Scudo Sports

Tekerlek havası nasıl olmalı?

Faik BİLGİN

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Şubat 2008
Mesaj
406
Tepki
168
Şehir
Amasya/Merzifon
arkadaşlar öncelikle herkeze selamlar

bilindiği üzere bisiklete binerken lastik havalarını kontrol ediyoruz ama lastik havasının nasıl olması gerektiğini biliyormuyuz?yani lastiğin havası çok iken(sıkıldığında çok az esneyen)bisiklet hızlı gider ama fazla titreme yapar hava az iken(sıkıldığında esneme çok ise)teker yumuşayacağından kayma ve yola tutunuş artar bunu deneyimlerimizden biliyoruzdur herhalde peki hangi hava ile hangi yola gidilir? mesela uzun yola çıkarken lastik havamız nasıl olmalı hız için çokmu?? yoksa yolda kaymaması için ortamı ?? ben bu iki sorunun cevabını bekliyorum sevgi&saygılarımla
 
Scudo
öncelikle bendende selamlar:D


eğer bir mtb kullanıcısıysanız 40 psı hava yeterlidir
eğer bir yol bisikleti kullanıcıssanız 100-120 psı hava yeterlidir
eğer bir city bike kullanıcısıysanız 60-80 psı hava yeterli olucaktır


bide şöle bi tavsiyem olucak mtb kullanırken ve toprak arazideyken lastiğinizin havası azcık inik olursa (örn 30 psı) lastiğin yayılmasına ve yeri daha iyi tutumasına sebeb olucaktır.buda doğal olarak kaymaları vs vs vs leri daha aza indirgeyecektir


ii günler

saygılar&sevdiler
 
öncelikle çok teşekkür ederim benimde dediğim gibi tekerlek havası indiğinde kayma azalır buna sevindim çünki yanlış bir bilgi sahibi değilmişim ama uzun yola mtb ile giderken yani şehirler arası yolculuktaki tam hava ne olmalı ne önerirsiniz
 
Lastiğin üstündeki psi max.dır..
Eğer o düzeye getirirseniz(Benim gibi:rolleyes: 65psi) biraz sert bi sürüş olur ancak pedala verdiğiniz enerjiyi yola tam olarak aktarırsınız(Bu asfalt-şehir içi kullanıcıları için geçerli..)Ama biraz daha düşük olması konforu arttırır.Örn. Max:65psi ken Sizinki 40 olursa...:)
Ancak eğer yukarıda Faruk'un da sölediği gibi arazi de sürüyorsan max. yapmamaya çalış.Böylece kaymayı azaltırsın..
Umarım yardımcı olabilmişimdir..
 
düşük havada gitmek için çok enerji harcarsın. farkında olmadan bacakları çok yorar
 
uzun yolda kullanacağın basıncı en iyi sen bilirsin.Ben sana şimdi 70 yap yola çık derim kulaklarım çınlar ne gereği vaR...
Sen bunu yola göre,zevkine göre ayarla.
asfalt kaymak gibiyse yapabildiğin en yüksek basınca ayarla (amortisörü de kilitle) aldığın tepki artsın.
yolun adı asfaltsa fakat kötü bir yolsa titreşimi minimum,tepkiyi maksimum alacağın denge noktasını da sen bul
 
Arkadaşlar güzel değerler sunmuş. Rahat edebildiğin basıncı zaten sen anlayacaksın sürdükçe, mesela ben 20-25psi kullanıyorum 2.35 lastik... 50-60kmden sonra beni çok yormaya başlıyor ama uzun yolda sürmediğimden pek de şişirmek niyetinde değilim...
 
ben zaten şehir içi 40psi 1,95 lastik kullanıyorum kısa mesafe olduğu için pek yormuyor ama gezilerde şişirmezsem canım çıkıyo hele bide yağmura yakalanıp (ayakkabınızın içine su girene kadar )pedal sanki araba iter gibi oluyo:)
 
Zemini sert bir arazide 30-35psi aşağısı lastiği yarabilir.
Yani işin aslı kullanım şartlarına göre uygun hava basılmalı.
Uzun yolda 50-60psi yormaz.Ama biraz konforsuz olur.(Yine de tercihimdir.)
 
@mnk

lastıgınız kalın ama 20-25 psi da cok az geldı bana lastıgın ustundekı mın. degerı kontrl edın bence.

ben genelde 55 psi da kullanıyorum (sehır ıcı) ama uzun suruslerımde sonlara dogru bıraz hava bırakıyorum..
 
Sanırım yukarıda pek kimse değinmemiş ama sürücünün ağırlığı da (veya turdaysanız bisikletin yükü) basıncın arttırılma nedenidir ...
 
  • Beğen
Tepkiler: Faik BİLGİN
Şimdi ben psi sini felan bilmem de, benim tecrübelerim sunlardır ;
Çok şişik olursa : Dahada hızlı gider,sürüş kolaylaışır sürtünme azalır amaaa dahada kaygan hale gelir, patlama olasılığıda çoktur
Hava inik olursa : Kayma olasılığı en aza iner lastik kaliteyse dönüşlerde iyice yatabilirsin. Ama dikkat yer kaygan olmasın. Fazla hız yapılmaz çünkü sürtünme çoktur, lastiğin yerle teması çok olduğu için lastik asfalt a yayılır ve sürüşte biraz zorlaşır En iyisi fazla şişirmemek fazlada indirmemek. buradan tarifi zor tecrübeyle oluşur o
 
Arkadasim yanlış bilgi vermeyelim lastik çok şişik olunca patlama riski artıyor felan değil tam tersine yol lastiklerin de cok sisik olmazsa bir cukurda jant lastiği kesebiliyor yol bisikleti kullandiysaniz bilirsiniz
 
@berke akdereli

kanka 6 sene olmuş ama :O
 
  • Beğen
Tepkiler: dort
@FARUK DİNÇ



Abi ben schwalbe lugana active(23x700) kullanıyorum kelvin olmasina ragmen acemilikle düşük basincla cukura girince lastik patladi lastikte kac psi arasi olduğunu yazio ama senin tavsiyen net olarak ne yol Bisikleti kullandiysaniz kac vuruodunuz
 
abi benimkinde (24x1.95) yazıyor nekadar basmalıyım
 
@selim arslan lastiğin yanında max psi yazar. oradaki değer ne ise 5 - 10 rakam aşağısını bas
 
65 psi yazıyor nekadar basayım

40 65 psi yazıyor
nakadar bassam
 
@selim arslan Araziye çıkacak iseniz öne 50 arkaya 45, hafif bozuk yollarda cross yapacak iseniz öne 55 arkaya 50, sadece yolda kullanacak iseniz ön 60 arka 55 öneririm, arkaya biraz daha az önememin nedeni çekiş sistemi arkada ve genelde daha çok kullanılan fren arka fren olduğu içindir.(%60 arka %40 ön fren olması gerekli ek bilgi):harika:
 
Geri