TI Team Raleigh Fixed Gear Projesi

tatata

Üye
Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
80
Tepki
53
Şehir
Ankara
@Dogukanaksu

Boya ve kromaj konusunda benim de yardıma ihtiyacım var.Bu aile dostunuz bize de yardımcı olamaz mı acaba?Tabiiki karşılığı ödemek koşulu ile.Siz de biliyorsunuz, detay çalışma gerektiren işlere standart boyacılar pek yanaşmıyor.Ben Ankara'da güvenilir birisini bulamadım henüz.
 
Scudo
Kayıt
16 Şubat 2010
Mesaj
94
Tepki
18
Şehir
İstanbul
polisaj işlemini metal parlatıcısıyla mı yaptınız. Bu konuda biraz bilgi verebilir misiniz
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Öncelikle yanıtlarım biraz geç olduğu için özür diliyorum.

@tatata

Boya konusunda irtibata geçmedim kendileriyle henüz sonuçta benim yakınlığımdan öte babamın ticari arkadaş çevresinden bir aile dostluğu demek istemiştim ama sizin için telefon numarası ve adresini en yakın zamanda öğrenmeye ve bildirmeye çalışacağım. Krom işine gelincede riske atılır bir durum ülkemizde, uyduruk düz sıradan şeyleri kromlayabiliyorlarken bir maşa veripte çıkana kadar uykularınız bile kaçabilmekte, ki benim öyle oluyor her defasında. Bir düzen, bir nizam yok. Genel konuşmak ve kimseyi kötülemek değil amacım ama pis çalışıyorlar, özenmiyorlar malesef. Yani işin özü krom risk göze alınıp yaptırtılması gereken bir durum oluyor. Ama boya gerçekten beni şaşırttı.

@Ege Muallaoğlu

Evet metal parlatıcısı ve ham maddesi dışında bir kaplaması olmayan parçalarda ise 400 / 600 ve 1200'lük zımpara ve sonrasında metal parlatıcı şeklinde oldu.
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Nitto boyunla devam edelim konumuza. Ancak aradığım uzunlukta 2.el olarak bulabildim kendisi, NOS olarak kısa olanları vardı malesef, ama problem olarak görmüyorum bunu hatta çok içime sinmezse ince bir polisaj uygulayabilirim. Boyun uzunluğu 120mm olmakla beraber uçtan uca 16cm uzunluğunda ve 71 derecelik bir eğime sahip. (kadro üzerindeki eğim ile 90 derece oluyor.) Oran orantı açısından da daha anlaşılır olması açısından standart bir boyun ile de fotografını aşağı ekliyorum.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_1715.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_1716.jpg


Gelelim dostlarım krank setine. Bildiğiniz gibi shimano 600 Arabesque krank set getirdim dışarıdan ve bunu malum tek yaprağa düşürmem gerekiyordu. Önce vidaları mı keseyim yoksa aralarına pul mu uydurayim derken kalın nipel koyma fikri daha bir mantıklı geldi. Böylelikle tek yaprağı krank'a sıktırabilecek, gerektiğinde değişikliğe gideceğim zamanda iki yaprağıda kullanabilecektim.

Krank Vidaları

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_1655.jpg


Krank Vida Çapları

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_1653.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_1654.jpg


Nipelleri elimde bulunan 9'luk borulara uygun olanlardan seçtim, tabi bir kaç mm denemeyecek kadar krank vidalarım ile uygunsuz oldu, pafta ile bir kaç ölçüm yaptım ve ardından uygun matkap ucu ile tork yaptıraraktan sırasıyla deldim, çapaklarını eğe ile temizledim. Unutmadan nipeller paslanmaz çelik. :in:

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_1657.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_1656.jpg

Ve sonuç,

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_1659.jpg



Ve bir detaya daha değinerek şimdilik bu kadar demek istiyorum. Uzun zamandır aramakta olduğum 1980 dünya şampiyonu "Joop Zoetemelk" in de kendi imzasını buldum ve bitim aşamasına vektörden folyo çıktısını alıp kadro üzerine hazırlayacağım etiket imzasıda tarafımca path'lendi ve kesime hazır.

