Scudo Sports

Specialized vs. Trek (alüminyum yol bisikleti) öneri

@ÇaNakkaLeRuHu
Bu bisiklet 5000 liraya alınabiliyor mu?
 
Scudo
@Tolga Çelebi

Her karbon, her aluminyumdan daha rijit olacak diye birşey yok. Aşağıda S-Works Allez incelemesi var, laboratuvara sokup rijitliğini de ölçmüşler, orta göbekte 50 N/mm, alın borusunda 94 Nm / °
(link)

Aşağıda da en rijit kabul edilen bazı karbon kadroların alın borusu mukavemet değerleri var. S-works Allez, Cervelo R3 ile aynı değere sahip...
http://blog.velocite-bikes.com/wp-content/uploads/2013/03/chart_2.png
 
@Murat B. Bu s-works te olan kadro allez in smartweld kadrosumu yani..Sadece ekipmanlar değişmiş..
 
@Murat B.

Doğrudur,olabilir ama sonuçta karbon kadro ile alüminyum kadro arasındaki en belirgin fark rijitliktir. Allez,Caad serilerinin üst düzey kadrolar olduğunu belirttim zaten ancak araştırmaya girmedim.

Yoksa karbon ile alüminyumun bir farkı kalmaz. Karbon yüzde 90 alü ise 10 civarında esnemezlikte öne çıkar. Neyse demek istediğimi zaten yukarıdaki mesajda söylemiştim,tekrarlayayım. Karbon istersen KTM gayet uygun hatta Tarmac ta da kampanya var,o da gayet iyi. Seçim sana kalmış ama bu rakamlara çıkmışken insan bir karbon kadrosu olsun ister ki sonuçta bir kere alıyoruz..
 
@volkan Öz
Hayır, S-Works kadro diğer smartweld kadrolar ile aynı değil. Rijitlik farkı var mı, varsa ne kadardır bilmiyorum ama 200 gram kadar daha hafif olması gerek.
2016 modellerinde S-Works Allez yok, ancak Expert ve Comp modellerinde fazladan "SL" ibaresi var. Sanırım onlar S-Works'e daha yakınlar...
 
specialized, smartweld kadrolardının da en az karbonlar kadar rijit olduğunu söylüyorlar. bence karbonu gözümüzde çok büyütüyoruz.

ben özellikle alu kadroların sürüşünden keyif alıyorum.
her ne kadar sertliğiyle bilinen tarmac kadro kullansam bile kimi zaman çok konforlu hissediyorum ve bu duruma kıl olmuyor değilim:)

bence seçiminizi allez smartweldn yana kullanın. oldukça agresif duruyor. zaten tarmac geometrisinde tasarlanmış. kadrodan yana kesinlikle pişman olmazsınız.
 
Belirli bir ar-ge calismasinin sonucu uretilen alu veya karbon kadroyu oyle her babayigitin esnetemeyecegini dusunuyorum. Ya cok guclu ya cok agir olmaniz gerek. Ben de birkac alu bisikletten sonra karbona gecenlerdenim. Kilom 58-60 arasi bisikletin uzerinde olanca gucumle ayakta pedal bastigim zaman bile esnemeyi hissetmiyorum. Ben karbon'un surus tarzindan memnunum. Ama mesela forum uyesi olan @İsmail ATALI karbona gectigi zaman cok zorlanmis eski caad10 bisikletini kullanmisti bi sure. Ve kendisinin soyledigi ise caad10'un supersix'e gore cok cok daha konfirlu olduguydu.
 
  • Beğen
Tepkiler: eren konu
Paylaşılan bu değerli bilgiler ışığında 2 bisiklet arasındayım 1.'si secteur 2.'si allez comp 5 aralıkta istanbula gideceğim. Secteur renk ve bagaj deliği ile beni tam olarak cezbediyor(birazcık turcu olduğumdan) hatta 2-3 seneye kalmaz bir de venge patlatırsam diye ona çok rakip bir bisiklet almak istemiyorum ama allez comp da anlatıldığı üzere daha iyi bir yol bisikleti.
Yani aktif pedalda ömür boyu saklamaya ikna olacağım bisiklet bunlardan biri olur.
Secteur'da renkleri açısından neden ısrarcı olduğumu sorarsanız beyaz ton üzerine kırmızı hoşuma gidiyor.
Bu benim şu an kullandığım bisiklet (satmayı düşünmediğim ve 200km'lik turlara çıktığım) kadro renkleri secteura benziyor ve salcano olmasına rağmen :)) benim hoşuma gidiyor.
salcano city sport 01
(link)
Bu bisiklet 2014 model bu serinin en üst modeli ve 2015'te bu en üst seviye üretilmeyecekti 2015'te çok çok daha alınabilecek model varken kadro renginden kaynaklı bunu aldım.
Özetle Secteur renk olarak daha çok içime siniyor tabiki siz değerli fikir sahibi arkadaşlarımın söylediklerinin ışığında aktif pedalda canlı olarak test ederken işler değişebilir.
 
