Scudo Sports

"Stealth" FM066SL, 2015 Campagnolo Chorus & 40mm Karbon Jantlar

@Hüseyin ŞAHİN

Teşekkür ederim. Daha önce kısa bir süre Campagnolo Athena kullanmıştım. Çok da memnun kalmıştım. 2015 serisi çıkınca dayanamadım, güzel de oldu.
Ha, eski grupsetime RED ruble alıp çok benzer ağırlıklara inebilirdim, hem de daha az masraf olurdu; ama campagnolo kullanıyor olmazdım o zaman da.

Ağrılık konusu da şöyle aslında;
Benim için tartıda çıkandan çok, bisikletin üzerinde ne hissettiğim önemli. Ister 8kg olsun, ister 6kg. Ben bisiklette mutluysam, iyi bisiklettir o. Bu bisikleti toplarken de amacım oydu benim. Zevk alacağım bir bisiklet toplamak.
Yoksa 40mm karbon clincher jant seti yerine, 20mm tubular jant seti alıp, doğrudan 6200gram seviyesine çekebilirdim bisikleti. Ama o zaman istediğim gibi olmayacaktı bisiklet.
Bu sefer ayrıca, terchilerimi yaparken ağırlığı da göz önünde bulundurdum. Arada kaldığım durumlarda Fiyat/Ağırlık oranı iyi olan parçalar seçmeye çalıştım. Ortaya bu çıktı. Güzel de çıktı.

Bisiklet ağırlığını tartanların kullandığı 1-2 hile var. Bir kesim, bütün parçaların fabrikasyon ya da tahmini ağırlığını girerek topluyor bisikleti.
Ama mesela grupset ağırlıklarında teller ve kablolar yok. Jant ağırlıklarında jant bandı yok. Her parçadan da 3-5gr hata payı gelince de çok farklı bir sonuç çıkıyor ortaya.
Bunu yapanlar genelde masum. Tartısı olmayanlar, ama ağırlığı merak edenler. Tahmini bir veri çıkartıyorlar.

İkinci grup biraz daha komik. Tartı fotoğrafı için ekipman sökenler, değiştirenler. Rublesiz, iç lastiksiz, gidon bantsız vs. tartmalar. Alttan ufak destek olmalar falan.
:Sonuçta sadece tartı görünüyor.
Bu kesim asıl hile yapan. Amacı bisikleti olmadığı gibi göstermek. Zaten kullandığı ekipmanlardan da o ağırlığa inemeyeceğini görüyorsunuz. Neden yapıyorlar, bilmiyorum. Çakma Pinarello kullananlarla aynı psikoloji sanırım, oluyormuş gibi göstermek. Ya da satarken, bak 6400gram bu bisiklet diyebilmek için, bilmiyorum.

Ha bir de firmaların yaptığı ölçüm var. Çıplak bisikleti tartmak. Pedalsız, suluk kafessiz vs. Ama bu hile falan değil, bisikleti sattıkları gibi tartıyorlar sonuçta :)
 
Scudo
Yeni grup set ve jantlarla çok daha güzel olmuş. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
Renk önerisi olarak klişeler belli zaten :)
Siyah-Kırmızı
Siyah-Sarı
Çok kullanılan renk kombinasyonları da
Siyah-Beyaz
Siyah-Gri
Bunun dışında son zamanlarda siyah pembe ve siyah fosforlu yeşil de kullanılmaya başlandı.
Alternatif olarak
Siyah-Haki
Siyah-Mor
Siyah-Siyah
Siyah-Bordo
olabilir sanki.
 
@Eser Sevinç

Bej aklımda olan bir renk aslında. Benim kadronun, benzer bir bisikletin bej lastikli duruşu bu şekilde;
FM066SL Bej Lastik.jpg

Kırmızı ve sarı çok yaygın. O nedenle pek yaklaşmak istemiyorum. Parlak yeşil ve turkuaz tercih edeceğim ben sanırım. Belki de parlak turuncu.
Kablolarda deneyebilirim.
 
Bej rengi güzel olur diye tahmin ediyodum, şu fotoyu gördükten sonra başka bi renk takarsan çok büyük ayıp etmiş olursun :D Bence bej çok iyi olur çok da güzel iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@Berk Mercancı

Bej cidden güzel, ama seçenek çok az.
Yanakları o renk olan 1-2 lastik var. Genelde çok pahalı ve ince lastikler. Günlük kullanım için uygun değiller.
Sırf fotoğraf çekmek için de 200 lira vermek istemiyorum Veloflex Master'lara. Hala tam olarak güvenemiyorum o lastiklere.
 
@Gökhan Toros
Vittoria open corsa sc de baska bir secenek olabilir.Ayrica bej degilde tan rengi deniyor.guzel gunlerde binin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@Arda_7

Bej, tan, kauçuk, gum. Aynı renkten bahsediyoruz aslında :)

Vittoria Open Corsa SC ile Veloflex Master aynı lastikler diye biliyorum. Hatta aynı firmalar. İkiye bölünmüşler, İtalya'da üretime devam eden Velofle, Tayvan'a üretime giden Vittoria olmuş.
Schwalbe One'da var ama Tubular'da.
Challenge Open Criterium var, ama onlar da yine çok pahalı lastikler.