O da aşağıdaki şekilde,

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/J.jpg


devamı gelecek dostlar
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer

Shimano 600 Arabesque (6200) furç Takımı (kullanılmış) bu hafta bana ulaştı dostlarım, fakat fotograflayacak zamanı kendime ayıramadığım için şuan için buradan sizlerle paylaşamıyorum. Bir kaç ufak tefekte olsa anahtar izleri mevcut ki bunun farkında olaraktan almıştım zaten. Hafif parlattım, kontrollerini yaptım ve tabi aluminyum olduğu için ince zımpara ile izleride yok edecerek dokusunu bozmak istemediğimden fazla kurcalamaktan kaçındım. Sanırım bu şekilde kalacak, ben onu bu şekilde sevdim, bu şekilde kabullendim gibi. :rolleyes:

Kadro kısmına gelecek olursam dostlarım, gerekli kimlik bilgileri yazan (reynolds 531) etiketleri NOS olmak üzere sipariş verildi ve beraberinde 7400 NOS Dura Ace Pedal buldum fakat son anda rastladığım NOS Ti Raleigh Pedallar bütün fikrimi değiştirerekten kendisini almama sebep oldu. Böyle bir şeyin karşıma çıkması büyük şans ve benim için sevindirici bir olay oldu. Pedal, reynolds etiketlerinin fotograflar elimde mevcut fakat elime ulaştıklarında onlarıda buradan sizlerin beğenisine kendim fotograflayarak sunacağım.

Bu arada görüşlerinize, sormak istediklerinize daima açığım.
 
  • Beğen
Tepkiler: tatata ve d.berkay

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer


Daha önceden de bahsetmiş olduğum gibi shimano 600 Arabesque furç setimde elime ulaşmıştı ve fotografları sizlerle paylaşamamıştım. Kaldığım yerden devam edebilirim artık diye düşünüyorum ve fotografları sizlerle paylaşıyorum.



Bilya ve yatakları
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/furc03.jpg


Ufak detaylar her shimano 600 Arabesque'de olduğu gibi burada da kendisini ufak süslemeleri hissettiriyor, ufak çaplı kılcal çizik ve rahatsız etmeyecek kadar derin olmayan ufak anahtar izleri mevcut. 10 üzerinden 9 bir kozmetik görünümü ar diyebilirim.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/furc01.jpg


Ve genel görünüm
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/furc02.jpg



Ve sıra geldi eşsiz bir parçaya daha. Planladığım Dura Ace 7400 NOS pedallara adeta kendisini tercih ettiren "1965 Ti Raleigh" pedal setinden söz ediyorum. Pedallar kutusundan kendisine kadar NOS, üzerindeki eski bantlar, dönemin kağıtları vs her şey eksiksiz... Engiliz yapımı, tamamen krom olup biraz spesifik bir görünüme sahipler. E birazda ağırlar tabi, çifti 440gr, ki ağırlıktan öte görüntü ve orjinale uygunluk önemli benim için. :in:
Bunlarda buyrun dostlarım fotografları,


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/pedal01.jpg


En hoşuma giden enine kısımlardaki kulaklar oldu.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/pedal03.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/pedal02.jpg



Sırada, orjinal UV dayanımlı etiketler, Nitto b123 gidon(NJS), Selle San Marco Regal sele ve dura ace 7600 Cog gelmekte.




Herkese sevgiler.
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Nihayet gidon ve kadronun çeşitli kısımları için gerçek deri siparişlerimde an itibariyle elime ulaştı, ve bir kaç ölçüm ile ebatlarına göre dikilmek üzere kesildi, reynolds 531 detay etiketleri yapıştırıldı. Yenilikleri ile fotografları akşama.
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer

Ve fotograflarla sizlerleyim.

Etiketler İngiltereden sipariş üzeri getirtildi. 1970 sonu ve 80'lerden, üstelik NOS'lar.

Model TI REYNOLDS 531 Tube Frame & Fork
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_2464.jpg

Kadro üzeri ana 531 uygulaması
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_2478.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_2481.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_2482.jpg


Genel görünüm. Bu arada arkadaki kadro sette yeni toparlamakta olduğum ikinci fixed gear'ım "Puch Pacifica". Onunda aşamalarını yakında forumdan siz dostlarıma farklı bir başlıkta sunacağım.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_2483.jpg


Deriler...
Derileri öncelikle suni düşündüm ama son olarak gerçek deride karar kıldım ve seçimimi aşağıdaki şekilde yaptım. Kırmızı "Puch" için beyaz ise "Raleigh" için. İki çeşit ipim var şuan birisi sentetik polyester ve naylon karışımlı diğeri ise balmumu kaplı ipek ip. Denemeleri ise yakın zamanda...

