Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Specialized Sirrus Elite&Lappiere Urban Shaper 400/600

Siz olsaydınız hangisini seçerdiniz?

  • Specialized Sirrus Elite

    Katılım: 21 52,5%
  • Lappiere Urban Shaper 600

    Katılım: 9 22,5%
  • Lappiere Urban Shaper 400

    Katılım: 10 25,0%

  • Toplam katılım
    40

cpt.erhan

Daimi Üye
Kayıt
25 Nisan 2015
Mesaj
217
Tepki
193
Yaş
39
Şehir
Antalya
İsim
Erhan
Bisiklet
Specialized
Merhaba arkadaşlar.Yaklaşık olarak 1 aydır gece gündüz bisiklet arayışındayım. Şu an mevcut olan Sedona 341 bisikletimi bilmeden ve yanlış kadro boyu seçmeme rağmen 3 yıldır kullanıyorum. Artık yeni bir şehir içi-tur bisikleti almanın zamanı geldi diye düşünerek bisiklet almaya karar verdim. Bisikleti genel olarak şehir içinde ve çok uzun olmasada ara ara 2-3 günlük kamplı turlarda kullanacağım.

Specialized Sirrus Elite
file_121_66.png
(link)

Hakkında hiç bir olumsuz yorum bulamadığım bisiklet. Karbon maşa,hafifliği ve seri olması ile şehir içi için çok uygun görünüyor. Ama daha önce herhangi bir karbon donanım kullanmadığımdan maşanın karbon olması beni endişelendiriyor.Darbelere karşı dayanıklılığı hakkında bilgim pek yok. Ayrıca donanım olarak diğer almayı düşündüğüm Lappiere bisikletlerden geride kalıyor. Bu bisiklet için önde acere arkada alivio 9v kullanılmış. 48/36/26 aynokol kullanılmış.Geometrisi ve tasarımıyla çok hoşuma gitsede donanımın diğer bisikletlere göre düşük ve maşanın karbon olması bu bisikleti tercih etmemi zorlaştırıyor.Ağırlık olarak 10,85kg olarak geçiyor. 2200tl civarına alınabiliyor.

Lappiere Urban Shaper 400
FICHELP-5760-Urban-Shaper-400.jpg
(link)

Forumda bir kaç kişinin kullandığı,tur için tasarlanmış v fren,düz maşa ve hafif bir bisiklet. Ön ve arkada deore 10v kullanılmış. 48x36x26 olarak. Kadro 7071 maşa 6061 seçilerek bisiklette hafiflik maşada sağlamlık sağlanmış diye düşünüyorum. Yanılıyor olabilirim. İki Lappiere modelinde de ön ve arkada bagaj bağlamak için delikler mevcut. Ayarlanabilir gidon bu bisiklet için artı özellik olarak duruyor. Ağırlık olarak 11.3 kg belirtilmiş. Kullanan arkadaşlar bisikletin akıcılığından çok memnun. Bu bisiklette beğenmediğim tek şek kadronun bana güzel görünmemesi. Bu kişiden kişiye değişebilir.1900 tl civarı fiyatları var internette. Pazarlıkla ve peşin ödemeyle daha da düşecektir.

Lappiere Urban Shaper 600
ZOOMLP-5770-Urban Shaper-600-075.jpg
(link)
Yine forumda kullanan arkadaşların çok beğendiği bir bisiklet. Yine bu bisiklette de Kadro 7071 maşa 6061. Bu bisiklette beni sıkıntıya düşüren tek şey hidrolik fren olması. Zira eski bisikletimde hidrolik frenden ne çektiğimi bir Allah bir ben bilirim. Avid Elixir 1 fren seti vardı eski bisikletimde. Sırf gittim bu yüzden avid hidrolik fren bakım seti aldım. Neyse bu bisiklette Lappiere 400 e göre arka aktarıcı deore slx kullanılmış. Ön aktarıcı yine deore seçilmiş.Aynakol bu bisiklette de 48x36x26 aynı. Görünüm olarak çok hoşuma gidiyor. 2200tl civarına alınabilir diye düşünüyorum 11.5 kg

