@AnılÇoban
1-Sram çok daha seri yani : shimanodaki gibi 1.5-2 saniye çıtır çıtr zincir sesi dinlemiyorsun sram seri ve sessiz.
CEVAP : 2013-SLX-DEORE XT modellerinde dyna-sys özelliğinde o dediklerinin fazlası mevcut ben kullanıyorum 1sn'de vites geçişi
2-Çok daha az sarsıntı : shimanoda langır langır sallanan bacak sram de kaskatı bir hal alıyor.
CEVAP : 2013- SLX - DEORE XT - XTR ara 2 modeli saymıyorum Shadow RD+ özelliği sayesinde, senin tabirinle langır langır sallanan hiç bir şey yok, ayrıca 2014 itibari ile'de DEORE modelide SHADOW RD+ özelliği gelecek sallantı gidecek
3-1:1 oran ile ayarlar çok daha kolay tutturuluyor.
CEVAP : 1:1 oran ile 2013 modellerinde ayar yapmak çok kolay
4-SRAM Agresif kullanıma uygun yük altında iken bile sıkıntısız vites geçişleri.
CEVAP : 2013 SLX - DEORE XT - XTR ve ara modelleri saymıyorum, deparda iken eğer vites ayarlarınız tam ayarlı ise Dyna-Sys ile ayakta vites değiştirebilir ve değiştirdiğinizi anlamazsınız, kullanıyorum biliyorum.
5-yeni x7 ler ve x9 larda karbon bacak ve kişiselleştirme mevcut

CEVAP :
SRAM;
X7 TYPE 2 Rear Derailleur : 239 gr
Sram ağırlıklarını bilemiyorum.
2013 Shimano;
SLX 10'lu sistem
RD-M670 GS - 278gr
RD-M670 SGS - 281gr
RD-M675 GS - 306gr
RD-M675 SGS - 311gr
DEORE XT 10'lu sistem
RD-M781 GS - 230gr
RD-M781 SGS - 234gr
RD-M786 GS - 249gr
RD-M786 SGS - 249gr