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_2486.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_2487.jpg


görüşlerinize açığım
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer

Teşekkür ediyorum.
Umuyorumki bütün emeğimin ve zamanımın karşılığını en iyi şekilde alacağım. Tabi bunun için biraz sabır ve azimde gerekmiyor değil hani. Yenilikler, özel detaylarda var kadro üzerinde ama onlarda sonuca sakladığım süprizlerden olsun. :rolleyes:
 

Aytaç Kalyoncu

Daimi Üye
Kayıt
17 Eylül 2008
Mesaj
260
Tepki
206
Şehir
kuşadası
Bisiklet
Trek
Cidden hepsi parça parça emek gerektiriyor bide böyle birşey toplmak lazım çok zevkli anladığım kadarıyla
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
140
Tepki
43
Şehir
Giresun
Bisikletiniz mükemmel olacağa benziyor. Ben de düşünüyorum bir fixed gear toplamayı ama teknik detaylar işin içine girdikçe korkmaya başlıyorum :) hali hazırda bir kadro da bulmuş değilim :D önce bir kadro alacağım fakat onda da ne almam gerektiğini bilmiyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu

fahrettin akansu

Daimi Üye
Kayıt
28 Mayıs 2011
Mesaj
280
Tepki
596
Şehir
İstanbul - Bostancı
Bisiklet
Focus
yorum yazmak için sonuna kadar okumak istedim, hatta bir ara hiç bitmesin istedim diyebilirim :) çok ince çalışılmış ve detaylı paylaşıma sunulmuş bir çalışma, ellerinize sağlık..

şuanda depoda duran Avon'um için günümüz parçalarıyla bir upgrade yapmayı düşünüyorum, eminim boya vb. çok danışacak sorularım olacaktır :)

Raleigh'inizin en yakın zamanda ayaklanması dileğiyle, merakla bekliyoruz sonucu..
 

Cengizhan Terzi

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ağustos 2009
Mesaj
724
Tepki
197
Şehir
Zeytinburnu
söylenicek söz bulamıyorum .. bende bu raleigh in sonucunu çok merak ediyorum .. dört gözle bekliyorum .. sizin bisiklete olan sevginiz sonsuz olduğunu anlayabiliyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@fahrettin akansu

@CengizhanTerzi


@serhat toy


hepinize teşekkür ederim, her şey istediğim gibi gidiyor şuan için, parça listesininde tabi daha öncesinde hazırlamamın faydası olmadı değil. Elimden geldiğince döneminin dışına çıkmadan üst seviye parçaların arayışında oldum. Şuanda kadro üzerindeki ufak göze hoş gelecek detaylar üzerinde çalışmaktayım, hatta pazar günümü evde deri dikerek geçiriyorumda denebilir. (Parmaklarımı hissetmemekteyim) :rolleyes: Buarada Nitto Pearl boyunda 1200'lük zımpara ile (özellikle zımparanın markasınında "Atlas" olduğunu belirteyim) temizledim ve minimum aşındırma ile mükemmel bir NOS görünümüne üç günlük uzun uğraşlar sonucunda ulaştım. Sonuç şaşırtıcı tabi...
Fahrettin senide en yakın zamanda Avon ile forumda görmek dileğiyle şimdidenkolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: fahrettin akansu

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Son olarak ayarladığım derilerde kalmıştım. Evet deriler düşündüğümden bir hayli zor ve çaba gerektiren birer uğraş oldu benim için. İğnem ortalama 15cm'lik minik bir şişi andırıyor olmasına karşın beni zorladı, ara ara dinlenmeme hatta yerine göre ufak bir pens ile çektirerek yapmama neden oldu.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba2.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba4.jpg

Önce internet üzerinden dikiş ve dikiş tekniklerine dair araştırmalar yaptım. (dikiş genelde sağdan sola doğru dikiliyormuş bunuda öğrendim.) Hatta bir kaç uygulamayı örnekler halinde yaptım, olmadı söktüm tekrar yaptım, bozdum tekrar yaptım, ip numuneleri aldım. Kimi ince geldi zamanla deriyi aşındıracağını düşünerekten gözdençıkardım, kimi kalın kaba geldi olmadı. Ensonunda balmumu kaplı ipek ipliğe karar kıldım, kıldım ama o da iğneile beraber oldukça kalınlık yaptı, dikiş çizgileri, araları hizalı ve eşit olmadı. Parmaklarda tabi arada nasibini aldı, şişti.

