Scudo Sports

Tırmanışta yol bisikleti mtb karşılaştırması

Reha Oğuz Altuğ

Aktif Üye
Kayıt
2 Eylül 2013
Mesaj
168
Tepki
83
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Trek
Merhaba,
Alphine göbekli şehir bisikletinden yol bisikletine veya cyclocross bisiklete geçmeyi düşünüyorum.
Problemim;
Alphine göbekte en düşük vites dik yokuşlarda ağır geliyor. Aynı yokuşu 27 vites mtb en küçük vitese bile almadan daha rahat çıkıyorum.
Sorum ise;
Eğer bir yol/cyclocoross bisiklet alırsam hızım artar biliyorum ancak yokuş çıkışında dağ bisikletine göre vites oranları nasıldır. Örnek olarak her ikisininde en küçük viteslerini karşılaştırabilir miyiz?
 
Scudo
Oranlar bisikletten bisiklete farklılık gösterir; en küçük vites oranını hesaplamak için aykakoldaki en küçük dişli sayısını rubledeki en büyük dişli sayısına bölmeniz gerek. Göbekten vitesli sistemde ise aynakol dişli sayısını arka göbekteki dişli sayısına bölüp göbekten vites sisteminin en düşük oranı ile çarpmalısınız.
 
olayı denemiş biri olarak ,50 -34 arka 11 -28 ile 203 km gittim 99 km sonra eğim 15 'de duvara tosladım bi daha anladımki yol bisikleti aynen disiplin gerektiren bi adet canavar,34 bölü 28 eşittir 1.21 çıkar buda bayağı güç isteyen bi durum ,ama benim bisiklet mtb kadro olduğu için( ama hibrit oldu teker 32 hacim oldu ) sistem mtb 44-32-22 ayna kol arka ruble 11-34 dür bölelim 22 bölü 34 eşittir 0.64 dür evet 15 eğimlerde daha kolay çıktım ama yavaş tempo tabi 22-34 yaptım bu da şunu gösterir kondüsyonlu olan aynen beni sollar eğimde yani ,34 -28 ile fırtına gibi çıkar ,ben seyirci kalırım ve tozunu yerim .
 
Cevaplarınız için teşekkürler, anladığım kadarıyla mtb vites oranlarını yol bisikleti ile tutturmak güç.
Ancak bunu kondisyon ile kapatıp daha randımanlı olunabiliyor.
Klasik yol bisikletinde aynakol 50-34, ruble 11-25 sanırım.
Parça değiştirerek 34/25 oranını en düşük ne yapabiliriz (mtb oranına yaklaştırma anlamında)?
 
@Reha Oğuz Altuğ

50-34 aynakol, 11-25 ruble pek yaygın bir oran değil. Günümüzde kullanılan sistemlerde vites sayısı arttığı (yol sistemlerinin çoğu 10'lu ya da 11'li) için genelde 11-28 gibi daha geniş oranlı rubleler tercih ediliyor. 34/28 gibi bir orana ihtiyaç duymayanlar da daha büyük aynakollara (52-36 veya klasik oran olan 53-39) yöneliyorlar.

Daha küçük vites oranları için yapabileceğiniz iki şey var, ilki 3'lü aynakol (genelde 50-39-30 gibi dişlileri oluyor), diğeri ise büyük ruble. Bu şekilde 1'e hayli yaklaşan hatta altına inen oranlar elde etmek mümkün.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
5703 gibi 3'lü bir sistem ve 11-34 gibi mega bir ruble ile 30/34=0.88 oran yakalanabilir. Bu konfigürasyondaki yol bisikletinin hafifliği/rijitliği ve ince tekerlerin düşük yuvarlanma direnci ile mtb'ye kıyasla daha rahat yokuş çıkılabileceğini düşünüyorum.
 
Yokuş çıkma zorluğu çeken biri için cyclocross iyi olmaz. Cyclocrossların genelde vites oranları az oluyor. Bu yüzden endurance tarzında bir yol bisikleti daha iyi olabilir. Mesela şuradakinin rublesi 11-32 Aynakolu da üç yaprak yaptınız mı tamamdır.
(link)
Üstelik bagaj bağlama yeri bile var. Ayrıca frenleri long reach olduğu için 30-32 genişlikte cyclocross lastiği bile takabilirsiniz.

Alfine göbekten vitesin yokuş becerisi için de benim şurada yaptığım çözüme bakın
Tur için scott sub 35 uygunmu? - BisikletForum
 
@Murat B.
@Murat B. bey öncelikle her zamanki gibi değerli bilgileriniz ve foruma katkınızdan dolayı teşekkür etmek istiyorum..

Öyleyse bu (aynakol dişli sayısı ÷ ruble dişli sayısı) hesaplama yöntemi, en büyük dişli oranı veya diğer oranlar içinde geçerli olmalı değilmi?..
 
@emrah9700

Evet, aynen öyle. Hatta en sağlıklısı bunu bir de tekerin çevresi ile çarpıp pedalı bir tur çevirdiğinizde bisikletin kaç cm gittiğini hesaplamak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
(aynakol dişli sayısı ÷ ruble dişli sayısı) X Teker çevresi

evet buda çok iyi bir bilgi oldu
 
@MehmetAliB.

