@selim arslan eğer lastik havası iniyor ise iç lastik patlak demektir çıkarıp yama yapabilirsiniz yada yeni iç lastik alabilirsiniz. @ozdenmir bisikletin ağırlık merkezi arkada değildir tam ortada olmak üzere iki tekerin arasında tasarlanırlar. mg yazan kısım ağırlık merkezi mg ise kütleniz+bisikletin kütlesi ve yerçekiminin çarpımı
Yiğit bey bişey soracam b = L-b ? Çizmen pek öle durmuyor da. Ayrıca benim kendi düşüncem bisiklet üzerindeyken ağırlık merkezimiz arka tekere daha yakındır.
@selo06sarac internette tek bulabildiğim resim buydu ben çizmedim yani, ayrica bu fikirlerimizle alakalı değil tamamen mühendislik bilimidir.
Doğal pozisyonda ortada fren yaparken daha cok arkada aero pozisyonda ise agirlik merkezi öne kayar sonuç olarak tasarım aşamasında kullanicinin öne hafif egik duruş pozisyonu goz onune alinir ve ortada gibi hesaplamalar yapılır. Eğer böyle olmasaydı arkadad daha cok jant teli olurdu yada lastik daha kalin olmasi gerekirdi.
@Yiğit Kirazpınar fren kullanım yüzdeleri ters oldu sanki ağırlık merkezi öne kaydığından ön frenin daha fazla kullanılması gerekmez mi? bisiklet yavaşlamaya başladıkça arka tekerin yere olan basıncı azalacak ve aynı fren gücünde olsa dahi kızaklamaya başlayacaktır. otomobiller de de ön fren arka frene göre yaklaşık yüzde 30 daha güçlüdür.
@Yiğit Kirazpınar olursada ufak çaplı bişe olur heralde abim de lastikçide göstergeye bakmadan hava basarken iç lastiği gümletmişti dış lastik dışa çıkmıştı janttan
ama başka türlü de asfaltta gitmiyo bu arazi aracı
@chnkrmz Konuyu baya saptırdık o zaman son olarak ne diyelim MTB candır Lastik havasıda anlaşılmıştır umarız ellen kontrol ediyoruz taş gibiyse tamamdır böyle yerde sekicek o derece
Sanki yıllar önce jant yanaklarını parçalayarak patlayan bir lastikle ilgili paylaşım vardı gibi hatırlıyorum. Bisiklet lastiği. Forumdan bir arkadaşımızındı. Jant yay gibi açılmıştı. Konusu geçince aklıma geldi ama şimdi bulamam herhalde ilgili konuyu.
Arazi yada hava şartlarına göre lastik Havası değişmez. Sadece yazın kaliper frenli lastiklerle uzun iniş tasarlanıyorsa biraz eksik basılır. Lastik basıncı üzerinde yazan aralıklarda ağırlığa göre ayarlanır. Eğer ortalamadan alırsanız üst sınır ortalamadan hafifseniz alt sınır baz alınır. Ayrıca gözle kontrol ederek sizin ağırlığınız üzerindeyken en az deformasyon olan hava basıncı seçilir.
Benim lastikte min50-max80 yazıyor ve ben 50 basıyorum. Açıkçası 50yi basarken hafif bir gıcırtı da duyuluyor. insan biraz korkuyor ulan gümlemeyelim diye daha önce lasitk değiştirip evde şişiremeyiince benzincide gümlettik, pompacı arkadaş bayağı gülmüştü )) Meğer sibop dandikmiş pompayla sıkıntımın nedeni oymuş.
Şahsen lastiğin üzerindeki değerleri tavsiye ediyorum, çünkü lastiğinizin ne kalınlıkta olduguna göre, ağırlığınıza göre, hava şartlarına göre lastik basınç değerleri de değişebilir.Çok kasacak bir durum yok lastiği iyi okuyun yeter. Benimki gibilerde (700X32) az bastıgınızda dağ yollarında vs jantı eğebiliyorsunuz. O nedenle ben değerlere yakın hava basmaya çalışıyorum.-melez bir bisikletim var-hibrit demek istemyorum türkçesi varken
selamlar
Genelde çevremdeki bisikletçiler bir değere bakmadan, eski usül elle kontrolle şişiriyorlar. Ha, tabi kötü şişirmiyorlar ama yine de insan merak ediyor. Evde şişirmek için böyle pompalar var mı, basınç değerini okuyabileceğimiz?