıdır.
 Ulaşım aracı olarak bisikletin diğer ulaşım araçları ile entegrasyonu sağlanabilir.*
Uygun olan bölgelerde toplu taşıma araçlarında (otobüs, tramvay, metro gibi ulaşım*
araçlarında bir bölümün bisikletlilere ayrılması gibi) bisiklet taşıma yerleri*
ayrılabilir.

(link)
 
BURSA'DA ve İZMİR'DE YAŞAYAN ARKADAŞLARA DUYRULUR...

(link)

(link)

İSTANBUL'DA YAŞAYAN ARKADAŞLARA DUYRULUR..

(link)

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=121325&page=6

@Kudret Kurtcebe

http://s1308.hizliresim.com/1d/g/rh6jt.jpg
http://n1308.hizliresim.com/1d/g/rhgnw.jpg
http://k1308.hizliresim.com/1d/h/rhz44.jpg
http://u1308.hizliresim.com/1d/j/rk0qb.jpg
 
derneğin sayfasına aşağıdaki yazıyı yazdım..
bu eyleme bağımsız sürücü olarak katılacağım beni bilen bilir,76 dan beri sele üstünde olan bir bağımsız sürücüyüm ,bisiklet hareketinin içine politikayı asla sokmadım ,sele üstünde politika olmaz peki ne olur ,istanbulda emniyetli bisiklet yollarının olmasını isterim ,bu işi üstlenecek kurum ise çevre ve şehircilik bakanlığıdır ,kendilerinin sitesinden durumu takip ettim, bilgiler orada ,dernek yakın temasa geçecek ise bu kurum ile geçecektir ,ayrıca bostancı-tuzla bisiklet yolunun kesik kesik olması sürücüleri rahatsız etmektedir ,dernek ile pedallamıştık ve bizzat şahit oldum, bisiklet yolu üzerinde mangal yapanlara,kibarca vatandaşları uyardık ve kaldırdılar tabi, bu konuda eğitimi verecek olan büyük şehir belediyesidir ve orada görevlendirdiği bisikletli görevlilerdir...ayrıca pazar günü yapılacak tüm organizasyonlara destek veriyorum gerek derneğin gerekse, engin dostumun ,engin dostum bisiklet forumda topik açtı bende açtım iki topik orada kardeş oldu evet bu önemlidir ,bu hareket asla bireyselleştirilemez egolar olmayacak ben yaptım değil bütünce kitlece yaptık diyeceğiz ,görevlilerin olması lazımdır ,grubu kontrol edecek ama lider yoktur, tüm bağımsız sürücüler liderdir pazar günkü turda ,benim organizasyonum yok herkesin organizasyonu var ve bu etkinlikte lider yok tüm bağımsız sürücüler liderdir anlayışı var..evet çağatay avşarın etkinliğinde kaskı olmayanlar var idi onları etkinlik dışına itemez idik ,,,pazar günü gerek kasklı dostlarımız gerekse kaskı olmayan dostlar, bir arada ölen kardeşlerimizi anacak ve isteklerimiz olacak bu isteklerimizi dernek başkanı basın karşısında daha önce dile getirdi gene getireceğinden eminim ama diğer organizasyon yapan dostlarımında röportaja dahil olması mantıklıdır benim konuşmam asla önemli değildir önemli olan gençlerdir, bizim gibi fosiller değil.
 
Geri