Scudo Sports

Tırmanışta yol bisikleti mtb karşılaştırması

Aynı dişli oranları, aynı bisikletçi(kilo ve güç yönünden) test edilse dahi; farklı toplam bisiklet ağırlığından ve farklı jant seti ağırlığından dolayı yol avantajlıdır.
 
Scudo
Burada sorun yol bisikleti ile o kadar düşük oranları yakalayamıyorsunuz.
Bu nedenle yokuş yukarı daha fazla zorlaması kaçınılmaz.
Ben yaptığım araştırmalarda aynakol/ruble oranı 1'in altında olan bir yol bisikleti bulamadım.
Buna endurance ve cyclocross modelleri de dahil.
Bilen arkadaşlar varsa yardımcı olsunlar çünkü yoldan vazgeçme sebebim budur.
 
Yol bisikleti ile daha iyi oranlar yakalayabilirsiniz... Ruble ve Uzun bacak bir arka aktarıcı değişimi ile... Ancak yol bisikleti performans için üretilmiş bir alettir... Asfalt olduğu sürece hiçbir dağ bisikleti yanına bile yaklaşamaz.... Konunun başından beri sürtünme yüzeyindeki ve yuvarlanma direnci gözden kaçırılmış... Yol bisikletinin 25mm sürtünme yüzeyi enfazla 28mm ancak en ince dağ bisikleti lastiği bile 1,25cm yani neredeyse 4-5 katı haliyle çok fark var aralarında.
 
@Reha Oğuz Altuğ
1 oranının altında yol bisikleti bulmak imkansız değil.
Fakat 3'lü aynakol (50-39-30) sistemi ve mevcut rublenin 11-32 gibi bir modelle değişmesi gerekir. Ki yol bisikletinde 3'lü aynakola sahip birinin 11-32 ruble tercih edeceğini sanmıyorum.

Cyclocross modellerinde ise imkansız değildir. Ama masraflıdır. Zira standart aynakol 46-36'dır. Bu oranı 1'in altına indirmek için;
3'lü sti kol, orta arttırıcı ve yine 3'lü aynakol taktıktan sonra üzerine rubleyi 11-32 ile değiştirmek gerekir ki bu durum daha çok masraf demektir.

Kısacası yol bisikletinde 1 oranının altına inmek cyclocross bisiklette 1 oranının altına inmekten daha ucuza gelir.
 
Her zaman tur bisikletiyle çıktığım yolu bugün yol bisikletiyle çıktım, yolda daha fazla zorlandım ama bunun yol bisikleti olmasıyla ilgisi yok, mevcut dişli oranlarına ve 2 li aynakola yeticek kondüsyonda değilim, eğer ki yokuşta 90 - 100 kadansı yakalayabilseydim, tur bisikletiyle çıktığım ortalamanın 3 katını elde ederdim ve beni yormazdı da. Yani kısaca burdaki mevzu, 2 tane dizel düşük beygirli bi arabadan biri yokuşu 2'yle çıkarken öteki 4'le çıkıyor, 4. viteste çıkan 2000 deviri geçse turbo açılcak ama ah bi geçse :D
 
Hacı olay basit :) asfaltta mı tırmanıyorsun arazi yada köy yolu (eşek yolu) da mı tırmanıyorsun :)
 
@Sadettin Z.

Saadettin Bey,

48/38/28'e 28/14 3*7 vites şehir bisikleti kullanıyorum. Commuter'im.

28/28 ile yorulsam da çıkmam gereken yokuşları çıkıyorum.

Bana bu "1/1" oranına yakın olan bir sisteme sahip, marka ve modeli ile 1.500 -2000 TL'lik bir yol bisikleti önerebilir misiniz?

Yalnız bisiklete sonradan müdahale etmek istemiyorum. Ruble, aynakol değişimi vb. düşünmüyorum.

Satışa sunulan ne ise o. Bu mümkün mü?

Benim için önemli olan yokuşta bisikletimden inmemek. Gerekirse 5-10 km. hız ile gitmeye razıyım.

İlginiz için teşekkür ederim.



 
@hogutmen

Malumunuz yol bisikletleri genel itibariyle performans öncelikli olup konfor beklentisinin sınırlı tutulduğu bir gruba dahildir.

Bu durumda fabrika çıkışlı olarak geniş dişli aralıklarına sahip bir model bulmak epey güç. Yeni nesil 2x11 çekiş sistemine sahip modellerde ise 50x34-11x32 gibi oranlarda satışa sunulan ürünler mevcut, lakin bu modeller de çoğunlukla 1500-2000 TL bütçe aralığına giren "giriş sınıfı" yol bisikletlerinin üzerinde kalıyor.

Yapılabilecek en mantıklı hareket bu zamanlarda rahatlıkla bulunabilen temiz bir ikinci el bisiklet edinip donanımı kendi isteğinize göre özelleştirmek olacaktır.

Örneğin @Kudret Kurtcebe abimizin o %28'lik Bebek rampasına tırmanırken kullandığı sistemde kaset dişli 36'lı mtb modeli ile değiştirilmiş durumda.
 