Birinin dayanıklılığına inansam alacağım aslında. Ama hem çok dayanıklı, hem hafif, hem sürüşü çok iyi gibi bir seçenek olamıyor :/
 
  • Beğen
Tepkiler: Arda_7
@Gökhan Toros
Paris roubaix etabinda bir fotografda yaniliyorda olabilirim vittoria open corsa 27 lik takan bisiklet firmalari gormustum.belki hamuru farklidir ozel yapim olabilir ama arastirmak gerek.Yurtdisinda vittoria open tercih edende fazla ama herseyi dusunmek gerek tabi ..Fiyat agirlik dayaniklilik..
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Şöyle ufak bir değişiklik yaptım;
2015-01-29 23.42.14.jpg

Geçici bir değişiklik.
Ön lastik Veloflex Corsa 23mm oldu. Jant üzerinde 22.5mm geliyor, 200 gram.
Arka lastik Vittoria Open Corsa 23mm. Jant üzerinde 24.5mm geliyor neredeyse, 220 gram. Aslında çizgiliyi öne takmak istesem de, kalın olanı arkaya takmak zorunda olduğum için böyle oldu.
Kötü de olmadı açıkçası. Bisiklet resmen "biraz renk ekle" diye bağırıyormuş. Beyaz lastik bile açtı biraz.

Neyse, iki lastik de almayı düşündüğüm lastiklerdendi. Deneyeceğim bir süre, Gökhan Kutluer sağ olsun. Eğer hoşuma giderse ikisinden biri, belki bej yanaklı bir çift edinebilirim :)
 
@Gökhan Toros

Her gün açıp bakıyorum belki bıkarım diye. Değişiklik yapmazsak sevinirim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@Gökhan Toros bisiklet süper, stealth ilgimi çok çekiyor doğrusu heralde en güzel örneklerden biri olacak:)
Kadroyla ilgili yorumların nedir?
 
Teşekkür ediyorum :)

Kadro bir seneyi uzun süredir bende. Uludağ'a, Kartepe'ye tırmandım. İngiltere'de ne yollardan geçtim, İstanbul yolları yanında kaymak asfalt kalır, işe gidip geldim, bara gidip geldim.
Her durumda işini en iyi şekilde yaptı kadro. Tamam bi Colnago kalitesi yok fakat o markaların güvenilirliğini hissettim ben bisiklette.
Üstüne oldukça hafif, güzel görünüyor ve ucuz. Daha ne olsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: andjustice4all
@Gökhan Toros
Doğrusu benzer bir kadroya web'de (youtube) denk geldim ve bu başlığa tekrar dönüp bilgeleri paylaştığın chart'a göz attım. Haliyle fazla review yok ama kullanıcı görüşleri olumlu yönde anladığım kadarıyla. Bir de kadroyu hakkettiği öğelerle buluşturabiliyorsan.. dediğin gibi Daha ne olsun :D
 
@Onur Cavus

Fazla yorum yok diyemeyiz aslında. Sadece WeightWeenies forumda bu kadro ile ilgili 850 mesajlık bi konu var.
Yüzlerce kişi kullanıyor. Yarışan bir çok kişinin criteryum bisikleti. Criterium yarışları bol virajlı olduğundan kazalar çokça yaşanıyor. O nedenle insanlar 5000 dolarlık kadrolarını riske etmek yerine bunlarla yarışıyorlar. 38-40 ortalama ile biten yarışlara, sonda yapılan sprintlere cevap verecek kadar iyi bir kadro.

Ek olarak, Salcano gibi bir çok markanın da kullandığı bir bisiklet. Stradalli mesela R7 olarak satıyor bu bisikleti.

Dergilerde vs. incelemeleri yok belki ama, kullanıcı yorumları oldukça kolay bulunuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Z. Şipal
@Gökhan Toros

Yorum konusunda haklısın, review ile kastım gcn, bikeradar gibi sitelerde yapılan test ve incelemelerdi.
Stradalli R7 bilgisi için teşekkürler. Criterium yarışlarından the red hook criterium çok ilginç.
Yol yarışçıları, pist yarışçıları bike messengerlar fixed gear kullanarak yarışıyor, teknik ve güç çok üst düzeyde
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@Gökhan Toros


Manyak bişi olmuş bu makina :) üstad böyle şeyler yapıyorsunuz elimiz ayağımıza karışıyor.Nereden para yapalım da bizde bir şeyler yapalım diye kıvranıyoruz :)


https://www.bisikletforum.com/dosyalar/2015-01-29-23-42-14-jpg.4007/
 
@Aydınlıyurt Tuncay

Teşekkür ediyorum beğenileriniz için :)
Aslında bisiklet, grupseti saymazsak pek de pahalı değil. 5800 105 kullanılarak, sele ve gidon standart bir model seçilerek maliyet çok çok düşürülebilir. Performanstan çok bir kaybınız olmaz, sadece ağırlık 600-700 gram yukarı çıkar. Fiyat performans açısından çok deli bir bisiklet olur :)
 
Gökhan bu işi sen sanat ve beceri ile birleştirince ortaya çıkan görsellik şahane oluyor .
Buda benim yeni aldığım ve havalardan ötürü kullanamadığımız makina / ama senin alet üstünde uğraş verilmiş bir güzellik...
upload_2015-2-2_17-37-17.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@Gökhan Toros

Aaaaaa..Dün Merlinden bu suluğun hem 600 hem 800lüğünü sipariş ettim. Beğendiğimi kullanacağım.
Adamlar kargoya verdi bile.
Keşke bu resmi daha önce görüp sorarak alsaymışım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Geri