Scudo Sports

Tavan üstü bisiklet taşıyıcı için bir kaç soru..

prorideın son versiyonu kadro bağlantı yerinde esneyen boşluklu yapıya sahip ben onu kullanıyorum
316509 dosyayı görüntüle
Bu da bir seçenek
316511 dosyayı görüntüle

En güzeli aslinda bence de 2. Seçenek:) ama uzak mesafelerde yarışlara falan giderken valizler olunca maalesef olmuyor. Proride in karbon kadrolarla kullanılabileceğini okumuştum sanki. Ama aradaki paralel barlar ayrıca satılıyor sanıyorum değil mi? Öyle olunca lastiği çıkarıp takabilecegim sistemin fiyat avantajı oluyor sanki.
 
Scudo
Thulenin karbon kadrolar için basıncı azaltan bir aparatı var. Onu kullanabilir ya da en garantisi Thule 599 upride alabilirsiniz.

1713894443391.png


1713894513177.png
Ben benzer bir yapıda olan Yakima Highroad almıştım karbon kadroyu taşımak için. Thule kadar iyi bir markadır. Üzerinde entegre çelik halat ve kilidi de bulunuyor.

1713894669122.png

1713894701763.png
 
Thulenin karbon kadrolar için basıncı azaltan bir aparatı var. Onu kullanabilir ya da en garantisi Thule 599 upride alabilirsiniz.

316513 dosyayı görüntüle


316514 dosyayı görüntüle
Ben benzer bir yapıda olan Yakima Highroad almıştım karbon kadroyu taşımak için. Thule kadar iyi bir markadır. Üzerinde entegre çelik halat ve kilidi de bulunuyor.

316515 dosyayı görüntüle

316516 dosyayı görüntüle

Çok teşekkür ederim. Bu markayı ilk kez duydum bakacağım mutlaka.
 
Thulenin karbon kadrolar için basıncı azaltan bir aparatı var. Onu kullanabilir ya da en garantisi Thule 599 upride alabilirsiniz.

316513 dosyayı görüntüle


316514 dosyayı görüntüle
Ben benzer bir yapıda olan Yakima Highroad almıştım karbon kadroyu taşımak için. Thule kadar iyi bir markadır. Üzerinde entegre çelik halat ve kilidi de bulunuyor.

316515 dosyayı görüntüle

316516 dosyayı görüntüle
yeni prorideların kadroyu tutan kısmı zaten karbon kadro uyumlu dolayısıyla ilk resimdeki aparata gerek yok
En güzeli aslinda bence de 2. Seçenek:) ama uzak mesafelerde yarışlara falan giderken valizler olunca maalesef olmuyor. Proride in karbon kadrolarla kullanılabileceğini okumuştum sanki. Ama aradaki paralel barlar ayrıca satılıyor sanıyorum değil mi? Öyle olunca lastiği çıkarıp takabilecegim sistemin fiyat avantajı oluyor sanki.
tavan barı olarak Thulenin Edge modelini kullanıyorum, Thulenin en aerodinamik barı Edge
Burada daha iyiayırd ediliyor
IMG_4243.jpeg
 
Son düzenleme:
yeni prorideların kadroyu tutan kısmı zaten karbon kadro uyumlu dolayısıyla ilk resimdeki aparata gerek yok

tavan barı olarak Thulenin Edge modelini kullanıyorum, Thulenin en aerodinamik barı Edge

Bu konuda, Proride' ın üreticisi olarak Thule bile sizin kadar iddialı değil. 598de evet clamp geliştirildi ekstra bir pad kullanıldı ama yine de kuvveti aynı yüzey alanına uygulamaya devam etti. Bu ürün , yüzey alanını genişleterek , basıncı düşürme iddiasında ki Thule kendi tanıtımında 598 beraberinde bu ürünü kullanıyor. Fotoğraf resmi sayfasından.

Ben gövdeden sabitlemeyi ne kullanılırsa kullanılsın, riskli buluyorum. 2012 den bu yana Thule çok çeşitli Thule ürünlerini kullanıyorum . Elimde proridelar da vardı, 598 de alabilirdim fakat araştırmalarım sonucunda ön tekerden sabitlemeyi daha az riskli buldum. Kişisel bir tercihtir, güle güle, kazasız belasız kullanmanızı dilerim.

