Scudo Sports

Specialized Demo 8 Custom

@Özgür Tunalı
Bu Lafa Çok Katılıyorum. Çünkü Bisiklet Dışında birde Radio Control Araçlarla ilgileniyorum. ve Bu Cevabı Verebileceğim. Bir Çok Soruyla Karşılaştım. İnsanın Kendini Tatmin Eden Ve Huzur Bulduğu Şeylere Para Harcaması Kadar Doğal Hiç Bir Şey Yoktur. Specialized İyi Bir Seçim, Kazasız Belasız Pedallamalar.
 
Scudo
@ertugrul olan

Selam Ertuğrul. Fazla renkli şeylere özellikle girmedim. Çok renki kadro zaten. Bazen fazla renk çirkinleştiriyor çarşamba pazarı gibi oluyor, bu böyle daha iyi. Atlas gidona gelince vardı zaten sattım.0.25 Rise ı kurtarmıyordu.Bisikletin önü xc ler gibi alçak oluyor onla.30mm rise olanıda istemedim boğumları şekli tuhaftı. Bu renthal 1.5 inç rise 38 mm anca kurtarıyor.Hemde şık duruyor. Bisiklet süper slack geometri ve head tube baya kısa baya alçak. o yüzden renthal 38mm rise aldım tam oldu gidon yüksekliği.
 
@ertugrul olan
Renk seçeneği vardı ama ya düm düz mat siyah yada trabzonspor renkleri vardı bu senenin :D Kadrolar aynı 2012-2013 bende beşiktaşlı olmama rağmen 2012 yi bunu seçtim.Kadro kendini belli etmeli bence bisiklette.Futbolu bisiklete de sokmamak lazım.:) Ama bu kadronun özel yanı da Where The Trail Ends filminin başrol bisikleti olması. Hastası olduğumuz ünlü freeridecı Darren Berrecloth sürüyor filmde bunu.Renk olarak asıl tercih sebebimden biride bu. (link)
 
Çok güzel çok hoş bir bisiklet gerçekten de, ama keşke "Türkiyenin En İyi Downhill Bisikleti" gibi birşey yazmaktansa, o kararı forum ahalisine bıraksaydınız. Gerçekten öyle olmuş olsa bile (ki bence değil, 2012 gt fury world cup var ben en iyi olarak onu seçerdim), o şekilde yazmanız bence başlığı itici kılmış.

Ama bisiklet çok güzel görünüyor, donanım tercihin de çok yerinde bence, DB ve Renthal barlar çok hoş, ayrıca bu renk Demo'lara da kesinlikle non-kashima Fox 40'lar daha çok yakışıyor.

Hayırlı olsun, umarım ciddi bir kaza bela olmadan uzun yıllar mutlu mesud binersin, bisikleti de güncel tutarsın :) Karşılaşmak dileğiyle..
 
Peki bu bisikletlerin bakımı nasıl yapılıyor? Binlerce liralık aletin bakımı yapılırken "dur şurayı sökeyim" diye mi yapılıyor yoksa üreticinin belirttiği bir teknik şartname gibi birşey var mıdır?

Hadi diyelim göbekler aktarıcılar frenler vs aşağı yukarı biliyor. Ya o acayip amortisörler? :D

Diğer aklıma gelen sorular şöyle:

- Ne sıklıkla bakım yapılıyor bu aletlere?
- Bu çapta bir bisiklette seramik bilyeler mi kullanılıyor? Kullanılmıyorsa göbekler vs bukadar yük altında nasıl bozulmadan çalışabiliyor?
- Yüksek strese maruz kalan parçaların periyodik bir yenileme zamanları var mı? (mesela furç takımı arıza çıkarmasa bile 2 yılda bir yenilenmelidir gibi.)
 