@hogutmen yol bisikletlerinde 1/1 oranı yakalamak zor ama önceki mesajlarda birkaç örnek verilmiş.
(link)

benim xrs030 apex'i henüz kullanma fırsatı bulamadım ama en küçük oran 39/26 yani 1.5 katı. şehir bisikleti ile kendi güzergahımdaki en zor rampayı (sefaköy rampası) 32/24 dişli oranıyla zorlansam da çıkabiliyorum bakalım yol bisikleti ile nasıl olacak? tek umudum yol bisikletinin daha hafif ve akıcı olması yoksa işimiz oldukça zor olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
@Sadettin Z.

dostum sadettin,topiğe daha öncede yazmış idim ,son durumu sen belirtmişşin,teşekkür ederim,
bebek eğimini sağdan bodosloma çıkmak intihardan farksız,900 metre tırmanışın 300 metresi düz ama sonra inanılmaz bir eğim var ,sonlara doğru adamı helak ediyor,2 'inci tırmanışta 4 mola yaptım,ama kısa,8 dakikada bitti tırmanış,
gıant yolu aldığımda arka 11-28 idi,ön 50-34 , 218 km 'lik kartepe için modifiye yaptım ,deore onlu takdım,ruble 11-36 450 gram ağır, pedalsız gıant tam 7.5 kilo idi ,tabi ağırlaştı bisiklet,8.9 oldu 1 .4 kilo bindirdi,önemli değil 10.300 kilo kullanmış idim,kar kardır dedik,zincir değişti,tabi sistemler uyum sağladı,sorunsuz vitesler çalışıyor,vitesler sram force.
 
@Ahmet Ayaz


Çoğu yol bisikletinin en düşük dişli oranı 1,5 gibi.
Şehir bisikletim, 1/1 ile çıkmam gereken yerleri bisikletten inmeden çıkabiliyorum. Yol bisikletindeki "1,5'luk oran (39/26 mesela),
tahminim benim bisikletimde ön 1'de arka 3'e ya da 4'e tekabül ediyor. Ben demek ki o yokuşları 1*3 ile çıkabildiğim vakit yol bisikletine talip olabilirim.

Bisikletim yaklaşık 13 kg, yol bisikleti yaklaşık 9 kg diyelim. Jantlar, lastik akıcılığının vs. bizim lehimize olduğunu düşünürsek aslında çok ta uzak değiliz yol bisikletine. :)

 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Ayaz
@hogutmen benim düldül de üzerindeki aksesuarlarla 20kg civarı. çıkarız, yok çıkarız yol bisikleti ile :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
@Ahmet Ayaz


@Ahmet Ayaz Aslında burada büyük bir pazarlama imkanı var. Açık var yani. Bu konu firmalar tarafından niye değerlendirilmiyor ilginç.
Benim ile aynı durumda çok kişi vardır tahminim. Yap şöyle 1/1'lik bir makine ver piyasaya. Satılır diye düşünüyorum.
Satmazsa da 3-5 sene sonra çek piyasadan. Adını da buldum. Shimano TORA - Sram MAPEX. :)
 
@hogutmen

Aslında üreticilerin bu maksatla yeni bir seri çıkarmasına pek gerek yok. :)

Shimano Tiagra 4700 (yeni nesil) GS tipi medium cage arka aktarıcı 34 dişli kasete kadar destekliyor. Yine 4700 serisinde 11-34 kaset mevcut.

Yapılması gereken bisikletin üzerindeki arka aktarıcı, zincir ve kaset dişlinin değişiminden ibaret. Tabi 50-34 kompakt aynakola ve 10'lu sisteme uygun Shimano vites kollarına sahip bir bisikletiniz olması gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
Benim de bu konuda sormak istediğim birkaç nokta var. @Murat B. ve @Sadettin Z. abilerimin yorumlarını çok faydalı buldum fakat kendimce bir ikilemde kaldım. Yakın zamanda ben de yol bisikleti almayı düşünüyorum. Fakat 50-39-30'dan ziyade 50-34 daha mantıklı gibi geliyor bana. Eğer daha düşük bir vites oranı isteniyorsa mantıklı olan 3'lü aynakol'a geçmek midir, yoksa 32,34 yada 36 dişli mtb ruble kullanmak mıdır? Bacak gücüm iyi fakat boyum ve kilom bisiklet disiplinine göre fazla olduğu için rampalarda geride kalıyorum, verecek pek kilom da yok açıkçası... Sizce 3'lü aynakol benim ağırlığımda ve bol tırmanış yapan biri için gerekli midir? Yer yer %15 eğimler çıkıyorum...

Düzeltme: Yazmayı unutmuşum 90 kiloyum.
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
@Sadettin Z.


İşte benim gibi insanlar biraz muhafazakar. Almışken ürün üzerinde oynama yapmak istemeyen insanlar olabilir.
Ne bileyim böyle, sanki bir arabaya sonradan sunroof yaptırmak, klima taktırmak, lastik değiştirmek gibi bir işlem gibi geliyor bana.

Benim alacağım ürün, kurulumu yap, pedala bas gitsin, gibi olmalı. Pedalı bile üzerinde olmayan modeller var. (Gerçi bunun mantığı ayrı galiba)
Yani bilmiyorum. Dediğim gibi, firmalar böyle durumları, pazarı bizden iyi analiz eder. Biliyorsunuz bir piyasa ekonomisi savunucusuyum. :)
Belki benim gibi insan sayısı yeterince çok değildir veya zorunlu satınalma oluşturmak istiyor olabilirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: baykuş97
Geri