Bu arada yanlış anlaşılma olmasın, mutlaka zarar verir diye bir iddiam yok, zaten fazla torklamaya izin vermiyordu sistem. Ben tercih etmiyorum sadece.

1713897066685.png
 
Bu konuda, Proride' ın üreticisi olarak Thule bile sizin kadar iddialı değil. 598de evet clamp geliştirildi ekstra bir pad kullanıldı ama yine de kuvveti aynı yüzey alanına uygulamaya devam etti. Bu ürün , yüzey alanını genişleterek , basıncı düşürme iddiasında ki Thule kendi tanıtımında 598 beraberinde bu ürünü kullanıyor. Fotoğraf resmi sayfasından.

Ben gövdeden sabitlemeyi ne kullanılırsa kullanılsın, riskli buluyorum. 2012 den bu yana Thule çok çeşitli Thule ürünlerini kullanıyorum . Elimde proridelar da vardı, 598 de alabilirdim fakat araştırmalarım sonucunda ön tekerden sabitlemeyi daha az riskli buldum. Kişisel bir tercihtir, güle güle, kazasız belasız kullanmanızı dilerim.

316520 dosyayı görüntüle
kullanır tabi neden bir tane daha aparat satma fırsatını kaçırsın ki :D Ben düzenli kullanıyorum, antalyaya giderken 180-200le gittiğimde oldu, ani fren yaptığım da, yeterince güvenilir olduğunu düşünüyorum. Bu arada diğer seçenek yerine çeki demirine takılanlar daha mantıklı aslında ben antalyada unutmuşum onu gidince atarım fotoğrafını. tavana takılanlar hem çok ses yapıyor hem de yakıt tüketimini çok arttırıyor.
Bu arada dikkatimi çekti jantları bağladığınız aparatlar karbon jant uyumlu değil, amazonda satılıyor almak isterseniz.
 
kullanır tabi neden bir tane daha aparat satma fırsatını kaçırsın ki :D Ben düzenli kullanıyorum, antalyaya giderken 180-200le gittiğimde oldu, ani fren yaptığım da, yeterince güvenilir olduğunu düşünüyorum. Bu arada diğer seçenek yerine çeki demirine takılanlar daha mantıklı aslında ben antalyada unutmuşum onu gidince atarım fotoğrafını. tavana takılanlar hem çok ses yapıyor hem de yakıt tüketimini çok arttırıyor.
Bu arada dikkatimi çekti jantları bağladığınız aparatlar karbon jant uyumlu değil, amazonda satılıyor almak isterseniz.

Çeki demiri en güzel çözüm tabi ki, ama 2010 dan beri hep kiralık araç kullandım. Benim olmayan araca , proje ruhsat vs o masrafa girmek istemedim, 2 senede bir çok masraflı olurdu :) Araç değiştikçe ayakları değiştirdim. Rapid 754 ü kitleri değiştirerek 4 farklı araçta kullandım. Evo clampi çok kısa süre Superb ile, raised rail evoyu qasqai ve tiguan ile kullandım. Ortalama araç başı 30-35€ yu geçmez maliyeti. Barlar ve taşıyıcılar hep sabitti. Yol bisikleti için taşıyıcıyı farklı olsun diye Yakima aldım. Onun bantlarında da lastik tamponlar var. Karbon için aşağıdaki gibi bir koruyucu yapmışlar, 2 ay sonra Londraya gideceğim, gittiğimde alırım. Thulede taşıdığım bisikletlerin jantları AL zaten.1713904779515.png

*Siz yine de bisikletli bisikletsiz 180 200 le gitmeyin, hem kendi hem de başkalarının güvenliği için :) O hızlarda hiçbir araç güvenli değildir.
 
Çeki demiri en güzel çözüm tabi ki, ama 2010 dan beri hep kiralık araç kullandım. Benim olmayan araca , proje ruhsat vs o masrafa girmek istemedim, 2 senede bir çok masraflı olurdu :) Araç değiştikçe ayakları değiştirdim. Rapid 754 ü kitleri değiştirerek 4 farklı araçta kullandım. Evo clampi çok kısa süre Superb ile, raised rail evoyu qasqai ve tiguan ile kullandım. Ortalama araç başı 30-35€ yu geçmez maliyeti. Barlar ve taşıyıcılar hep sabitti. Yol bisikleti için taşıyıcıyı farklı olsun diye Yakima aldım. Onun bantlarında da lastik tamponlar var. Karbon için aşağıdaki gibi bir koruyucu yapmışlar, 2 ay sonra Londraya gideceğim, gittiğimde alırım. Thulede taşıdığım bisikletlerin jantları AL zaten.316526 dosyayı görüntüle

