Scudo Sports

Trafiğe yılın ilk yarısında 460 bin 639 araç eklendi

Mesele sadece otomobil sayısıyla değil, otomobili ne amaçla ve nasıl kullandığımızla da ilişkili. Aşağıdaki grafik 2016 itibarıyla Avrupa ülkelerinde binek aracı sahipliği oranlarını gösteriyor. Bisiklet cenneti Hollanda'da her 1000 kişinin 481'inde binek aracı var, yani her iki kişiden birinde. Türkiye'de ise bu oran 142'dir, yani yedide bir. Hollanda'da şehir merkezlerinde otomobil kullanmak hem kısıtlanmıştır hem de park maliyeti çok ağırlaştırılmıştır. Amsterdam'da kanal civarında park etmenin saat ücreti 5 avrodur, Ankara'da ise belediye otoparkları günlük 1 lira yapılmıştır. Hollanda'da şehir merkezine gitmek için evden otomobille çıkanlar araçlarını şehrin çeperlerinde ve metro ağıyla entegre edilmiş bölgesel parklara günlüğü 1 avroya bırakıp yola ya metroyla ya da bisikletle devam ederler, Ankara'nın belediye başkanı ise, araç sahipleri araçlarını şehrin merkezindeki otoparklara günlüğü 1 liraya park ederse trafiğin rahatlayacağını sanır. İstanbul'da da durum pek farklı değildir, aracınızı metro ağının uç noktalarındaki semtlerde değil, Söğütlüçeşme Ayrılıkçeşme gibi trafiğin zaten yoğunlaştığı noktalardaki güya bölgesel parklara park eder ve "karşıya" metro ya da vapurla geçersiniz. Hollanda'da insanlar otomobillerini daha çok hafta sonlarında rekreatif amaçlı geziler için kullanırlar, Türkiye'de köşedeki bakkala bile otomobille gidilir. Hollanda'da devasa bir karayolu ağı vardır ama şehir merkezlerinin efendisi bisiklettir, Türkiye'de bazılarının üstünden dakikada 5 aracın ancak geçtiği otoyollar vardır, ama şehir merkezlerinde yayalar kaldırımdan indikleri anda hayatını kaybeder, bisikletli çocuklar kamyon altında kalır, emekli amcalar bisikletle karşıdan karşıya geçerken yola savrulur, kimse çarşıya pazara işe okula bisikletle gitmez, sahilde parkta dağda bayırda eğlenmek için pedal basılır ancak. Türkiye'de bisiklet yolları da hep sahillere, nehir ve göl kenarlarına yapılır, bisiklet kiralama istasyonları sahil boyunca sıralanır, belediyeler de güvenlikten tamamen yoksun, çoğu kaldırımdan çalınmış boyalı bisiklet şeritleriyle övünür.

167856 dosyayı görüntüle
(link)

Söylenecek çok şey var, ama artık şunu anlamalıyız: Otomobil sahipliğinin iki türlü maliyeti vardır. Birincisi sadece sahibinin cüzdanını üzen maliyetler, ötvsi kdvsi mtvsi sigortası yakıtı falan yani özel/içsel maliyetler. İkincisi ise bütün toplumun cebini sağlığını çevresini üzen, doğaya ve şehirlere ve çocukların geleğine el koyan, yıkımlar yaratan maliyetler, yani negatif dışsal maliyetler. Şehirlerde trafik sorununu tek başına bisiklet yolu yaparak çözemeyiz, otomobil kullanmanın bütün topluma yüklediği maliyetleri otomobil sahiplerinin üstlenmesini de sağlamamız gerekir, ki otomobil kullanmaktan vazgeçip alternatif ulaşım araçlarına yönelsinler, bunun için gerekli altyapıyı ve hizmetleri talep etsinler. Kadıköye Üsküdara cadde kenarlarına katlı otoparklara saati 2-3 liraya, günlüğü 10-15 liraya araç park edilebildiği, şehir merkezindeki otoparkların günlüğünü 1 lira yapan belediye başkanları şehirleri yönettiği sürece otomobil kullanma davranışı değişmeyecek ve otomobil sayısı artmaya devam edecektir. Türkiye'de belediyeler şehrin caddelerinden sokaklarından otopark geliri elde ediyorlar, otomobil sahipleri şehrin içine park etmesin, şehire otomobille gelmekten vazgeçsin diye değil, herkes otomobilini şehrin merkezine getirip otoparklara koysun, belediye de para kazansın diye otopark yapıyorlar. Okulların camilerin parkların meydanların altı üstü sağı solu her yer otopark olsun diye kanun üstüne kanun çıkarılıyor bu ülkede. Türkiye'de ulaşım kültürünün ve düzeninin değişmesi için merkezî idarenin ulaşım politikalarında köklü değişimler gerekir. Çözüm hem yerel yönetim hem de hükümet düzeyinde ulaşım politikalarının merkezine alternatif ulaşımı yerleştirmektir. Maalesef Türkiye bu iradeden mahrumdur, yakın gelecekte de bunu göremeyeceğiz, çünkü ülkenin en kârlı kuruluşu Karayolları Genel Müdürlüğüdür, KGM yollar yapacak ve şehirler yayılıp saçaklanacak ki yeni konut alanları açılsın, böylece inşaat sektörü de genişlemeye devam etsin. Sanayisi teknolojisi üniversitesi akademisi olmayan ülkenin altmış bin km karayolu ve yüz binlerce hafriyat kamyonu var, 13 küsur milyon otomobili olmuş çok mu? Bu sorunun cevabı ülkenin ulaşım politikasını anlatan belgelerde, onuncu ve on birinci kalkınma planlarındadır.
 
