Scudo Sports

STİ kol tamiri

Claris gibi giriş seviyesi STI kolların içinde, düşürme için yaylı bir mekanizma var. Bu yay, uzun süre hareketsiz kaldığında esnekliğini kaybediyor.
Bu durumda bahsettiğin gibi sorunlar ortaya çıkabiliyor. Ve ya gres kaynaklı takılmalar olabiliyor. Bolca WD 40 sıkıp bekletmeyi de deneyebilirsin.
Vites telini söküp, kol boşta iken vites geçişi yapmayı dene bakalım kol stabil çalışıyor mu. Tıklama sesi olacak mı.
Bu arada söktüğün vites telini de kontrol etmelisin kopan tel varmı diye.
Kesin olarak arızalı olduğunu düşündüğünde Bir shimano servisinden yardım al, zira bu kolu dağıtıp
toplamak çok zordur. El becerisi ile alâkalı bir iş değildir.
Hocam merhaba, benim oturduğum bölgede götürebileceğim yakında bir yer yok öğrenyim. O yüzden yardımlarınız benim için çok değerli. Şöyle bolca wd-40 ve temizlik tel kontrolü tüm işlemleri yaptım lakin sonuç hala aynı, iç aksamda bir sorun var mı tam olarak anlayamadım. Bu sebeple iki adet görsel ekliyorum. Bakabilirseniz sevinirim, küçük bir mafsal parçasındaki yayın biraz söylediğiniz gibi gevşemiş olduğu düşünüyorum, nasıl çözebilirim bilmiyorum.

Elimde haricen bir vites yağı yada sıvı gres bulunmadığı için henüz yağlama işlemi yapmadım. Bunun için nasıl bir yağ kullanmalıyım, sizlerin tavsiyelerini bekliyorum.
 

Dosyalar

  • IMG_6283.jpeg
    IMG_6283.jpeg
    61,8 KB · Okunma: 12
  • IMG_6284.jpeg
    IMG_6284.jpeg
    45,5 KB · Okunma: 13
Scudo
Herkese merhaba, Decathlon’un RC100 bisikletini kullanıyorum ve bilen bilir neden böyle bişey üretildiğini anlayamadığım bir shifter var aletin üzerinde, şöyle;

(link)

Epey bi süredir bu kolu değiştirip sti yapayım diye bi hayalim var, neler neler var daha doğrusu hayal ettiğim ama Türkiye’de A070 kol tedarik edilemiyordu, yurtdışından almaya uğraşmak da istemedim. Baktım geçenlerde satışı var Türkiye’de, hatta Beylikdüzü’de sanırım firma da.

(link)

Şimdi çok kıymetli forum teknik insanlarına sorum şu; bunu kendi başıma alıp takmak için bununla birlikte başka bişey almam gerekir mi, nelere dikkat etmem gerekir bilen varsa bana ulaşabilir mi acaba? Dilerseniz burdan dilerseniz özelden desteklerinize muhtacım.
 
@Umur Bora

Bisikleti daha uzun müddet kullanmayı düşünüyorsanız makul olabilir, ancak buna para harcamaktansa bisikleti değiştirip daha düzgün bir makine almak en iyi yatırım bana göre.

Yok ben bununla idare ederim derseniz de, en azından gidon bandı ve vites/fren teline ihtiyaç olacak. Kolun yanında iç vites teli geliyor. Dış koruma ve fren teli ise şart.

Arka aktarıcının çekme oranının STI kola uygun olmaması durumunda onun da değişmesi gerekir.

Edit: Şimdi sarı siteye şöyle bir baktım ve 18-19K gibi rakamlara yeni nesi Sora setli, disk frenli RC500 gibi makinelerin satıldığını gördüm. Kumpas frende fiyatlar daha uygun olabiliyor. Ben o bisiklete para harcamazdım doğrusu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şenol U.
Herkese merhaba, Decathlon’un RC100 bisikletini kullanıyorum ve bilen bilir neden böyle bişey üretildiğini anlayamadığım bir shifter var aletin üzerinde, şöyle;

(link)

Epey bi süredir bu kolu değiştirip sti yapayım diye bi hayalim var, neler neler var daha doğrusu hayal ettiğim ama Türkiye’de A070 kol tedarik edilemiyordu, yurtdışından almaya uğraşmak da istemedim. Baktım geçenlerde satışı var Türkiye’de, hatta Beylikdüzü’de sanırım firma da.

(link)

Şimdi çok kıymetli forum teknik insanlarına sorum şu; bunu kendi başıma alıp takmak için bununla birlikte başka bişey almam gerekir mi, nelere dikkat etmem gerekir bilen varsa bana ulaşabilir mi acaba? Dilerseniz burdan dilerseniz özelden desteklerinize muhtacım.
Hocam şu attığım resimdeki kol uyumlu aynısının 8 vites olanını ben kullanıyorum Shimano sistemle birlikte ve çok memnunum . Ama şöyle bir sorun var. Aliexpresste bu kol çok ucuz ama artık Türkiye'ye gönderim yapmıyor. Mecbur yerli bir kol almak zorundasınız.
(link)

Screenshot_20251128-133307.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
@Umur Bora

Bisikleti daha uzun müddet kullanmayı düşünüyorsanız makul olabilir, ancak buna para harcamaktansa bisikleti değiştirip daha düzgün bir makine almak en iyi yatırım bana göre.

Yok ben bununla idare ederim derseniz de, en azından gidon bandı ve vites/fren teline ihtiyaç olacak. Kolun yanında iç vites teli geliyor. Dış koruma ve fren teli ise şart.

Arka aktarıcının çekme oranının STI kola uygun olmaması durumunda onun da değişmesi gerekir.

Edit: Şimdi sarı siteye şöyle bir baktım ve 18-19K gibi rakamlara yeni nesi Sora setli, disk frenli RC500 gibi makinelerin satıldığını gördüm. Kumpas frende fiyatlar daha uygun olabiliyor. Ben o bisiklete para harcamazdım doğrusu.
Bi kol, bi bant, bi de teller 2.000-2.200 lira gibi bi fiyatı bulacak en fazla. Şu an bu bisikleti satıp bahsettiklerinizden birini almak istesem bile üstüne en aşağı 10-15 lira bayılmam gerekiyor. Varın gelin siz değerlendirin hangisi daha doğru bir yatırım :)
 
Geri