Scudo Sports

Şu an içinizden ne geçiyorsa yazın

ilk anda tankslap denilen motorlarda da görülen titreme var. Karbon da süspansiyon gibi belli bi noktada serbest hareket etmek istiyor. Çok sıkı tutarsanız biriken stresle böyle bişey yaşamanız olası. Bir kere inişte amortisörlü bisikletle başıma gelmişti. Yani teknik olarak ne yapacağımı bilmesem de sağ kurtulmuştum. Ufak tefek ayar bozuklukları da bu tarz şeylere neden olabiliyor. Frenleme yine başka bir etken.

Kontrolü kaybettikten sonra da zaten bakışını artık yol kenarına çeviriyor gibi. Orada boşluk olması biraz talihsiz olmuş, tabi bu kadar yüksek hızda görmek zor. Neyse ki ucuz atlatmış.

Açıkça inişlerde bisiklete pek güvenemiyorum. Ani lastik patlaması sonrası bisikletin hakimiyetinin nasıl kaybolduğunu deneyimleyen herkes anlar ne demek istediğimi. Bi kaç saniyede lastiğin havası indiğinde resmen buz pateni yapıyormuş gibi oluyor. Altınızda sadece dengesiz bi şekilde kayan bi alet var. Geçen sahil yolunda 40-45km hızda patladı, düz yolda bile çok zorlandım tutarken.

Tubeless ve tubular lastikler bu tarz durumlarda biraz daha güvenilir sanırım. Yarışta olmadığımızdan inmekten ziyade tırmanırken veya düzlükte performans göstermeye çalışıyorum. Ölüm ve adrenalini zirvede yaşama arasında ince bi çizgi var. Zorlamaya gerek yok.
Yokuş aşağı 70 hızlarına çıkınca açıkçası bu durumlardan korkuyorum. En ufak hata asfaltın sizi yarması ile sonuçlar çünkü.

Video sonunda akan kanın sizden çıktığını düşünsenize. Çok kötü olurdu.

Vİdeodakı arkadaşın durumu çok acayip. Virajda yaşaması çok kötü olmuş. Motorlarda görmüştüm ama bisiklette ilk defa gördüm.
 
Scudo
Motorsikletlerde tank slapper dedikleri olay sanırım, yoldaki bozukluktan kaynaklanıyor genelde, yüksek hızlarda bisikletlerde de oluyor, bir nevi bisikletin rezonansa girmesi.
 
Mantık çerçevesinde bakınca pek bir fark yok. Birinde iç lastik var, diğerinde yok. Jantın yerden yüksekliği 3 cm falandır.
Tabi yol bisikletleri için geçerli.
Çok derin kesiklerde dediğiniz gibi fark olmayabilir. Fakat normal cam kesiği, tel girmesi gibi durumlarda yarışlarda gördüğümüz kadarıyla bi miktar daha gidebiliyorlar. Sıvı yardımıyla sanırım. Ben patlar patlamaz direkt kendimi karşı şeritte bisikleti kontrol etmeye çalışırken buldum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Çok derin kesiklerde dediğiniz gibi fark olmayabilir. Fakat normal cam kesiği, tel girmesi gibi durumlarda yarışlarda gördüğümüz kadarıyla bi miktar daha gidebiliyorlar. Sıvı yardımıyla sanırım. Ben patlar patlamaz direkt kendimi karşı şeritte bisikleti kontrol etmeye çalışırken buldum :)
Dediğiniz gibi ufak patlaklar iç lastik kullananlar içinde tehlikeli bir durum oluşturmaz. Ancak belli süratlerde tekerin patlaması her iki durumda da çok tehlikelidir. 😌
Henüz başıma gelmedi ancak muhtemelen öyle bir durumda yerle buluşurum. 😅
 
  • Beğen
Tepkiler: Özhan Akgöğ
Bu kazanın sebebi ne neden gidon hakimiyetini kaybediyor en başta

Dikkat!!! Sonda kan var

cahillikten kaynaklanıyor başka bir açıklaması yok.

hiçbir koruma yok kaskı saymazsak, kask da bu hızlarda ne işe yarar orası da ayrı bir konu. ne gerek var 90 - 95 kilometre hızlara çıkmaya?

düpedüz cahillik, bariyer falan olsaydı o zaman tam bir felaket olurdu. söylenecek bir şey yok. 7 - 8 kiloluk bir zımbırtı ile 90 - 95 kilometre hızlara çıkmak gerçekten akıl işi değil.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç.
cahillikten kaynaklanıyor başka bir açıklaması yok.