Iyi bir aluminyum bisikletin cok iyi esnemez bir karbon olmadikca bi farki oldugunu dusunmuyorum...ahmet kardesimizin de soyledigi gibi caad10 u cok ozledim supersix e gectikten sonra fakat orda onemli bi hata yapmistim...daha seri kullanmak maksadi ile bi beden kucuk almistim bisikleti ve zaten cok rijit olan kadro wheelbase in bana iyice kisa kalmasindan dolayi cok sert gelmisti
.Kendi bedenim karbon alinca gecti sikayetim...cok ust duzey saniyelerle ugrasmak gibi bir durumunuz yoksa iyi bir alu bisiklet fazlasi ile is goruyor..ama piyasada cok az o kivamda alu biaiklet var
..ve alu alinacaksa sektorun tartismasi lideri caad10 dur..Zaten bir cok karbondan iyi oldugu sayfalarca yazili nette..bence secenekler arasina alin..ve alaninda isim yapmia urunlwri tercih edin ..caad12 yeni bi tasarim..kendini henuz ispatlamis degil..alu bisiklet alinacaksa bu ya caad10 ya giant tcr advanced sl olali kanimca .Zira konu agirlik konfor ve rijitlik oranlamasi olunca alu bisiklette kendini en cok ispatlams bisikletlwr bunlar..
 
  • Beğen
Tepkiler: eren konu
İstanbula gelmisken, rotasportif'e bir bakin. Cannonadale synapse alu kadro tiagra set 4000tl. Bence rakam feci sekilde uygun.
 
  • Beğen
Tepkiler: eren konu
@İsmail ATALI @Ozan k.
Evet arkadaşlar Cannondale de çok güzel bisikletler var ve fiyatları çok uygun
(link)
bu bisiklet arkada bagaj deliği olmamasını ve disk fren olmasını saymazsak tam olarak olarak istediğim tipte ama Cannondale bi specialized yada trek'in verdiği etkiyi bende yaratmıyor. Belki daha gelişmiştir buna da birşey demem ama heves işte.
Yukarıdaki özelliklerde bir Specialized yada Trek malesef tr'de satınalınabilir halde yok.
Yani 3800 değil 5800 versen 22vites 105 şanzıman Trek yada Specialized alamıyorsun.
Yani malesef bu markaları seçersen düşük şanzımanlı olanı almak zorunda kalıyorsun.
 
Synapse'da camurluk icin delik var, ona entegre bagaj da mutlaka vardir diye dusunuyorum.
Ayrica disk olmasi tam tersine avantaj, yol bisikletlerinde diskin kullanimi giderek artiyor.

Ben olsam grup set yerine jant ve sasiye bakarim.

Bende trek 1.2 var. Vites sisteminden cok memnunum. Jant alasam bana yeter de artar...
 
@eren konu merhaba,

anlayamadığım bişey var ilk yol bisikletiniz olacağı için Kesinlikle karbon seçmemenizi önermişler, ben de yol bisikletine geçeceğim karar aşamasındayım neden karbon seçmemeniz gerektiğini anlattılar mı? sebebini bilen arkadaşlardan öğrenebilir miyim?
 
@nyasin1
Ben aktif pedal şirketi ile görüşme sağladım. Aslında yıllardır bisiklet sürüyorum, çocukken bile düştüğümü hatırlamam ama yol bisikletine geçip karbon alan pek çok müşterilerinin çok yakın zamanda belki de ilk haftasında kadroyu çatlatıp geri getirdiklerini ve garanti kapsamında hiçbir şekilde yardımcı olamadıklarını benim de aynı şeyi yaşamamın çok muhtemel olduğunu söylediler.
Özetle düşersem karbonun tamirinin olmayacağını ve benim kesinlikle düşeceğimi söylediler.
Ukalalık etmek istemedim ama ben bisikletten kolay kolay düşmem ama festivallere gidiyorum bazen kamyonla belirli parkurlara bisikletler yığma taşınıyor, bisiklet olduğu yerde devrilebiliyor yani bir karbon kullanıcısı kadar titiz de olamam.
Aktif pedal beni bu yönde etkiledi ama bir de venge hayalim var şu an o parayı o bisiklete vermek istemiyorum yani karbon alacağım zaman zaten ne alacağım belli. O açıdan birazcık da ben giriş bisikleti olarak Aluminyum yakınlarındayım.
 
