Scudo Sports

Tour de France 2021

cazci

Dört Mevsim Pedal...
Yönetici
Kayıt
25 Kasım 2015
Mesaj
4.691
Tepki
19.383
Yaş
57
Şehir
BURSA
İsim
MEHMET CEM SAYGI
Başlangıç
1974—75
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
İşte dünyanın beklediği yarış...
118. Fransa Bisiklet Turu haftaya bugün başlıyor.
26 Haziran-18 Temmuz arası bizi gene çok çekişmeli; kan-ter-gözyaşı/ günlük sevinçler-hüzünler, bir dolu dram ve tabi ki sonunda çok değerli bir zafer sevinci bekliyor..
Pandemi nedeniyle geçen yıldan başlayarak değişen yarış takviminin finali olarak gördüğümüz T.D.F., bu yıl Haziran sonu başlıyor. Gene üç hafta boyunca bizleri ekrana karşısında mıhlatacak...
af3c1.jpeg
5cac8.png
e53c1.jpeg
52512.jpeg
49596.jpeg
503cf.jpeg
 
Scudo
2021 yılının beklenen başlığı. Bisiklet dünyasının en büyük yarışı başlıyor. 2021 giro dan çok keyif aldım inşallah bu yarışta böyle olur.

Adsız.jpg

Takımlar getirecekleri sporcuları resmi olarak lanse etmediklerinden olsa gerek henüz TDF nin sitesinde sporcuları göremedim. Ineos sporcusu Kwiatkowski instagram hesabından kadrolarını paylaşmış. Kadroya bakın arkadaşlar :ssrtcbya: Eyyy ineos beni de al araya kaynarım 😂
Screenshot_20210619-122524_Instagram.jpg
 
Etap tablosu. TDF sitesinden calinti.

Etap No.TipTarihYerMesafeAciklama
1HillySat 06/26/2021Brest > Landerneau198 km (link)
2HillySun 06/27/2021Perros-Guirec > Mûr-de-Bretagne Guerlédan183.5 km (link)
3FlatMon 06/28/2021Lorient > Pontivy183 km (link)
4FlatTue 06/29/2021Redon > Fougères150.5 km (link)
5Individual time-trialWed 06/30/2021Changé > Laval Espace Mayenne27.2 km (link)
6FlatThu 07/01/2021Tours > Châteauroux161 km (link)
7HillyFri 07/02/2021Vierzon > Le Creusot249.5 km (link)
8MountainSat 07/03/2021Oyonnax > Le Grand-Bornand151 km (link)
9MountainSun 07/04/2021Cluses > Tignes145 km (link)
-Rest DayMon 07/05/2021Tignes (link)
10FlatTue 07/06/2021Albertville > Valence191 km (link)
11MountainWed 07/07/2021Sorgues > Malaucène199 km (link)
12FlatThu 07/08/2021Saint-Paul-Trois-Châteaux > Nîmes159.5 km (link)
13FlatFri 07/09/2021Nîmes > Carcassonne220 km (link)
14HillySat 07/10/2021Carcassonne > Quillan184 km (link)
15MountainSun 07/11/2021Céret > Andorre-la-Vieille191.5 km (link)
-Rest DayMon 07/12/2021Andorre (link)
16HillyTue 07/13/2021Pas de la Case > Saint-Gaudens169 km (link)
17MountainWed 07/14/2021Muret > Saint-Lary-Soulan Col du Portet178.5 km (link)
18MountainThu 07/15/2021Pau > Luz Ardiden130 km (link)
19FlatFri 07/16/2021Mourenx > Libourne207 km (link)
20Individual time-trialSat 07/17/2021Libourne > Saint-Emilion30.8 km (link)
21FlatSun 07/18/2021Chatou > Paris Champs-Élysées108.5 km (link)
 
Bisikletlerde acaba ne gibi ekstralar değişiklikler olacak? Bundan önceki turnuvada disk frenli yol bisikletlerinin hegemonyasını gördük.. Etabına göre değişir elbet ama önceki yılın aynı etap ları ile en hızlı tur zamanlarını merak ediyorum.. İnş kazasız belasız yarışlar gerçekleşir..
 
  • Beğen
Tepkiler: 3fgezgin
Sadece eurosport mu veriyor yarışı arkadaşlar.
Evet her zamanki gibi yayıncı kuruluş eurosport. Zaten eurosport sunucuları Berkem CEYLAN , sarper günsal ve caner eler olmasa yarışları izleyeceğimi sanmıyorum. 6 saatlik yarış baştan sona hiç bir aksiyon olmadan geçse dahi sadece sohbetleri bile bizlere çok şey katıyor.
 
@SerdarCYCoo2Bursa , U.C.I. yönetimi yeniliklere çok sıcak bakmıyor.Sporcuların güvenliğini artırıp kazaları önlemek için bazı değişiklikler yaptılar bilindiği üzere..
Nisan ayından bu yana kadro üzerine yatarak sürmeyi yasakladılar ki çok tepki aldılar...
Sulukları olur olmaz yerlere fırlatmayı engellemek ve olası kazaları önleyip çevreyi de temiz tutmak adına her etapta belli bölgeler oluşturulmasına karar verildi..
Sprint finişlerinde yaşanan kazaları önlemek için de bir düzenleme yapılıp, sprinterler ile diğer sporcuların zaman kaybı olmadan finişe ayrı aralıklarla gelebilmesi için de bir çalışma vardı, tur başlayınca son durumu göreceğiz..
Fren seçimi takımların takdirinde.
Görünen o ki disk fren büyük oranda tercih ediliyor. Özellikle geçende takip ettiğimiz Giro nun yağışlı havalarında yapılan etaplarında bunun artılarını gördük..
 
Ben gibi "sadece sürenler" için yol bisikletinde gereksiz bir fazlalık disk fren. Ancak sporcuların saliseleri bile hesapladıklarını düşününce onlar için gerekli sanırım.
 
Ben gibi "sadece sürenler" için yol bisikletinde gereksiz bir fazlalık disk fren. Ancak sporcuların saliseleri bile hesapladıklarını düşününce onlar için gerekli sanırım.

İnsani ölçülerde eğimlerin olduğu rotalarda ve düzgün havalarda sadece sürenler için disk fren ihtiyaç olmayabilir. Ancak Yalova Delmece ve Sudüşen rotaları gibi kilometrelerce bozuk zeminde iniş gerektiren rotalar için tam nimet. Sudüşen tarafından çıkıp Gemlik tarafına inerken 8.5km durmaksızın iniş yapıp parmakları yolda biryerlerde düşürdükten sonra bu sonuca vardım.
 
Başlıkla alakasız ama disk fren konusunda cahil görüşüm,
-yahu ne kadar zorlar ki bi iniş, frene basıp iniyorsun. Abartıyorlar kesin.

nişantaşından fulyaya indikten sonra, hatta inerken.. (500 600 metre dönerek iniş hadi varsın olsun 1 km)

-Allah belamı versin elim koptu, acaba fren patlar mı arada salayım freni.. Disk olsa böyle mi olurdu boşa bokladın..

Özetle iniş varsa yarıyor işe belli ki.

Manzarasal olarak Giroyu daha çok sevsem de haftasonu etaplarını izleyebilmeyi heyecanla bekliyorum
 
Son düzenleme:
Selamlar, düz yolda, hatta %4-7 eğimlerde önünüze birşey çıkmıyorsa fren bile kullanılmıyor.

Ama ben de dün, %13-15 eğimden, öyle uzun da değil, 2-3km inişte bisiklette fren diye birşey olduğunu farkettim:D

İniş boyunca elleri fren kollarında tutmak ve fren yapmak ne kadar zormuş. Ani bir durumda, kesin uçarım diyerek indim korkuyla.

Frenler, sıkınca yavaşlatıyor da durdurur muydu emin değilim. Disk daha konforlu ve güvenli ise neden olmasın...
 
İnsani ölçülerde eğimlerin olduğu rotalarda ve düzgün havalarda sadece sürenler için disk fren ihtiyaç olmayabilir. Ancak Yalova Delmece ve Sudüşen rotaları gibi kilometrelerce bozuk zeminde iniş gerektiren rotalar için tam nimet. Sudüşen tarafından çıkıp Gemlik tarafına inerken 8.5km durmaksızın iniş yapıp parmakları yolda biryerlerde düşürdükten sonra bu sonuca vardım.
Abi yalovadan geçersen bi selam çak görüşürüz en azından tanışırız. sizlerden öğreneceğim çok şey var.
Bu arada disk frenler dağ bisikletinde de yol bisikletinde de bence bayaaa şık.
 
Ben gibi "sadece sürenler" için yol bisikletinde gereksiz bir fazlalık disk fren. Ancak sporcuların saliseleri bile hesapladıklarını düşününce onlar için gerekli sanırım.

Kumpas frenle delmece yaylası inişinde defalarca durmak zorunda kalmıştım parmak ağrısından dolayı. İnişte verdiğim molayı çıkarken vermemiştim.
 
Kumpas frenle delmece yaylası inişinde defalarca durmak zorunda kalmıştım parmak ağrısından dolayı. İnişte verdiğim molayı çıkarken vermemiştim.
Haklısınız, sürdüğüm güzergshlarda öyle ahım şahım inişler yok ancak 2019'da Gölcük gölünden sağlı sollu sert bir iniş yapmıştım birinde, soğuk asfalt hemde.
Biraz hızlıda inmiştim ama parmak ağrısı falan hissetmemiştim.
Papuçlar eskimesin diye fazla fren kullanmadım, o nedenle sanırım.😅 Hatta sayın @hamlet2006 şahittir.
 
Biraz hızlıda inmiştim ama parmak ağrısı falan hissetmemiştim.
Frene basmazsan hissetmezsin tabi. Newton amcanın 3.hareket kanunu gibi düşün :Etki Tepki Prensibi
 
Disk fren için aslında söylendipi gibi ilk akla gelen ağırlık ancak uluslararası yarışlara giren sürücülerin zaten bisikletleri zirve ekipman ve kadrolar olduğu için, disk fren bile kullansalar ağırlık zaten 6.5 kg mi n altındadır ayrıca her etap her sürüş malesef yağışsız, tozsuz, topraksız olmuyor.. Papuç yüzeyleri ıslandıkça, toz aldıkça ilk sıkımdaki verimlilikten malesef uzaklaşıyor Jant frenli bisikletlerde böyle hava koşullarında fren performansı aşırı düşerken mekanik disk ya da hidroliklerde bu koşullar etkilemiyor bile.. Bazı sürücüler, öyle v frenler var ki ne 160 ı, 180 200 mm lik hidrolik diskler skalasında fren yapıyor diyor ama bu biraz mantık dışı.. Ben en azından mekanik disk frenlerin kullanılması gerektiğini düşünüyorum ki şimdi standart ekipman haline geldi diskler bisikletlerde.. Opsiyon olan jant frenler oldu gibi 😅
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Geri