Scudo Sports

Trafikte 17 yanlış.

Mesut Girgiç

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2006
Mesaj
4.517
Tepki
11.601
Şehir
Konya
Hazırlayan: Prof. Dr. Ergun Gedizlioğlu

Usta sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış!, Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür.

Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri talanad1klan takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder.

Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir.

Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir! Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

Yağmurda inik lastik daha az kayar! Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aqua planning) çok daha düşük hızlarda başlar.

Direksiyon saate göre 10'u 10 geçe tutulur! Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;

En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.
Yanlış! Sürücünü doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.

Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider! Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider.

Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz.
Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup (yani dönmeden) kayarak Yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır. Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir. Halbuki ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller.

Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,

Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniye olmalıdır.

Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!
Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.

Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.

Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar, En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır

Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören Sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.

Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız %33'tür. Rus ruletinde bile bu oran % 17'dir. lütfen, trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın
(link)
 
Scudo
Bu eğitimleri keşke tv'lerde onlarca magazin programı yapacakları kadar sürede tv aracılığıyla milyonlarca insana verseler.
Günboyu yollarda olduğum için görüyorum, milyonlarca insanımız, ehliyeti çok kolay ve haketmeden alıyorlar.
Kuralların hepsi sadece ehliyet sınavını geçmek için öğreniliyor ve belge alındığı anda unutuluyor.
Benim de her türlü sürücüye tavsiyem, trafikte hep önünüze değil sık sık en ileri noktalara da bakın.Bu sayede birçok kazadan kurtulacaksınız ve birçok gereksiz freni yapmayarak,
hem debriyajı,
hem fren balatalarını,
hem fren disklerini/kampanalarını eskitmeyecek,
hem gereksiz benzin sarfiyatı yapmayacak,
hem vakit kaybı yaşamayacak,
hem havaya fazladan kötü gaz çıkarmayacak,
hem kazalara sebebiyet vermeyerek,
ülke ve dünya sağlığına ve mutluluğuna olumlu yönde katkınız olacaktır.
 
@athletic

Bu konuda gerçekten haklısınız. Sıkışık trafikle dur-kalk trafiğinin farkı Türkiye'de bilinmiyor. Özellikle yurtdışında yoğun saatlerde mesafe koruma ve hızın bazen 5 km/h'ye düşmesi bile gerçekleşse araçlar ilerlemeye devam ediyor.

Sert frenler, gereksiz şerit değiştirmeler ve bencil sürücüler trafiği durdurur. Yetenekli sürücü diye bir şey yoktur. Trafikte araba kullanmak belirli bir öğrenme düzeyinden sonra hiçbir sürücü için fark etmez. Türkiye'de zaten herkes kurallara uyuyor olsaydı "babam şöyle güzel araba kullanır" nidalarıyla inlemezdi ortalık...
 
  • Beğen
Tepkiler: sertacr88
Çok derin bir konu ama bir şey açıklayım:

Lastik tekerlekli motorlu taşıtları zorunlu olmadıkça kullanmamaya gayret ediyorum. Kullandığım zamanlar aracı babam bile idare etse stres altına giriyorum.

Trafikte en iyi şekilde araç kullanmak, tecrübe kazanmak için sürücü kursları değil, bisiklet kullanmak daha önemli. Şimdi çok şükür her tür trafikte bisikletimle fazla heyecanlanmadan hareket ediyorum. Bana kalsa ve çok güçlü biri olsam otoyola bile bisikletle çıkarım. Halbuki ulaşım aracı kullanmaya yeni başlayanların kabusu trafikte ve otoyolda kullanma düşüncesi..
 
Mesut abi yine çok güzel bilgiler ile karşımızdasın. Sayende bilmediklerimizi öğrenip, bildiklerimizi tazeleme fırsatı buluyoruz. Eline, emeğine sağlık. Yürekten teşekkürler....
 
  • Beğen
Tepkiler: sertacr88
paylasım ıcın tesekkurler mesut abı
@Mesut Girgiç

ergun bey sanırım burda espırı yapıyor ya ne kadar sacma (bence:)) zaten lastık deyınce akla ıcı hava dolu halı gelır :D

@Mesut Girgiç

burda benım kafam karıstı ben abs nın mesafeyı kısaltacagını dusunuyordum
kayma oldugundan arac daha uzaga gıtmez mı ?? :)
 
@tuninger_haa

tecrübeli bir şöför abs si olmayan araçla çok daha kısa bir mesafede güvenli bir biçimde durabilir.

Bunun nedeni çok basit abs de arabanın tekerlekleri kilitlenmez dönmeye devam eder. normal frende ise arabanın tekerleklerini kilitleyebilirsiniz.
Buda sizin daha kısa mesafede durmanızı sağlar.

Abs nin faydası frenleme yaparken tekerleklerin bloklanmayıp siz önünüzdeki sorundan kaçmak için direksiyon çevirdiğinizde arabanın gerekli manevraları yapmasına izin vermesidir...
 
İlginç bilgiler var..Paylaştığın için teşekkürler Mesut abi...
 
@Mesut Girgiç

ewet haklısınız bunun da bende guzel bır ornegı var :D
benzın ıstasyonuna hava vurmak ıcın gıttım benden once gıden bırısı vardı adam ARABAYA 35 psu (bırımı yanlıs hatırlamıyorsam :D ) ile vurmaya calısıyordu. makına uyarı verınce(dolu dıye) de sasırıyordu :) sonra ben gelınce uyardım 50 ye (lastıgın uzerınden degerı okuyamadım ancak 35ten ıyıdır dıye dusunmustum:D ) getırdık vs vs vs :)

kısacası burdan cıkarılacak ders lastıge hava vurmadan veya lastıgı baska bır lastıkle degıstırmeden once bır ustunu oku :) :rolleyes:
 
konuyu aydınlattıgınız teşekkürler böylece yanlışları ögrenmiş olduk ve paylaşım için teşekkürler
 
Geri