Scudo Sports

Tour de France 2025

Scudo
Bu tip organizasyonlara altyapı sağlayan bir müşterim vardı. O ortamda polisin bırak Türk bayrağıyla uğraşmayı babasının katili çıksa enseleyecek enerjisi olmaz. Dakikada 3000 mesajın/emirin/uyarının yazılıp okunduğu bir ortam.
İrfan abinin dediği gibi yakın olayım derken yanlış bir yere girmiştir. Girişimci bir abimiz sonuçta. Pasaport Türk olunca da kontrol edip sahibinin bunu nasıl aldığına emin olmaları gerekiyor.
 
Bu tip organizasyonlara altyapı sağlayan bir müşterim vardı. O ortamda polisin bırak Türk bayrağıyla uğraşmayı babasının katili çıksa enseleyecek enerjisi olmaz. Dakikada 3000 mesajın/emirin/uyarının yazılıp okunduğu bir ortam.
İrfan abinin dediği gibi yakın olayım derken yanlış bir yere girmiştir. Girişimci bir abimiz sonuçta. Pasaport Türk olunca da kontrol edip sahibinin bunu nasıl aldığına emin olmaları gerekiyor.
Dün bende tırmanış anında seyircilerin taşkınlığına engel olmaya çalışan bir jandarmaya acımıştım.
Zor kullansa jandarmayı her türlü suçlarlar. Böyle durumlarda kişi ya da kişiler tesbit edilip çok ağır yaptırım uygulaması taraftarıyım.
 
Dün bende tırmanış anında seyircilerin taşkınlığına engel olmaya çalışan bir jandarmaya acımıştım.
Zor kullansa jandarmayı her türlü suçlarlar. Böyle durumlarda kişi ya da kişiler tesbit edilip çok ağır yaptırım uygulaması taraftarıyım.
Tırmanış etaplarını izlerken yolun kenarında şebeklik yapan, zaten dar olan yolda deli dana gibi koşturan, elindeki bayrağı sporcunun ağzına sokmaya çalışanlara sinir oluyorum. Meşhur Mont Ventoux etabında Froome'u düşüren, kimi zaman geçecek yol bırakmayıp yarışı değiştirebilecek atakları engelleyenlere birşeyler yapılmalı.

İmkanım olsa önden giden motorun arkasına Indiana Jones gibi elimde kırbaç ile biner, evrimini tamamlayamamış maymunlara şaklata şaklata açardım yolu.
 
Tırmanış etaplarını izlerken yolun kenarında şebeklik yapan, zaten dar olan yolda deli dana gibi koşturan, elindeki bayrağı sporcunun ağzına sokmaya çalışanlara sinir oluyorum. Meşhur Mont Ventoux etabında Froome'u düşüren, kimi zaman geçecek yol bırakmayıp yarışı değiştirebilecek atakları engelleyenlere birşeyler yapılmalı.

İmkanım olsa önden giden motorun arkasına Indiana Jones gibi elimde kırbaç ile biner, evrimini tamamlayamamış maymunlara şaklata şaklata açardım yolu.
Hindistan'da pandemi dönemi sokağa çıkma yasağını ihlal edenlere, Hint polisinin yaptığı uygulama çok güzel ve etkiliydi. Aynısından lazım :)
 
Remco turu bıraktı, tam sebebi nedir bilmiyorum ama zaten yokuşlarda pek bi zorlanmaktaydı, neticede de koyverdi. Maalesef büyük tur dayanıklılığına sahip olmadığı konusunda herkes hemfikirdir diye tahmin ediyorum.
Bu fikir çok pompalanıyor ama alakası yok. Adam Vuelta kazandı sonuçta. 60 kiloluk ve o seviyede birinin yokuşlarda patlaması olacak iş değil. Elemanın şanssızlığı Belçikalı olması. Takımı Quickstep hala 2005 yılında yaşayan bir tek günlük yarış takımı. Uzun vadeli gelişim, etaplı yarışlar ve modern beslenme ve antrenman tekniklerinden bihaberler. Başlarındaki ağır abi Patrick Lefevere önderliğinde jenerasyonluk yeteneği heba ediyorlar.
Bu eski kafaların en büyük takıntısı kilodur. Sporcunun ağırlığını kafaya takarlar. Sonuçta sporcu yetersiz kalori ala ala ağır sağlık ve performans sorunları yaşar. Remco büyük bir yetenek olduğundan bu etaba kadar geldi, hatta TT'yi de kazandı. Zaten bu tip enerji eksikliğinden kaynaklı problemlerde sporcu kısa eforlarda problem yaşamazken uzun günler ve etaplı yarışlarda aniden çöker.

