Scudo Sports

Sram Apex vs. Shimano Tiegra

ibt1994

Aktif Üye
Kayıt
16 Eylül 2012
Mesaj
125
Tepki
19
Şehir
istanbul
arkadaşlar yeni alacagım salcano xrs 030 bisikletin apex ve tiegra seçenegi var hangisi iyidir srammı shimanomu
 
Scudo
sram daha hafif, daha iyi, çok fazla dişli kombinasyonu var ama salcanoda tek seçenek var...

(link) burada bir incelemesi var...

valla sram mı tiagramı sorusundan önce 53/39 standart aynakol mu 50/34 kompakt mı sorusunu sormanız lazım... 53/39 son derece gereksiz ağır bir aynakoldur, hobi kullanıcısına uygun değildir, üstelik sram sisteminde 11-23 gibi oldukça küçük bir ruble var. bu viteslerle uzun soluklu yokuşları çıkmak işgence, hayatta en sevmediğim şey ise bisikleti eline alıp yürümek. yokuş çıkacaksanız bir kez daha düşünün, konyada oturuyorsanız sorun yok...

salcanoya bu konu ile ilgili mail attım ama herhangi bir dönüş olmadı...
 
düşündüğün bisikletin sram setlisini kullanıyorum kesinlikle tavsiye edebilirim.çok hafif ve güzel bir set gönül rahatlığıyla alabilirsin.oranlara gelince de üsküdardan altunizadeye çıkan sert bir yokuş var 2 km belki de biraz daha uzundur orayı çok fazla zorlanmadan çıktım yani başta pedal basamadığım yokuşları artık rahat çıkmaya başladım ve bunun en güzel yanı da o oranlarda yokuş tırmandıktan sonra başkasının 21 vites bisikletinde 16-18. viteslerde aynı yokuşları çıktığınızda size hayretle bakan gözler oluyor :)
 
@fatihaydın

Fatih dostum, bilmiyorum bisikletinle kaç km menzil yaptın, ama ben günde 150km yaptığım turlar oluyor, yol bisikleti de alırsam 200km üzeri görürüm, ve bu kadar uzun ve yorucu günlük turlarda işte o 2-3 km lik yokuşlar adamın canına okuyor, üstelik hava sıcak rüzgar karşıdan gelme ihtimali de var...

hal böyle iken bir yandan da yüksek kadansın faydaları bir bir anlatılıyor. senin vites sisteminde hesabıma göre 17km hızda en düşük viteste 90kadans elde ediyorsun. yani bu şu demek sen bisikletinde 17km nin altına düşerek yokuş çıkarsan kadansından ödün vereceksin ve ayağa kalkacaksın. uzun mesafenin bence altın kuralı mümkün olduğunca seleden kalkmadan yokuşları çıkmak.

yoksa ayakta ankaradaki cinnah yokuşunu da çıkarsın sorun değil ama gerisi?

ben bunları zamanında yarış koşan bir abimle paylaştım ve kendisi de kesinlikle 50/34 aynakol almamı önerdi. burada salcanonun suçu ne diyeceksin, cannondale caad10 kompakt aynakol seçeneği sunarken hatta triple aynakol, salcanoda tek seçenek var en az 2 olmalıydı.

bunun yanında aynakol uzunluğu da çok ama çok önemli yol bisikletinde. benim gibi 170 boy için 170mm aynakol uygun, büyük ihtimalle salcano geleni takmıştır, bununla ilgili de bir bilgi alamadım, bisikleti göremedim zaten ankarada vitrinde satan da yok...

kafamda da bu kadar önyargı varken bu bisikleti bu vites oranlarıyla almak sonradan bana bir para ayırıp değişiklikler yapmayı zorunlu kılarsa çok üzülürüm...
 
@emrahozkan

söylediklerinde sonuna kadar haklısın emrah abi fakat daha önce söylememiş olabilirim bisiklette henüz 2 seneliğim mtb den yola geçtim 2 aydır yol kullanıyorum fakat çook uzun süreli bir futbol geçmişim var yani başladığımda bacaklarım zaten belli bir seviyedeydi.yani yüzde 10 eğime kadar olan yokuşları şu ana kadar 2-3 km mesafeleri denedim ve 20 km hızlarda çıkabiliyordum.ayağa kalkma gereği duymadım mı tabiki duydum fakat bunu birazda istiyordum çünkü ayakta yokuş tırmanmayı çok seviyorum.salcano konusuna gelince bisikleti incelediğinizde siz de göreceksiniz ki salcano eskisinden çok daha iyi bence yaptıkları bisikletlerin üst model olanları gerçekten üst model bisikletler lafta değil yani aynakolun kollarının uzunluklarına dikkat edildiğini düşünüyorum.mesafe olayına gelince daha dün 125km antrenman yaptım takımımla yeri geldi tempo aşırı yükseldi sonra düştü sprint atılan yerler oluyor her ne kadar dün yapmamış olsak da.daha sonra bu antrenmandan sonra çok sert yokuşlar çıkıyorum evime gitmek için ve üstüne basa basa söylüyorum hala 17 kilo fazlam var ben bunları yaparken.şimdiki cümleme eminim vereceğin cevap ama biz onlar gibi değilizki olacaktır abi.prof yarışçılar arasında ben henüz 50/34 kullanan görmedim belki vardır ama çok az evet onlar kadar iyi değiliz fakat bu olamayacağımız anlamına gelmez onlar yokuşları bahsi geçen oranlarla 30 üstünde çıkıyordur belki.biz o kadar olamasak bile çalışıp 20 lerin üstüne çıkarız.
bir de şöyle bir durum var bu oranlarla yokuş çıkmak zorluyor zorlamıyor demiyorum ama daha önceki bisikletim gt traffic şehir bisikletimde yaklaşık aynı oranlara getiriyordum vitesi xrs 030 da 1 de iken vites oturarak çıktığım 600 metrelik sağlam eğimli bir yokuşda gt ile 8. viteste çıkamadım yani parça kalitesi de önemli.son olarak sizin kararınızı etkilemek istemem burada yazdığım tüm durumlar tamamen kendi fizyolojik yapımla alakalı belki bi başkası benim kadar iyi çıkamaz ya da siz alırsınız ummadığınız şekilde benden kat kat daha iyi çıkarsınız ama bende durum bu.ayrıca salcanoda aynakol seçeneğinin az olması konusunda size katılıyorum o konuda haklısınız en azından bu oranlara ek 3 lü bir aynakol yapılabilirdi 30/39/53 gibi mesela.
saygılarımla :)
 