*Siz yine de bisikletli bisikletsiz 180 200 le gitmeyin, hem kendi hem de başkalarının güvenliği için :) O hızlarda hiçbir araç güvenli değildir.
Bu aparatların fayda risk dengesini herkes kendisi ayarlaması en doğrusu, siz memnunsanız sorun yok, son dediğinize katılmıyorum, bizim trafikteki andavalların 100le gitmesi de son derece riskli, 30 yıldır araç kullanırım avrupanın her yerinde her marka aracı kullandım ortalama yılda 25000km yapıyorum her gün istanbul trafiğindeyim otoparkta sürtme dışında ne arabayla ne motorla ne de bisikletle değil birine çarpmayı kaza bile yapmadım hayatımda. Yani benim kullandığım hiç bir araç bırakın bir araca insana duvara kaldırıma bile zarar vermedi.
 
Bu aparatların fayda risk dengesini herkes kendisi ayarlaması en doğrusu, siz memnunsanız sorun yok, son dediğinize katılmıyorum, bizim trafikteki andavalların 100le gitmesi de son derece riskli, 30 yıldır araç kullanırım avrupanın her yerinde her marka aracı kullandım ortalama yılda 25000km yapıyorum her gün istanbul trafiğindeyim otoparkta sürtme dışında ne arabayla ne motorla ne de bisikletle değil birine çarpmayı kaza bile yapmadım hayatımda. Yani benim kullandığım hiç bir araç bırakın bir araca insana duvara kaldırıma bile zarar vermedi.

Yıllık 50bin üzerinde yapıyorum, 22 yıldır fiilen araç kullanırım, Avrupa da da kullandım. Bana arkadan çarpan 2 salak dışında kazam yok. Yine de 200 le giderken 1 saniyede yarım futbol sahasından fazla mesafe katettiğimiz gerçeğini bunların hiçbiri değiştirmiyor. Mezarlıklar sizin düşünce tarzınızı benimsemiş insanlar ve canını yaktıklarıyla dolu. Kusura bakmayın, benim böyle bir egoya tahammülüm yok.
 
Yıllık 50bin üzerinde yapıyorum, 22 yıldır fiilen araç kullanırım, Avrupa da da kullandım. Bana arkadan çarpan 2 salak dışında kazam yok. Yine de 200 le giderken 1 saniyede yarım futbol sahasından fazla mesafe katettiğimiz gerçeğini bunların hiçbiri değiştirmiyor. Mezarlıklar sizin düşünce tarzınızı benimsemiş insanlar ve canını yaktıklarıyla dolu. Kusura bakmayın, benim böyle bir egoya tahammülüm yok.
ego ben demek zaten herkesin bir benliği var, sosyal medyadaki çoğu kişi bu kelimeyi ve kavramı sizin gibi yanlış kullanıyor
 
ego ben demek zaten herkesin bir benliği var, sosyal medyada bu kelimeyi ve kavramı yanlış kullanıyor
Tamam işte, sizin benliğinizin bu kısmına tahammülüm yok, farkeden bir durum bulunmuyor :)

Neyse konuyu çok dağıttık ve bir yerde ben başlatmış oldum. Bitirsek iyi olur.
 
Tamam işte, sizin benliğinizin bu kısmına tahammülüm yok, farkeden bir durum bulunmuyor :)

Neyse konuyu çok dağıttık ve bir yerde ben başlatmış oldum. Bitirsek iyi olur.
yine olmadı ama önemli deği ;) bence de konuyu kapatalım iyi geceler
 
Selamlar arkadaşlar. Şu 3 ürünü alsam, sağlıklı bir tavan taşıma sistemine sahip olur muyum?? merak içindeyim.. özellikle belirteyim karbon bisiklet için..

(link)

(link)

(link)

bu üçünü alıp sağlıklı bir şekilde kullanabilir miyim acaba?