Bu şekilde kariyeri yamulan çok adam var, mesela Fabio Aru. Eski kafayla herife 5 kilo kaybettirip defterini dürdüler.

Peki nasıl bazı isimler dal gibiyken hala zirvede yarışıyor. Modern teknikler ve zamanında SKY takımının yaptığı gibi gri alanda kalan reçeteli ilaçlarla. Wiggins ve o takımda ciddi kilo veren herkesi benzer yöntemlerle erittiler. Bu şekilde yaparsan sporcun fazladan kalori alsa bile hala katabolik ilaçlar sebebiyle kilo kaybeder. Yan etkileri çok ağır ve tehlikeli olsa da performansı da artırdıklarından büyük yarışlarda kullanıp bırakmak büyük avantaj. Wiggins kazandığı birkaç etaplı yarış ve en önemlisi 2012 turundan önce bu şekilde hazırlandı.

Büyük takımlar bu günlerde ne yapıyor bilmiyoruz, yakında çıkar ortaya. Ama son 1-2 yıl kilo olayını biraz gevşetip sporcu ağırlıklarını artırdılar. Muhtemelen ne yapıyorsalar biraz ters tepti.
QuickStep de Ramco'yu zayıflatmak için yeme o tatlıyı, yeme ulan. Bah kime diyorum temposuyla ilerliyordur.

Bu günkü tırmanış performanslarının 2000'li yıllara göre bu kadar yüksek olmasının en büyük sebebi sporcuların çok daha hafif olması. Armstrong 73-75kg yarışıyordu, 175 boy ile. Bugün olsa 65kg max. Ama o zamanki tekniklerle bu miktarda kilo kaybetmek çok ciddi riskler almak ve hastalık ve sakatlıklarla boğuşmak demekti. Remco'ya yaptıkları da bu işte.
 
Son düzenleme:
Bu fikir çok pompalanıyor ama alakası yok. Adam Vuelta kazandı sonuçta. 60 kiloluk ve o seviyede birinin yokuşlarda patlaması olacak iş değil. Elemanın şanssızlığı Belçikalı olması. Takımı Quickstep hala 2005 yılında yaşayan bir tek günlük yarış takımı. Uzun vadeli gelişim, etaplı yarışlar ve modern beslenme ve antrenman tekniklerinden bihaberler. Başlarındaki ağır abi Patrick Lefevere önderliğinde jenerasyonluk yeteneği heba ediyorlar.
Bu eski kafaların en büyük takıntısı kilodur. Sporcunun ağırlığını kafaya takarlar. Sonuçta sporcu yetersiz kalori ala ala ağır sağlık ve performans sorunları yaşar. Remco büyük bir yetenek olduğundan bu etaba kadar geldi, hatta TT'yi de kazandı. Zaten bu tip enerji eksikliğinden kaynaklı problemlerde sporcu kısa eforlarda problem yaşamazken uzun günler ve etaplı yarışlarda aniden çöker.

Bu şekilde kariyeri yamulan çok adam var, mesela Fabio Aru. Eski kafayla herife 5 kilo kaybettirip defterini dürdüler.

Peki nasıl bazı isimler dal gibiyken hala zirvede yarışıyor. Modern teknikler ve zamanında SKY takımının yaptığı gibi gri alanda kalan reçeteli ilaçlarla. Wiggins ve o takımda ciddi kilo veren herkesi benzer yöntemlerle erittiler. Bu şekilde yaparsan sporcun fazladan kalori alsa bile hala katabolik ilaçlar sebebiyle kilo kaybeder. Yan etkileri çok ağır ve tehlikeli olsa da performansı da artırdıklarından büyük yarışlarda kullanıp bırakmak büyük avantaj. Wiggins kazandığı birkaç etaplı yarış ve en önemlisi 2012 turundan önce bu şekilde hazırlandı.