Şimdi size sorularıma geleyim
1.Alivio,Deore,Deore Slx arka aktarıcı arasında çok büyük fark var mıdır? Hem ön hem arka aktarıcının Deore olmasının artısı var mıdır?
2.Hidrolik frenden dilim yandı acaba yeniden hidrolik fren alsam hata mı yapmış olurum? Gerçi sonunda Avid Elixir 1 uzmanı oldum.
3.Specialized Sirrus Elite alıp daha düşük donanım karbon maşa tercihi daha mı doğru bir tercih olur?
5.Siz olsaydınız hangisini seçerdiniz?

Zaman ayırıp okuduğunuz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Deore Slx ve Alvio arka aktarıcı arasıda ciddi bir fark var mıdır? Bilgisi olan bir arkadaş bilgi verebilirse sevinirim.
 
Merhaba hocam sana çok kısa bir öneri de bulunacagim ben bu sirrus u çok istiyorum dum 5 6 ay boyunca hep bunu istedim gittim donanım için carraro 330 aldım şimdi onu almadigima çok çok çok pismanim git hiç bekleme al bence sirrus u başkasını alırsan pişman olursun
 
  • Beğen
Tepkiler: cpt.erhan
@Arda Oral Bugün Antalya da bir satıcıyla görüştüm. Elinde varmış. Yarın gidip göreceğim.İşin açıkçası ben bisikletleri görmedim. Görüp almak en doğrusu tabi ki. Eski sirrusları çok hoşuma gidiyordu. 2015 de daha da güzel görünüyor. Muhtemelen dediğiniz gibi olacak. Teşekkür ederim tavsiyeniz için
 
Cevaplayayım hocam. Dilim döndüğünce.
1- Deore kullanıcısıyım. Daha önce de alivio kullandım. Arada düz yolda çok bir fark olmasa da, rampa çıkarken, ani yüklenmelerde ya da yük taşırken başarılı bir aktarıcı o kadar rahat ettiriyor sizi. İyi bir aktarıcınız varsa yokuş yukarı çıkarken ya ben vites düşürsem düşer mi, acaba zincir atar mı diye düşünmüyorsunuz.
2- Hidrolik disk fren konusu. Deore serisi hidrolik disk fren setine sahibim. 5 senedir kullanıyorum. Daha bir kere açılıp bakıma gerek duymadı arıza çıkarmadı. Yaklaşık olarak 10.000 km görmüştür. Sadece padler bir kere değişti. Kalite çok önemli. Deorela tecrübe ettiğim için ilk defa hidrolik disk freni ne söylesem boş olur.
3- Şehir içinde laylaylom kullanacak birisi olsanız ya da rahat rahat gezecek uzun turlara gidecek bir insan olmasanız size donanımı en iyisi hangisiyse onu alın derdim. Ancak, uzun tur kullanımlarında kadro kalitesi ve açıları hafiflik gerçekten çok önemli oluyor.
En basit örneğiyle bisikletten hafiflettiğiniz 500 gram yerine kendinize bir tane şişme mat alabiliyorsunuz. Bunlar komik rakamlar ve düşünceler gibi gözükse de 200 km pedal çevirdikten sonra düz eva matta yatmak yerine şişme 2 santimlik matta yatmak ço daha tatlı geliyor. E matın da ağırlığı fazla olunca, bisikletiniz çok hafif değilse eva mat almak zorunda kalıyorsunuz. Buna benzer örnekler çoğaltılabilir.
4- 3. seçenekte saymış olduklarımdan dolayı ben sizin yerinizde olsam Specialized alırdım. 4.000-5.000 km görür sonra bi vites sistemi değiştirirsiniz. Rahat edersiniz. En azından kadronuza XTR set bile atsanız sırıtmaz üstünde :)

Lapierrei marka olarak bilemesem de meşhurmuş bunu öğrendim. Ancak tur bisikleti dediğimizde Sirrusun uzun turcular arasında ne kadar çok tutulduğunu da kestirebiliyorsunuzdur bence. Bunun sebebi de, tabii ki kadro açıları ve dayanıklılık olsa gerek.

