Scudo Sports

Thy 2. Pilot Aday Adayı İlanı

Scudo
@Levent Kırça en ufak türbülansta yolcular içerde korkup dua etmeye başlarken, kendileri de içerde o türbülanstan çıkmak için çaba sarfediyorlar diye biliyorum bende.
 
Kamudaki genç mühendis arkadaşların hepsi dhmi de çalışmak istiyor. Nedir bu işin alamet-i farikası diye soruyorum. Yeni mezun 6500 tl alıyormuş. 5 yıla kalmaz maaş 5 haneli oluyormuş. Sabah kalktığımda gitmek istemediğim her işten istifa ettim. Böyle bir şansım oldu.
 
(link) burada ayrıntılı bilgi varmış arkadaşlar merak ettiğiniz soruların cevapları burada vardır muhtemelen...
 
@Uçan

kanser olma oranı %0,5 daha yüksek.

Ben de aday adayı olarak görüşlerimi belirteyim.
1- Yapılan sözleşme 10 senedir. Bu sözleşme sizi rahatsız ediyorsa kendi cebinizden eğitiminizi karşılayıp pilot lisansı alabilirsiniz ama bu size iş güvencesi vermez. Thy adayını gerekli bütün test ve mülakatlardan geçirdikten sonra eğitime alıyor. Siz kendiniz 100.000 euro harcayıp aldığınız ATPL lisansıyla bile gitseniz aynı testlere tabi olacaksınız ve bunları geçememe ihtimaliniz hiç de az değil.
2- Havacılık sektöründe maaşların hepsi ülke ortalamasından yüksek. Eğer pilota yeterince maaş vermezsen başka havayoluna geçer, elinde tutamazsın. Maaşın yüksek olmasının sebebi budur. Gelişmiş ülkelerde mühendis maaşı da yüksek. Bizim gibi gelir adaletsizliğinin olduğu ülkelerde pilot maaşı hep yukarıdadır.
3- Yolcu uçağı yaklaşık 100,000,000$ değerinde bir makina. Bu değerde bir kamyonu da herhangi bir şoföre emanet etmezlerdi, taşıdığı yolcuların canına değinmiyorum bile. Kamyoncu gibi hoşunuza gitmeyen kuralları hiçe sayamazsınız. Airspace'e girerken kendinizi tanıtmayı unutursanız yanınızda (link).
 
@19tunahan93

videodaki arkadaş pilotluğun büyük otobüs sürmek gibi bişeye benzediğini söylüyor. 46 saniyeden itibaren

 
@sirrunu

Bu adamın videoları hoşuma gidiyor genelde bakarım. Forumda bilenler bilir Finlandiya konusu kadar olmasa da Japonya'da güzel memleketlerden birisi :)

Konuyu açan arkadaşa diyeyim eğer gerçekten severek yapacağım dişimi sıkıp o sürenin geçmesini beklerim diyorsanız yapılacak bir işte olabilir tam tersi de. Arkadaşım çok severek ve isteyerek gittiği askeriyede kaç yıllık sözleşme imzalamıştı bilmiyorum ama artık çekemiyorum diye yarıda bıraktı ve 135 Bin TL civarı para ödemek zorunda kaldı ve hala ödüyor. Üstelik askerlik yapmadı olarak sayıldı ve kaçak olarak askere alındı :) Zamanında THY host ve hostes alıyordu tamam dil konusunda eksiğim vardı ama boy olarak da üst limitin üzerine çıkıyordum. Aslında olayın maddi boyutu çok cezbediyor olsa gerek iyice araştır düşün taşın ondan sonra karar ver derim. Zaman her şeyin ilacı diyorlar ama artık göreceğiz.

Kamyon gibi 2 düğme basıyor diyorsunuz da kamyon, tır, otobüs veya insanların canın size emanet olduğu bir işte bunun önemi büyük. 250 kişilik uçakta yanlış bastığın 2 tuş ile herkesi öldürürseniz bunun vebalini ben veremem (size bir şey diyemiyorum din konusu malum) Türkiye'deki kazalarda saydıklarımdan birisi varsa 3-5 tanesinin kötü olması yüzünden hemen tüm tırcılar kötü duruma düşüyor adamların hakkı yeniyor. Avrupalı bir kaç takip ettiğim tırcılar var ve bir kaç arkadaşım var onların ülkesindeki ile bizim ülkedekilerin arasında dağlar kadar fark var TIR olarak. Örnek 2 tuş basılan TIR görseli. Bisiklette de 2 tuş basıyoruz fren ve vites.
 

