Scudo Sports

Sram mi, shimano mu?

@Bora Alben

Saygıdeğer Bora Abim,ben de 1,5 yıldır ilgileniyorum bisikletle ve Bisikletforum sayesinde çok değerli bilgiler edindim.Fakat imkanlar dahilinde çok üst seviye donanımlara henüz ulaşamadım(yavaş yavaş :) ) Tabi ki bu işin piri sayılan abilerimiz var ki bize gerçekten söz düşmez.Yine de naçizane,küçük tecrübelerimizi paylaşalım ki biz de birşeyler öğrenelim
 
  • Beğen
Tepkiler: Yasin Kukur
Scudo
Ben 2 sene ye yakın Deore arka vites ve Dual kollarını kullandım açıkcası memnundumda..
Sonra SLX vites kolu ve XTR arka vites kombinasyonuna geçtim..Dual kollardan rapid'e geçince SLX güzel göründü tabii :)..3-4 ay bu şekilde kullandım..
Sram X-0 a geçmeyi ciddi ciddi düşündüm, milletin bisikletini alarak Sram'ı bayağı bir denedim..
Ciddi bunalımlar yaşadım, Shimano ve Sram arasında..X-0, SLX'den çok çok hızlıdı..
Sonra bir gün XTR vites kolunu denedim ve direk "bende sahip olmalıyım" dedim..
Şuan XTR kol ve XTR arka vites kullanıyorum ve değiştireceğimi hiç sanmıyorum..XTR çok hızlı vites kolunda dokunur dokunmaz vites değişiyor:) ..Hatta vitesi 2 kademe yükseltebiliyorsunuz ki bence en önemli özelliği budur!

SLX-XT-X9-X0 grip-X0 triger hiç biri XTR nin yanından geçemez bana göre :D ..
Aynakol olarakta Truvativ kullanıyorum Stylo modeli mevcut lakin ağırlığına rağmen sağlam değil gibi bir izlenim var bende ve çevremdeki insanlarda..

XTR aynakola sağlam diyorlar ama bir fikrim yok tabii :D..

Frende pek Shimano tercih etmem heralde Hayes varken :D..Shimano kullanmamama rağmen..:p

Jantlarda ise XT Jant seti ucuz ve güzel bence..

KISACASI SHİMANO TABİİ Kİ DOSTLAR :eek:
 
@Bulunmaz

Ozan sana fikir vereyim hemen. XTR gurubunda verdiğin paranın karşılığını en iyi veren iki şey aynakol ve pedallardır. XT aynakoldan XTR'a geçtiğimde tabir için özür ama "oha" oldum resmen :) Daha hafif olmasına rağmen esnemeyor, hiç esnemiyor :) Dişlilerin ömürleri nasıl dersen bu tamamıyla kullanmayla ilgili bir husus. Maksimum yük altında vites değiştiren birine hiç bir malzeme dayanmaz. XTR lar genelde yarış ortamında bu tarz kullanıldığı için çabuk eriyor vs gibi yorumlar olabiliyor gayet normal. Aynakol mühendisliğinde "yol grubu da dahil" Shimano'nun eline su dökebilecek babayiğit henüz yok.
Viteslerin iyi çalışıp çalışmaması kullanılan kablo ve kablo düzeneğe de bakıyor biraz. Arkadaşların da dediği gibi Shimano ve Sram'ın kablo çekme oranları birbirinden farklı ve bu farklı kablo düzeneklerinde farklı sonuçlar verebiliyor.
Mesela hadi size bir soru : İçerden kablo yolu olan kadrolarda Sram mı yoksa Shimano kullanmak mı daha avantajlıdır yoksa farketmez mi :) ?
 
@Güney Tuncer

Bence en avantajlısı konvansiyonel kablo düzenli kadro kullanmak :D veyahut shimano sram farkı kadroda farketmez. Her halukarda benim mükemmel kablo dizayn ve döşeme tekniğimle hepsi güzel çalışır ama Shimano daha da güzel çalışır :)
 
Arkadaşlar bir de Sram ın 1-1 düzeneğinden hassaslıktan bahsediyor, arkadaşlar, şimdi Shimano daha küçük, Sram daha büyük vites gibi, yani Sram daha 2 kat fazla güç gerektiriyor vites değiştirmek için (birim zamanda veya tel mesafesinde Sram vitesi 2 misli daha fazla hareket ediyor). Dolayısıyla Shimano daha hassas çünkü değiştirme süresini daha uzun hissediyorsunuz. Yine çamur dolmuş bir vites sisteminde Shimano da sorunu daha önce hissedip tedbir alabiliyorsunuz, çatırdamaya başlayan bir dişliye geçerken yarı yolda farkedip geri alabiliyorsunuz Sram da ise vites çoktan geçmeye başladığından sorunları engelleyemeyebiliyorsunuz. Yine Sram daha fazla kuvvet gerektirdiğinden (hatırlayın birim zamanda 2 misli daha fazla yol alıyor) kolunuzu kaldıramadığınız bir yarış yorgunluğunda neredeyse başınız düşerken vites değiştirme eforunun 2 misli enerji harcattığını düşünün.

Ayrıca birim vites değişiminde Shimano da tel 2 birim hareket ederken Sram da 1 birim hareket ediyor. Vites telinde ve hattında olabilecek %10 bir sorunu düşünün Shimano da bu sorun vitese %50 oranında yansırken Sram da bu sorun %100 oranında yansır (2 misli daha kısa telle vites değiştirdiğinden) dolayısıyla ayarlarda kaçma sorunu Sramda daha fazla olacaktır) (tel mesafesine 2 misli hassas olduğundan).

Yine Güney in bahsettiği Shimano vites makarasının hafifçe oynaması da bu yüzdendir, ayarlarda olabilecek hafif değişikliği telafi etmek amacıyla makara dönüş ekseni hafifçe yer değişir ve en sorunsuz çalışma sağlanır.

Özetle malzeme kalitesi ve dizaynı geçersek, Shimano hassaslık sorunsuzluk demek, çok daha iyi olan fiyat performansı da gözardı etmemek gerek elbette.
 
@Güney Tuncer

Shimano kullanmak daha avantajli olur. 1:1 sistemler, 2:1'e gore daha fazla hareket ettiginden(eger gercekten ediyorsa), kablodaki esneme, surtunme gibi problemler daha az hissedilir, ozetle daha az hassas oldugundan.. Full housing de shimanonun isine gelir:)
 
@Aybars Öge Sürücü


@Bora Alben

Hanginizin dediği doğru 2:1 deki tel mi fazla hareket ediyor? 1:1 mi? Ona göre sorunun cevabı değişir...
 
@reha genç

Shimano'da (2:1) tel daha çok hareket eder, bu da vites değişim eforunu kolaylaştırır. Sram'da (1:1) tel daha az hareket eder, birim tel hareketinde Sram arka vites Shimano'ya göre iki misli daha fazla oynar.
 
@aykut52

Bende bekliyorum benim tahminlerim carbon fren kolları carbon aynakol fren sisteminde çok yenilik yapacak deore 2010 bulunan hava yapmasını önleyici sistem gibi v.s
 
@Hakan Yazman

Aslinda dediginin tam tersi:) 1:1 sistemde tel 2 misli hareket ediyor..

SRAM pioneered what it has dubbed a "1:1 actuation ratio" for bicycle shifting, meaning that for any distance a cable is pulled by the shifter, an equal amount of lateral distance is covered by the derailleur. This approximate doubling of the shifter cable travel reduced its sensitivity to dirt contaminating the system, a significant issue in mountain biking.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
@Bora Alben

Valla benim de kafam karıştı :D Ya ikisi de aynı olmalı veyahut benim dediğim gibi olmalı, zira Sram ın daha hassas hissi vermesinin nedeni hızlı değişmesi ama daha fazla efor sarfedilmesi, Shimano da daha kolay geçmesi de benim dediğim gibi olmalı, nasıl düşük vitesle pedalı daha fazla ama daha kolay çeviriyorsak tel hareketinde de aynı vites hareketini daha az enerjiyle almak demek telin daha fazla yol katetmesi demek. Bora sen yine de daha fazla kaynak bulup aktarırsan daha derine inebiliriz sanıyorum, yukarıdaki alıntıda sanki bir şeyler eksik gibi geliyor bana.
 
Yukaridaki yaziyi wikipedia'dan alinti vermistim, ancak bu konu 98 yilinda ilk kez sram sistem kullandigimda dikkatimi cekmisti(esp700), o zaman da 1:1 oran kullaniyordu..
Dedigim gibi, 1:1 sistemlerde vites gecisi icin 1 birim tel hareketi gerekirken, 2:1 sistemde vites gecisi icin 0.5 birim tel hareketi gerekiyor.
Sram 1:1'in hizli, sert ve nispeten direncli hisle vites degistirmesinin temel sebebi de bu olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
İşin kolayı var aslında Bora, hemen anlayabiliriz, 9 lu Sram sistemin varsa bir cetvel alıp bir vites değişimde telin ne kadar hareket ettiğini ölçebilirmisin (ara boruların tel çıkışında vites yükseltirken telin ne kadar çıktığını ölçebiliriz), ben de yarın Shimano'nunkini ölçüp yazarım :) Senin yoksa olan birisi ölçüp yazarsa kesinliğe kavuşturabiliriz :)
 
@Bora Alben

mi acaba ? :)

Sormuş olduğum sorunun cevabı kablo çekme oranlarında gizli..
Shimano yeni DA 7900 ve Ultegra 6700 serilerinde fren kablo toleransını artırmış "daha fazla kablo çekiliyor" ama vites kablolarını ise azaltmış durumda ve bu bazı durumlar için dezavantaj yaratmış. Mesela Cervelo forumlarında kablo yolu olan kadrolar için SRAM öneriliyor yada en azından eski Shimano lar. Yeni DA ların bu tip kadrolarda düzgün çalışmayacağını söyleyen insanlar var.. Bunlar zennedersem Bora yı 1:1 oranı ile SRAM'ın daha fazla kablo çektiği hususunda haklı çıkarıyor ama cevap SRAM olacaktı :)
 
@Güney Tuncer

Aslinda daha fazla kablo ceken sramin, dogal olarak kablodaki esnemeden, surtunmeden, kir ve camur gibi dis etkenlerden daha az etkilenecegini dusunmustum.. Kapali sistemde de, yaklasik 2 misli hassas calisan ('1.7:1') shimano'nun daha verimli calisacagini dusunmustum..
Tabi kadro icinden yapilan kablolamanin, disaridan yapilan gore daha performansli ve korunakli oldugunu dusunerek.:)
 
(teli esnemez kabul edersek) rubledeki dişli arasındaki mesafede aynı olduğundan tel 1:1 de de olduğu gibi aynı miktarda gerilir sadece vites koluyla alakalı birşey diye düşünüyorum mesella kısa ama güçlü bir itişle vites küçültmek mi istersin yoksa dahauzun fakat yumuşak bir itişlemi orası size kalmış...:in:
 
sram de uyumsuzluk var sram ın çoğu parçası model model uymuyor mesela sram ın alt model arka vitesiyle üst model vites kolu uymuyor bu tip sorunlar var shımanoda xtr bile tourney üzeriinde çalışıyor ve daha kolay bulunabiliyor bu yüzden shımano ;) (((herkeze iyi forumlar )))
 
Peki abilerim Shimano'da hızlı vites geçişi istiyorsak kabloların boyu mümkün olduğunca kısa mı uzun mu olmalı?Yani kararlı bir vites geçişi için ne yapmalı?
 
Kablo boyları ideal olsun, içleri greslenmiş olsun birde iyi bir ayar çekilsin tüm viteslerin iyi çalışması için yeterlidir bence..
 
Geri