hiçbir koruma yok kaskı saymazsak, kask da bu hızlarda ne işe yarar orası da ayrı bir konu. ne gerek var 90 - 95 kilometre hızlara çıkmaya?

düpedüz cahillik, bariyer falan olsaydı o zaman tam bir felaket olurdu. söylenecek bir şey yok. 7 - 8 kiloluk bir zımbırtı ile 90 - 95 kilometre hızlara çıkmak gerçekten akıl işi değil.
75 gördüm maksimum bayır aşağı pedal çevirermeden korkunçtu. Zevk aldım ama çukura girsem, lastiğim patlasa, lastiğim kayda diye düşünmeden edemedim.

Videonun son saniyesindeki kanlar korkunç
 
Geldiler ve gittiler, neden?
 
75 gördüm maksimum bayır aşağı pedal çevirermeden korkunçtu. Zevk aldım ama çukura girsem, lastiğim patlasa, lastiğim kayda diye düşünmeden edemedim.

Videonun son saniyesindeki kanlar korkunç
yol bisikleti bir de, diğer bisikletleri göre daha hassas.

bu arada toplamış gibi olmuştu sanki, hafif tümsekte tekrardan mı sekti acaba?
 
7 - 8 kiloluk bir zımbırtı ile 90 - 95 kilometre hızlara çıkmak gerçekten akıl işi değil.
Cahillik demeyelim de diyeceğim ama aslında pek bilgili biri de değilim. 😄 O hızlarda yerle buluşmam durumunda başıma gelebileceklerin en azından farkında olan biriyim.
En fazla ölür, hiç olmadı okeye basar kalkarız. Ne olabilir ki? En fazla %5 gider. 🤣
bu arada toplamış gibi olmuştu sanki, hafif tümsekte tekrardan mı sekti acaba?
Yol kenarında mangal gibi bir şeye takılıyordu sanırım. İzletiye tekrar bakmadım ancak yoldan çıkması işini bozmuş.
 
75 gördüm maksimum bayır aşağı pedal çevirermeden korkunçtu. Zevk aldım ama çukura girsem, lastiğim patlasa, lastiğim kayda diye düşünmeden edemedim.

Bu rakamlara ben de eriştim ve gerçekten de kendimi güvende hisetmemiştim.

AMA, profesyoneller TT yaparken 60la filan gidiyor, yokuş aşağı 90'ı görüyor, vs.. Profesyonel olmak zor olmaktan öte, aynı zamanda aşırı tehlikeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Victor Osimhen
Benim emektar araba okul çağına çoktan geldi. (2017 Kia Niro HEV) Servis bakım ücreti olarak bir böbreği isteyince acaba değişim zamanı geldi mi diye düşünmeye başladım.

Geçen gün evin etrafında deneme için yollara salınan Togg T10F araçlardan birini de görünce kafamdaki soru işareti (yok ampül değil) büyüdü.

Hibrit araç kullanıcısı olarak belirli hızlara kadar sadece elektrik desteği ile gitmek, uzun inişlerde rejeneratif enerjiyi kullanmak yakıt ekonomisi olarak çok memnun etmişti.

İşyeri E5 kenarında olunca gün içinde yoldan geçen arabaları gözlemleme imkanım oluyor. Birçok Tesla ve Togg T10X görüyorum. Şarj istasyonu sayısında da belirgin bir artış var gözlemlediğim kadarıyla.

Togg markasına sırf şu bıyıklı kertenkele yüzünden soğuk baktım uzun süredir:
329798 dosyayı görüntüle

Lakin T10F modeli gerçekten güzel görünüyor. Önümüzdeli ay satışa çıkıyormuş. Eğer lansman için uygun kredi imkanı da sunarlarsa belki kertenkeleyi görmezden gelebilirim. (Ö.Çerçioğlu mode)

Yeşilli beyazlı şikayet platformunda yığınla şikayet görmek biraz tedirgin etse de, ata sporumuz şikayet olduğu için gerçek durum ne derece kötü bilemedim.

Bisiklet forumunda araba tavsiyesi ne alaka diye düşünenlere benim evden iş yerine bisikletle gelmeyi denemelerini öneriyorum. Ezilmeden gelmeyi başarana izrail destekçisi starf.cks'tan birer filtre kahve benden.