@Tuncay Üner
Selam ben yaklaşık 15 yaşından beri bisikletlerime anahtar sürdürtmedim.Kendim öğrendim yaptım. Şu an zaten mağaza satış-teknik servis olarak çalışıyorum. O yüzden dert değil böyle şeyler benim için bu bisiklette özel toplama zaten kendim yaptım. Fox Ön amortisör bakımını Aslı bisiklet yapıyor.Ama bunun ön amortisör yağları bende de var.Geçen yeniledim.Başka amortisörlerede bakım yapıyorum. Rock shoxlara mesela. Arka amortisör bakımı yapabilen yeterli servis şu an yok Türkiyede.Gerekirse yurt dışına yollarım ilerde. Çok uğraştırıcı bir iş ve riskli komplike çünki.Gerekirse nitrojen basmak vs gerekiyor.Seramik rulman yok bunda. Gerekte yok.Aşırı pahalı. Rulmanlar yatakları bozulunca değişir zaten.Süresi yoktur bunun kullanım şartlarına göre değişir.Üç sene kullandığım eski bisikletimin kadrosundakileri yenilemiştim mesela satarken sıfır ayarında olsun diye ama daha giderdi de. Zaten rulmanlar sanayide-makinalarda aşırı yük altında çalışsın diye icat olmuşlar.Bunda şaşılcak birşey yok.Ciddi markalarda kadroların rulman kitleri ve bağlantı vidaları yedek olarak sonradan satılır en azından. Ne sıklıkla bakım yapılıyor dersen çok ucu açık bir soru. Senede bir rulmanları kontrol eder yağ basarım içine.Onun dışında kışın çamura girince komple yıkama ,çekiş sistemi yağlanır yıkanır vs. Amortisör bakımı da kullanıma göre değişir.FOx her 100 saatte bir diyor yarış formatında her 50 saatt diyor. Cane creekde de buna yakın değerler.Onun dışında malzeme değişimi diğer bisikletlerle aynı mantık.''Kırılınca eskiyince değiştir''
 
@Serkan Yalnız
Selam Serkan sende biniyormusun bu tarza ilgi duyduğun yazından belli zaten.Var mı sende de dh -fr makina? Böyle bir başlık attım çünki daha iyisini göremedik.Millete biraz gaz olsun hemde varsada ortaya çıkartsınlar dı amacım.Çünki kimse birşey paylaşmıyor.Binen kişileri bisikletlerini tanımıyoruz artık eskisi gibi.Bizim tanıdığımız bildiğimiz 15 20 kişi var aktif binen Türkiyede, ama böyle bir alete binen tanımıyorum.Varsada saygı duyarız.Alette başlıkta biraz iddalı oldu ama şuan daha iyisini görmedim bilmiyorum gerçekten.Senin dediğin Gt furry wc Türkiyede var mı ki? Varsa sürücüsüyle paylaşırsan seviniriz forumun downhill freeride- ağır silahlar bölümünde.Upgrade lere devam yarın x0 ss arka attırıcım geliyor. İlerde 2013 code lara geçicem.Maşayı satarsam ilerde kaşimalısına geçicem vs :) Daha fazlasına da gerek yok sonu yok bu işin:rolleyes:
 
@Özgür Tunalı

İşin içinde dağ bisikleti varsa her türlü ilgim var :) Bende dh ya da fr yok, düşününce zaten o tarz bir bisikleti ancak 2. bir bisiklet alma şansım olduğunda almam gerektiğine karar verdim. Yaklaşık 1 senedir Giant Reign 0 var bende de, aynı şekilde custom oldu, kadro dışında herşeyi kendim topladım. Yakında foruma da koyacağım muhtemelen. Şu an için aynı bisikletle kullanmak için bir de enduro kiti düşünüyorum, maşayı fox 36'ya çekip, 20mm ayrı bi jant setiyle 2.4 lastikler deneyeceğim. Zaten downhill olmasa bile bu yeni nesil am - enduro bisikletlerin kapasitesi de çok yüksek, ben çok yeterli buluyorum kendim için. Bir dh kadar hızlı olmasa da teknik arazide, yine hakkını veriyor ve oldukça eğlendiriyor.

