Sram Apex vs. Shimano Tiegra

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Bir allahın kulu da "tiegra" nedir kardeşim? Bunun aslı "tiagra" değil miydi ? Dememiş. Apex bu klasmanda ulaşılamayan ciğerdir.
 
Scudo

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Eğer mevzu bahis 4600 tiagra ise, apex'in frenler ve ağırlık olmak üzere bariz bir avantajı var. Ama 4700 tiagra'da frenler güçlendirilmiş, açıkçası apex ile tiagra arasında fren gücü olarak bir fark hissedemedim. 4700 tiagra'yı ölçen birileri çıkarsa ağırlık farklarını da görmüş oluruz...
 

The UGUR

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2015
Mesaj
2.274
Tepki
2.174
Yaş
28
Şehir
ankara
İsim
Uğur
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@uguryilmaz144 4600 tiagra kullanıyorum.Son bir kaç yorumda dikkat ediyorum sürekli bir kötüleme halindesiniz.Yanlış anlaşılmasın merak ediyorum sadece.Ben yaklaşık 3000 km'dir kullanıyorum ve toplam 2 kez vites ayarı yapıldı.İkisin'de de ben bozduğum için.Vites geçişleri harika ve haldur huldur değil.Frenleri kötü olduğu için sadece 105 papuç takmıştım. (Şu an'da Ultegra ve Dura-ace kullanıyorum) Kısacası şu an zincirim uzadığı için vites geçişleri saçma biraz bunun dışında harika bir set.Neden beğenmiyorsunuz bu kadar?
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Uptown Cyclist

Yok öyle bir durum hocam. Ama shimano'nun 4700'de yaptığı geliştirmeler ortada. Bunları ben kafamdan uydurmuyorum. 4 kollu duraace 9000, ulteagra 6800 ve 105 5800'de kullanılan aynakol tasarımına geçildi. Vites kolu mekanizmaları değişti, 105'le aynı gördüğüm kadarıyla. Vites halatları artık dışarıdan değil, içeriden geçiyor. Ayrıca fren gücü 4600 tiagra'ya göre %30 arttırıldı. Ben hiçbir yorumda 4600 tiagra kötü demedim. Ama 4700 tiagra önceki nesline göre daha başarılı bir grupset. Bunda bozulacak birşey de yok yani...

Kendiniz de söylüyorsunuz frenlerin yetersiz geldiğini. Ben de yol bisikletine geçiş yaparken arkadaşlarımın bir çok farklı grupsetli bisikletlerini deneme şansım oldu. Sizin de söylediğiniz gibi 4600 tiagra'nın fren performansı beni tatmin etmedi, özellikle m395 hidrolik frenlerden sonra. Ama 4700 tiagra'nın frenlerinden çok memmunum. Dikkatimi çeken diğer bir özellik fren kollarının ve kaliperlerin aynı kuvvet uygulandığında daha az esnemesi... Durum böyle olunca da 4700'ü övüyorum haliyle.

Onun dışında vites geçişlerinde 4600 ve 4700 arasında çok bariz bir farklılık yok gibi, varsa da ben hissedemedim...
 

The UGUR

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2015
Mesaj
2.274
Tepki
2.174
Yaş
28
Şehir
ankara
İsim
Uğur
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@uguryilmaz144 Doğrudan kötü demediniz zaten.Sadece mesela mosso konusun'da sürekli 4600 şöyle falan dediniz ki dediğim gibi ben tamamen merakımdan sordum.Shimano ile bir bağlantım yok niye bozulayım ayrıca? Bu benim ilk yol bisikletim ve ilk grupsetim.Daha üst grupsetleri(Dura-ace 9000, Super Record, Athena ve Ultegra) sadece max 1 saat kullanmışımdır.Yani sizin kadar bilgim yok.4700 kullanmadığım için yorum yapamıyorum ancak görüntüsü bariz daha güzel.Kullanış olarak iyi diyorsanız iyidir, ben kullanmadım sonuçta :hhhhhh:
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Uptown Cyclist

Açıkçası 4600'ü fren gücü dışında eleştirme imkanım yok, ha bir de pek beğenilmeyen aynakol tasarımı var o biraz öznel olduğu için onu geçiyorum. Fren gücü konusunda tourney ve sora'yı çok eleştirdim, hatta bununla ilgili bir konu açmıştım, "hidrolik diskten sonra yol frenlerinin güvensiz gelmesi"ydi sanırım. Fren hayati önem taşıdığı için fren mesafesi çok önemli o yüzden fren konusunda eleştirme yapmayı ukalalık olarak görmüyorum. Viteslerin geçiş süreleri ise profesyonel olmadığım için umrumda bile değil açıkçası. Benim grupsetten beklentim fren gücünün yüksek olması ve aynakolunun esnemez olması. Onun dışında isterse altus'lar gibi 2 saniyede vites atsın sıkıntı yok benim için. Ama konu fren olunca, bir de 4700'de frenler bariz daha başarılı olunca, sezarın hakkını sezara vermek gerekiyor.