Büyük takımlar bu günlerde ne yapıyor bilmiyoruz, yakında çıkar ortaya. Ama son 1-2 yıl kilo olayını biraz gevşetip sporcu ağırlıklarını artırdılar. Muhtemelen ne yapıyorsalar biraz ters tepti.
QuickStep de Ramco'yu zayıflatmak için yeme o tatlıyı, yeme ulan. Bah kime diyorum temposuyla ilerliyordur.

Bu günkü tırmanış performanslarının 2000'li yıllara göre bu kadar yüksek olmasının en büyük sebebi sporcuların çok daha hafif olması. Armstrong 73-75kg yarışıyordu, 175 boy ile. Bugün olsa 65kg max. Ama o zamanki tekniklerle bu miktarda kilo kaybetmek çok ciddi riskler almak ve hastalık ve sakatlıklarla boğuşmak demekti. Remco'ya yaptıkları da bu işte.

Ben de katılıyorum ama birkaç küçük ilave de yapmak isterim.
Remco'nun en büyük şanssızlığı dediğin gibi klasikçi bir takım olan Quick Step.

En katılamadığım husus Fabio Aru. Çok berbat bir zamana karşısı vardı. O zamana karşısını hiç geliştiremedi. O kadar kötü zamana karşı ile büyük tur almak zor. İnişleri de berbattı. Bardet'i çok eleştiriler vardı ama onun bari inişi iyiydi.

2012 TDF yi hatırlarsın 60 kmlik düz zamana karşının varlığı, Froomeyin süper domestikliği ile Wigo Paşa turu almıştı.ASO resmen Wiggins'e göre tour yapmıştı. Team Skyın marjinal kazanımları bile yetmezdi ama bi şekilde aldırdılar

Bugünkü genel klasmancıların daha iyi yokuş çıkmasının nedeni dediğiniz gibi zamana karşılarını çok feda etmeden kilo kaybetmeleri.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
En katılamadığım husus Fabio Aru. Çok berbat bir zamana karşısı vardı. O zamana karşısını hiç geliştiremedi. O kadar kötü zamana karşı ile büyük tur almak zor. İnişleri de berbattı. Bardet'i çok eleştiriler vardı ama onun bari inişi iyiydi.
Aru başına bunlar gelmeseydi büyük tur kazanmaya devam ederdi demiyorum. Büyük tur başarısı açısından bakarsak çok faktör var. TT de bunlardan biri. Aru ve Remco'nun başına gelen kötü veya iyi büyük tur koşabilmenin çok ötesinde ve medikal bir durum. Aru mükemmel TT yapsa bile sonu benzer olacaktı. Remco bunun en iyi örneği, mükemmel TT yapabilmesi onu kurtaramadı. Rakiplerine zamana karşıda 5dk bile takmış olsa sonuç değişmeyecekti. Bir türlü form tutamama, büyük etaplarda ve turlarda patlama ve aşırı kırılgan bir sağlık.
Çok iyi zamana karşıcıların uygun parkurlarla büyük tur kazandırılması biraz abartılan bir durum. Bu oluyor ama hedef adam zaten çok iyi tırmanabiliyorsa. En fazla 2 zamana karşı etabı varken dağ etapları 10 tane olabilir. 2 günde attığın farkı 10 günde geçilen onlarca dağda korumak zorundasın. Büyük dağ etaplarında en iyi tırmanışçıdan 5dk yiyorsan zaten adam seni 3 etapta gömer.

Şimdilerde işler değişti tabii. TT eskisi gibi bazı kişilerin çok iyi olduğu büyülü bir dal değil. İddialı herkes ekipman ve özel antrenmana erişti, farklar çok azaldı.

Wiggins 2012'yi kazandı çünkü 3 hafta çok yüksek bir w/kg üretebileceği kiloya sağlığını ve formunu kaybetmeden düşebildi. Dağlarda en iyi tırmanışçılara denk veya onların biraz altında tırmanabildi. Aynısı Froome ve Thomas için de geçerli. Üçü de ciddi güçlü ama çok ağır iken team SKY programıyla dal gibi oluverdiler. Bunu da sağlık ve form kaybetmeden yapabildiler. Böyle iri bisikletçilerin en iyi yaptığı şey zaten TT. İkisi pist bisikletinden geliyor ki 60 km/h hızla 500w güç üretmek adamların kahvaltısı. Üstüne de dediğiniz gibi Wiggins özel parkuru denk gelince(!) sonuç belli oldu. Adam o turdan sonra gidip bir de olimpiyatları dağıttı. Uzun bir etap yarışının hemen ardından bu mümkün olabilir, vücut hala savaş modundadır. Dinlenmeye geçip tekrar formu yükseltecek zaman varsa o da olur. Ama orta uzunlukta aralar en berbatıdır, dinlensen form gider, basmaya devam etsen yorgunluk aşırılaşır. Ama becerdiler. 21 Temmuz-1 Ağustos.
 
Pogi'nin dinlenme gününde yaptığı repörtaj

“I'm almost confident to say the route was designed to give me a bit of scaredness, because we've been to Hautacam and we are going to Mont Ventoux and Col de la Loze where Jonas dropped me all three times.”
I like Mont Ventoux, it's super iconic, and Col de la Loze is one of the hardest climbs I've ever done in my career, so I'm looking forward to these two stages. I will not say that I'm looking for revenge or something, I just want to have better flegs than those two days in the past.

En son bu tarz açıklamayı '' Hautacam '' için yapmıştı.. Jonas fark atmıştı Pogi'ye bu tırmanışta.. Hautacam etabında Pogi 2dk 10 sn fark attı Jonas'a.. Ventoux ve Col de la Loze tırmanışlarında '' Hautacam '' dejavusu yaşatacak hissi verdi bana.
 
Pogacar hiç konuşmadığı kadar çok konuşuyor bu turda sanki. Pazar günü Visma’nın etap kazanmak uğruna Vingegaard’ı harcadığını falan ima ediyordu. Sanki bu kadar başarının üstüne artık biraz rakibinin zihnini de kurcalama konusunda gelişmiş. Stratejik açıdan hatalı kararlar aldıklarını düşünmüyorum da, fiziksel açıdan hazır bi Visma göremedik turda sanki. İçlerinde yine en formda görünen Vingegaard gibi görünse de o da kendi performanslarının gerisinde kaldı hep. Bi şekilde bu tura olması gerektiği gibi hazırlanamamış bir Visma var ortada. İşin kötüsü, tam aksini bekleyerek gelmiş olduklarını düşündürtüyorlar.

Neyse, yarın Mont Ventoux günü ey ahali. 135 km kadar dümdüz neredeyse deniz seviyesinde gidiyoruz, sonra ufaktan irtifa almaya başlıyoruz, 156. kilometrede Saint Esteve’den itibaren 15 kilometre %8,8 ortalama eğimli Mont Ventoux’ta zirve finişi var. Peloton gergin olacaktır, dinlenme gününün üstüne dümdüz yardır yardır gidip Ventoux’ta zafer isteyen çok sporcu olacaktır, UAE’nin ve Visma’nın (hatta belki Bora’nın) uyduları dövüş kakış kazasız belasız varırlarsa yokuşa birilerinin stratejisinin tuttuğunu, birilerinin hayallerinin yıkıldığını falan görebiliriz.

1753127847385.jpeg

Yayın 13:00-18:30 arası görünüyor. Ventoux’nun eteklerine 5’e kalmadan falan varırlar büyük ihtimalle, yüksek bi tempo olacak gibi geliyor.
 