Karbon rijit ve hafiftir ama kirilmaya da musattir.
Normal bisiklette hic dusmeyen ben yol alinc biri kilitli pedaldan biri de yoldaki catlagi aksam gormemekten iki defa dustum. O catlak normalde hic bir bisikleti dusurme ama 23'luk yol lastigi bambaska bir sey hic dusunmediginiz seyler engel olabiliyor.

Ayrica yol bisikleti dusundugunuzden hizli ama frenleri o denli iyi degil, hele ki hoodlardayken sert fren yapmak kolay degil.

Dolayisiyla yol bisikletine gecerken kadadan karbonla baslamak bence de mantikli degil. Ha para vardir canim sagolsun diyebilecekseniz alin elbette :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hakanemrez
@eren konu Başka bir bisiklet firmasına gitsen büyük ihtimalle sadece para kazanmak için en pahalı modeli satmaya çalışacaklardır.Karbon kesinlikle olmaz demeyeceklerdir.Aktif pedalın bu tutumu çok hoşuma gitti.Öngörüsünü yerinde buldum.İleride doğacak sıkıntıları şimdiden tecrübe ile test etmişler demek ki.Bence dinlemek lazım.Sonrasında hem kendimiz hemde işletme zor durumda kalabiliyor.
 
Enteresan bilgiler..
Öncelikle Specialized ve Trek'e o paraları kadroları sağlam ve ömür boyu garantili oldukları için veriyoruz. Eğer ilk haftasında çatlayan karbon kadroya garanti işlemi yapmamaları enteresan olmuş ve Aktif Pedal'ı tanıdığım kadarıyla pekde inanasım gelmiyor. Specialized ve Trek garanti prosedürlerini sonuna kadar müşteri lehine kullanan firmalar.
Kendi deneyimime gelince oldukça sakarımdır ve olup olmadık yerde düşerim. Daha geçen haftasonu 2 kaburgamı düşmek suretiyle kırdım. Hem yol bisikletim hem dağ bisikletim karbon olmasına ve benimde 95 kg olmama rağmen henüz kadro kırmayı başaramadım.
Kadroyu kırmak bir yana, boyaları bile o kadar kaliteli ki doğru düzgün çizik bile yok bisikletlerimde.

Çizik olayı Trek için geçerli, ne yazıkki Specialized'ın boya kalitesi Trek kadar iyi değil daha kolay çiziliyor. Daha 500 KM'yi görmemiş, yere düşmemiz Specialized'ım sağa sola dayanmaktan çizildi..
 
  • Beğen
Tepkiler: eren konu
Teşekkürler,

o zaman anladığım kadarıyla Karbon kadrolar kaza anında kırılmaya daha müsait bu sebeple yol bisikletinde acemilik geçinceye kadar karbon önermiyorlar fakat diğer taraftan bakarsak acemilik döneminde düşme sebeplerinin başında kilitle pedal geliyor ayağı pedaldan çıkaramayarak düşmekle kadro kırılmaz diye düşünüyorum, hızlı giderken çatlak yol veya mazgala denk gelme işi de acemilikten değil dikkatsizlikten olur zaten acemi sürücü de acemilik döneminde bunu bilerek sürüş yaparsa sorun olmaz, açıkçası karbon kadro kırılır diye korkup almamak bu mantıkla biraz geçersiz, eğer bu mantıkla hareket edilirse hiçbir zaman karbon almamak gerekli.
 
@vercenik
Kardeş verdiğin bilgiler için teşekkürler.
Aktif pedalı tanıdığım kadarıyla inanasım gelmiyor yazmışsın.
İnternetteki telefon numaralarından aradım yanlış hatırlamıyorsam satış bölümünden Mustafa isminde bir arkadaşla bu konuşmayı yaptık.
Bana söylediği ve önerdiği "ilk yol bisikletimin düşmem sonucunda çatlayacağı yada kırılacağından garanti veremeyecekleri karbon olmaması" yönündeydi.
2 yada 3 gün önce bu diyalog gelişti ücretin yarısını vererek 6 ay bekleyip 2016 allezle ilgilenen Antalyalı derseniz hatırlar.
 
Geri