Scudo Sports

Specialized Sirrus Elite / Deore LX V-Fren / SHIMANO POWER MODULATÖR

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
yok ben beğendim, kullanırım bir amatör olarak. denerim en azından.
artısı eksisi o zaman belli olur.
ama gökhan bey profesyonele benziyor, e tabi kendisine uygun değildir.
 
Scudo
Nazmi Bey bize bir konuda fikir vermek istemiş.

Çok da faydalı oldu.Tartışma yapılmaması gereken bir durum.

Dediği gibi profesyonel olmasakta bisikleti çok sevenlerdeniz.

ön fren sayesinde bir kez okkalı bir şekilde düşüşümü unutamam böyle bir ürün varsa tam benlikmiş:)

Tekrardan teşekkürler Nazmi Bey.

Sayende güzel şeyler öğreniyoruz.
 
@ulaş kaya

Nazik sözleriniz için çok teşekkür ederim Ulaş Bey.

Bilgi paylaştıkça değer kazanır...
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
Nette araştırdım bayağı. Shimano'nun dökümanlarında akıl karıştırıcı şeyler var. Belli biryere kadar kablonun çekim gücünü arttırır ondan sonra normal çalışır gibi bişeyler diyor. Yada ben yanlış anlıyorum.

Forumlarda belli bir yere kadar normal fren gibi çalıştığı, belli biryerden sonra gücü sönümlediği yazıyor.


Dökümandan bi halt anlamadım açıkçası. İngilizce bilipte ne dediğini anlayanlar açıklarsa sevinirim.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: NZM!
dökümanda şunu demeye çalışmış:
belirli bir güç aralığında (yani fren kollarına yapılan güç) alet gücün birazını sönümleyecektir. ancak gücü daha da arttırıp (yaradana sığınıp) sonuna kadar sıkarsanız sönümlemeyi bırakıp tekrar aynı ivmede gücü iletecektir.
belirtilmemiş ancak pdf teki birim aralıklarını 1 kabul edersek, 7 kg gibi alet devreye girerek ivmeyi azaltıyor 12 kg dan sonra ivmeyi tekrar arttırıp gücü iletmeye devam ediyor. yani tekerlerin kitilenmesini geciktirici diyebiliriz ancak kesinlikle kilitlemeyi önler demiyor. grafikten de anlaşılacağı üzere.
ben kullanmayı tercih etmem ancak çoğu kişiye faydası dokunabilir.
İyi geceler.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya ve NZM!
@gökhangenel

Evet, dünkü denemelerimde aynen öyle oldu. Biraz alışmak gerekiyor. İlk etapta biraz yumuşak gibi (zor fark ediliyor), kuvvet arttıkça da gücü bırakıyor. Ancak şöyle de oldu; fren pabuçlarım aynı, uyguladığım kuvvette her zamanki gibi olduğu halde kitlenmekte nazlanıyor. Zank diye duruyor. Hatta abarttım birkaç kere sınırlarını bulmak için arka teker biraz havalandığı halde ön teker kitlenmedi. Daha da hoşuma gitti alet. Hissedilir bir şekilde müdahalesi yok. Nedense hemen hemen kimsenin bilgisi olmamasına (bende) şaşırıyorum. Çok bilinen bir alet değil. Bende benim bisikletimden olan ve yılda 10.000km den fazla yapan 50 yaşındaki bir abinin bisikletinde görmüştüm ilk defa. Fiyat çok iyi. Denemekte fayda var. Yabancı sitelerde bile 2-3 avro. Takın beğenmediniz mi birine verin.
 
  • Beğen
Tepkiler: gökhangenel
@Tuncay Üner

Grafikte güzelce verilmiş. Baskıyı arttırdıkça o gücü bırakmakta. Buradaki nüans, arka freni de kullandığınız zaman gücü bırakana kadar hızınızın biraz daha düşmesi. Dolayısıyla kitlenmenin daha yavaş geçekleşmesi. Diğerleri daha yüksek hızda kitlerken bu alet tekerleri daha yavaşken kitliyor. Hatta kitlenmesi için çok sağlam asılmak gerekiyor. İnce lastik ve ıslak zemin. Bu ikiliden hep ürktüm. Islak zeminde de deneyeceğim. Bakalım sonuçlar ne olacak...
 
Açtığınız konunun çok kişiye faydası olabilir, teşekkürler. Ben de sizin sayenizde tanımış oldum Power Modulator'u. Tecrübesiz kullanıcılara (özellikle yeni bir bisiklete alışma sürecinde) yönelik bir uygulamaymış.