Son olarak belirtmeden edemeyeceğim bir diğer husus, jant ve jant göbekleri. uzun turlar için bir tur bisikleti almayı düşünüyorsanız Jant çemberlerinizin dayanıklılığından emin olun mutlaka. Ve elinizden geldiğince yüksüklü bir jant çemberi seçmeye çalışın. Jant göbekleri de, bisikletin üstünde döndüğü yer olduğunu düşünürsek, bisikletin akışkanlığını doğrudan etkiliyor. Ne kadar iyi bir jant göbeği o kadar başarılı akışkanlık demek.

Yine bunu kendi tecrübelerimden şöyle aktarabilirim. Normalde jant göbeklerim Quando rulmanlı seriydi. 26" 1.50 Maxxis Detonator lastiklerle yokuş aşağı pedal çevirerek %7 eğimde maks. 65 i görebilirken, elime para geçtiğinde jant göbeklerimi Xt ye çevirdiğimde aynı yokuşu 2.20 Maxxis Tomahawk arazi lastikleriyle pedal çevirmeden 75i gördüm :) Rüzgar, ağırlık, aerodinami vs... gibi unsurlarda hiçbir değişiklik yokken hemde. :)

Dilim döndüyse yardımcı olduysam ne mutlu bana :)
 
@M.Burak KARADAĞ Değerli cevaplarınız için gerçekten çok teşekkür ediyorum. Donanım farkından dolayı yaşadığım tereddüt hep kafamı bulandırıyordu. Genel olarak tavsiye sirrus tan yana. Lappiere gerçekten fiyat performans olarak güzel modeller üretmiş olsada Surrius almak en mantıklısı gibi görünüyor. İleride dediğiniz gibi donanımı değiştirerek uzun yıllar kullanabilirim. Demek ki başkasından duymaya ihtiyaç varmış :) Tekrardan çok teşekkür ediyorum. Tercihim herhangi bir sıkıntı çıkmazsa sirrustan yana olacak gibi görünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Burak KARADAĞ
@cpt.erhan Rica ederim abi :) Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :) Sonuçta birbirimize yardımcı olabilmek adına buradayız değil mi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: cpt.erhan
Bir şey daha söyleyeceğim bir sürü tura çıkan kişiler ile görüştum ve gördüm ki şunu anladım Acera kullanan da var deore kullanan da bu sizin ne kadar konfor aradığıniza bağlı bir şey arkadaşımın biri Acera set ile İstanbul dan Adanaya geldi hiç arıza yapmadan ben hala size sirrus u öneriyorum
 
Urban 600 sahibiyim
Ama
Simdiki aklim olsa
Sirrius alip
Ustundeki donanimlar eskidikten sonra
Daha iyi donanimlar ile degistirirdim
Urban 600 ustunde slx arka aktaricim kazadan dolayi yamuldu yerine xt 786 aldim
Xt ile slx arasinda bile kalite farkini hissediyorsunuz
Ben simdiki aklim olsa kadroya yatirim yapardim cunku donanimlar bir muddet sonra eskiyip yada bozuluyorlar
 
@Arda Oral Şu an kullandığım bisiklette acera donanım var. Bisiklet hakkında hiç bir şey bilmiyorken ön süspansiyonlu bana ufak olan bir kadroya sahip sedona 341 aldım. Üzerinde acera set var. 3 yıldır bisiklet hakkında sökme tamir ne öğrendiysem bu bisiklette öğrendim :) Dediğinize elbette katılıyorum. Acera kullandım çok fazla sıkıntı yaşamadım. Ama daha iyisini alma şansım olduğundan sizlere sormak istedim.

@harun tınas Öncelikle geçmiş olsun. Dediğiniz gibi ilerleyen sürede donanımları değiştirmek daha mantıklı. Tercihim eğer satın alma aşamasında bir sıkıntı çıkmayacak olursa sirrustan yana olacak.
 
Urban 600 agir olmasinin sebebi tur bisikleti ile sehir bisikletinin melezi olmasidir
Jantlari cok saglam ve cok dayanikli cok agir on ve arka tarafa bagaj delikleri mevcut masasida aliminyum ve hidrolik fren oldugu icin agirlil farki uaratmakta eger bunlara ihtiuacniz yoksa sirrus alin
 
@harun tınas Lapierre in urban serisi ile ilgili her şeyi okudum. Çok beğendiğim bir bisiklet. Antalyada hiç bir yerde görme şansım yok. Bir sürü model arasında eleyerek bu 3 modelde karar kıldım. Türkiye tedarikçisi Acell grupa mesaj attım dönmediler. Arka bagaj gerçekten önemli. Ön bagaja şu an için ihtiyacım olacağını sanmıyorum. Ama sirrus alamayıp urban shaper 600 alacak olursam da çok bir pişmanlık yaşamam gibi geliyor. Yorumlarınız için teşekkürler.
 
ordaki hiç bir bisiklet seni üzmez zaten
ihtiyaca göre bisiklet seçmek en mantıklısı
urabnın kadro açısı ve kalitesi ortalamanın üstünde zaten
fakat aliminyum maşa ;ağır ve dayanıklı jantlar; ve hidrolik frenlerden ötürü diğer sirrusa göre daha ağır
 
@harun tınas haklısınız. Zaten konu açma gereğini bu yüzden duydum. Kararsız kaldım bazı konularda. Urban shaper 600 alsam daha dayanıklı. Ağırlık olarak bence çok uygun. Size sormak istediğim bir konu var. Maşa ve teker arası mesafe fotolarda bana az gibi geldi. Eğer daha kalın bir lastik takmak istesem sorun yaşar mıyım? Olur da bir gün çok uzun tura çıkarsam marathon plus gibi lastikler uyumlu olur mu?Bir de ah bir görüp deneme fırsatım olsa daha kolay karar vereceğim ama ne yazık ki Antalya'da satan bisikletçi getirmiyor. Eğer yarın görüp denedikten sonra sirrusta kesin karar veremezsem interneten urban shaper 600 alırım. Yada satan en yakın ile gidip bakarım.
 
bisikletin üstündeki lastikler 28 inch 30mmlik
jantlar ise (link)
verilere göre 25-54 arası lastik takabiliyorsunuz ama kadro biraz ince olduğundan 35 den fazlasına müsade etmeyecektir
maraton plus ın ince versiyonlarıda mevcut (link)
uzun turlarda kalın lastik yorar zaten
ince lastiğin faydasını görünce(asvaltta) daha incesini isteyeceksiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: bilaltuna
@harun tınas kalın lastikten kastım daha dayanıklı olması anlamındaydı.yani kaça kadar çıkabileceğimi sormak istemiştim. Siz zaten cevap vermişsiniz. Teşekkür ederim yardımlarınız için
 
Kendi bisikletim buradakilere muadil olacak bir bisiklet Trek Fx 7.3 Detaylı bir incelemesini şuradan görebilirsiniz Trek Fx 7.3 2014 Detaylı İnceleme - BisikletForum
Urban Shaper 600 modelini uzun yolda, kısa turda kullandım kadro bana uygun ölçüdeydi fx 7.3 e göre hafif agresif bir bisiklet gibi hissettim (oturuş pozisyonu olarak) donanım olarak kesinlikle en kaliteli tercih olur. kendi açımdan negatif tarafı ön maşadaki darlık ve disk fren olmasıdır. 30c lastikle bile oraya çamurluk takmak ızdırap olur, çamurluk takmazsan 32c veya 35c lastik tepeye sürtmeden sığarsa yine iyi derim. 400 modelini görmedim ama onun da maşası o kadar darsa aynı şekilde kısıtlı bir bisiklet olur.

Sirrus elite de kadro ve detaylar şahane fakat donanım? üst sınıfta sayılacak bir bisiklet ama hala kare milli aynakol ve ismi cismi belli olmayan v fren takımı ile geliyor, ayrıca çekiş sistemi 9lu

Kendimden yola çıkarak fx 7.3 ile sirrus elite denk bisikletler ve benim bisikletim de sirrus gibi isimsiz fren takımıyla, kare milli aynakol ile satılıyor. Peki daha üst donanımlı bisikletler ucuzken neden kötü donanımlı bisiklete fazla para veriyorum? :D kadro, maşa, gidon, elcik ve sele gibi konfora yönelik çalışmalara veriyoruz parayı. Parçalar eskidikce ufak tefek güncellemelerle maliyeti abartmadan çok daha kaliteli bir hale gelebiliyor. 3 yıldır aktif oalrak bisiklet grupları ile turlara gidiyor ve incelemediğim kurcalamadığım çok az bisiklet modeli var bu tecrübeme dayanarak diyebilirim ki, lapierre donanım üzerinden rekabet ediyor(sonradan alınıp değiştirilebilen parçalar) trek veya specialized gibi firmalar kendi üretimindeki kadro, maşa, sele, gidon, kadro, elcik v.b ile rekabet ediyor :D örnek olarak fx 7.3 incelemesindeki gidona bakabilirsiniz bontrager sitesinden de detaylı açıklama yazısını ayrıca ekliyorum
(link)

yazı baya uzadı ama şunu da belirtmeden gitmeyeyim :D kare mil orta göbek, hollowtech göbeklere göre 300 gram kadar ağırdır, aynı şekilde tüm sistemi deore toplamak ve alivio toplamak arasında 150-200 gram kadar değişim vardır. Specialized ve trek ağır donanımları kullandığı halde üst seviye donanım kullanan bisikletlerden daha hafif veya eşit ağırlığı yakalabiliyor :D verilen para yine dediğim gibi markanın kendi üretimindeki parçalara gidiyor. Kendi bisikletimde aynakol(22,32,44 deore), lastik(marathon supreme) ve frenleri değiştirerek 600 grama yakın hafiflik elde ettim. 600 gram ağırlık da benim uzun turdaki şişme mat taşıma lüksüm olarak geri döndü :D
 
@UtkuSener Gerçekten çok faydalı bilgiler vermişsiniz.Teşekkür ederim. Trek Fx 7,3 listemdeydi daha sonradan listemden çıkardım. Sebebi ise sadece donanım olarak Lappiere e göre daha aşağıda kalmasıydı. Sirrus la Trek te aktarıcılar aynı olmasına rağmen geometri olarak surris daha çekici olduğundan onu listeye almıştım. Hollowtech göbekli bisiklet gerçekten de sahip olmak istesemde konuyu açtıktan sonra Lippiere 600 e karşı olan düşüncelerim değişti ve sizinle aynı fikirde. Maşa teker mesafesi ve hidrolik disk düşündürüyor beni.Hidrolik diskten belki talihsizliğimden belkide giriş seviyesi hidrolik disk kullanmış olmamdan dolayı çok çektim. Fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla 400 modelinde de aynı durum söz konusu.Teker maşa mesafesi az.Trek ve sirrus arasında seçim yapmak gerçekten de zor. Ama dediğiniz gibi iki firmada donanımdan ziyade kendi üretimleriyle ve tecrübeleriyle farklarını ortaya koyuyorlar. Tekrardan verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. Tercihim yarın bisikleti denedikten sonra kesinleşmiş olacak. Büyük bir ihtimalle nasip olursa sirrus sahibi olacağım.
 
Evet gerçekten öyle bir heves ugruna yaptık bir hata bari başkaları yanmasin
 
  • Beğen
Tepkiler: cpt.erhan
Geri