Millete gaz olsun konusunda haklısın ama, dağ bisikleti ülkemizde eskisine göre bayağı ileride, bayağı bir gelişim var ama hep tek yönde. Çeşitliliği arttırmak, dünya standartlarına yaklaşmak için insanları gaza getirmek gerek, nihayetinde bende bir şekilde gaza gelerek böyle bir bisikelte sahip oldum :)

Gt fury'yi sahibinden sitesinde görmüştüm, şimdi baktım yok, başka bi fury var alt model. Benim dediğim yeşil neon renkli olandı, sanırım 2011 modelmiş şimdi araştırınca farkettim. Yanlış hatırlamıyorsam Antalya'da idi bisiklet.

Parçalar hayırlı olsun, tam olarak istediğin noktaya getirmeden insan noktayı koyamıyor upgrade olayına, o konuda anlayabiliyorum seni, yoksa x9 x0 öyle çılgın farklar yaratmayacak, ya da kashimaya geçmek :) Ama zaman içinde bisikletle uğraşıyor olmak güzel, insanın şevkini isteğini canlı tutuyor bu olay :)
 
eskisine de hastaydım ama bu gerçekten süper makinaymış... "hakkını verirsin" de millet bir rahatlar yoksa dert olacak :)

bol doğal parkurlu kazasız belasız adrenalin dolu inişler....

hee bir de galatasarylı biri olarak renklere bayıldım :)
 
Bu olayda aklımın hep bir köşesinde. Alacağım 5. yada 6. bisikletim (şu an da 4 tane bisikletim yok yanlış anlaşılmasın ama olur inşallah :) ) bir downhill olur mu diyorum ama bazende diyorum sanırım bizden geçti. İstediğim zamanı ayıramaz ve gerekli arazide istediğimi yapamazsam üzülürüm çünkü :(

Bisikletinizi en uçan kaçan zıplayan fırlayan şekliyle nefes nefese kullanmanız dileklerimle...
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Tunalı
video sunu izledin mi adamlar süper di bundan artık uzaydan atlarsınız
 
@Koray Yılmaz

Eyvallah Koray. Rengine bende hasta oldum ama galatasaraylı değilim:D Bu arada hakkını vermekten bahsetmişken önceki uludağ inişlerimizden kısa bir video yaptım. (link) Bu aletlede biraz daha görüntü birikmesi lazım iyi bir kısa klip yapmak için daha erken.
 
@Serkan Yalnız
Sanada hayırlı olsun o zaman.:) Giant reign x 2008 kullandım ben bizim Erkalda vardı eskiden. Enduro, all mountain kıvamında güzel bir bisiklet.Maestro pedallarken enerjini çok emmiyor. Hele birde üzerinde propedallalı yaylı bir fox arka shock varsa dhx5.0 gibi pedallama olayı çok şahane olur düzlüklerde veya hafif yokuşta. Dez avantajı all mountain olduğu için çok yumşak çalışıyor amortisörleri inerken konforlu baya ama rampa ve dropa fazla zorlamaya gelmez dibi çok kolay görüyor.Fox 36 iyi olur buna. Lastik Schwalbe big betty 2.4 , Yada minion 2.35 ön - arka farklı iyi olur bence. Neticede adamı yormayan arazide her türlü takılmalık güzel bir bisiklet.
Furrye gelince valla ne gördüm nede duydum binen birisi olsa haberimiz olurdu kesin.Antalyada Emre Duran var olmayan şeylerin ilanını açmakta üstüne yok kesin o ilan açmıştır sahibinden de ;)5000 tl ye düşük model birtane furry var antalyada kıyas olmaz bunla. Ama gt furryler karbon modeli dahil bu makinadan üstün olamaz bisikleti bir bütün olarak düşünmek lazım ki en önemli olan kadro ve amortisör çalışma prensibidir bunda da fsr sistem var fren ve amortisörün çalışmasını birbirinden ayıran 5 bağlantı pivotlu bir sistem.Bunda frenlerken amortisör normal çalışmasına devam ediyor.Yada bir yerden atladığınızda frene basıyorsanız fren bağlantıları zorlanmıyor.Diğer fs bisikletlerde frenlerken bisikletin arka tekeri zıplaya zıplaya yere temas noktası kesilerek gelir.Bazı tasarımlarda amortisör de freni zorlar. Furry ise klasik tek pivot y kadro.Frenlediğinizde amortisör çalışması etkilenen bir tasarım. Specialized ların fsr teknolojisine en çok yaklaşan dünyada Trek Abp sistemi var ve daha birkaç senelik, Fsr ise 20 küsür senedir var ve sürekli geliştiriliyor. Amortisörlü-kadro tasarımlarında ciddi bir patent savaşı sözkonusu.O yüzden her firma her tasarımı uygulayamıyor.Bazıları baştan malup oluyor:cool:
 
@Özgür Tunalı

Teşekkürler :) Lastik olarak Rubber Queen kullanıyorum, kullanmaya da devam edeceğim sanırım, ön 2.4 arka 2.2 gayet güzel kombinasyon mesela, aşırı ağır hantal lastiklere kaçmak istemiyorum, çok yorucu oluyorlar yoksa, hem de tutunma konusunda limitleri çok yüksek bir lastik de benimki gibi bir bisiklet için biraz ürkütücü olurdu bence :) Belki daha sonra bir çift de hans dampf denemeyi düşünüyorum. Aslında schwalbe yeni bi enduro lastiği de duyuracak, o da iyi birşey çıkabilir.

Süspansiyon konusunda bana fikrimi sorarsan eğer, sanırım biraz farklı düşündüğümü söyleyebilirim senden. Sonuçta dağ bisikletinin geldiği konumu, teknolojik üstünlüklerin kazandırdıklarını görüyoruz artık, o yüzden 20 yıllık sistem lafı kulağa çok iyi gelmiyor, genelde yenilikçi şeyleri daha başarılı buluyorum. Güncel FSR sistemi de bunlardan birisi sayılabilir ama kesinlikle. Zaman içinde çok farklı dizaynlar da oldu aslına bakarsan, Specialized hepsine fsr dedi geçti biraz da. Ama kalkıp da demo'nun sistemine elbette laf etmeyeceğim, kesinlikle harika. Ama başka teknolojileri de kötülememek lazım, GT'lerin sistem klasik tek pivottan çok daha öte, independent drivetrain sistemi bence yaratıcılık sınırlarını zorlayan sistemlerden. Yeni modellerinde bazı avrupalı markalar bile (pivot, lapierre) benzer sisteme geçtiler. Maestro da keza başarılı bi sistem, yeni nesil VPP de aynı şekilde. Fsr yi bunlardan çok da ayrı tutamayacağım, önde gelen çoğu dizayn zaten bağımsız frenlemeyi, pedal bob u dinamikleri çok güzel dengeliyor. Gerisi de tercih meselesi :) Ayrıca abp de saydıklarımın arasında en basit olanı bence, sorunu en basit şekilde çözmeye çalışmış olanı diyebilirim. Kesinlikle FSR ya da diğerleriyle kıyaslamazdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Tunalı
Özgür burdan da hayırlı olsun diyelim, tek tek detaylar gerçekten çok iyi. Hep bir an gaza gelip acaba DH mi alsaydım diyorum ama sonra dönüp yine AM/FR doğru tercih diyorum kendi kendime, bakalım fikrim değişecek mi.

Laf Trek ABP'den açılmışken, "sorunu en basit şekilde çözmeye çalışmış" değil de , "sorunu akıllıca fizik kurallarına uygun olarak çözmüş" diyorum bende.

Benim fizik algıma göre FSR halen fren sırasında amortisörden belli bir travel'ı alıp kitliyor.
İleri doğru momentum varken fren sıktığınızda, seatstay ile axle arasında herhangi bir pivot olmadığından , sonuçta disk fren seatstay ile lastiği kitliyor.Bu sırada arka shock ne kadar girdiyse orada kalıyor ve freni bırakana kadar çıkmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Tunalı
Murat, Serkan yorumlarınız için teşekkürler. Bende size tarafsız bir video gösteriyim. Dikkatlice izleyin. Specialized muhendisleri tarafından genel olarak pedallamanın amortisör üzerine etkisi ve frenlemenin amortisör üzerine etkisinin gösterildiği, trail bisikletleri ve genel olarak amortisör çalışma prensiplerinin karşılaştırıldığı bir test bu. Tarafsız diyorum çünki videoda herşey açık. Olası bir hilenin ihtimali olmadığı gösterilmek için arka amortisörler bağlantı noktalarından çıkarılmış dikkat ederseniz.Çünki compresion,rebound ve hava basıç ayarları çok değişken şeyler ve sonucu etkileyebilir o yüzden amortisörlerin bağlantısı kesilmiş. (link) Hangi markanın, sistemin daha iyi olduğunu net göreceksiniz. Dediğim gibi FSR ve sonrasında ABP diğerlerinden baya üstün.Video tek taraflı olsa ABP de diğerleri gibi yerlerde sürünürdü.Murat senin dediğin frenin amortisör üzerine etkisi FSR da olmuyor. Videoda da görmüşsündür.Adamlar yıllar önce bunu çözmüşler. Hatta Demolarda bunun hiç olma ihtimali yok adamlar o üçlü arka bacağı görüntü olsun diye değil, sırf bu yüzden amortisör fren birbirinden bağımsız çalışsın diye tasarlamışlar.. Serkan Specialized in 20 küsür senedir amortisör çalışma prensibine FSR demesi onun hersene en çok arge çalışmasına, gelişime para yatıran bir iki firmadan biri olmadığını göstermez. Aksine işe yarıyan bir sistem olduğu için aynı isimde devam ettiğinin, rakipleriyle de mücadele etmek ve üstün gelmek için sürekli yenilenen teknolojiye,tasarıma ve deneyim birikimine sahip bir marka olduğunun göstergesidir. Adamlar boşuna Innovite or die (Geliştir yada öl) '' dememişler. Bu da bir tercih meselesi.
 
Demo farklı tabi onu ayrı tutalım, ama diğer tüm FSR'lerde stumpy olsun enduro olsun durum dediğim gibi. Seatstay'deki fren baskısından pivot olmadan kurtulamazlar.
Demo'daki sistemi yapmalarının sebebi de bu bence, yoksa niye oraya pivotla beraber ikinci köprüyü atsınlar.

Video doğru ve tarafsız , pedal bob etkisi dediğimiz olayı test ediyorlar.
Ama benim dediğim frendeyken amortisörün çalışmaması ile ilgili, testte frendeyken alttan darbe geliyormuş gibi simüle edip, arka triangle'ı yukarı kaldırmayı deneselermiş dediğim net gözükecekti.

ABP+full floater (shock'un arka triangle ile birlikte hareket etmesi) sayesinde arka triangle kalkarken (aynı yumuşaklık ve shock ratio'suyla) , diğer sistemlerde fren shocku kitlediğinden ya kalkmayacak, yada çok az kalkacak, yani aynı hassasiyet ve ratio'yu koruyamayacak.


İlave Edit:
Fren sıkınca hem fsr hem abp azda olsa shock'tan yiyor, ama fsr'de shock şasiye çakılı olduğu için yediği kadarını kitliyor, frendeyken içeri gömülmüş olan shock ikinci bir darbe aldığında travel ve hassasiyet kaybediyor
Abp+full floater'da ise, shock'tan giden travel, shockla beraber ve komple arka triangle ile aşağı hareket etmeye devam ediyor, herhangi bir travel kitlemesi olmuyor.
 
Geri