Scudo
@bisikletgundemi aman hocam uyandırma milleti herkes bisiklete yönelirse bisiklete ötv gelir,ekstra vergi gelir gelir yani gene biz üzülürüz
haklısın bi araba sevdası almış başını gidiyor milletimizde hem de bu fiyatlara bu maliyetlere ragmen ekmeğinden yemeğinden kısar kredi çeker gene alırlar bilmiyorum biz yaşamayı bilmiyoruz sanırım
 
Aranızda bilen varsa bana şu paranın kaynağını söylerse sevinirim. Fazlasında da gözüm yok 0 bir tane triban 500 yeterli. Her üye banka hesabıma hayrına 3 kuruş atsa yetiyor aslında hatta aksesuar parası bile kalıyor :D
@Serkan Mıstınoğlu yardım kampanyası forum kurallarına aykırı değil ise ben iban veriyorum? :D
 
bende toplu taşımanın desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum ama örneğin Kocaeli'de günlük ulaşım bedeli çift kişi işe gidip geliyorsanız toplu taşımadan daha ucuza geliyor. Gidiş dönüş 1 kişi 7-8 TL 10 km mesafe. 2 kişi olsanız 15-16 TL ve aynı mesafede araba 10 TL yakıyor ve daha rahat ulaşım. Haliyle insanlar arabayı tercih ediyor. Araç sayısındaki artış zamlara rağmen artıyorsa düşünmek gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@Motorola
Hocam bende anlamıyorum, acaba ekonomik krizden etkilenen tek ben miyim? Yok anlamıyorum yahu bugün sıfır bir araba 50.000 TL'den başlıyor. Tabi bunun vergisi, sigortası, yakıtı cartı curtu derken çok masraflı. Yok yok ekonomik krizden sadece ben etkileniyorum, eminim bu sefer. :)
 
@KitapSever hangisi 50bin? :) Uzun süredir bakmıyordum öylesine ortalama bir araba olarak opel corsa 1.4 litre, 90 aygır, 6 ileri otomatik fiyatına baktım 93.900:hihi::hihi:
 
@Kunget
O değilde alman çöpü opel'de o fiyat olduysa ölelim mi napalım? :)
 
@KitapSever bizim ülke koşullarına göre fiat'a kadar düşmeyeyim artık lüks görülen volkswagen'e kadar uçmayayım diyerek seçtiğim bi model bende beklemiyordum :D
Bu arada fiat egea hb 1.4'te 74bin gibi bir fiyatı var :D bu gece bakarım ben bunlara sıkıntıdan :D
Yeni Golf 1.0 TSI 110 PS Manuel giriş fiyat 98bin, Yeni Golf 1.6 TDI 115 PS DSG son fiyat 153bin :D
Not: kısaltmalardan pek anlamıyorum direk kopyala yapıştır yaptım
 
@KitapSever 100 ay yemeden içmeden durabilen varsa bu araba onun hakkı zaten :D alınca derdi biten bir alet olsa gene alınır bir şekilde ama aldıktan sonra da derdi bitmiyor ki
 
  • Beğen
Tepkiler: Desert Fox
Bodrum da yazın gezmek sıkıntı yığınla insan geliyor adım atacak yer yok adam markete girecek yolun ortasına araba park ediyor illallah dedirttiler valla bi bitsin şu sezon yollar bizlere kalıyor
 
Doğa birgün yok olacak
Ve insanoğlu arabanın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmetcan Alsat
@temonasBodrumda herkesin motoru olmali bence, gelen tatilcinin bile.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: temonas
Ben bisiklet sürmeyi seviyorum ve 5 tane bisikletim var.
Maalesef is yeri 2 tepenin arkasinda, arabasiz ulasmak mümkün degil günde 4 saat yolda gecirmek istemiyorsam.
Maalesef arabaya mecburuz.
 
@bisikletgundemi ankarada çeyrek yüzyılım geçti. Bu çeyrek yüzyılda, şehir otoban oldu. Bazen, ulan yazık la, aldığım her nefesle şu otomobillerin yakacağı oksijene ortak oluyorum diye kendimden utanıyorum.
Yıllar evvel spor olsun eve yürüyeyim dedim iş çıkışları. Karbonmonoksit solumaktan helak oluyordum. Şimdi şehir hastaneleri ile şehrin trafiği tam seyirlik olacak.

Aslen izmirli biri olarak, karşıyakadakini bilemiyorum ama önür yakaya mandallanan tramvay ile trafiğe rahatlık gelmemiş gibi. Bilemedim yine de.
 
Geri