*Unutmadan fikir hırsızlığına karşı olduğumu belirterek arka çatallardaki deri fikrinin "Burçak Erbil" e ait olduğunu belirterek kendisinede sonsuz saygılarımı iletiyorum.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba1.jpg

Nihayetinde deriyi kadro üzerinden baz alaraktan ölçülendirip bir gönye ile aralarını pilot kalem ile noktalama şeklinde işaretledim, arka çatallar için 6, sele borusu bağlantı kısmı headtube arası boru üzeri içinde 50 delik olmak üzere "bız" ile bu delikleri çift katlayıp deldim ve kadro üzerinden dediğim gibi ara ara pensile çekerekten diktim.
Sonuç mu derseniz, buyrun dostlarım fotograflar herşeyi aşağıda anlatıyor.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba3.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba7.jpg

Bu da diğer toplamakta olduğum fixed'ımın fren kolu için bir çalışma onuda paylaşmadan edemeyeceğim.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba5.jpg


Ve Raleigh'in deri ve arka fren deliğindeki detayın genel görünümü... detayları severim, ki umarım sizde seveceksiniz. :rolleyes:

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba10.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba11.jpg

Arka maşalar ve derileri...

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba16.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba12.jpg

Ve detaylardan bir kesit... (Kendisine yakışır şekilde ufak bir İngiliz bayrağı ile ödüllendirmek istedim Raleigh'i)

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba14.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba13.jpg

İşin konfor kısmı seleye gelelim. Sele konusunda çok seçici birisiyimdir. Çeşit çeşit seleler denemiş, almış ve halen elinde bulunduran birisiyimdir. Favorim daima SMP'ler olup, kesinlikle tipini sevip rahatsız bulduklarımda Fizik seleler olmuştur. (uzun kullanımda esneyen kanatları gıcırdama yapmasıda cabası)
Raleigh de yer vereceğim sele ise önce Brooks Swallow olarak düşünüldü, sonra selle san marco "Regal" olarak değiştirildi ve en son olarakda geçenlerde görür görmez almama neden olan, rastladığım 1980 model NOS vaziyetteki iscaselle "Renrad Targa" modeli oldu. Tamamen el yapımı ve gerçek beyaz deri ile kaplanmış ve hiç kullanmamış 1980 yapımı bir Targa...
Buyrun fotografları dostlarım,

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba8.jpg


Son olarak barendleri tam tamamlamamış olmama karşın sizinle paylaşarak bu haftalık sonlandırmak istiyorum. Barendleri kendim işlemek üzere mantar düşünüyorum fakat şuanda da benim gibi fixed toplayan (1981 Gazell Mondial) Burak'ın orjinal fikrinden yola çıkarak ahşap işleme yapmaya karar verdim, kenarından köşesinden başladım ve halen tamamlanma aşamasında barendlerim.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/ba9.jpg

**Fotograflardaki renkler ışığın kullanımına ve açısına bağlı olaraktan renk farklılığı gösterebilir. / Varsa imla ve yazım hataları özür dilerim.
 

burak koçak

Daimi Üye
Kayıt
6 Ağustos 2010
Mesaj
310
Tepki
126
Şehir
istanbul - ayvalık
Herşey çok güzel görünüyor :D

bu arada barend lerin içte kalacak kısımlarını uzun tutmanız da iyi olmuş benimkiler titreşimden bir süre sonra yerinden çıkacak gibiler :D

oldukça keyifli bu tür detayları elde yapmak, eminim ki siz de çok keyif almışsınızdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@burak koçak


Teşekkür ederim Burak. Senin barendler içinde tavsiyem koyu kıvamlı, esnek bir kimyaya sahip bir yapıştırıcı ile sabitlemen olacaktır. (silikon vb.) Aksi halde yolda düşer ve farketmezsen emeğine yazık olur. Senin Gazelle'de bitse artık ne de olsa benimkinin henüz biteceği yok. :D