pazar günü ,dernek başkanı caddebostanda olacak ,ayrıca dernek başkan yardımcısı büyük şehirde çalışmaktadır halil bey.
konuşacağım konular olacak buradan yazacağım ,bunlar bostancıdan -tuzlaya kadar olan yolun standartlara uyup uymadığı bu konuda çevre şehircilik bakanlığı neden bir iyileştirme yapmıyor,ayrıca büyük şehir planlamacıları dünyadan bi haberdir,bu yollar yapılmadan önce tesadüfen yolda karşılaşmış idik ,bize koşu yolu ile bisiklet yolunu aynı yere yapalımmı dediler bizde hayır dedik ama aklımıza gelmedi tabi ,fenerbahçeden başlayan ta bostancıya kadar olan bisiklet yolunun yanına yaya yolunu yapmayın demeyi unuttuk bugünki rezil tablo ortaya çıktı ,yayalar bisiklet yolundan yürür bisikletli yaya yoluna çıkar her iki tarafında hatalarını ben sahil yolunda çok gördüm ayrıca herkes sağı takip edecek adam bisiklet ile karşıdan bana doğru geliyor o yolda bisiklet kullanıcılarıda dünyadan bi haber ,arkadaşı ile yolu kaplamış konuşa konuşa geliyor bu ülkede bisiklet kullananlarda da kültür olduğunu zannetmiyorum burası bisiklet forum dünyanın olmasa bile türkiyenin en büyük bisiklet forumudur, burada tecrübeli arkadaşlarımız vardır..
BİSİKLET YOLU PROJELERİNDE OLMASI GEREKEN HUSUSLAR
Çevre ve Şehircilik Bakanlığımız, 07.03.2012 tarihli ve B.09.0.ÇYG.0.12.02.00-125.02/1230
sayılı bisiklet yolu konulu yazısıyla; trafikten kaynaklanan hava kirliliğinin azaltılması,
gürültü kirliliği, küresel ısınma üzerinde olumlu etki yaparak insan sağlığının ve çevrenin
korunması açısından önem taşıyan, ekonomiye de olumlu katkıları olduğu bilinen bisiklet
kullanımının yaygınlaştırılması için uygun bisiklet yollarının yapılması amacıyla, bisiklet
yollarının yapılmasına yönelik hazırlanmış projelerden uygun bulunanları Bakanlık bütçe
imkanları dahilinde destekleyeceğini duyurmuştur.
Bu yazımız kapsamında Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerimiz aracılığıyla Bakanlığımıza
iletilen/iletilecek projelerden, trafikten kaynaklanan hava kirliliğinin azaltılması kapsamında
ulaşımı rahatlatıcı noktalarda (okul, kampüs, alışveriş merkezleri, iş merkezleri gibi halkın
yoğun kullanımında olan alanlarda) projelendirilen bisiklet yolları öncelikli olarak
değerlendirmeye alınacaktır.
Bu kapsamda hazırlanan projelerin şu esasları içermesi önem taşımaktadır.
Yerel yönetimlerin hazırlayacağı ulaşım planlarında bisiklet diğer ulaşım araçları ile
bütünleşik (entegre), bütüncül bir ulaşım sistemi içerisinde tamamlayıcı parçalardan
biri olarak değerlendirilmelidir.
Şehir ulaşım planı, politika ve yatırımları, bisiklet yolu projeleri/planlarını da
kapsamalıdır. Ulaşımda bisikletin etkin kullanımı amaçlanarak, bisiklet yolu kesintisiz
ve engelsiz olmalı, yolun güvenliği ve sürekliliği sağlanmalıdır.
Yol zemininde gerekli işaretlemeler yer almalı, trafiği yönlendirici tabela, işaret ve
sinyalizasyon çalışmaları yapılmalı, alt ve üst geçitler bisiklet kullanımına da uygun
tasarlanmalıdır.
Şehirlerde bisikletin etkin kullanımının sağlanabilmesi için, özellikle halkın yoğun
kullandığı sıcak noktalarda, bisiklet yolu ile diğer ulaşım araçları arasında
entegrasyonun yapılacağı alanlarda bisiklet park yerleri oluşturulmalıdır.
Bisiklet kullanımının artırılması için özellikle kısa ve orta vadeli planlamalarda aşağıdaki
hususların dikkate alınmasında da fayda görülmektedir.
Şehrin çeşitli kesimlerinde özellikle de büyük toplu taşıma duraklarında sunulacak
bisiklet kiralama ve/veya ücretsiz bisiklet kullanımı uygulamasıyla, kişilerin kent
içindeki yolculuklarının tümünü veya bir kısmını bisiklet ile yapmalarının teşvik
edilmesi, bir noktadan alınan bisikletin kentte çok sayıdaki noktadan birine
bırakılması olanağı sağlanabilir.
Organize sanayi bölgeleri, alışveriş merkezleri, büyük işyerleri, eğitim kurumları gibi
yoğun kullanımda olan yerlerde uygun park yerleri, iç ulaşım yolları oluşturularak
bisikletin ulaşımda kullanımın etkinliği artırılabilir.
Bisiklet yol ağı yapılan yerlerde faaliyet gösteren işyerlerinde, servis desteği
verenlerin, servis aracı yerine bisikletle gelenlere servis ücreti bedelini karşılayarak
bisiklet kullanımına destekte bulunması, sadece ulaşımdan kaynaklanan hava
kirliliğinin azaltılması değil, aynı zamanda bireylerin sağlıklı yaşam sürmesi
açısından da faydalı görülmektedir. Bu konuda yerel yönetimler ve İl Müdürlüklerimiz*
kamuoyunu bilgilendirici/özendirici etkinlikler yapmalıdır.
Ulaşım aracı olarak bisikletin diğer ulaşım araçları ile entegrasyonu sağlanabilir.*
Uygun olan bölgelerde toplu taşıma araçlarında (otobüs, tramvay, metro gibi ulaşım*
araçlarında bir bölümün bisikletlilere ayrılması gibi) bisiklet taşıma yerleri*
ayrılabilir.
(link)