Dosyalar

  • top-thenewpremium2-1-1760x770.jpg
    top-thenewpremium2-1-1760x770.jpg
    95,5 KB · Okunma: 43
Yıldız Tilbe bir defasında sesini çok beğendiği bir yarışmacıya hayalini sormuştu. O da hostes olmak istediğini söyleyince yıldız abla "şarkı söyleyerek daha yükseklere ucabilirsin" demişti. Saka bir yana hayatınızi ipotek edeceginiz sozlesmelerden uzak durmanızı öneririm. gerçi ben de rotası gemiyim ya neyse.. :)
 
Sözleşme 10 yıllık ve ücret 140 bin €. Bu eğitim masrafları ve eğitim süresince size yapılacak masrafları içeriyor. 2 yıl boyunca verilen maaş, sağlık sigortası, otel ücretiniz, atpl ve tip eğitimleriniz yani. 140 bin €, döviz üzerinden hesaplandığı için miktar giderek artacak, bu doğru. Ancak pilot olma hayali olan ve elinde para olmayan birisi için başka bir seçenek yok. Zira kendiniz dışardan tecrübesiz ikinci pilot olacak kadar yani atpl+tip almanız durumunda yaklaşık 100 bin € civarında masrafınız olacak. Bu parayı bugün kredi çekmek için sizden talep edecekleri ipotekleri bir kenara koyuyorum, güncel faizlerle en düşük faiz oranına sahip bankadan kredi almanız durumunda aylık ödemeniz 14 bin TL civarında ve bu da 10 yıl. THY gerçekten pilot olmak istediğini düşündüğü ve bunun için gerekli yeteneklere sahip olan insanlara herhangi faiz talep etmeden o sırada € olarak harcadığı miktarı, € olarak tekrar talep ediyor. Ben şahsen yapılabilecek en insaflı anlaşma olarak görüyorum bunu. Ayrıca 10 yıldan önce cayma bedeli v.s söz konusu değil. Sadece belirli bir miktar borcunuz var.
 
@19tunahan93
sonucta onunda olasi senaryolara gore simulatorlerde egitimini aliyorlar lafimiz yok. Sonucta tir soforleride freni bosaldi mi karda buzlu zemine geldi mi kendini ve trafigi kuratacam diye binbir takla atiyolar.

Zaten kimseyi hicbir bir meslek grubunu karsilatirmaya gerek yok secim ve imkan meselesidir. Biri kamyon soforu olur biri ucak pilotu.
@Uçan
youtube da kerem gok tu sanirim havacilik videolari paylasiyor. Onda denk gelmisti. Kendini tanitamayan ve kulenin verdigi direktifleri anlamayan ingilizcesi sifir bir pilotla ugrasan bir kule gorevlisi vardi. Simdi sorsan o da pilot.
 
Her şey yazılmış ama olabilme şartları yazılmamış.
Ben Elektronik mühendisliği okuyorum son sınıfa geçtim, şimdi değil ama ileride olma hakkım var mı?
 
Güzel kardeşim, seni aldılar da kafana cayma bedeli mi takıldı. Pilotluk Türkiye'de yapabileceğin en iyi meslek. Ortalama bir maaşın 5-6 katı maaş alacaksın, işsiz kalma ihtimalin yok ve düzensiz yaşam dışında bedenin yada ruhunu yoracak bir iş de değil. Ne yapıp edip girmeye çalış bir zahmet de caymayıver :)
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
@Engin Vural

Dışarıdan dediğiniz görünmesi güzel tabi insanın hoşuna gidiyor ama her işin bir de iç yüzü vardır ve yaşayan bilir. Aldılar da cayma bedeli mi kaldı bakışı espri dışında çok yanlış bir önerme sonuçta iş eninde sonunda o tercihe gelecek ve gelene kadar aylarca emek harcanacak belki, tabi ki daha en baştan bunun kararını vermek lazım. O kadar teste, mülakata girip geçtiğinde kağıdı önüne koyduklarında yok imzalamam demek daha mantıklı gelmiyor kulağa değil mi? Ayrıca bu sistemle alımlarda 5-6 kat maaşları alana kadar baya uzun yıllar geçiyor onu göze almak gerekiyor vs. vs.