39*23 ruble için beni çok korkuttular dizin sakatlanır diye ama :D ben 39*23 u kullanmıyorum :D az geliyor bana :p
 
Valla Ikna oldum, baharda alacagim insallah bisikleti, baktim cok yokuslu gidecegim yer benim gt ile giderim, fatih bende de gt 4.0 var ama full deore, dedigin gibi kaliteli cekis sistemi ve gobekler cok etkiliyor...
 
Apex'in 50/34 ve 11/23 lü cyclocross modelini kullanıyorum. Aynı zamanda x7 setli mtb'm de var.

Sebebi hafiflik mi , kadro geometrisi mi, teker çapı mı, dişli oranları mı net bilmiyorum ama bana sanki apex li CX bisikletim ile x7 li mtb'mden daha kolay tırmanıyormuşum gibi geliyor. yeri gelmişken sorayım dedim, sizce bu gerçekten böyle mi yoksa benim kuruntum mu?
 
@emrahozkan

almaya karar vermenize sevindim dediğim gibi belki benden çok daha iyi de çıkabilirsiniz belki de yorulursunuz fakat inanın bana deore setle bile bu kadar rahat hareket edemezsiiniz yokuşlarda da çok yorulacağınızı sanmıyorum çünkü dediğim gibi en fazla 1 aya alışacaksınız :) not olarak şunu söyleyeyim eğim yüzde 10 ların üzerine çıkınca mesafelerde 2 km ve üzeri olunca ideal kiloda değilseniz ve kondisyon düşükse ayağa kalktığınız halde kadans aşırı düşebiliyor fakat bu eğim gerçekten pc başında konuşulduğu kadar rahat değil o kadar olur tabi ama zaman içinde emin olun onları da rahat çıkarsınız :) ben şuan 8-10 km hızla falan çıkabiliyorum ancak(1 ay önce pedal bile basamıyordum ama)
 
@Gökhan Ö.

emin olun kuruntu değil bisikletlerin farkı :) aynı durum bende de var üstelik bendeki 28 tur bisikleti :)
 
Valla ben tiagralısını kullandım. 1-2 kmlik yokuşu çıkarsınız sram vs tiagra farketmez. Ancak 15-20 kmlik yokuşlarda kondusyonunuz yoksa kalırsınız. Bunun apex veya tiagrayla alakası yok. Hafiflik istiyorsanız sram alın. Apex sramin en düşük seti. Ama shimanoda tiagradan önce sora var. Bana sorarsan tiagrayla apex hafiflik harici eşit. İkisinide kullandım
 
@Görkem Kavasoğlu

bence kesinlikel aynı değiller geçenlerde tiagra setli kullanma fırsatım oldu özellikle apex kollar tiagra kollardan daha kaliteli kendini belli ediyorlar.fakat vites geçişlerinde ön vites sadece apexte daga seriydi fakat arkada pek bir fark hissedemedim.sonuç olarak aynı seviyede olduklarını söyleyemeyiz zaten arada fiyat farkı da var.bence sramın yol kategorisinde daha düşük set üretmemesiyle açıklanabilir dediğiniz durum shimanoda 2300 sora tiagra 105 ultegra dura ace varken sram apex rival force red diye üretiyor...
 
sonuc olarak en rahat yokusu hangisi ile cikariz
 
Ben her ikisinide uzun soluklu kullanmadım ama işin açıkçası apexin zerafeti hafifliği ve tek parmağı ileri veya daha ileri yaparak vites değiştirme kombinasyonu kullanış yapıma çok uygun gibi geldi mtb ci olarak shimanoyu tercih ederim uzun ömürlü kolay bakımı ve yedek parça tamini kolaylığı nedeniyle ancak tiagra sanki bi odun parçasını öle takıvermişler gibi bi his uyandırdı

yokuş meselesine gelince değil tiagra,apex bilmeyene red,dura ace li bisiklet bile versen çıkamayan adam gene çıkamaz :harika::harika::harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Invisibleman
Tiegra iyidir iyi konu tarihi 2012.
 
Sram daha şık duruyor.ve herkez neredeyse shimano kullanıyor siz değişiklik yapıp sram i tercih edin.;)
 
Gücün yeteni al o zaman.ikisinin de ortak görevi zinciri bi diğer dişliye atarak vites geçişini sağlamaktır :cool:
 
Geri