Campagnolo'nun bile profesyonel yol bisikletçileri için geliştirdiği önleyici teknolojiler mevcutken bu hiç de küçümsenecek bir alet gibi görünmüyor.

Yalnız şunu merak ediyorum. Shimano Power Modulator'un yolda arıza yapma olasılığı nedir? Arızalanması halinde kolayca sökülüp devre dışı bırakılabiliyor mu?
 
Benim teknik dokümandan anladığım konu sahibinin anlatımından biraz farklı: Diyelim ki, normal V fren ile fren koluna 30 Newton'luk bir güç uyguladık. Pabuçlar janta aynı kuvvette güç uyguluyor. Bu modülatör kullanıldığında ise fren koluna 30 Newton'luk bir güç uygularsak, pabuçlar janta 20 Newton(rakam temsilidir, daha az olduğunu belirtmek için) kuvvet uyguluyor ve biz fren koluna uyguladığımız gücü daha da arttırırsak modülatörün sönümlenme aralığını aşacağı için uyguladığımız kuvvet neyse yine aynını pabuçlara ve dolayısıyla janta iletiyor. Yani 50 Newton güç uygularsak 30 ile 40 arası değeri(sönümlenme aralığı kabul edelim) aştığı için modülatör devre dışı kalıyor ve tekerler yüksek güçten dolayı kilitleniyor ve risk devam ediyor. Bu aletin mantığı konu sahibinin panik fren dediği ilk aşırı kuvvetin etkisini azalmaktadır doğru, ancak ikinci kademede güç daha da artarsa yani fren sıkmayı bırakmayıp daha da yüklenirsek bu sefer teker kilitlenmesi kaçınılmaz olabilir. Sonuç olarak kaza anında hızımın ne kadar azsa maruz kalacağımız kuvvet(hasar) da o derece az olur. Süratsiz pedallar...
 
  • Beğen
Tepkiler: aertan
Konuyu açanlara ve tartışmaya katılanlara teşekkür ederim. Tartışmanın erdemine inanırım, farklı bilgi ve bakıç açılarını görmemizi ve bunlardan faydalanmamızı sağlıyor. Uslup meseleleri zamanla çözülen şeylerdir. Bu nedenle kimsenin esasla ilgili fikrini ve bilgisini söylemekten çekinmemesini rica ederim. Uslup sorunları nedeniyle insanların susturulmaya çalışılması da bence hoş ve yararlı bir şey değildir.
V Fren ayarları konusunda, ben de uzun süre sıkıntı çekmiştim, pabuçların aynı anda basmaması ve sürekli ayar yapma gereği sıkıcı olduğundan, ve nihayetinde sorun malzeme kalitesiyle ilgili olduğundan, bir süre sonra ayardan vazgeçmiştim. Paralel baskı iyi bir çözüm ancak kilitlenmeyi önleyecek aparat, sadece giriş seviyesi kullanıcılar için, gerekli gibi görünüyor. panik fren ile hiç takla atmadım, ama bir kez, arka tekerim havalandı. ondan sonra da hiç böyle bir şey yaşamadım. ön tekerin fren papuçlarını, janta, arkadakilere oranla biraz daha uzak tutmak gibi, basit çözümler var. Ancak sürüş tecrübesi arttıkça ön freni nasıl kullanmanız gerektiğini öğreniyorsunuz. Lakin, ön tekeri kilitleme yüzünden takla atma kazası yaşayan bir kaç insan da biliyorum, duydum. Son tahlil de insanların öğrenme kapasitesine güvendiğim için, bu aparatı kullanmayı tercih etmem. Ancak kişiye özel olarak belki tavsiye edilebilir, o da, Özütürk beyin söylediği gibi verdiği güven duygusu nedeniyle. bazı bisikletliler güven duygusuna daha çok ihtiyaç duyuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Nazmi bey iyiki konuyu bizlerle paylaşmısınız. İlk defa duydum. Sizden ricam biraz kullanım sonrası tekrar bir yorum yapmanız olacaktır. Polemiğe de gerek yok bence. Paylaşım için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: NZM!
@N. ÖZÜTÜRK

Evet çok bilinen bir şey değil ben de yeni öğrendim sayılır. bu arada şunu daha açık yazayım: belli bir güç aralığından sonra değişen sadece sönümleme ivmesi. yani daha önce çaldığı gücü geri bırakmıyor, cepte o. ancak güçten çalmayı bırakıyor. bir de olay fren stroke ları ile alakalı. yani o kilitlenme noktasına, ne kadar güç uygularsanız uygulayın gelmeyebilir. çünkü lever ı dibe dayamış olabilirsiniz. pabuçları tekere çok yaklaştıracak şekilde tekrar ayarlarsanız görece stroke u da arttırırsınız o zaman kilitlenme gözlemlenebilir. fiyat iyi basit bir mekanizma.
 