@brstrmn Onları kendi sitesinden takip edebilirsiniz.

@furkantrojka 10 yıl olduğuna emin misiniz? @rodya 2- Havacılık sektöründe maaşların hepsi ülke ortalamasından yüksek. Eğer pilota yeterince maaş vermezsen başka havayoluna geçer, elinde tutamazsın. Maaşın yüksek olmasının sebebi budur. Gelişmiş ülkelerde mühendis maaşı da yüksek. Bizim gibi gelir adaletsizliğinin olduğu ülkelerde pilot maaşı hep yukarıdadır. ( Bunun bir gün değişme ihtimali yok mu peki üstelik tamda borcumu bitirip iyi kazanmaya başlayacağımı düşüneceğim günlere denk gelirse intihar sebebi :) A
 
Az önce senin de söylediğin gibi esprili bir dilde yazmak istedim. Şimdi esprisiz yazayım. Benim ailemde THY'de pilotluk yapan biri var. O nedenle az buçuk bilgim var. Birincisi 5-6 kat maaş almak için uzun yıllar geçmesi gerekmiyor. Bugün 2. pilot yaklaşık 20-25 bin TL maaşla işe başlıyor THY'de. O nedenle senin işi bırakman için ya piyangodan yüklü bir para kazanmış olman yada aylık 20-25 bin TL maaşın üzerinde iş bulman gerek. Bu ikisinden biri gerçekleşirse zaten ödemeyi yapar çıkarsın, yok eğer gerçekleşmez ise (muhtemelen gerçekleşmeyecektir) zaten iş hem maddi yönden oldukça tatmin edici, hem de işi öğrendikten sonra sık seyahat dışında zorluğu yok. Nacizane tavsiyem 3 kere, 4 kere sınava gir, ne yaparsan yap sınavı kazanmaya çalış. Umarım herşey istediğin gibi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
@Engin Vural Şimdi oldu :) Peki bir şeyi daha yorumlamanızı istiyorum. Bahsedilen eğitim ücreti maaşın 4'te 1'i şeklinde geri alınıyormuş. İlk zamanlar içinde bunun anlamı ( ne kadar sürer fikrim yok ) 8-9-10 bin tl gibi maaşlara çalışmak diye söyleniyor. Bugün için hayal ediyorum zorlu bir süreçten geçmişim koltuğa oturmuşum arkadaki kabin ekibiyle aşağı yukarı aynı maaşı almış oluyorum bu da kolay bir psikoloji değil hani. Sosyal hayatta da pilotum ben demenin karşılığı değil bu ücret diye düşünüyorum kimin ne düşündüğünü umursamasam bile içim içimi yer çünkü yaptığın iş hiçte 8 binlik bir iş değil. (kesintiyide sayalım hadi 11 bin tl olsun) Bu durumun ne kadar süreceğini bilmek istiyor insan. Ki zaten sözleşme imzalamışken Gomis gibi çıkıp adamlara müdürüm bana zam yapın bu para bana yetmiyor diyemem yani :D
 
@Engin Vural

F/O lar 12-13 bin le işe başlıyolar diye biliyorum.(kesinti sonrası kalan parayı kastetmiyorum) Kaynak gösterir misiniz?

@MossoM

Cihan Bey pilot eğitimi o kadar zorlu değil, sadece pahalı. Diğer konu ise o eğitim size bedava verilmiyor. THY'de o parayı keyfinden kesmiyor.
THY filoyu genişlettiğinden adamlara pilot lazım ve firma diyor ki pilot olmaya uyguysan seni eğitime alırım, bana 10 sene içinde çalışarak eğitimin parasını geri ödersin, bu kadar basit.
Kabin memurlarını küçümsemeniz de garibime gitti doğrusu. Benim halam hostesti, Mimar Sinan Universitesi mimarlık mezunuydu ve 4 dil biliyordu THY' ye girdiğinde. Sonra yükseldi ve istasyon müdürü oldu. Yardımcı pilottan çok kazanıyordu ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
Geri