Scudo Sports

Specialized Tarmac Expert

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/417645_10150949415038772_1427022357_n.jpg
Bu da ben :D
(Bisikletin komple eski hali. Kadro, gidon, aynakol ve sele borusu hariç bütün parçaları yenilendi)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Scudo
Harikasınız ... Ayrıca Parkur Hoş Görünüyor Böyle Yerlerde Gerçekleşecek Antrenmanın Tadından Yenmez Herhalde
Birgünde Video Eklerseniz O Anları Bizde Yaşamış Oluruz :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@ReşitÇağırgan

Geçen seneden 3-5 fotoğraf atayım. Bir hafta sonra tekrar gidiyorum Krakow'a. Karlar eridiğinde başlayacağım idmanlara
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/306921_10150910141568772_1453195433_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/561235_380785201976845_4525027_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/292375_10150949414973772_862949226_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/555166_10150837705063772_327881633_n.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
170mm stem için aslında çok eskilerden bahsetmemiştim. Bu yılın takımlarını incelerken gözüme şöyle bişey ilişmişti :
2013 turda Kashechkin'in SL4 'ü üzerinde kullanacağı stem :)

http://cdn3.media.cyclingnews.futurecdn.net/2013/01/22/2/kashechkin_stem_670.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@Güney Tuncer

Görünüş itibariyle özel yapım bir gidon boynu olduğu belli .Uzun gidon boynu kullanmak için aynı zamanda çok güçlü sırt kaslarına sahip olmak lazım . Ya da sırt kaslarını geliştirmek gerekli. Kashechkin'in boyu 184 cm 'miş . Demek ki adam bu pozisyonda rahat

http://3.bp.blogspot.com/-VaP6rywndlk/T6urC5V2ZrI/AAAAAAAAB_4/rS_c9UOZcTw/s1600/KASHECHKIN-VANDEWALLE.jpg

http://www.rouesartisanales.com/upload/images/Kash-S1.jpg


Axel Merckx'de 150mm kullanıyormuş . Boy : 191 cm

http://mos.bikeradar.com/images/news/2007/07/11/Axle2-798-75.jpg
 
Arkadaşlar ben bu durumu(uzun gidon boğazı) bir iki sene önce sanki yazdığımı hatırlıyorum bu pro sporcular boylarına göre hep küçük kadro kullanıyorlar, sele borularının uzunluğundan bunu anlamak zor olmasa gerek( en kısa sele borusu uzunluğu 20-25 santimden fazla) .Küçük kadronun avantajları var (kontrolü kolay daha hafif ve virajlarda çok avantajlı) dez avantajları da amatörlerde görülen ağrı sızı durumları.Bu adamlarda bu ağrı sızılar olmayacağına göre avantajları ön plana çıkıp büyük çoğunluğu küçük kadro seçiyor.(isteseler milim milime kendilerine özel kadro yaptırabilirler) küçük kadro kullanınca da uzun gidon boğazı gayet normal diye düşünüyorum.
 
@ferhat köse

Evet , kimi sporcular için bu tespit doğru . Örneğin Vinokourov son olimpiyatlarda 177 cm boyuna rağmen 52 size bisiklet kullandı . Gidon boynu ise 120 mm . Benim boy 170 cm ve 100mm gidon boynu var . Bisiklet geometrilerini karşılaştırdım . Benimkiyle aynı . Ayrıca bu bisiklet özel yapımda değil . "Frame" bölümünde "stock geometry" yazısında anlaşılıyor

http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2012/07/30/1343617465187-1ezer612sta25-670-75.jpg

(link)
 
@Cem Unden


Cem bende ilk yol bisikletine geçtiğimde takastan dolayı 52 kadro ile başlamıştım(boyum 187 :) ) o zaman yol bisikletinin sevdasıyla hiç de umursamadım 6 ay kadar kullandım ağrım sızım olmadı gidon boğazı da 100 idi.Tek sıkıntım fotoğraflarda bisiklet altımda kötü duruyordu :) o dönem(seninle de bu konuyu özelden konuşmuştuk o dönem) tüm yol yarışlarında özellikle sele borularını dikkatli inceledim sporcuların büyük kısmı sele boruları 25-30 cm kaldırmış durumda bisikletler altlarında ufacık.Senin söylediğin gibi istisnalar tabiki var ama isim yapmışların da büyük kısmı küçük kadro kullanıyor.

Şu an 56 kadro kullanıyorum 120 lik boğaz ile (Gökhandan alınan :) ) 52 ye göre çok daha rahatım ama özellikle rampalardaki ayağa kalkışlarda ve sprintlerde 52 kadronun ataklığı artık kalmadı bunun da farkındayım.Yarış koşmadığıma göre benim için güzel olan bu ama yarış koşarsam kesinlikle 52 -54 kadrodan büyüğüne binmem aralarındaki farkı yaşadığım için söylüyorum.

Not:Vıno nun boyu 177 var mıymış :) ben 165 170 civarı zannediyordum fotoğraflardan :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Vino'nun bisikletinde 120mm boğaz yazıyor fakat kesinlikle 120mm değil o boğaz. En az 140mm. 160 bile olabilir.
http://www.abload.de/img/p102023943s1.jpg

Bu fotoğraftaki boğaz 120mm. Onunla karşılaştırırsanız eğer demek istediğimi anlarsınız.
Ayrıca boğazın yukarı doğru gitmesi, sizin de dediğiniz gibi boyuna göre bir boy küçük kadro kullandığını gösteriyor. Çünkü head-tube çok aşağıda kalıyor ve bunu dengelemek için yukarı doğru boğaz kullanıyorlar.

Sele borusunun en az 20-25cm kalkması da biraz kadro geometrisi ile alakalı. Mesela benim kullandığım Tarmac göbekten kelepçeye 53cm. Fakat 56cm kadro. Slope geometri kullananlarda bu şekilde bir görüntü oluşuyor, sanki orantısızmış gibi.
Vino'nun bisiklete bakarsanız da 52cm olmasına (denilmesine rağmen) sele borusu öyle abartı bir şekilde yüksek değil, ki Tarmac dediğim gibi slope geometriye sahip.
 
@Gökhan Toros

Biz kaynakların yalancısıyız . Vino'ya ait çok farklı bisikletlerde de aynı geometriler verilmiş . Bu bisiklette 52cm SIZE , 42 cm genişliğinde gidon , Sele ucu - gidon 56 cm , sele yüksekliği 70.6cm. Aşağıda da benim çektiğim Vino'ya ait bisikletin resmi var. Kararı siz verin

http://velonews.competitor.com/files/2012/07/NIK9000-633x421.jpg

http://i47.tinypic.com/kd7hq8.jpg

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Bu konu cok uzadi.
Gidon bogazi uzunlugu, kadro büyüklügü, ...... konulari herkesin bildigi seyler. Ayrica binis tarzina bagli olarak, oturma sekli degisir ve gidon bogazi da bunun ayari icin bir faktördür. Tartisma cok ben hakliyim sen haklisina dönmeden kapatsak iyi olacak gibime geliyor. Herkesin kendi secenegi oldugunu daha önce vurguladim.
Genel kurallari olmasina ragmen istisna ayarlarla kullanan pek cok insan var. Hele prolarin örnek alinmasi tartismayi hafifletmez, cünkü en uc örnekler onlarda.

Su asagida örnek verilen resme bakin.

http://michael.westapher.com/wp-content/uploads/2012/06/fabian_cancellara__1449256i1.jpeg

Dizden asgiya cekilen sakülen nerede olmasi lazim. Bir de Cancellara' nin sol dizine bakin, nerede duruyor? Tabii bu saate karsidaki oturma sekli. Ama bir saat en kalin viteslerele pedal ceviriyor bu durumda!. Örnek olarak almak ne kadar dogru olabilir?
 
@ihtiyar


Abi bu ekip tartışmaz hele hele de sen haklısın ben haklıyım olayına asla gitmez :) üçümüzde birbirimizi iyi tanıyoruz arada senin gibi abilerimizden de ekstra bilgiler geldiği zaman daha çok mutlu oluyoruz.Yazdığın tüm bilgiler için tekrar tekrar teşekkürler.....
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@ihtiyar

TT bisikletlerde yol bisikletine göre çok ayrı bir fitting sistemi kullanılıyor.

(link)
Detayları buradan görebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
konuya tam hakim değilim ama vino'nun olimpiyatlardaki bisikleti şudur:

http://pedalmag.com/wp-content/uploads/2012/09/Alexander-Vinokourov-P-Alex-Gordeev.jpg
 
Gökhanla aynı bisikletleri kullanıyoruz, onun boyu 1.83 benimki 1.82, bacak boylarımız tamamen aynı.. sele ayarlarımız ve selenin önde geride olmasıda aynı, çünkü bu sele ayarı sadece bacakla ilgilidir üst kısımla ilgili değildir, dizin hizarı ve dizdeki açıya göre ayarlanır. Gidon boğazı ise, ben 120 mm kullanıyorum, gökhan 140 mm kullanıyor ve ikimizinde duruş açıları aynı ve yol bisikleti kullanımına uygun oluyor.. Kullanıma göre değişir lafı da , eğer tur bisikleti kullanıyorsan tabi değişir, mtb kullanıyorsan tabi değişir ama yol bisikletinde belli birşey vardır ve ona göre ayarlarsın ve ben Gökhanın bisikletini kullandığım zaman rahatsız oluyorsam, Gökhanda benim bisikletimi kullandığı zaman rahatsız oluyor..

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/307521_10151229078573772_230687855_n.jpg
 
@Baran ÖZKAN
Sevgili delikanli, yukarida yazilanlari biraz dikkatli okusaniz, resimlere biraz daha dikkatle baksaniz iyi olacak. Kasheshkin' in kaclik gidon bogazi kullandigina baktiniz mi? Kac kere tekrar edildi, 170 mm. bogaz bile kullanildigi.
Burada sadece yol bisikletlerinden bahsediyoruz. Tabbi ki kullanima göre degisir. Oturusumuzu bile kullanisimiza göre degistirmiyormuyuz. Ellerini gidonun üzerine koyup 45 km/h saatle mi gidiyorsunuz, yoksa gidonu alttanmi tutuyorsunuz. Ya da 200 km. yi hep gidonu alttan mi tutarak gidiyorsunuz.
Ne kadar hizli kullaniliyorsa o kadar cok yatiliyor bisikletin üstüne. Bunu kolaylastirmak icin de kullanis tarzina göre gidon bogaziyla oynayarak cözüm ariyorsunuz.:)

Bu konuyla alakali baska bir topikte kullanilan kol boyu ve sele gidon mesafesinin kaba ilskisi üzerine yazmistim. Yine tekrar edeyim.
Dirseginizi selenin ucuna dayayip, kolunuzu acik elle gidona dogru uzatacaksiniz. Araya bir parmak giriyorsa tur, iki parmak giriyorsa, sportif, üc parmaktan fazla ise yaris pozisyonu sayilir. Istisnalari mutlaka vardir ama, genel kural olarak kullanilir.
 
http://img803.imageshack.us/img803/9489/20130217162320.jpg

Eveet. Arkadaşı Polonya için hazırladık. 20'si sabahı uçuş var. İdmanlara orada devam, Temmuz ortasına kadar :)
 
Geri