  • Beğen
Tepkiler: NZM!
Konuyu okumakla uzun zamandır şikayet ettiğim fren ayaklarını değiştirdim. Deore lx değil daha ekonomik bir seri olan alivio aldım. Siparişi vermek kargoyu almak fren ayaklarını takmak ve 1 saat süreyle kapkara olmuş ellerimi yıkamak dahil her şey 24 saatte bitti. Açtığınız konu ile aklıma getirdiğiniz için teşekkürler. Kendi adıma karanlığa küfredeceğime bir mum yakmış oldum :) power modülatörü sormadım açıkçası. Yiğit-yoğurt meselesi.
Konu forumdakileri bilgilendirdiği gibi bir forum üyesinin de ataletini yenmesini sağladı.Tekrar teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: NZM!
@Halil EROĞLU

Halil Bey söyledikleriniz doğru. Bugün 40km lik tura çıktım. Gerek asfaltta gerekse mıcırda deneme şansım oldu. İlk sıkışta baskıyı biraz azaltmakta. Çok zor hissedilir. Yetmedi köklediğiniz zaman kitliyor. Ancak o esnada hızınız 2. baskı zamanına kadar biraz daha düştüğü için fazla bir kayma yaşanmıyor. Aslında ilk aldığımda bana söylendiğinden daha iyi böyle olması. Öyle denedim ki arka teker adete bir karış kalktı. Bisikletin durmasına yakın kilitlendiği için bendeki etkisi olumlu oldu. Satın aldığım yer (ki kendisi arkadaşım) bile tam anlamıyla biliyor. Gerçekten bilinen bir alet değil. 10-15 lirayla kimse zenginde olmaz, fakirde. Aklına yatan takar. Belki de memnun kalmaz bilemem. Ben zaten beğenmediğim taktirde eşimin bisikletine taktıracaktım. Ancak beğendim ve ona da sipariş edeceğim.
 
@Cem Coşkun

Arıza yapma olasılığı fazla yok gibi. Çünkü çok basit bir mekanizma. İnce ve kalın tarafı var. Biri aşağıya diğeri de yukarıya bağlanmakta. İstenilen an çıkartılabilir.
 
Bak ben sana inceden ders veriyorum ama sende onu alacak kapasite yok malesef. Hala daha çırpınıyorsun. Ben sana soru sormadım. Bu konu hakkında fikir beyan et demedim. Sen atladın. Hayırlı olsun bana göre değil mi dedin? Hala daha buradaki insanlara yağcı diyorsun ya; bunu yapma! İş başka yönlere gitmekte, bana yazma!
 
Arkadaşlar konu saçma sapan yerlere gelmiş uzamaması adına kilitliyorum.Burada kimse kimseye bir şey öğretmek zorunda değil ,herkes belirli kurallar içerisinde fikrini yazmakta özgürdür. beğenirsiniz beğenmezsiniz beğenmediğiniz taktirde durumu yönetime bildirmek yerine ikili diyaloğa getirirseniz sonuçları hoşunuza gitmeyebilir.Tüm yazılanları okudum daha da eklenecek şeyler var ama fazla uzatmamak adına başka bir şey yazmıyorum.Bu gibi durumlarda karşılıklı restleşme yerine mesajın altındaki hatalı mesaj bildir butonunu kullanınız.

Konu hakkında da, konu içerisinde yazıldığı gibi bilinmeyen bir parça değildir yıllardır kullanıma açıktır. konuda bir iki yerde geçmiş bilinmemesi garibime gitti diye, bilmeyenlerin ayıbıdır o, yoksa pek çok kişi zamanında denemiştir kullanmak istemediği için kullanmıyordur.Ben kendi adıma fren kollarında fren papuçlarını direk hissetmekten yanayım ancak o zaman doğru frenleme uygulayabiliyorum.Kullanıp da memnun kalan arkadaşlara da saygım sonsuz 10 lira herkesin deneyip öğrenebileceği bir miktar tecrübe böyle kazanılır :) her şeyi forumlardan okuyarak öğrenmemek lazım bazı şeyleri denemek, para harcamak iyidir :)

Not:Konu yanlış bölüme açılmış şehir tur bisikletleri bölümünden atölyemiz fren bölümüne alınmıştır.Lütfen konu açarken de doğru bölümleri kullanalım.

not 2: N.Öztürk bey kendi isteği ile forumdan ayrılmış üyeliğinin silinmesini istemiş konu içerisindeki tartışma mesajları da silinmiştir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri