Scudo Sports

STİ kol tamiri

iç tarafta vidası var, ya o düşmüştür ya da gevşemiştir
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Scudo
iç tarafta vidası var, ya o düşmüştür ya da gevşemiştir
Kolun, ileri geri gitmesini sağlayan vidayı diyorsanız o duruyor. Bu bir kapak gibi zaten, aşağı yukarı hafif oynama payı var. diğer kolda oynuyor ama ses yapmazken sağ koldaki tıkır tıkır ses yapmaya başladı. aşağı yukarı oynadığından ses yaptığındna acaba diyorum aşağıda iken yapıştırsam kolun çalışmasını engeller mi falan?
 
Kolun, ileri geri gitmesini sağlayan vidayı diyorsanız o duruyor. Bu bir kapak gibi zaten, aşağı yukarı hafif oynama payı var. diğer kolda oynuyor ama ses yapmazken sağ koldaki tıkır tıkır ses yapmaya başladı. aşağı yukarı oynadığından ses yaptığındna acaba diyorum aşağıda iken yapıştırsam kolun çalışmasını engeller mi falan?
Vidayı sıkmayı denediniz mi? Eğer onu da yaptıysanız, yapıştırma için bir şey diyemem.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Böyle pata küte başlık açmanın mantığı nedir? Buraya yazabilirdiniz. Bunun dışında 2 başlık daha var, STI tamiriyle ilgili.

STİ KOL TAMİRİ
 
Vidayı sıkmayı denediniz mi? Eğer onu da yaptıysanız, yapıştırma için bir şey diyemem.
Evet, vidayı sıktım ama fayda etmedi yine ses yapıyordu.
Böyle pata küte başlık açmanın mantığı nedir? Buraya yazabilirdiniz. Bunun dışında 2 başlık daha var, STI tamiriyle ilgili.

STİ KOL TAMİRİ
Ağzı olan konuşuyor, deyimine canlı örneksin sanırım. Destek değil de köstek olmaya ne zaman başladın bilmiyorum ama bırakmanı tavsiye ederim. Kimseye faydası yok işin.

Konum doğru başlık altında, bırakta içeriğine göre ayrımını kendim yapayım. Ayrı başlık açtım, çünkü karman çorman bilginden nefret ederim. İETT gibi her şeyi bir yere doldurmanın anlamı yok. Sorunlar spesifiktir, kategorilenme ve ayrımla bir sonraki kişiler tarafından daha kolay bulunup kullanılabilir. Benim ileri sürdüğüm konu kolun işlev bozukluğu değil, kolun üzerinde bulunun kapağın sürüş sırasında ses yapması. Bilgin, çözümün yoksa konuyu kirletme lütfen.
 
Benzer bir konu bulamadım, buradan sorayım;

ST-5700 10'lu sağ kolun verimli olmadığını düşünüyorum. Vites geçişleri anında ya da hızlı bir şekilde olmuyor, özellikle yükseltmelerde daha fazla sürede vites değiştirdiğini görüyorum. Hassasiyeti artırmak için kolda müdahale edebileceğim bir bölüm var mıdır? Yoksa kol aşınmıştır, at yenisini al mı dersiniz?
 
Benzer bir konu bulamadım, buradan sorayım;

ST-5700 10'lu sağ kolun verimli olmadığını düşünüyorum. Vites geçişleri anında ya da hızlı bir şekilde olmuyor, özellikle yükseltmelerde daha fazla sürede vites değiştirdiğini görüyorum. Hassasiyeti artırmak için kolda müdahale edebileceğim bir bölüm var mıdır? Yoksa kol aşınmıştır, at yenisini al mı dersiniz?
Ben gaz yağının içine yatırdım,1 gün beklettim,sonra içini ince fırça ve köpükle güzelce temizledim,fön makinasın da yardımı ile içini kuruttuktan sonra,ince makina yağı ile yağladım,çok güzel çalıştı ondan sonra😃
 
Ne kadar süredir kullanıyorsunuz? Ben ikinci el aldığım bisiklette 10.000 km’dir kullanıyorum, öncesinde de az kullanılmamıştır diye tahmin ediyorum. Esasında kol normal çalışıyor ama iç kısmında bir sorun vitesin hemen değişmesine engel oluyor. Kolun hareket mesafesi fazla gibi hissediyorum.
 
Ne kadar süredir kullanıyorsunuz? Ben ikinci el aldığım bisiklette 10.000 km’dir kullanıyorum, öncesinde de az kullanılmamıştır diye tahmin ediyorum. Esasında kol normal çalışıyor ama iç kısmında bir sorun vitesin hemen değişmesine engel oluyor. Kolun hareket mesafesi fazla gibi hissediyorum.

Tel sökükken deneme şansınız oldu mu?
 
Maalesef o şekilde denemedim. Bisikleti ilk aldığımda gidon bandı sardırmak için, sonrasında bir kere de geçen sene arka vites telini yeniletmek için bisikletçiye bıraktığımda müdahale edildi.
 
105 5800 sti sol kolun küçük dişliye geçerken sorunu yok ama büyük dişliye geçerken zorlanıyor ve bir eşik atladıktan sonra son pozisyonuna ulaşıp çarkı değiştirebiliyorum. Wd 40 ladım iplemedi, sizce ne yapmalıyım?
 
Halletim teşekkür ederim 💋
 
Merhaba hocalarım aktif olan var mı bilmiyorum ama yeni seri claris sti kolum var ve 6 ay kullanmadan durdu sonrasında kol vites düşürmemeye başlamış wd-40 ve temizlik yaptım lakin test sürüşü sonrasında sadece en üst vitese geçirdikten yani 1. vitese geçirdikten sonra vites düşürebiliyorum ara viteste 5. viteste iken eğer 4 e çıkarsam sornasında 5 6 7 ye düşebilmem için tekrar 1. vitese çıkmam gerekiyor. İç kısmındaki yay mekanizmasında bir sorun olabileceğini düşünüyorum. Bilgisi olan hocam var mı acaba?
 
STİ kolum yok ama heyecan ve zevkele takipo ediyorum başlığı XD
 
Merhaba hocalarım aktif olan var mı bilmiyorum ama yeni seri claris sti kolum var ve 6 ay kullanmadan durdu sonrasında kol vites düşürmemeye başlamış wd-40 ve temizlik yaptım lakin test sürüşü sonrasında sadece en üst vitese geçirdikten yani 1. vitese geçirdikten sonra vites düşürebiliyorum ara viteste 5. viteste iken eğer 4 e çıkarsam sornasında 5 6 7 ye düşebilmem için tekrar 1. vitese çıkmam gerekiyor. İç kısmındaki yay mekanizmasında bir sorun olabileceğini düşünüyorum. Bilgisi olan hocam var mı acaba?
neden sti'da sorun olduğunu düşünüyorsun arka attırıcıda sorun olamaz mı?
 
Merhaba hocalarım aktif olan var mı bilmiyorum ama yeni seri claris sti kolum var ve 6 ay kullanmadan durdu sonrasında kol vites düşürmemeye başlamış wd-40 ve temizlik yaptım lakin test sürüşü sonrasında sadece en üst vitese geçirdikten yani 1. vitese geçirdikten sonra vites düşürebiliyorum ara viteste 5. viteste iken eğer 4 e çıkarsam sornasında 5 6 7 ye düşebilmem için tekrar 1. vitese çıkmam gerekiyor. İç kısmındaki yay mekanizmasında bir sorun olabileceğini düşünüyorum. Bilgisi olan hocam var mı acaba?
Claris gibi giriş seviyesi STI kolların içinde, düşürme için yaylı bir mekanizma var. Bu yay, uzun süre hareketsiz kaldığında esnekliğini kaybediyor.
Bu durumda bahsettiğin gibi sorunlar ortaya çıkabiliyor. Ve ya gres kaynaklı takılmalar olabiliyor. Bolca WD 40 sıkıp bekletmeyi de deneyebilirsin.
Vites telini söküp, kol boşta iken vites geçişi yapmayı dene bakalım kol stabil çalışıyor mu. Tıklama sesi olacak mı.
Bu arada söktüğün vites telini de kontrol etmelisin kopan tel varmı diye.
Kesin olarak arızalı olduğunu düşündüğünde Bir shimano servisinden yardım al, zira bu kolu dağıtıp toplamak çok zordur. El becerisi ile alâkalı bir iş değildir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali önder
Bisiklette kaza yapmaktan sonra en büyük korkum sti kolun bozulması. Youtube'daki tamir videolarını izleyince ne kadar karmaşık olduğu belli oluyor. Türkiye'de bu işin tamirini kimse yapmıyordur zaten. Yapan olsa bile üç kuruş para için uğraşmaya değmez. Mecbur yeni kol almak zorunda kalırız.
 
Geri