Son olarak ayarladığım derilerde kalmıştım. Evet deriler düşündüğümden bir hayli zor ve çaba gerektiren birer uğraş oldu benim için. İğnem ortalama 15cm'lik minik bir şişi andırıyor olmasına karşın beni zorladı, ara ara dinlenmeme hatta yerine göre ufak bir pens ile çektirerek yapmama neden oldu.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba2.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba4.jpg
Önce internet üzerinden dikiş ve dikiş tekniklerine dair araştırmalar yaptım. (dikiş genelde sağdan sola doğru dikiliyormuş bunuda öğrendim.) Hatta bir kaç uygulamayı örnekler halinde yaptım, olmadı söktüm tekrar yaptım, bozdum tekrar yaptım, ip numuneleri aldım. Kimi ince geldi zamanla deriyi aşındıracağını düşünerekten gözdençıkardım, kimi kalın kaba geldi olmadı. Ensonunda balmumu kaplı ipek ipliğe karar kıldım, kıldım ama o da iğneile beraber oldukça kalınlık yaptı, dikiş çizgileri, araları hizalı ve eşit olmadı. Parmaklarda tabi arada nasibini aldı, şişti.
*Unutmadan fikir hırsızlığına karşı olduğumu belirterek arka çatallardaki deri fikrinin "Burçak Erbil" e ait olduğunu belirterek kendisinede sonsuz saygılarımı iletiyorum.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba1.jpg
Nihayetinde deriyi kadro üzerinden baz alaraktan ölçülendirip bir gönye ile aralarını pilot kalem ile noktalama şeklinde işaretledim, arka çatallar için 6, sele borusu bağlantı kısmı headtube arası boru üzeri içinde 50 delik olmak üzere "bız" ile bu delikleri çift katlayıp deldim ve kadro üzerinden dediğim gibi ara ara pensile çekerekten diktim.
Sonuç mu derseniz, buyrun dostlarım fotograflar herşeyi aşağıda anlatıyor.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba3.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba7.jpg
Bu da diğer toplamakta olduğum fixed'ımın fren kolu için bir çalışma onuda paylaşmadan edemeyeceğim.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba5.jpg
Ve Raleigh'in deri ve arka fren deliğindeki detayın genel görünümü... detayları severim, ki umarım sizde seveceksiniz. :rolleyes:
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba10.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba11.jpg
Arka maşalar ve derileri...
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba16.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba12.jpg
Ve detaylardan bir kesit... (Kendisine yakışır şekilde ufak bir İngiliz bayrağı ile ödüllendirmek istedim Raleigh'i)
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba14.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba13.jpg
İşin konfor kısmı seleye gelelim. Sele konusunda çok seçici birisiyimdir. Çeşit çeşit seleler denemiş, almış ve halen elinde bulunduran birisiyimdir. Favorim daima SMP'ler olup, kesinlikle tipini sevip rahatsız bulduklarımda Fizik seleler olmuştur. (uzun kullanımda esneyen kanatları gıcırdama yapmasıda cabası)
Raleigh de yer vereceğim sele ise önce Brooks Swallow olarak düşünüldü, sonra selle san marco "Regal" olarak değiştirildi ve en son olarakda geçenlerde görür görmez almama neden olan, rastladığım 1980 model NOS vaziyetteki iscaselle "Renrad Targa" modeli oldu. Tamamen el yapımı ve gerçek beyaz deri ile kaplanmış ve hiç kullanmamış 1980 yapımı bir Targa...
Buyrun fotografları dostlarım,
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba8.jpg
Son olarak barendleri tam tamamlamamış olmama karşın sizinle paylaşarak bu haftalık sonlandırmak istiyorum. Barendleri kendim işlemek üzere mantar düşünüyorum fakat şuanda da benim gibi fixed toplayan (1981 Gazell Mondial) Burak'ın orjinal fikrinden yola çıkarak ahşap işleme yapmaya karar verdim, kenarından köşesinden başladım ve halen tamamlanma aşamasında barendlerim.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba9.jpg
**Fotograflardaki renkler ışığın kullanımına ve açısına bağlı olaraktan renk farklılığı gösterebilir. / Varsa imla ve yazım hataları özür dilerim.