Bu fikir çok pompalanıyor ama alakası yok. Adam Vuelta kazandı sonuçta. 60 kiloluk ve o seviyede birinin yokuşlarda patlaması olacak iş değil. Elemanın şanssızlığı Belçikalı olması. Takımı Quickstep hala 2005 yılında yaşayan bir tek günlük yarış takımı. Uzun vadeli gelişim, etaplı yarışlar ve modern beslenme ve antrenman tekniklerinden bihaberler. Başlarındaki ağır abi Patrick Lefevere önderliğinde jenerasyonluk yeteneği heba ediyorlar.
Bu eski kafaların en büyük takıntısı kilodur. Sporcunun ağırlığını kafaya takarlar. Sonuçta sporcu yetersiz kalori ala ala ağır sağlık ve performans sorunları yaşar. Remco büyük bir yetenek olduğundan bu etaba kadar geldi, hatta TT'yi de kazandı. Zaten bu tip enerji eksikliğinden kaynaklı problemlerde sporcu kısa eforlarda problem yaşamazken uzun günler ve etaplı yarışlarda aniden çöker.

Bu şekilde kariyeri yamulan çok adam var, mesela Fabio Aru. Eski kafayla herife 5 kilo kaybettirip defterini dürdüler.

Peki nasıl bazı isimler dal gibiyken hala zirvede yarışıyor. Modern teknikler ve zamanında SKY takımının yaptığı gibi gri alanda kalan reçeteli ilaçlarla. Wiggins ve o takımda ciddi kilo veren herkesi benzer yöntemlerle erittiler. Bu şekilde yaparsan sporcun fazladan kalori alsa bile hala katabolik ilaçlar sebebiyle kilo kaybeder. Yan etkileri çok ağır ve tehlikeli olsa da performansı da artırdıklarından büyük yarışlarda kullanıp bırakmak büyük avantaj. Wiggins kazandığı birkaç etaplı yarış ve en önemlisi 2012 turundan önce bu şekilde hazırlandı.

Büyük takımlar bu günlerde ne yapıyor bilmiyoruz, yakında çıkar ortaya. Ama son 1-2 yıl kilo olayını biraz gevşetip sporcu ağırlıklarını artırdılar. Muhtemelen ne yapıyorsalar biraz ters tepti.
QuickStep de Ramco'yu zayıflatmak için yeme o tatlıyı, yeme ulan. Bah kime diyorum temposuyla ilerliyordur.

Bu günkü tırmanış performanslarının 2000'li yıllara göre bu kadar yüksek olmasının en büyük sebebi sporcuların çok daha hafif olması. Armstrong 73-75kg yarışıyordu, 175 boy ile. Bugün olsa 65kg max. Ama o zamanki tekniklerle bu miktarda kilo kaybetmek çok ciddi riskler almak ve hastalık ve sakatlıklarla boğuşmak demekti. Remco'ya yaptıkları da bu işte.
vingegard 175 61kg felan 🤦‍♂️ bu adamlarda yag kalmamışki bu kadar enerjiyi nasıl nerden harcıyor vücut anlamış değilim bildiğin sınırdalar ve hala beslenme dikkat ettiriyorlar bunlara birde yarış sırasında binlerce kaloriyi jellerden sağlıyorlar anladığım yoksa küt diye giderler ama gelinen nokta
boy kilo oranı biraz rahatsız edici…ben 172 68kg düştüğümde kendimi tanıyamadım 60a düşssem millet ölecekmi bu der….güzel bilgiler için teşekkürler
Pogacar hiç konuşmadığı kadar çok konuşuyor bu turda sanki. Pazar günü Visma’nın etap kazanmak uğruna Vingegaard’ı harcadığını falan ima ediyordu. Sanki bu kadar başarının üstüne artık biraz rakibinin zihnini de kurcalama konusunda gelişmiş. Stratejik açıdan hatalı kararlar aldıklarını düşünmüyorum da, fiziksel açıdan hazır bi Visma göremedik turda sanki. İçlerinde yine en formda görünen Vingegaard gibi görünse de o da kendi performanslarının gerisinde kaldı hep. Bi şekilde bu tura olması gerektiği gibi hazırlanamamış bir Visma var ortada. İşin kötüsü, tam aksini bekleyerek gelmiş olduklarını düşündürtüyorlar.

Neyse, yarın Mont Ventoux günü ey ahali. 135 km kadar dümdüz neredeyse deniz seviyesinde gidiyoruz, sonra ufaktan irtifa almaya başlıyoruz, 156. kilometrede Saint Esteve’den itibaren 15 kilometre %8,8 ortalama eğimli Mont Ventoux’ta zirve finişi var. Peloton gergin olacaktır, dinlenme gününün üstüne dümdüz yardır yardır gidip Ventoux’ta zafer isteyen çok sporcu olacaktır, UAE’nin ve Visma’nın (hatta belki Bora’nın) uyduları dövüş kakış kazasız belasız varırlarsa yokuşa birilerinin stratejisinin tuttuğunu, birilerinin hayallerinin yıkıldığını falan görebiliriz.

328951 dosyayı görüntüle

Yayın 13:00-18:30 arası görünüyor. Ventoux’nun eteklerine 5’e kalmadan falan varırlar büyük ihtimalle, yüksek bi tempo olacak gibi geliyor.
yalnız tırmanışın hepsi 30km felan son kısımda iyiymiş
 
vingegard 175 61kg felan 🤦‍♂️ bu adamlarda yag kalmamışki bu kadar enerjiyi nasıl nerden harcıyor vücut anlamış değilim bildiğin sınırdalar ve hala beslenme dikkat ettiriyorlar bunlara birde yarış sırasında binlerce kaloriyi jellerden sağlıyorlar anladığım yoksa küt diye giderler ama gelinen nokta
boy kilo oranı biraz rahatsız edici…ben 172 68kg düştüğümde kendimi tanıyamadım 60a düşssem millet ölecekmi bu der….güzel bilgiler için teşekkürler
Eurosport’un sunucuları Jens Voigt, Anders Mielke ve Romain Bardet yan yanaydı Pazar günkü etabın sonunda. Orada çok net bi şekilde bisikletin dünü, bugünü ve normal insan arasındaki farkı görebiliyorsunuz. Jens Voigt güçlü bi sporcu gibi görünürken Bardet mahallenin bi deri bi kemik serseri çingene çocuğu gibi görünüyor. Mielke de sen ben gibi normal insan :)
 
Eurosport’un sunucuları Jens Voigt, Anders Mielke ve Romain Bardet yan yanaydı Pazar günkü etabın sonunda. Orada çok net bi şekilde bisikletin dünü, bugünü ve normal insan arasındaki farkı görebiliyorsunuz. Jens Voigt güçlü bi sporcu gibi görünürken Bardet mahallenin bi deri bi kemik serseri çingene çocuğu gibi görünüyor. Mielke de sen ben gibi normal insan :)
Romain Bardet haziran ayında sporu bıraktı. Kilo alıp düzgün görünmesi için biraz zamana ihtiyaç var. 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Şimdilerde işler değişti tabii. TT eskisi gibi bazı kişilerin çok iyi olduğu büyülü bir dal değil. İddialı herkes ekipman ve özel antrenmana erişti, farklar çok azaldı.
Abi tam bu noktada dediğin gibi çok iyi zamana karşıcı dediğimiz adamla standart genel klasmancı arasında ciddi bi fark kalmamışken Pogacar gibi ne yediği ne içtiği belli olmayan bi arkadaş gelip boyasız, gidon bantsız yol bisikletiyle, aero kasksız vaziyette çıkıyor geliyor etabın düzlük kısmında bile TT bisikletli genel klasmancı abilere farkı takıp geçiyor. O yüzden kesinlikle katılıyorum, TT’ye bel bağlayıp büyük tur kazanmak gibi bi iş yok artık. Ayrıca da daha ilk dağlık etapta 2 buçuk 3 dakika yediği adamdan düzlük zamana karşıda (ki 30 kilometre dümdüz zamana karşı da zor bulunur bi daha) 15-16 saniye çalarak kimse bişey kazanamaz maalesef.
 
Kaç km kaldı? Tırmanışa yetişemeyeceğim sanırım. 😕
...
Ventoux masal oldu yol çalışmasına takıldık. 😒
 
Son düzenleme:
İnsan Pogi'nin bir atağına cevap veremez mi? Bir kere sen ver ayarı Vingego.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Son 30 km'nin tekrarını izliyorum da tekrar edeyim, yol kenarında izleyici adı altında toplanan şebeklerden nefret ediyorum. 😒
 
Geri