Aslinda thule'nin arka bagajda taşıma olanağı veren taşıyıcısı vardı bende. Kemer ucundaki klipsleri bagaj kapagı ile tavan arasindaki bosluga sokup sabitleme yapılan modelden. Önceki aracımda klipsler bu aralığa rahatlıkla girerken, şimdiki aracimda maalesef bu söz konusu olmuyor. Müsait olunca resim koyarım. Esasen bunun çözümü var mı onu da merak ediyorum.

Arkadaşlar genel olarak gördüğüm kadarı ile thule veya benzer markaların, bisiklet kadrosunu sabitleyen ve lastiği çıkarmaya gerek olmayan siatemler kullanılmış. Ben ise yukarıda gösterdiğim şekilde lastiği çıkartıp kullanacağım bir sistem kurmayı düşünüyorum. Buna benzer aparatları kullanıp marka/model tavsiyesi olan ya da avantaj/dezavantaj yaşayan varsa onların da tecrübelerini duymayı çok isterim. Teşekkür ederim.
 
Arkadaşlar genel olarak gördüğüm kadarı ile thule veya benzer markaların, bisiklet kadrosunu sabitleyen ve lastiği çıkarmaya gerek olmayan siatemler kullanılmış. Ben ise yukarıda gösterdiğim şekilde lastiği çıkartıp kullanacağım bir sistem kurmayı düşünüyorum. Buna benzer aparatları kullanıp marka/model tavsiyesi olan ya da avantaj/dezavantaj yaşayan varsa onların da tecrübelerini duymayı çok isterim. Teşekkür ederim.
Thule de ve birkaç markada bu şekilde taşıyıcılar var ben hiç kullanmadım ama bir ara eşimin arabasıyla bisikleti taşırken sığsın diye ön tekeri çıkarıyordum her seferinde, disk frenli bisikletlerde her seferinde ön tekeri çıkarıp takmak ayarları bozabiliyor diye düşünüyordum, bisikletçiye sordum o da çok önermedi. Kullananlar da deneyimini paylaşacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Seasucker kesinlikle tavsiye ederim.

Her türlü araçta kullanılması çok iyi. 2 tane 2'li yi tek araçra bile kullanabilirsiniz.

Fiyat pahalı gelir ise çinli muadiller de değerlendirilebilir.

200516 dosyayı görüntüle

200517 dosyayı görüntüle

200518 dosyayı görüntüle

Selam, aynı araçtan bende de var. Benim sizin yaptığınız gibi ön tekeri söksem de bağlayamayacağım bir ön maşam var. Bu yüzden ön tekeri sökmeden de takılabilen modelleri olduğunu gördüm bu vakumluların. Acaba, tavanda bu şekilde taşımalarda bi eğilme tavan çökmesi yaşattı mı?

Ayrıca, birkaç yerde arka camın üstüne de bunun takılabildiğini gördüm. O şekilde kullanırsak, daha dar ve daha az esnek olan bagaj üstündeki saca tutturabiliriz galiba.

Bir de ters şekilde tutabilen modeli de varmış ama TR'de galiba böyle bir ürün yok.
Birkaç model daha buldum. Hassas bisikletler için ters taşımaya yarayanlar var. Hatta fovno'nun vakum kaybına karşı uyarı sistemi dahi varmış.

Fovno Releases Electric Inverted Suction-Cup Bike Rack
ROCKBROS Inverted Suction Cup Bike Rack For 1 Bike
 

Dosyalar

  • rassine-tavan-ustu-vakumlu-bisiklet-ta-395cfa.jpg
    rassine-tavan-ustu-vakumlu-bisiklet-ta-395cfa.jpg
    84,7 KB · Okunma: 27
  • rassine-lx-b5-tavan-ustu-vakumlu-bisik-e14c17.jpg
    rassine-lx-b5-tavan-ustu-vakumlu-bisik-e14c17.jpg
    113,9 KB · Okunma: 26
  • p5pb22902577.jpg
    p5pb22902577.jpg
    362,6 KB · Okunma: 24
  • p4pb22902072.jpg
    p4pb22902072.jpg
    265,5 KB · Okunma: 18
  • p5pb22896313.jpg
    p5pb22896313.jpg
    308,1 KB · Okunma: 19
  • p5pb22902066.jpg
    p5pb22902066.jpg
    315,8 KB · Okunma: 18
  • p5pb22902577.jpg
    p5pb22902577.jpg
    362,6 KB · Okunma: 16
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve lrfan
Geri