Scudo Sports

Toz Tutmayan Zincir Yağı Tavsiyesi

Yeni sayılır bi 500 kilometre kadar önce ilk kez zincirimi değiştirdim. Bu süreçte çok önemli tecrübeler edindim, konuşulmayan ama adamın çok canını sıkan şeyler bunlar. Hep söylüyorum, kötülük yapıyorlar diye değil ama forumda da aktif üyelerin pek çoğu oldukça tecrübeli olduğu için gerçekten tecrübesiz insanların nelerle mücadele edeceğini, ettiğini yeterli seviyede anlayamıyorlar, haliyle aslında bu kadar basit bi süreç nası insanın başına bela olabiliyor ancak tecrübe etmemiz gerekiyor.

1- Zinciri alıp montajını yaptırdığım yerde üstündeki yağı temizlemeden veya tekrar yağlamadan kullanamın uygun olduğunu söylediler. Perişan oldum, ev, kıyafetlerim, bisikletin üstü başı katran gibi yağ oldu hala çıkaramadım tamamen. Tabi bu herkesin başına gelmeyebilir zira ben fazlaca ıslak ve pis ortamda sürdüm zincir değişimden sonra, her seferinde temizlik yapmaya çalışmama rağmen o ilk pislendiğinde çıkaramadığım yağlar yavaş yavaş her yere sirayet etmek suretiyle yok oluyor (olacak inşallah).

2- Daha evvel gittiğim bir Shimano yetkili servisindeki bir ustaya yağmurda da sürüş yapıyorum nasıl bi yağ kullanmam iyi olur diye sordum, ıslak zeminlere uygun diyerekten dandik bi yağ verdi bana onu kullanıyorum uzun zamandır. Şimdi burdaki hata şu; yağmurda kullanıyor olmanız yağ seçimini etkilememeliymiş bence. Esas sorgulanması gereken şu; çamurda sürüyor musun? Ben o kadar boktan yerlere girdim çıktım ki bu yağla yağlanmışken zincirim, yağ zincire tutunuyor onda problem yok ama yağ ortamdaki bütün boku püsürü de tutuyor üstünde bırakmıyor. Pırıl pırıl görünen zincir 20 km sonra zift gibi oluyor. Kaliteli bi yağ deneyimim olmadı henüz, o yüzden sanırım yine dandik bi yağ ama kuru ortam için olanından kullanacağım. Zincirin pisliğiyle uğraşıp kendi ömrümü yiyeceğime zincirin ömründen yiyeyim nedir yani :)

Zinciri söküyorum temizlemek için, sıcak su kullanıyorum geniş alanım da var. Fırçadır, kaptır, sabundur, yağ sökücüdür bol bol kullanıyorum, oluk oluk kapkara pislik akıyor zincirden de dişlilerden de. Kuruluyorum güzelce, her baklaya bi damla olcak şekilde yağlıyorum, fazlasını bi bezle siliyorum sonra. Yani herşey çok ideal, hiç elime falan bi pislik bişey bulaşmıyor mesela bu anlattıklarımı yaparken. Çıkıyorum kuru hava, hiç su birikintisine falan girmeden tertemiz bi sürüş yapıyorum, eve geliyorum zincire bi bakıyorum yine zift olmuş :( Valla anlamadım yani nasıl bi belaya bulaşmışım. Bi dahaki sefere zinciri alıp 1 hafta tinere yatırmayı düşünüyorum kullanmadan önce :)
üzülüyorum zincir yağı kullanan arkadaşlara gerçekten. allah kolaylık versin.
 
  • Beğen
Tepkiler: borsert
Scudo
üzülüyorum zincir yağı kullanan arkadaşlara gerçekten. allah kolaylık versin.
Merhaba, elektrikli bisiklet ile kuru havada yılda 1500-2000 km anca yapıyorum, wd40 ile zinciri ara sıra temizliyorum ve pırıl pırıl oluyor, bu tür zincir yağları kullanmama gerek var mı sizce? Başıma iş mi almış olurum?
 
Merhaba, elektrikli bisiklet ile kuru havada yılda 1500-2000 km anca yapıyorum, wd40 ile zinciri ara sıra temizliyorum ve pırıl pırıl oluyor, bu tür zincir yağları kullanmama gerek var mı sizce? Başıma iş mi almış olurum?
Wd40 yağ değildir, çözücüdür. Kullanmayınız. Ancak zor durumda iş görür tabii ki.
 
Peki ne önerirsiniz Wax dışında?
Önerebileceğim bir tek şey var, o da zincir yağı. Genel kullanım için olanlar da iş görür ancak bisiklet için üretilen daha iyi olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: zn_volkan
Şahsi olarak xcp marka bisiklet zincir yağı kullanıyorum. Pislik toz tutmuyor ama çamurlu yerlere girmedim giremem de yol bisikleti çünkü. Toprakta sonuç ne olur bilmiyorum. Ama asfaltta aşırı memnunum. Bisiklet yol bisikletiIMG-20240727-WA0038.jpg
 
muc off dry ceramic lub
 
Yeni sayılır bi 500 kilometre kadar önce ilk kez zincirimi değiştirdim. Bu süreçte çok önemli tecrübeler edindim, konuşulmayan ama adamın çok canını sıkan şeyler bunlar. Hep söylüyorum, kötülük yapıyorlar diye değil ama forumda da aktif üyelerin pek çoğu oldukça tecrübeli olduğu için gerçekten tecrübesiz insanların nelerle mücadele edeceğini, ettiğini yeterli seviyede anlayamıyorlar, haliyle aslında bu kadar basit bi süreç nası insanın başına bela olabiliyor ancak tecrübe etmemiz gerekiyor.