Forumda elektrikli araç kullananıcısı varsa deneyimlerini dinlemek isterim. Özellikle Togg hakkındaki yorumlar altın değerinde.
Bende uygun finansman ile birlikte sunarlarsa sedan araba sevmeyen biri olarak T10F ye sıcak bakanlardanım, fakat 2 hafta önce deneyim merkezlerinden birine uğradım hala ortalarda yoktu
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
Bu kazanın sebebi ne neden gidon hakimiyetini kaybediyor en başta

Dikkat!!! Sonda kan var

Bu tür gidon hakimiyetini kayip etmenin bir cok sebebi oluyor. Türkcesini bilmiyorum ama buna almancada Flattermann diyorlar, bir baska deyimi de Shimmy-Effekt oluyor.

Bunun nedenleri ise......

- Genellikle belirli bir hiz sinirindan sonra meydana gelir.

- Yoldaki kücük bir tümsek, bu titresimleri tetikleyip güçlendirebilir.

- Yanlis hava basinci, esit olmayan farkli asinmis, hasarli, tam oturmamis yada yanlis genislikteki bir ön lastik yalpalamaya neden olabilir.

- Ön tekerlegin veya jantin Akort bozuklugu veya dengesizligi gidon titresimine yol acabilir.

- Furj ayari çok gevsek veya cok sıkı ayarlanirsa, titresimlere yol acabilir.

- Esit bir sekilde yük dagilimi olmasa ve özellikle bagaj tarafındaki ağır yükler nedeniyle olusan agirlik dagilımi, bisikleti hareket halinde dengesiz hale getirebilir.

-Cok yumusak bir kadro veya masanin sertligi kadronun yapisina/geometirisini uyumsaglamiyorsa, yalpalamaya neden olabilir.
(Mesela türkiye de mesur bir laf var ya "bir sey olmaz ya, ne olacak" deyip mesela hardtail kadroya DH cift köprülü masasi takmak gibi bir sey. Saglik önemli degil yeterki bisikletim güzel görünsün)

- Gidon bogazini veya gidonu yükselterek elde edilen çok dik bir oturma pozisyonu da yalpalamaya neden olabilir.

Son olarak tabiki lastik patlamasi da belirli hizlarda bu tür kontrol kayibina yol acabilir.

Ayrica prof. yarsicilar haric 97km/s hiz yaptim diyen kisiyide tartismak istemem.
 
Bende uygun finansman ile birlikte sunarlarsa sedan araba sevmeyen biri olarak T10F ye sıcak bakanlardanım, fakat 2 hafta önce deneyim merkezlerinden birine uğradım hala ortalarda yoktu
Ortaya çıkan nihai ürün oldukça güzel görünüyor. Benim gibi nakit birikimi ve atacak kurşunu sınırlı olanlar için sundukları kredi olanakları da cazip geliyor. Lakin yukarıda @Mehmet Altuğ 'un yaptığı uyarıyı da ciddiye almak gerek.

Türkiye'de araba yalnızca bir taşıt olmayıp, yatırım aracı sıfatı da taşıdığı için geleceği belirsiz, işçi çıkarma haberleriyle gündemde olan bir firmanın ürününe yapılacak yatırım kısa vadede avantajlı görünse de, orta vadede ciddi risk barındırıyor. Üstelik aracın aşırı siyasileşmiş olması da can sıkıcı.

Biraz da işin teknik kısmına dalınca Tesla ile aralarında bariz bir teknoloji farkı olduğu görülüyor. Belki çakma Porsche 911, Hyundai Ioniq 6 bir alternatif olabilir ama onun da fiyatı Tesla'dan hallice.

Ben bunları dikkate alıp "topuklayan efe" olmadan alabiliyorsam Tesla ya da yakın teknolojili bir araç almaya, alamıyorsam eldekiyle devam etmeye karar verdim.
 
İzmir'de gezmelik, güzel bisiklet mağazası var mı? İstanbul'da Giant Caddebostan'a gitmiştim. Bilgisi olanlar yazabilir mi?
 
İzmir'de gezmelik, güzel bisiklet mağazası var mı? İstanbul'da Giant Caddebostan'a gitmiştim. Bilgisi olanlar yazabilir mi?
Adk var güzelbahçede, Trek de şube açtı yanlış hatırlamıyorsam karşıyakadaydı
 
  • Beğen
Tepkiler: lee
Geri