Yoksa toplama grupset kullanma imkanım olsa frenleri ve aynakolu ultegra olsun aktarıcılar sıkıntı değil yani :D :D
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR

Yavuz S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Eylül 2014
Mesaj
1.153
Tepki
2.419
Yaş
37
Şehir
KKTC
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Tiagradan ultegraya ondan dura-ace e geçmiş biri olarak söylebilirim ki frenler arasında uçurumlar kadar fark var. özellikle slx hidroliklerde dahi görmediğim frenleme gücü mevcut dura-ace karbon jant seti ikilisinde. Onun dışında yol bisikletinde frenler durmak için değil yavaşlamak için yapılmıştır. aklınızda bulunsun.

Tiagra 4600'ün aynakolu da özellikle sprint anında dehşet esniyor buda dipdot. Vites geçişleri arasında öyle aman aman da fark yok.
 

Ahmet Onur Çakmak

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2014
Mesaj
1.366
Tepki
2.562
Yaş
37
Şehir
Zeytinburnu
Vites geçisleri neden bu kadar abartiliyor anlamadim ya. 2300 serisi bile duzgun bir ayarla cok uzun bi sure idare edicektir. Ust grupsetlerin avantajlari: aynakol esnemezligi, fren gücü ve hafiflik. Tabiki vites gecisleri daha hizli, kullanilan materyal daha kaliteli fakat ust seviye grupsetlere verilen paranin sebebi bu degil. Hem o saniyenin bilmemkacta biri kadar hizli gecise ne kadar ihtiyacin var?
 

emrahozkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ağustos 2011
Mesaj
863
Tepki
1.824
Yaş
47
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cube
@Ahmet Onur Çakmak yazdıklarına katılıyorum. Bi de o aynakolu esnetmek için güçlü olmak lazım, düzenli spor yapıyor olmak lazım. Amatör ve yeni baslayana, bisikletini ulasim icin kullanana için tiagra fazlasiyla yeterlidir bence de.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Onur Çakmak

Ahmet Onur Çakmak

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2014
Mesaj
1.366
Tepki
2.562
Yaş
37
Şehir
Zeytinburnu
@emrahozkan 105 alti seviyelerde hissedilir derecede mevcut esneme. Cok kuvvetli ya da agir bir surucu olmamama ragmen. Biraz tecrube ile esnemenin hissedilebilirligi epey var. ama dediginiz gibi amator, yeni baslayan ve ulasim icin kullanana yeter de artar bile :)
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Ahmet Onur Çakmak
@emrahozkan
@Ahmet Onur Çakmak
Yazdıklarınızda sonuna kadar haklısınız. Zaten benim de grupsette aradığım ilk özellik frenlerin güçlü olması. Malum 93kg'yum, yol disiplini için ağır sayılırım. Bir de bisikletten önce 7-8 sene taekwondo ile ilgilendiğim için dayanıklılığım çok iyi olmasa da pedala sağlam basıyorum. O yüzden o esnemeyi ben hissedebiliyorum. Ama dediğiniz gibi hafif biniciler için aynakolun rijitliği çok önemli bir konu değil, özellikle ortada profesyonellik yoksa...
 

Fatih.acar

Forum Demirbaşı
Kayıt
14 Mart 2016
Mesaj
487
Tepki
1.134
Yaş
38
Şehir
Düzce
İsim
Fatih
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba forumda uzunca araştırdım ama soruma net bir cevap bulamadım.
Sram Apex ve Shimano tiagra nasıl?
İki markanın da avantajları dezavantajları nelerdir?
 
Kayıt
3 Mayıs 2016
Mesaj
374
Tepki
232
Şehir
izmir
Bisiklet
Salcano
bir hortlama da ben yapayim hep elealem yapacak degil ya sram apex grupsetinin ederi nedir ve de tiagradan ayni seviye veyahut bir tik ustu mudur sram apex kullanicilarin gorusleri cok onemli benim icin son sorum ise bu grupseti aldigimda ileri de ust duzey jant seti takilabilir mi mesela zipp campagnolo bora gibi saygilar
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.602
Tepki
10.285
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Tiegra değil tiegredir o.. Başganımız ile esadın arası düzelirse bu sefer tiagra olacaktır.