Çözümünüz akıllıca ancak bu çözümde maximum hız da azaltılmış oluyor tahminim.
Ben birazda daha yüksek hızlar için yol bisikletine geçmek istiyordum.

Bu arada alfine göbeğin birinci vitesinde orana 0.527 (link) (ki bu mtb'deki en düşük orandab daha küçük)
Bana pek inandırıcı gelmedi (veya sayılar elma-armut gibi farklı anlamlarda), çünkü sürüşte mtb ile arasında çok bariz hissedilir fark var.

Bir de (link) göbek var, o süper ama fiyatta süper :confused:
Şimdilik sadece bakmakla idare ederim, evladiyelik bisikletimi bulursam belki para biriktirmeye başlarım
 
@Reha Oğuz Altuğ

0.527 göbeğin içindeki oran. Toplam orana aynakol ve göbekteki dişlinin ölçüleri de girecek.
44/16 gibi bir oran kullandınız diyelim;
44/16*0.527 olacak son oran :)
 
@MehmetAliB. Alfine'i değiştirmeden, ilginç ve biraz pahalı bir çözüm olarak aynakolu çift yaprak yapanlar (link).
Ancak bu durumda ön vites sisteminin yanında alfine için arka tarafa (link) bir gerdirici takmak gerekiyormuş.

@Gökhan Toros Şimdi mantıklı oldu ve kafamda oturdu durum. Teşekkürler.
Hesaba göre benim en küçük vites nereyse mtb'nin iki katı ağırlıkta ve bu hissettiğimle aynı şey.

Bu arada @Kudret Kurtcebe abi biraz araştırdım, dediğin gibi Kartepe'ye yol bisikletiyle çıkanlar 50-34 aynakol ve 11-25 ruble öneriyorlar.
Benim kartepe gibi bir iddiam henüz yok ama tavsiyeyi tırmanış bisikleti için genel olarak aklımda tutacağım.
 
arkadaşlar benim de benzer konuda yardıma ihtiyacım var.
48-38-28 aynakol ve 11-32 rubleye sahip MTB' ye sahibim. 38/32 oranı (1.18) ile dik rampaları çıkabiliyorum (büyükçekmece beylikdüzü rampası 8 derece civarında). uzun süredir küçük dişliyi kullanmadım.
almak istediğim bisiklet 50/34 aynakola 12-28 rubleye sahip. 34/28 oranı (1.21) yukarıdaki orana oldukça yakın.
acaba bu iki oranda pedal sertliği aynı mıdır? ikili aynakola sahip bir bisiklette 10 ve üstü rampalarda çok sorun yaşar mıyım? yardımcı olursanız sevinirim.

teşekkürler
 
İşin teknik kısmından pek anlamıyorum ama şunu söyleyebilirim; şehir bisikletim ile Bağdat Caddesi'nden Göztepe Minibüs Caddesine çıkan yokuşu (İstasyon Caddesi) çok rahat, sakin sakin çıkıyordum. Yol bisikletine geçtim (ikili aynakol) ve aynı yolu tırmandıktan sonra bahçe hortumuyla ıslatılmış gibi terliyorum.

Yol bisikleti ile düz yolda, sahildeki bisiklet yolunda pozitif olarak ciddi bir fark hissettim. Ancak yokuşta ise negatif bir fark var ve bence hissetmemek mümkün değil. Bunu şehir bisikleti ile yol bisikletini kıyaslayarak söylüyorum. Ancak şehir bisikleti ile yol bisikletindense, şehir ve dağ bisikleti vites sistemlerinin birbirine daha yakın oluşundan mtb ile de benzer sonuçlarla karşılaşılabileceğini tahmin ediyorum.
 
Dişli oranları daha yüksek olmasına rağmen yol bisikletinde yokuşları daha kolay çıkıyordum ben :)
 
önü 3 lü yol bisikletleri var aynı oranı yakalayabilirsiniz mtb ile. fakat çıkarken yol ile 10 kg yi çekmek var mtb ile 15 kg yi çekmek var buda önemli bir etken olsa gerek.
 
@Burak G Söylediğiniz oranlar neredeyse denk oranlar. Kendi bisikletinizde arka dişlide ikinci vitese geçtiğinizde 1.21'in üstünde bir oranla gidiyorsunuz zaten, bu şekilde deneyebilirsiniz.

Yol bisikleti MTB'den daha hafif olduğu için muhtemelen aynı performansla çıkacaksınız yokuşları demektir, hatta biraz daha iyi performansınız olabilir.

Aynakolun ikinci çarkında yüzde 8lik rampa çıkabiliyorsanız zaten kondüsyonunuz iyi demektir, bu konuda sıkıntı yaşamazsınız.
 
Çok teknik bir açıklama yapmadan, aynı rampayı hem şehir bisikleti hem de yol bisikletim ile çıktım. Yol bisikletinde çok zorlandım. Kondisyonum henüz yol bisikleti ile çıkmak için yeterli değil. Ancak şehir bisikleti ile çıktığımda aynakol endüşük - ruble en büyük dişlide çok daha rahat çıkıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri