Scudo Sports

Süspansiyonsuz dağ bisikleti şehir bisikleti olarak kullanılır mı?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Aliexpress'ten alacağım 100 dolarlık karbon sabit maşa ile dağ bisikleti şehir bisikleti olarak kullanılabilir mi acaba? Şehir bisikletlerine bir türlü ısınamadım "anti-fun" etkisi yaratıyor biraz.
 
Scudo
süspansiyonla kullanmaya devam edebilirsin.çok uzun mesafe yapmıyorsan (150+ km)gereksiz bir masraf olur.
 
Hocam sadece maşa ile bitmiyor bence gidon boyu ve boğazı (açısı) lastik ve jant ebadı lastik inceliği ruble oranları gibi konular var
 
@C.Koc

Zaten benim bahsettiğim şehirden dahası çok amaçlı kullanım olarak düşünmüştüm arazi, şehir, taşlı yol, bozuk yol, çimli ve otlu yollar falan.
 
O zaman bence kilitli maşa bir tık inceltilmiş ama tam ince değil lastik size önerim bu arazi taşlı yol hem kolunuzu hem bisikletinizi yorar...@Guanzo

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ben sizin dediğiniz gibi yaptım . Amortisörden kaynaklı hem 1 kilodan kurtuldum hemde esneme problemi kalmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Guanzo
Hocam guven olur mu o maşaya ?Alu baksan olmami yada çelik?
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Koc
@mariokaldatoİşin o boyutuda var tabi [emoji846]

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Konuyu hortlatıyorum. İkinci bisiklete izin çıkmadığından kışları şehir içi kullanım için dağ bisikletimde birkaç değişiklik yaptım. Benim bisikletin dönüşümü şöyle oldu; düz maşa, daha kısa ve hafif gidon takımı, G-One 584x40 gravel lastikleri ve tekli aynakol takıldı. Aslında tekli aynakola geçmeyecektim ama bisiklet baya hafifleyince ve uygun fiyata bir krank bulunca geçmek daha mantıklı göründü. Lastikte ise bizim oranın yolları biraz kötü olduğundan gravel olanı tercih ettim. Çıkardığım parçaları tutuyorum ve yaza doğru bisiklet eski haline (kısmetse havalı bir maşayla) dönecek. Yani, bisikleti mevsimsel olarak dönüşümlü kullanmayı planlıyorum. Altta ilk haliyle şimdiki halinin resmini koydum. Ağırlık 12.7'den 9.9 kg'ye indi;




ilk hali.jpg


gravelhali.jpg


gravelhali2.jpg 20200124_160401.jpg
 
Konuyu hortlatıyorum. İkinci bisiklete izin çıkmadığından kışları şehir içi kullanım için dağ bisikletimde birkaç değişiklik yaptım. Benim bisikletin dönüşümü şöyle oldu; düz maşa, daha kısa ve hafif gidon takımı, G-One 584x40 gravel lastikleri ve tekli aynakol takıldı. Aslında tekli aynakola geçmeyecektim ama bisiklet baya hafifleyince ve uygun fiyata bir krank bulunca geçmek daha mantıklı göründü. Lastikte ise bizim oranın yolları biraz kötü olduğundan gravel olanı tercih ettim. Çıkardığım parçaları tutuyorum ve yaza doğru bisiklet eski haline (kısmetse havalı bir maşayla) dönecek. Yani, bisikleti mevsimsel olarak dönüşümlü kullanmayı planlıyorum. Altta ilk haliyle şimdiki halinin resmini koydum. Ağırlık 12.7'den 9.9 kg'ye indi;




217942 dosyayı görüntüle


217943 dosyayı görüntüle


217944 dosyayı görüntüle 217945 dosyayı görüntüle
Her iki agirlikta çok iyiymis mtb ye göre tebrik ederim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
Ben de aynısını düşündüm ancak galiba en önemli olay dişli oranları. Ön 24-34-42 arka ise 14 ile 28 arasında olunca ister istemez belli bir hızın üzerine çıkmıyorsunuz. Gidon yükseltici kullandınız mı?
 
@sametmrc Bu değişiklikleri yaparken önceliğim hız değildi. İnişi çıkışı bol bir yerde yaşıyorum. Sürerken daha az yorulmak için bunları yaptım. Gidon yükseltici kullanmadım. Maşa biraz uzun.
 
Bisikletinizin geometrisi bence şehir için uygun. Güzel müdahalede bulınmuşsunuz ben bu noktada en çok gidonun aşağıda kalmasından muzdaribim. Çok agresif bir pozisyon sunuyor.
 
Masa karbon yol masası galiba
 
Geri