1- Zinciri alıp montajını yaptırdığım yerde üstündeki yağı temizlemeden veya tekrar yağlamadan kullanamın uygun olduğunu söylediler. Perişan oldum, ev, kıyafetlerim, bisikletin üstü başı katran gibi yağ oldu hala çıkaramadım tamamen. Tabi bu herkesin başına gelmeyebilir zira ben fazlaca ıslak ve pis ortamda sürdüm zincir değişimden sonra, her seferinde temizlik yapmaya çalışmama rağmen o ilk pislendiğinde çıkaramadığım yağlar yavaş yavaş her yere sirayet etmek suretiyle yok oluyor (olacak inşallah).

2- Daha evvel gittiğim bir Shimano yetkili servisindeki bir ustaya yağmurda da sürüş yapıyorum nasıl bi yağ kullanmam iyi olur diye sordum, ıslak zeminlere uygun diyerekten dandik bi yağ verdi bana onu kullanıyorum uzun zamandır. Şimdi burdaki hata şu; yağmurda kullanıyor olmanız yağ seçimini etkilememeliymiş bence. Esas sorgulanması gereken şu; çamurda sürüyor musun? Ben o kadar boktan yerlere girdim çıktım ki bu yağla yağlanmışken zincirim, yağ zincire tutunuyor onda problem yok ama yağ ortamdaki bütün boku püsürü de tutuyor üstünde bırakmıyor. Pırıl pırıl görünen zincir 20 km sonra zift gibi oluyor. Kaliteli bi yağ deneyimim olmadı henüz, o yüzden sanırım yine dandik bi yağ ama kuru ortam için olanından kullanacağım. Zincirin pisliğiyle uğraşıp kendi ömrümü yiyeceğime zincirin ömründen yiyeyim nedir yani :)

Zinciri söküyorum temizlemek için, sıcak su kullanıyorum geniş alanım da var. Fırçadır, kaptır, sabundur, yağ sökücüdür bol bol kullanıyorum, oluk oluk kapkara pislik akıyor zincirden de dişlilerden de. Kuruluyorum güzelce, her baklaya bi damla olcak şekilde yağlıyorum, fazlasını bi bezle siliyorum sonra. Yani herşey çok ideal, hiç elime falan bi pislik bişey bulaşmıyor mesela bu anlattıklarımı yaparken. Çıkıyorum kuru hava, hiç su birikintisine falan girmeden tertemiz bi sürüş yapıyorum, eve geliyorum zincire bi bakıyorum yine zift olmuş :( Valla anlamadım yani nasıl bi belaya bulaşmışım. Bi dahaki sefere zinciri alıp 1 hafta tinere yatırmayı düşünüyorum kullanmadan önce :)
Islak ortam için kullanılan yağların özelliği ıslandığı zaman akmaması için daha yapışkan olması, zincire yapıştığı gibi çamura da yapışır. Çamuru azaltmak için çamurluk kullanabilirsiniz belki. (Ben çamurun üstüne yağımı sürerim gıcırdadığı zaman, çok pisse de yıkamacıda su tutar kuruyunca yine yağlıyorum)
 
Shimano PTFE Lube artık piyasada yok. Artık üretilmeyeceğini öğrendiğimde stoklamıştım. Yerine çıkan Moterex'in yağı benim gözümde 5 para etmez. Aktif sezonda haftada min 250 km sürüyorum. Mum işi benim için o yüzden çok uğraştırıcı. 250 km hesabı yaparsak çoğu zaman haftada iki kez uğraşmam gerekir. Ben ayda bir kez zinciri söker iyice temizler yağlarım. Zinciri yağladıktan sonra fazlasını silerim. İlk hafta yada ilk 250 km kararmaz, sonra kararır. Ama ayda bir temizlediğim için yağ katran gibi olmaz kolayca çözülür. Kullandığım ortama gelince. Eskişehir tozuyla ünlü rüzgarı bol bir memlekettir, büyük tarlaların toprağı toz olur, rüzgar ile uçuşur. Zincire de her yere yapışır.
 
Selamlar kuru ortam için toz tutmayan ve kaliteli bir yağ arıyorum bütçe önemsiz
 
Wax kullanıyorum. katlanır bisikleti bile waxa çevirdim. Evde ufak tamiratlar yaparken bile ister istemez yağ lekeleri oluyordu. Sırf bunun için bile değer. Her bisiklet için 2 zincir aldım. Çok memnunum.

Evde yarım litre muc-off dry ve wet lube var. boşa çıktı
 
Hocam çok çabuk kurumuyor mu? Neredeyse 150-200 km'de bir tekrar yağlama istiyordu ben kullanırken. Ama kokusu çok güzel orası ayrı.
Çok fazla sürüyorsunuz sanırım. Ben sürdüğümde bile ıslak ya da cıvık bir görüntü olmuyor.
 
Islak ve cıvık bir görüntü olmuyor evet. Çok fazla sürmüyorum aslında. Sesinden anlıyordum, zincir fazla sesli çalışıyordu. Şimdi mumlamadan çok memnunum.
 
Hocam çok çabuk kurumuyor mu? Neredeyse 150-200 km'de bir tekrar yağlama istiyordu ben kullanırken. Ama kokusu çok güzel orası ayrı.
Katılıyorum. İlk uygulandığında çok güzel oluyor ama kısa bir süre sonra kuruyor ve evin içinde vites ayarı v.s. yaparken zinciri döndürünce kepek kepek dökülüyor.
 
Geri